Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 177234
Departament de Personal. Servei de Selecció. Convocatòria Enginyer/a Industrial, taxa addicional d’estabilització de la feina temporal, concurs oposició pel torn lliure. Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2017 i 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública per decret número 08211 de data 10 de maig de 2021, ha resolt el següent:

PRIMER.- Convocar concurs-oposició pel torn lliure, per a la cobertura de 2 places d'ENGINYER/A INDUSTRIAL, vacants a la plantilla de funcionaris/àries d'aquest Ajuntament pertanyents a l'Escala de l'Administració Especial, Subescala tècnica, classe superior, especialitat enginyeria industrial, grup A, subgrup A1, dotades pressupostàriament i corresponents a la taxa addicional d'estabilització de la feina temporal de l'oferta d'ocupació pública de 2017 (BOIB núm. 135, de 4 de novembre de 2017) i de l'any 2018 (BOIB núm. 161 de 25 de desembre de 2018), amb la següent distribució:

  • 1 plaça corresponent a la taxa addicional d'estabilització de la feina temporal de l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2017
  • 1 plaça corresponent a la taxa addicional d'estabilització de la feina temporal de l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2018

SEGON.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s'adjunten. 

TERCER.- El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

QUART.- Les instàncies s'hauran de dirigir al Molt Honorable Senyor Batle en la forma establerta en la base tercera de les bases generals que regeixen aquesta convocatòria que varen ser publicades al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019.

CINQUÈ.- No es podrà declarar superat el procés selectiu a un número d'aspirants superior al de la plaça convocada.

BASES ESPECÍFIQUES PER COBRIR DOS PLACES VACANTS D'ENGINYER/A INDUSTRIAL (TAXA ADDICIONAL D'ESTABILITZACIÓ DE LA FEINA TEMPORAL) PEL TORN LLIURE, OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE L'ANY 2017 I  DE L'ANY 2018.

OBJECTE I NORMES GENERALS

L'Ajuntament de Palma convoca proves selectives, mitjançant el sistema de concurs-oposició torn lliure, per a la cobertura de 2 places d'ENGINYER/A INDUSTRIAL, vacants a la plantilla de funcionaris/àries d'aquest Ajuntament pertanyents a l'Escala l'Administració Especial, Subescala tècnica, classe superior, especialitat Enginyeria Industrial, grup A, subgrup A1, dotades pressupostàriament i corresponents a la taxa addicional d'estabilització de la feina temporal de les ofertes d'ocupació públiques de l'any 2017 (BOIB núm. 135 de 4 de novembre de 2017) i de l'any 2018 (BOIB núm. 161 de 25 de desembre de 2018),  amb la següent distribució: 

  • 1 plaça corresponents a la taxa addicional d'estabilització de la feina temporal de  l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2017.
  • 1 plaça corresponent a la taxa addicional d'estabilització de la feina temporal de   l'Oferta d'Ocupació Pública  de l'any 2018.

La present convocatòria està, a més, subjecta al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.

Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.

L'article 55 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes disposa que "l'aprovació de convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública haurà d'acompanyar-se d'un informe d'impacte de gènere, excepte en casos d'urgència i sempre sense perjudici de la prohibició de discriminació per raó de sexe", que es complementa amb l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'Igualtat de dones i homes de les Illes Balears: "A les ofertes d'ocupació pública de les administracions públiques de les Illes Balears, s'hi ha d'adjuntar una avaluació de l'impacte de gènere". Tot això posa de manifest el compromís assumit per l'Ajuntament de Palma en relació amb la promoció activa de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, així com de prevenció i actuació davant la violència de gènere.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019.

REQUISITS  DELS  ASPIRANTS: A més dels que es preveuen a les bases generals:

1-. Estar en possessió del títol universitari d'enginyeria industrial (Pre-Bolonya) o títol que habiliti per a l'exercici d'aquesta professió regulada, segons s'estableix a las Directives Comunitàries en la data de la finalització del termini de presentació d'instàncies.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2-. Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.

FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les persones aspirants a les proves selectives hauran d'emplenar l'imprès establert per l'Ajuntament de Palma, que se'ls facilitarà a les Oficines d'Atenció a la Ciutadania d'aquest Ajuntament. Així mateix, l'esmentat imprès podrà obtenir-se a través d'Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d'obtenir-se per duplicat a l'objecte que l'interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.

Les sol·licituds s'han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Els drets d'examen seran de 26,52 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d'admissió d'instàncies mitjançant el document d'autoliquidació que les Oficines d'Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d'admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els  successius anuncis es publicaran únicament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establerts. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'acompanyar:

a. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

c. El resguard del pagament de la taxa.

d. Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica. Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

 

ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau. La relació de les persones admeses i excloses s'exposarà en el tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web d'aquest Ajuntament i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web. La relació de persones excloses es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Per a esmenar el possible defecte o presentar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de la relació indicada en el BOIB. Si no es presenten esmenes la llista esdevindrà definitiva.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, que es publicarà al tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web www.palma.cat, i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web, a la relació de persones excloses es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: concurs oposició pel torn lliure.

El present procediment selectiu generarà un borsí del qual es podran nomenar per ordre de puntuació final les persones que figurin en el borsí de persones candidates que hagin superat tots els exercicis o alguns, d'acord amb allò establert a l'article 18.2 de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l'Ajuntament de Palma.

Participació de les persones aspirants en la convocatòria del torn lliure per taxa de reposició i en la convocatòria pel torn lliure per taxa addicional d'estabilització de l'ocupació  temporal de la mateixa especialitat. 

En el cas que una persona aspirant figuri a les llistes provisionals de persones aprovades corresponents a la convocatòria del torn lliure per taxa de reposició i en la convocatòria pel torn lliure per taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal de la mateixa especialitat si no ha optat per alguna d'elles, se la considerarà aprovada en la convocatòria de l'oferta pel torn lliure per taxa de reposició, i quedarà eliminada de la llista definitiva de persones aprovades a la convocatòria de l'oferta de la taxa addicional d'estabilització de l'ocupació  temporal.

QUALIFICACIONS: Els exercicis obligatoris seran eliminatoris i es puntuaran d'acord amb allò establert a les presents bases específiques.

CALENDARI DELS EXERCICIS:

El primer exercici s'efectuarà el primer trimestre 2022, la resta es determinaran pel tribunal.

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: Per a cada convocatòria, el tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d'entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d'entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ.

FASE DE CONCURS

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l'efecte per l'Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d'aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.

L'acreditació de treballs fets en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), en consorcis, en fundacions del sector públic, en empreses societàries del sector públic i en empreses privades es farà mitjançant el certificat de la vida laboral, i l'acreditació de la categoria i de les funcions fetes amb el contracte laboral o un certificat de l'empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:

​​​​​​​Experiència professional.

  • Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 3 punts.
  • Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 6 punts.
  • Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 18  punts.

La puntuació màxima és de 20 punts.

Cursos de formació.

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola  Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions, així com la formació organitzada i impartida pels Col·legis Professionals. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat, ni aquells presentats com a requisit d'accés a la plaça convocada.

L'hora d'impartició es valora amb: 0,012 punts

L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,009 punts

L'hora d'assistència es valora amb: 0,004 punts

Un crèdit equival a 10 hores de formació.

La puntuació màxima és de 9  punts.  

Formació  que es valorarà  a qualsevol especialitat.

Es valoren per a qualsevol especialitat les següents accions formatives:

- Cursos de l'àrea jurídicaadministrativa.

- Cursos d'igualtat de gènere.

- Cursos d'informàtica.

- Cursos de qualitat, habilitats, competències professionals i comandaments

- Cursos de prevenció de riscs laborals

L'hora d'impartició es valora amb: 0,007 punts

L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,005 punts

L'hora d'assistència es valora amb: 0,002 punts

La puntuació màxima és de 3 punts .

Titulacions acadèmiques

1.Estudis que es valoren.

1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial  o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació i Formació Professional, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

1.2 La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.

1.3 Es valoraran les titulacions de nivell superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit. 

2. Puntuació.

2.1 Estudis de Postgrau.

2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 3 punts.

2.1.2 Per cada títol de màster universitari oficial: 2 punts.

2.1.3 Títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficial, ó 0,015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.

No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l'exercici de la professió objecte d'aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.

La puntuació màxima és de 5  punts

Coneixement de llengua catalana.

Es valoraran els certificats expedits o homologats per L'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat LA que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà: 

  • Nivell de domini funcional efectiu  (certificat C1): 1 punt.
  • Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts.
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.

La puntuació màxima és de 2 punts.

Exercicis per oposició superats

Per cada exercici obligatori superat  per l'accés a la mateixa especialitat, dins els últims 14 anys anteriors a la present convocatòria: 0,33 punts.

La puntuació màxima serà d'1 punt.

Total puntuació fase de concurs: 40 punts.  

La fase de concurs suposarà un 40% de la puntuació final.

FASE D'OPOSICIÓ:

La fase d'oposició suposarà un 60% de la puntuació final.

PRIMER  EXERCICI:

Obligatori i eliminatori. Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de tres hores, dos temes designats per sorteig públic del temari específic. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts. Cada tema es qualificarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici, 5 per cada tema.

En el cas que al temari específic s'incloguin temes relacionats amb el funcionament o protocols interns de l'Ajuntament de Palma seran facilitats per l'Àrea interessada a través de la pàgina web de l'Ajuntament de Palma.

Es valoraran, fonamentalment, els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l'ordre d'idees i la qualitat de l'expressió escrita.

SEGON EXERCICI:

Obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre un supòsit pràctic elegit a l'atzar d'entre els tres que proposi el tribunal, relacionat amb les matèries recollides al temari específic. El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de dues hores. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici.

Per aquest exercici, les persones que opositin han d'anar proveïdes dels estris necessaris per la realització del exercici. L'ús de qualsevol document, material, etc, haurà d'autoritzar-se pels membres del tribunal i en cap cas es podrà fer servir eina informàtica de qualsevol tipus ni equips susceptible de connexió a internet.

Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l'adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.

TERCER EXERCICI    

Obligatori i eliminatori. Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de tres hores, dos temes d'entre els quatre designats per sorteig públic del temari de matèries comunes.

Es valorarà fins a un màxim de 10 punts. Cada tema es qualificarà de 0 a 5 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar aquest exercici, 2,5 per cada tema.

Total puntuació fase d'oposició 50 punts.

Borsa de persones aspirants per nomenar personal funcionari interí

Constitució de la borsa d'interins

Es constituirà una borsa per al nomenament de personal interí de l'especialitat d'enginyer industrial, que estarà integrada per les persones aspirants que hagin superat, com a mínim, el primer exercici d'aquesta convocatòria i per les persones que hagin superat, com a mínim, el primer exercici de la convocatòria relativa a la mateixa especialitat de l'oferta corresponent a la taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal.

En el cas que una persona aspirant hagi superat, el primer exercici o successius exercicis de les dues convocatòries, torn lliure per taxa de reposició i torn lliure per taxa addicional d'estabilització de l'ocupació temporal, s'integrarà en la borsa amb la puntuació més alta obtinguda a cada una d'elles.

 

ANNEX ​​​​​​​TEMARIS

TEMARI PART ESPECÍFICA 

  1. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a  les Illes Balears (modificada per la Llei 6/2019 i per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre). Les activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses. Títol I. Disposicions generals.
  2. Llei 7/2013 de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a  les Illes Balears (modificada per la Llei 6/2019 i per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre). Títol II. Disposicions relatives a les activitats d'espectacles públics i recreatives, i establiments públics.
  3. Llei 7/2013 de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a  les Illes Balears (modificada per la Llei 6/2019 i per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre). Títol III. Actuacions de les Administracions públiques.
  4. Llei 7/2013 de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a  les Illes Balears (modificada per la Llei 6/2019 i per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre). Títol IV. Procediment aplicable a les activitats permanents i les seves modificacions.
  5. Llei 7/2013 de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a  les Illes Balears (modificada per la Llei 6/2019 i per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre). Títol V. Les activitats itinerants.
  6. Llei 7/2013 de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a  les Illes Balears (modificada per la Llei 6/2019 i per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre). Títol VI. Disposicions específiques i procediment aplicables a les activitats no permanents.
  7. Llei 7/2013 de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a  les Illes Balears (modificada per la Llei 6/2019 i per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre). Títol VII. Disposicions relatives a les activitats subjectes a autorització ambiental integrada.
  8. Llei 7/2013 de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a  les Illes Balears (modificada per la Llei 6/2019 i per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre). Títol VIII. Inspeccions. Títol IX. Infraccions i sancions.
  9. Llei 7/2013 de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a  les Illes Balears (modificada per la Llei 6/2019 i per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre). Disposicions addicionals i transitòries. Annex I. Classificació de les activitats i les seves modificacions. Annex II.
  10. El Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació.
  11. La normativa aplicable a les instal·lacions de protecció contra incendis.
  12.  El Reial decret 513/2017, de 22 de maig, pel qual s'aprova el Reglament instal·lacions de protecció contra incendis.
  13. Codi tècnic de l'edificació. Disposicions generals.
  14. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat en cas d'incendi. Propagació interior i exterior.
  15. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat en cas d'incendi. Evacuació d'ocupants i instal·lacions de protecció contra incendis.
  16. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat en cas d'incendi. Intervenció de bombers i resistència al foc de l'estructura.
  17. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat d'utilització i accessibilitat. Seguretat davant el risc de caigudes i d'impacte o atrapament.
  18. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat d'utilització i accessibilitat. Seguretat davant el risc d'empresonament a recintes; il·luminació inadequada, alta ocupació, risc d'ofegament , vehicles en moviment i l'acció del llamp.
  19. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de salubritat. Qualitat de l'aire interior.
  20. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat d'utilització i accessibilitat. Accessibilitat.
  21. Llei 8/2017, d'accessibilitat de les Illes Balears.
  22. Ordre VIV/561/2010, d'1 de  febrer, per la qual es desenvolupa el document tècnic de condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per l'accés i utilització dels espai públics urbanitzats. 
  23. Reglament general de policia d'espectacles públics i activitats recreatives.
  24. El Reial decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de seguretat contra incendis en establiments industrials.
  25.  Reial decret 865/2003, de 4 de juliol, pel qual s'estableixen els criteris higiènics i sanitaris per a la prevenció i control de la legionel·losi.
  26. Emissió de composts orgànics volàtils en determinades activitats. Reial Decret 117/2003, que transposa la Directiva 1999/13/CE, sobre limitació d'emissions de COV degudes a l'ús de dissolvents en determinades activitats)
  27. Reial Decret 742/2013, de 27 de setembre, pel qual s'estableixen els criteris tècnics sanitaris de les piscines.
  28. Les energies renovables i la seva indústria de fabricació: energies de generació elèctrica, d'aprofitament tèrmic i biocarburants.
  29. Procediments de tramitació administrativa per a les petites instal·lacions generadores d'energia a partir de fonts renovables, cogeneració i residus en règim d'autoconsum: esquemes de funcionament, viabilitat econòmica i tipus de modalitats existents.
  30.  Reial Decret 88/2013, de 8 de febrer, pel qual s'aprova la Instrucció Tècnica Complementària AEM1 “Ascensors” del Reglament d'¡aparells d'elevació i manutenció aprovat pel Reial Decret 2291/1985 de 8 de novembre.
  31. El Reglament electrotècnic per a baixa tensió (REBT). El Reial decret 842/2002, de 2 d'agost: objecte i àmbit d'aplicació. Instruccions tècniques complementàries: aspectes bàsics.
  32. REBT. Instal·lacions interiors o receptores. Prescripcions generals. ITC-BT-19.
  33. REBT. Instal·lacions interiors a habitatges. Prescripcions generals. ITC-BT-26.
  34. REBT. Instal·lacions a locals de pública concurrència. ITC-BT-28.
  35. REBT. Prescripcions particulars per a les instal·lacions elèctriques als locals amb risc d'incendi o explosió. ITC-BT-29.
  36. REBT. Instal·lacions a locals de característiques especials. ITC-BT-30.
  37. REBT. Instal·lacions d'enllumenat exterior. ITC-BT-09.
  38. Classificació i descripció de cadascuna de les instal·lacions d'AT i MT existents des dels centres de producció fins als centres de transformació i distribució.
  39. La Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria (I): modificacions, estructura, contingut i àmbit d'aplicació.
  40. La Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria (II): seguretat i qualitat industrial, registre d'establiments industrials i règim sancionador.
  41. La Llei 4/2017, de 4 de juliol, d'indústria de les Illes Balears (I). Estructura bàsica. Disposicions generals i àmbit d'aplicació.
  42. La Llei 4/2017, de 4 de juliol, d'indústria de les Illes Balears (II). Registre i seguretat industrial. Funció inspectora i règim sancionador.
  43. Política de normalització i homologació de productes industrials Legislació bàsica.
  44. Reglament tècnic de distribució i utilització de combustibles gasosos i les seves instruccions tècniques complementàries.
  45. El Reial decret 1027/2007, de 20 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'instal·lacions tèrmiques als edificis (RITE).
  46. El Reial decret 2085/1994, de 20 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'instal·lacions petrolíferes.
  47.  El Reial decret 1457/1986, de 10 de gener, pel qual es regulen l'activitat industrial i la prestació de serveis als tallers de reparació de vehicles automòbils, dels seus equips i components. Modificacions posteriors.
  48. El Reial decret 552/2019, de 27 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de seguretat per a instal·lacions frigorífiques i les seves instruccions tècniques complementàries.
  49. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació.
  50. Reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen disposicions mínimes de seguretat en les obres de construcció.
  51. Reial decret 374/2001, de 6 d'abril, sobre la protecció de la salut i seguretat dels treballadors contra els riscs relacionats amb els agents químics durant el treball.
  52. Reial decret 656/2017, de 23 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'emmagatzemament de productes químics i les seves instruccions tècniques complementàries MIE APQ 0 a 10.
  53. Reial Decret Legislatiu 3484/2000, de 29 de desembre, pel qual s'estableixen les normes de higiene per a  la  elaboració, distribució i comerç de menjars preparats.
  54. Reial decret 2060/2008, de 12 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'equips a pressió i les seves instruccions tècniques complementàries.
  55. Les Normes Urbanístiques del PGOU de Palma. Desenvolupament, gestió i execució del Pla general. Divisió urbanística del territori i règim general del sòl. Intervenció municipal en l'edificació i l'ús del sòl.
  56. Les Normes Urbanístiques del PGOU de Palma. Règim dels edificis existents.
  57. Les Normes Urbanístiques del PGOU de Palma. Normes reguladores dels usos.
  58. Les Normes Urbanístiques del PGOU de Palma. Normes tècniques de planejament i execució de plans.
  59. Les Normes Urbanístiques del PGOU de Palma. Normes d'edificació a sòl urbà. Normes d'edificació a sòl rústic.
  60. Les Normes Urbanístiques del PGOU de Palma. Normes per a la protecció i la conservació del patrimoni.
  61. Les Normes Urbanístiques del PGOU de Palma. Del PGOU de Palma. Condicions d'higiene, composició interior i estètica en l'edificació.
  62. Ordenança municipal reguladora dels renous i les vibracions de Palma.
  63.  Reglament municipal sobre l'ús de la xarxa de clavegueram sanitari.
  64. Ordenança per a l'enllumenat públic de Palma.
  65. Ordenança de regulació d'horaris d'obertura al públic, de condicions dels locals, d'emplaçament i d'instal·lació dels establiments de les ofertes d'entreteniment i restauració, de concurrència pública.
  66. Ordenança municipal de circulació de Palma.
  67. Ordenança per a la inserció dels animals de companya a la societat urbana.
  68. Ordenança de regulació de l'ús d'establiments públics.
  69. L'aigua. Característiques de les aigües potables. Característiques dels proveïments. Subministrament i distribució de les aigües potables de consum públic.
  70. Depuració d'aigües residuals urbanes. Processos i tipus d'infraestructures. Tractament de fangs procedents d'estacions depuradores d'aigües residuals.
  71. Sistemes de depuració d'aigües de consum: processos i tipus d'infraestructures existents. Dessalinització: processos principals i mètodes.
  72. La Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
  73. Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost pel qual s'aprova el text refós de la llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears. 
  74. Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminants de les Illes Balears.
  75. La Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats.
  76. Llei 10/2019, de 22 de febrer, del canvi climàtic i transició energètica.
  77. Reial Decret 235/2013, de 5 d'abril, pel qual s'aprova el procediment bàsic per a la certificació de l'eficiència energètica dels edificis.
  78. Reial decret 1890/2008, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'eficiència energètica a les instal·lacions de l''enllumenat exterior i i les seves instruccions tècniques complementàries. EA 01 fins a EZ 07.

TEMARI PART GENERAL:

Tema 1: La Constitució Espanyola de 1978: Estructura i contingut. Drets i llibertats públiques, Drets i Deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.

Tema 2: Les formes d'organització territorial de l'Estat. L'Estat autonòmic. Naturalesa jurídica i principis. Els estatuts d'autonomia. El sistema de la distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes. Les relacions entre l'Estat i les comunitats autònomes. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'autonomia.

Tema 3: Els Tractats internacionals a la Constitució espanyola. Especial referència al Dret comunitari europeu, les seves fonts i relacions amb l'Ordenament Jurídic espanyol.

Tema 4: Les fonts del Dret en general i, especialment, en el sistema jurídic positiu espanyol. Aplicació de les normes jurídiques. El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària.

Tema 5: Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encomana de gestió, delegació de signatura i suplència. Les relacions interadministratives. Els convenis.

Tema 6: Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú: Disposicions generals del Procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu

Tema 7: L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. Eficàcia: notificació i publicació. Executivitat i suspensió. Execució forçosa dels actes administratius

Tema 8: Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú: La iniciació del Procediment: classes, esmenes i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Les fases del Procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.

Tema 9: Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos.

Tema 10: La invalidesa de l'acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. La convalidació de l'acte administratiu. La revisió d'ofici

Tema 11: Llei 39/2015 de Procediment administratiu comú: Identificació i signatura dels interessats en el Procediment administratiu. Dret de les persones en les relacions amb les Administracions Públiques. Dret i obligació a relacionar-se electrònicament amb els Administracions Públiques

Tema 12: La potestat sancionadora: concepte i significat. Principis de l'exercici de la potestat sancionadora. Especialitats del procediment en matèria sancionadora. Mesures sancionadores administratives. Especial referència a la potestat sancionadora local

Tema 13: Contractació administrativa: concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Revisió de preus. Les prerrogatives de l'Administració en els contractes administratius. La modificació dels contractes. Extinció del contracte: recepció i resolució dels contractes administratius. Especialitats dels diversos tipus de contractes. El recurs especial en matèria de contractació.

Tema 14: L'expropiació forçosa: Subjectes, objecte i causa. El procediment general. Garanties jurisdiccionals. La reversió expropiadora. Tramitació d'urgència. Procediments especials. Les expropiacions urbanístiques

Tema 15: La responsabilitat de l'Administració Pública: caràcters. Els pressupostos de la responsabilitat. Danys indemnitzables. L'acció de responsabilitat. Principis del procediment administratiu en matèria de responsabilitat. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques.

Tema 16: L'activitat administrativa de prestació de serveis. La iniciativa econòmica pública i els serveis públics. El servei públic. Concepte. La reserva de serveis en favor de les entitats locals

Tema 17: La gestió directa dels serveis públics. Gestió indirecta dels serveis públics. La concessió de serveis públics: concepte i naturalesa.  Potestats de l'Administració. Drets i obligacions del concessionari. Relacions del concessionari amb els usuaris. Extinció de la concessió

Tema 18: El patrimoni de les administracions públiques. Les propietats públiques: tipologia. El domini públic, concepte, naturalesa i elements. Afectació i mutacions demanials. Règim jurídic del domini públic. Utilització: reserva i concessió. El patrimoni privat de les Administracions Públiques. L'inventari a l'Administració local.

Tema 19: El règim local. L'Administració Local en la Constitució i en els estatuts d'autonomia. El principi d'autonomia local: significat, contingut i límits.

Tema 20: Les fonts del Dret Local. Regulació bàsica de l'Estat i normativa de les comunitats autònomes en matèria de règim local. La incidència de la legislació sectorial sobre el règim local. La potestat normativa de les entitats locals: reglaments i ordenances. Procediment d'elaboració. El Reglament orgànic. Els bans.

Tema 21: El municipi: concepte i elements. El terme municipal. Legislació bàsica i autonòmica. L'organització municipal. Òrgans necessaris: alcalde, tinents d'alcalde, Ple i Junta de Govern Local. Òrgans complementaris: comissions informatives i altres òrgans. Els grups polítics i els regidors no adscrits. La participació veïnal en la gestió municipal. El consell obert.

Tema 22: Especialitats del règim orgànic-funcional en els municipis de gran població. La llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma: organització del govern municipal.  El Consell de Capitalitat. Prestacions dels serveis municipals: Formes de prestació dels serveis. El personal al servei de l'Ajuntament. La iniciativa pública municipal en l'activitat econòmica. Règim financer.

Tema 23: Les formes d'acció administrativa de les entitats locals. L'activitat de policia: la intervenció administrativa local en l'activitat privada. Les autoritzacions administratives: les seves classes. El règim de les llicències. La comunicació prèvia i la declaració responsable

Tema 24: El personal al servei de les entitats locals: Classes i règim jurídic. Accés a l'ocupació pública. Planificació de recursos humans. Estructuració de l'ocupació pública.  Instruments d'ordenació dels llocs de feina. Provisió de llocs de feina i mobilitat. Situacions administratives.

Tema 25: Els drets dels funcionaris locals. Drets individuals. Especial referència a la carrera administrativa i a les retribucions. Els deures dels funcionaris locals. El règim disciplinari. El règim de responsabilitat civil, penal i patrimonial. Els delictes contra la Hisenda Pública i la Seguretat Social dels empleats públics. El règim d'incompatibilitats: Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Tema 26: El pressupost com instrument de planificació, com instrument de gestió i com mecanisme general de coordinació. El cicle pressupostari i les seves fases.

Tema 27: La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació. Drets i deures. Principis de l'acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.

Tema 28: La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: règim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.

Tema 29: Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat, no discriminació i violència de gènere. El principi d'igualtat a l'ocupació pública. Mesures per a la integració de la perspectiva de gènere a l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears

Tema 30: La centralitat del ciutadà. Participació ciutadana. La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. El Consell de Transparència i Bon Govern. El Portal de Transparència. La transparència i l'accés a la informació en les comunitats autònomes i entitats locals. Govern obert. Codis de bon govern.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al  BOIB.

 

Palma, 13 de maig de 2021

El cap de Departament de Personal p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 04/03/2014) Antoni Pallicer Martorell