Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 177602
Convocatòria Campaments d'Estiu 2021 del Consell de Mallorca. Direcció Insular de Participació i Joventut
Diligència de notificació expedient «CAMPAMENTS D'ESTIU 2021»
El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en data 11 de maig de 2021, va dictar resolució i va resoldre:
«Primer- Iniciar i aprovar l'expedient del campament d'estiu 2021
Segon.- Publicar aquesta resolució al BOIB incloent l'annex que determina els requisits de la convocatòria del campament d'estiu 2021.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú.
Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»
ANNEX CONVOCATÒRIA DELS CAMPAMENTS D'ESTIU 2021
1. Contingut
El Consell de Mallorca a través de la Direcció Insular de Participació i Joventut organitza els campaments d'estiu 2021, amb la finalitat de promoure activitats d'oci i de temps lliure a Mallorca.
Amb aquest expedient es pretén formular la convocatòria pública perquè la ciutadania tengui accés a aquesta activitat, per la qual cosa s'han de fixar les condicions per planificar, estructurar i participar en els campaments d'estiu 2021.
Pot passar que, per causes internes d'aquesta Administració, es pugui cancel·lar el desenvolupament del campament. En aquest cas, si encara no s'ha produït el tràmit d'inscripció, s'ha de notificar de manera conjunta a través dels webs oficials del Consell de Mallorca.
Si ja s'ha produït la inscripció i la cancel·lació del campament no és per causes de força major o cas fortuït, s'ha de tornar l'import abonat.
2. Característiques del lloc del campament
Els campaments d'estiu de 2021 es duran a terme a les instal·lacions del campament de la Victòria situat al municipi d'Alcúdia, les quals disposen de tendes de campanya amb capacitat per a cinc persones, menjador i banys coberts, espai d'acampada, sectoritzats i amb porxos, dutxes interiors i exteriors ,serveis higiènics, zona esportiva, taules exteriors per a tallers i vetllades, instal·lació elèctrica a totes les zones.
3. Estructura
a) Nombre de torns de campaments
10 torns
b) Nombre de places
60 places per cada un dels torns de campaments organitzats, de les quals:
- 55 places són regulars.
- 5 places són bonificades, destinades per a infants i per a joves en situació d'especial vulnerabilitat. Si aquestes places no s'omplen, poden passar a places regulars.
S'entén com a plaça regular aquella en la qual la persona interessada participa per la via ordinària i que implica el pagament total per dia/participant del campament.
S'entén com a plaça bonificada aquella en la qual la persona interessada participa a través d'una sol·licitud presentada per un servei social de l'Administració pública, que, a més, suposa una bonificació del 50 % del pagament total per dia/participant del campament.
De les 55 places regulars, com a màxim 2 places es destinen a infants i/o a joves amb discapacitats. Si aquestes places no s'omplen, poden passar a ocupar-se per altres participants que hagin optat per la via regular.
En cada torn s'afegeixen 4 places més, regulars (que no estan bonificades), destinades a cobrir-se per motius extraordinaris.
Es consideren motius extraordinaris: germans, d'edats incloses al mateix torn, que han quedat fora de la convocatòria o situacions de risc declarades per les famílies, demostrades documentalment i valorades per aquesta Administració.
c) Persones destinatàries
Infants i joves nascuts entre el 2005 i el 2012, ambdós inclosos, empadronats a qualsevol municipi de Mallorca.
a) Els infants i joves amb discapacitat igual o superior a 33 % poden participar en aquesta convocatòria ocupant la reserva de plaça regular, amb un màxim de 2 places per torn. Aquesta situació s'ha d'acreditar amb un informe de l'òrgan competent.
b) Els infants i joves que estan en situació d'especial vulnerabilitat, quan els propis Serveis Socials de l'Administració pública de Mallorca, amb el vistiplau de la família (si és possible), fan reserva de plaça, tenen dret a places bonificades, amb un màxim de 5 per torn, sempre que des del servei es presenti un informe de Serveis Socials o resolució administrativa acreditativa de la situació d'especial vulnerabilitat o anàleg.
Si no es cobreix el nombre de places previstes en l'apartat a i b, es poden admetre infants i joves que s'han presentat per via ordinària.
d) Durada i dates
Durada de 7 dies per campament, des del 27 de juny fins al 31 de juliol.
e) Preu
Tarifa de 24,32€ per dia per a les persones usuàries regulars, amb un preu total de 170,24 euros per campament, i de 12,16 € per dia per a les persones usuàries bonificades, amb un preu total de 85,12 euros per campament. El preu inclou tant l'estància i els menjars com qualsevol activitat que es desenvolupi durant el campament. Està inclòs el trasllat dels participants del punt de trobada ( porta de sant Sebastià o porta Mallorca d'Alcúdia) al campament de la Victòria i viceversa. No està inclòs el trasllat del domicili dels participants al punt de trobada d'Alcúdia, que s'han de fer amb els propis mitjans.
f) Calendari de l'activitat
Turnos |
Concepte |
Edat participants |
Dates |
---|---|---|---|
1 |
Campament d'estiu 60 places |
9-11 anys 2012-2011-2010 |
Del 27 juny al 3 de juliol |
2 |
Campament d'estiu 60 places |
12-13 anys 2009-2008 |
|
3 |
Campament d'estiu 60 places |
9-11 anys 2012-2011-2010 |
Del 4 al 10 de juliol |
4 |
Campament d'estiu 60 places |
12-13 anys 2009-2008 |
|
5 |
Campament d'estiu 60 places |
12-13 anys 2009-2008 |
Del 11 al 17 de juliol |
6 |
Campament d'estiu 60 places |
14-16 anys 2007-2005 |
|
7 |
Campament d'estiu 60 places |
12-13 anys 2009-2008 |
Del 18 al 24 de juliol |
8 |
Campament d'estiu 60 places |
14-16 anys 2007-2005 |
|
9 |
Campament d'estiu 60 places |
9-11 anys 2012-2011-2010 |
Del 25 al 31 de juliol |
10 |
Campament d'estiu 60 places |
14-16 anys 2007-2005 |
4. Tràmits
PRIMER. Sol·licitud de preinscripció
La sol·licitud de preinscripció és online, i s'ha de fer mitjançant una de les opcions següents:
a) Via ordinària per a aquells participants que opten a places regulars.
b) Via bonificada per a aquells participants que opten a places de Serveis Socials.
La via ordinària dona lloc a participar a la convocatòria de campaments mitjançant la sol·licitud presentada pel pare, mare o tutor/a legal.
Així mateix, atenent al règim de guarda i custòdia que es pot aplicar, ha de presentar la sol·licitud qui ostenti la guarda i custòdia en el període de temps que duri l'activitat a la qual opta el menor, llevat de sentència o conveni contrari.
La via bonificada dona lloc a participar en la convocatòria de campaments mitjançant la sol·licitud presentada per l'òrgan competent de serveis socials de l'Administració pública amb els consentiments de les famílies, si escau.
Els participants, a l'hora de fer la sol·licitud de preinscripció poden optar a apuntar-se només a un torn de la seva franja d'edat per a una de les dues opcions (regular o bonificada).
Si es presenten sol·licituds de preinscripció d'un mateix participant a la mateixa opció, s'entén com una única sol·licitud, i s'agafen les dades de la darrera preinscripció presentada.
Si la preinscripció és incompleta o incorrecta, es podrà esmenar dins el termini d'esmenes.
Si passat aquest termini no s'aporta la documentació escaient o es modifica la sol·licitud, el participant queda exclòs.
Són motiu d'exclusió:
El fet de formalitzar la sol·licitud de preinscripció no significa tenir plaça per al campament, només donarà opció a formar part de la llista provisional d'admesos per participar al sorteig i optar a una vacant.
SEGON. Termini de preinscripció
El formulari de sol·licitud online, un per cada torn, es pot descarregar des de la seu electrònica del Consell de Mallorca, així com la resta de documents del procediment que el Consell de Mallorca ha de tramitar.
El termini de preinscripció és de deu dies naturals a partir del següent a la publicació al BOIB.
Una vegada complimentat el formulari de preinscripció, s'han de fer les següents accions:
1. Enviar el formulari des de la plataforma online i comprovar que s'ha rebut un correu electrònic de confirmació.
2. Guardar el correu electrònic que es rebrà a l'adreça electrònica indicada al formulari de sol·licitud de preinscripció com a justificant. Aquesta Administració es reserva el dret de requerir als participants el correu electrònic de confirmació de preinscripció, si escau.
TERCER. Llista provisional
Passat el termini de preinscripció, es publicarà el llistat provisionals dels participants admesos i exclosos de cada torn als webs oficials del Consell de Mallorca.
Tenint en compte el que estableix la normativa sobre protecció de dades, la publicació de tots els llistats de la present convocatòria es faran amb la identificació del menor a través del DNI/NIE/passaport/CIF del participant o pare/mare/tutor-a legal, si el menor no en té.
QUART. Termini d'esmenes
Una vegada publicat el llistat provisional de participants d'admesos i exclosos, en el termini de tres dies, es podran fer les esmenes que es considerin per part dels interessats (Annex I).
El document d'esmenes s'han d'adreçar a la Direcció Insular de Participació i Joventut del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local i s'han de presentar a través del registre electrònic del Consell de Mallorca, o a qualsevol registre del Consell de Mallorca o d'altres oficines oficials, segon estableix la l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques. S'ha d'enviar el mateix dia un còpia del registre a joventut@conselldemallorca.net
Les esmenes seran presentades i signades per la mateixa persona/servei que va realitzar la sol·licitud de preinscripció. De no ser així, s'haurà d'aportar un document acreditatiu en representació de la persona/ servei.
CINQUÈ. Llista definitiva d'admesos de preinscripció
Passat el termini d'esmenes, es publicarà el llistat definitiu de preinscrits admesos de cada torn al web oficial del Consell de Mallorca.
A cada participant admès se li assignarà un número d'acord amb l'ordre d'entrada en el formulari online que correspondrà al de referència per al sorteig.
SISÈ. Sorteig d'adjudicació de places
Publicat el llistat definitiu dels preinscrits es realitzarà un sorteig, que serà públic i tindrà lloc a la sala d'actes de l'edifici de la Llar de la Joventut, c/ del General Riera, 111.
El dia i l'hora del sorteig es publicarà amb els llistats definitius de preinscrits.
El procediment consistirà en extraure un número aleatori d'entre tots els números assignats als participants a la llista definitiva d'admesos, diferent per cada torn i opció segons el número de participants, que establirà l'ordre d'adjudicació (a partir del número extret seguint els números consecutius fins a completar totes les places disponibles).
El resultat del sorteig (el número extret per cada torn i opció) es publicarà al web oficial del Consell de Mallorca.
SETÈ. Llista provisional d'adjudicació de places
Una vegada fet el sorteig, s'elaborarà el llistat provisionals d'adjudicació de places de cada torn i es publicarà al web oficial del Consell de Mallorca de la realització del sorteig. En el llistat s'indicarà el nom de la empresa concessionària encarregada de gestionar les activitats i la documentació corresponent a cada un dels torns.
Els participants que no hagin estat seleccionats, passaran a una llista d'espera per cada torn i podran optar a una plaça que no s'hagi ocupat o quedi deserta per diferents motius.
En cap cas, els participants que han obtingut una plaça podran sol·licitar un canvi de torn o sol·licitar una permuta.
VUITÈ. Termini de presentació d'inscripcions TOT AIXÒ SE PRESENTA A L'ENTITAT ORGANITZADORA i no davant al servei de joventut del Consell de Mallorca
Publicada la llista dels participants amb plaça, des de l'endemà de la publicació aquests disposaran de deu dies per presentar el full d'inscripció als campaments (Annex II) que es podrà descarregar des de la Seu electrònica del Consell de Mallorca, la documentació annexa, així com per fer el pagament del preu.
La documentació adjunta que s'ha d'aportar amb el full d'inscripció és la següent:
a. Còpia del DNI/NIE/passaport del pare, mare o tutor, per l'opció ordinària
b. Còpia del DNI/NIE/passaport de l'infant o jove si en té, si no còpia de llibre de família o document anàleg
c. Còpia de la targeta de la Seguretat Social o equivalent
d. Còpia llibre de vacunes o declaració responsable de no vacunat
e. Certificat de residència (serveix el certificat de viatge).
f. Justificant de pagament
g. Fitxa del participant complimentada
h. Original o còpia acarada d'Informe de Serveis Social o resolució administrativa acreditativa de la situació d'especial vulnerabilitat, si escau. (per sol·licitud de plaça bonificada).
i. Informe original o còpia acarada mèdic, educatiu o social, només en el cas que l'infant o jove presenti una discapacitat igual o superior a 33 %
j. Informe mèdic, si escau.
k. Fulls o qüestionaris per qüestió Covid, si escau.
La manca de documents, l'errada o falsedat en la presentació d'aquests pot donar lloc a l'expulsió del llistat de participants i pot ser penalitzat en no poder participar en la següent convocatòria de campaments que convoqui la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell de Mallorca.
Si dins termini no es presenta tota la documentació o no es realitza el pagament del campament el participant quedarà exclòs, sense que tengui dret a la devolució de la possible quantia lliurada o termini d'esmenes.
Tota la documentació del procés d'inscripció dels participants s'ha d'entregar a l'entitat organitzadora directament que és l'encarregada de gestionar-ho
NOVÉ. Al·legacions
Durant el termini d'inscripció es podran presentar al·legacions adreçades a la Direcció Insular de participació i joventut del Consell de Mallorca (annex IV) per a la seva valoració.
DESÈ . Llista d'espera
Els participants que no hagin obtingut plaça, quedaran a una llista d'espera del torn sol·licitat seguint l'ordre establert al sorteig que servirà per cobrir les places que quedin vacants per qualsevol motiu.
En cas que un torn quedi incomplet i no s'hagin cobert totes les places, ni per sorteig ni per llista d'espera, es cobrirà amb participants de la llista d'espera del torn següent, sempre que sigui de la mateixa franja d'edat.
Per ambdós casos, el participant que hagi obtingut plaça serà avisat telefònicament als números de telèfon que ha fet constar al seu full de preinscripció. De no respondre, aquesta perdrà el dret a reserva de plaça i s'avisarà a la persona següent que està en llista d'espera.
Si l'interessat accepta la plaça, aquest disposarà de 48 hores per entregar tota la documentació requerida. Si dins aquest termini no es presenta tota la documentació o no es realitza el pagament del campament el participant quedarà exclòs, sense que tengui dret a la devolució de la possible quantia lliurada o termini d'esmenes.
Pot passar que, per manca de temps, s'hagi de presentar tota la documentació en menys 48 hores. En aquest cas, els participants seran avisats en el moment que se li comuniqui la reserva de plaça.
ONZÈ. Possibles renúncies i devolució de la quantia lliurada
Quan per causes no imputables al participant i no sigui degut a causes de força major o cas fortuït, l'activitat de lleure no es desenvolupi es procedirà a la devolució de l'import abonat.
En el supòsit que sigui l'interessat que sol·liciti la devolució per no desitjar l'activitat, sempre que ho comuniqui fefaentment, al manco amb una setmana d'antelació de l'inici de l'activitat, es procedirà al retorn del preu. Si la causa és per una qüestió mèdica degudament justificada es podrà sol·licitar la devolució en qualsevol moment abans de l'inici de l'activitat.
DOTZÈ. Seguretat i protecció de dades
D'acord amb el Reglament (UE) 2016/679 Del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE; i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals Al no haver-se disposat normativament unes mesures de prevenció tancades en quant al que implica la protecció de dades, cal determinar quines mesures mínimes s'aplicaran, sempre tenint en compte que les dades a tractar són, principalment, de menors, dades socials i mèdiques i les dades de l'equip directiu que a desenvolupar l'activitat que, entre d'altres, inclou certificat de delictes sexuals.
Quant al tractament de les dades dels menors d'edat, fonamentat en el consentiment, haurà de constar el consentiment del titular de la pàtria potestat o tutela.
Encara que en tot moment el responsable d'aquestes dades és el Consell de Mallorca, durant el temps que duri l'activitat aquestes dades estaran en poder de l'empresa que la desenvolupi, la qual, com encarregada de les dades, només podrà fer ús de les mateixes per aquesta activitat concreta, tornant-les al Consell de Mallorca una vegada finalitzat el campament, per tal de destruir-les quan acabi la finalitat per les quals varen ser sol·licitades.
Palma, 14 de maig de 2021
La secretaria tècnica del departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local
(Per delegació del conseller de Promoció Econòmica y Desenvolupament Local.
Resolució de 22/07/2019. BOIB núm. 103, de 27/07/2019)
Rosa Mª Cañameras Bernaldo