Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 177751
Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI - Extracte de les bases de subvencions adreçades per a la realització de projectes i activitats de suport a les persones que exerceixen la prostitució a Palma anys 2020/2021
Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI de l'Ajuntament de Palma
Extracte de les bases de subvencions adreçades per a la realització de projectes i activitats de suport a les persones que exerceixen la prostitució a Palma anys 2020/2021
BDNS: 564056
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la base de dades nacional de subvencions
(http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index) i en la pagina de l'Ajuntament de Palma:
https://www.palma.cat/portal/PALMA/contenedor1.jsp?seccion=s_ldoc_d10_v9.jsp&codbusqueda=2420&language=ca&codResi=1&codMenu PN=1813&codMenu=1999&layout=contenedor1.jsp&layout=contenedor1.jsp
1. Entitats beneficiàries
Podran presentar sol·licituds de subvenció en aquesta convocatòria les entitats que compleixin els següents requisits:
a. Estar legalment constituïdes de conformitat amb la normativa vigent, registrades i actives a la data d'inici per a la presentació de sol·licituds.
b. Tenir capacitat jurídica i d'obrar.
c. No tenir ànim de lucre.
d. Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
e. Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Palma.
f. No haver estat sancionades, mitjançant resolució ferma, amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions, de conformitat amb aquesta o altres lleis que així ho estableixin.
g. No incórrer en cap de la resta de circumstàncies previstes a l'article 6 de l'Ordenança municipal general reguladora de la concessió de subvencions, així com l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
h. Disposar de l'estructura i la capacitat suficients per a garantir el compliment dels objectius del projecte presentat; a aquest efecte, s'haurà de presentar una declaració jurada.
a. Trobar-se al corrent de pagament de les obligacions per reintegrament.
j. Disposar del 50% del personal amb 6 mesos d'experiència d'atenció professional a PEP.
k. Que, a la seva memòria pública de l'any anterior, hi consti haver treballat amb més de 150 persones en entorns de prostitució.
2. Objecte i finalitat de la subvenció
Constitueix l'objecte de la present convocatòria pública la concessió de subvencions a entitats sense ànim de lucre que realitzin activitats adreçades a l'atenció i l'empoderament de les persones en contextos de prostitució, la millora de la convivència, la detecció de situacions de tràfic amb finalitat d'explotació sexual, el treball en xarxa i la millora del coneixement d'aquest fenomen a Palma.
Les activitats subvencionades han de desenvolupar-se dins el període comprès entre el 16 de novembre de 2020 i el 31 d'octubre de 2021.
2. Continguts dels projectes objecte de subvenció
2.1. Els projectes que es presenten amb la sol·licitud de subvenció han d'anar adreçats a persones residents a Palma, i tenir-les com a beneficiàries.
2.2. Podran ser objecte de subvenció les sol·licituds referides a projectes, la finalitat dels quals sigui promoure l'accés de les persones en entorns de prostitució (PEP) als recursos de promoció públics i privats, la millora de la convivència i la detecció de situacions de risc, així com la millora del treball en xarxa i del coneixement sobre el fenomen de la prostitució, mitjançant l'elaboració d'una memòria anual sobre l'actuació i el perfil de les PEP ateses a Palma.
Seran subvencionables :
- Projectes que treballin amb metodologies experimentades en el primer contacte amb PEP (vinculació, detecció de situacions de risc o explotació i la derivació a serveis o programes) tant de la prostitució de carrer com, especialment, en àmbits tancats. Es pretén suportar projectes que treballin amb procediments adaptats als canvis tecnològics que afecten l'oferta i demanda de serveis sexuals i a les organitzacions prostituïdores, i que possibilitin el contacte directe amb les PEP.
- Projectes amb oferta de serveis en l'àmbit de la promoció personal, l'empoderament de les dones, la convivència ciutadana, la informació de recursos o alternatives a l'exercici de la prostitució. Es pretén suportar projectes que treballin en l'eix personal i relacional que possibilitin itineraris de sortida de la prostitució.
- Projectes que abordin l'atenció a necessitats vitals de les PEP derivades de la crisi del covid-19 i la vinculació d'aquestes persones al sistema públic d'atenció. Es pretén suportar projectes que treballin atenent la situació de greu vulnerabilitat produïda per la pandèmia i que ha generat una major precarietat econòmica i major exposició a pràctiques de risc per a la salut, en aquest col·lectiu.
- Projectes que tinguin en compte el treball en xarxa entre serveis específics i generals per a facilitar la normalització de l'atenció a les PEP. Es pretén suportar projectes que treballin per a la màxima normalització de l'atenció d'aquestes persones que també són subjectes de drets, en contextos amables per a les persones ateses.
- Projectes que intervinguin en la sensibilització/informació social de professionals dels àmbits sanitari, social o de seguretat, i de la ciutadania en general. Es pretén suportar projectes que treballin per a comunicar la realitat polièdrica de la prostitució com a forma de violència patriarcal, desterrant els tòpics sobre la bondat d'aquesta pràctica, determinant la responsabilitat dels prostituidors i transmetent la diversitat de les situacions de les persones afectades.
Aquestes modalitats de projectes no són excloents.
Se n'exclouran els següents projectes i activitats:
- Els exclusivament sanitaris, quan la xarxa pública ja hi dona cobertura.
- Els de serveis en què l'atenció a PEP es fa sense programes o actuacions específics per a aquestes persones.
- Els adreçats a població general amb incidència en PEP inferior al 60% del seu públic.
- Els que no puguin aportar les dades abans del 28 de febrer de l'any següent, o que siguin incompatibles amb la informació de la base de dades d'atenció de la XADPEP per a la memòria de 2019 que s'aporta com a annex i la del projecte de sortides.
- Els que no incorporin la perspectiva de gènere i la de la diversitat sexual i de gènere.
2.3. No podran ser admeses i, per tant, en quedaran excloses:
a. Les sol·licituds que configurin un projecte que no estigui recollit en els estatuts de l'entitat sol·licitant.
b. Les sol·licituds que tinguin un contingut que no s'adeqüi a les línies prioritàries fixades en el punt 2.2 d'aquesta convocatòria.
c. Les sol·licituds que configurin un projecte amb activitats que siguin discriminatòries per raó de gènere. Tampoc es podrà subvencionar cap persona física o jurídica sancionada o condemnada per exercir o tolerar pràctiques discriminatòries per raó de sexe o gènere.
2.4. Els projectes a subvencionar hauran de complir les estipulacions fixades a l'article 31 de la Llei general de subvencions als efectes d'identificar les despeses subvencionables, l'adequació de les despeses als preus de mercat i la necessitat d'acreditar per part de l'entitat beneficiària de la subvenció que s'han demanat un mínim de tres ofertes, amb les corresponents cartes d'invitació cursades amb justificació fefaent del seu contingut, data de lliurament i recepció, quan la quantia de la despesa subvencionable superi l'establerta al TRLCSP per als contractes menors. En el cas en què l'elecció no recaigui sobre la proposta econòmica més favorable, s'haurà de presentar una memòria explicativa justificativa de les circumstàncies que, de conformitat amb l'art. 31.3 de la LGS, han provocat aquesta elecció.
3. Bases reguladores
Per a tot el que no preveuen aquestes Bases reguladores són d'aplicació el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Palma; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; el Reglament de serveis de les corporacions locals, de 17 de juny de 1955; el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat mitjançant el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març; el Text refós de les Bases d'execució del Pressupost general corresponent a l'exercici de 2020, que regulen les subvencions del Pressupost municipal; la normativa per a la concessió de subvencions públiques, el Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i la resta de normativa que sigui d'aplicació.
4. Quantia
La quantia global de la convocatòria ascendeix a 175.000 € (cent setanta-cinc mil euros), la qual es finançarà, sempre que hi hagi crèdit adient, adequat i suficient amb càrrec a l'aplicació pressupostària 20.23123.481.01 - JUSTÍCIA SOCIAL I LGTBI.- SUBV. PER A PROJECTE PEP del Pressupost municipal de l'any 2021 de l'Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI amb RC núm d'operació 220210007049.
Si es dona el cas que no s'atorguen subvencions pel valor de tota la consignació econòmica, la quantitat no assignada es tornarà a la partida d'origen.
S'establiran les quanties individualitzades de subvenció de conformitat amb els criteris establerts al punt 10è. de la convocatòria.
5. Termini de presentació de sol·licituds i de justificació
El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La memòria tècnica final i la memòria econòmica justificativa de la inversió econòmica, exigides en aquesta convocatòria, s'han de presentar en el termini màxim de quinze dies des de la finalització de l'activitat. En qualsevol cas, la data límit per a la presentació de la justificació serà el 2 de novembre de 2021
6. Aprovació de les bases i recursos
Les bases d'aquesta convocatòria de subvencions s'han aprovat per Acord de la Junta de Govern núm. JGL_ 20210505_01_028 de 5 de maig de 2021.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà d'aquesta publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, a les dependències o en les formes establertes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa, sense perjudici, si escau, de la procedència del recurs extraordinari de revisió.
Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà d'aquesta publicació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, 14 de maig de 2021
El cap de servei d' Igualtat, Joventut i Drets Cívics
P.D. Decret de Batlia núm. 3000, de 26.02.2014
Publicat al BOIB núm 30, de 04.03.2014
José Manuel Carrillo Martínez