Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 176586
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es disposa la inscripció i dipòsit al Registre de Convenis Col·lectius, Acords col·lectius de treball i Plans d’igualtat de les Illes Balears, i la publicació de l'Acta de la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu de l’Empresa Municipal d'aigües i Clavegueram, S.A. (EMAYA), d’11 de desembre de 2019 (codi de conveni 07000291011981)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 11 de desembre de 2019 els membres de la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu de l'EMPRESA MUNICIPAL D'AIGÜES I CLAVEGUERAM, S.A. (EMAYA) es van reunir per a acordar la modificació de l'article 9 i de la disposició transitòria quarta del conveni col·lectiu de qualitat urbana 2018-2019.

2. El 30 de març de 2021, el Sr. Carlos Nadal Roig, en representació de la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu, va sol·licitar el registre, el dipòsit i la publicació de la citada Acta.

Fonaments de dret

1. L'article 90.3 del Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.

2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.

3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per tot això, dicto la següent

Resolució

1. Inscriure i dipositar l'Acta de la Comissió negociadora del Conveni col·lectiu de l'empresa EMPRESA MUNICIPAL D'AIGÜES I CLAVEGUERAM, S.A. (EMAYA) d'11 de desembre de 2019 en el Registre de Convenis Col·lectiu, Acords col·lectius de treball i Plans d'igualtat de les Illes Balears.

2. Publicar l'Acta en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Fer constar que la versió castellana del text és l'original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió catalana és la seva traducció.

4. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.

    

Palma, en el dia de la signatura electrònica (7 de maig de 2021)

La directora general de Treball i Salut Laboral

Virginia Abraham Orte

Per delegació del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball

(BOIB 97/2019)

 

Document annex 4 a l'acta de la Mesa de Negociació del Conveni col·lectiu de qualitat urbana núm. 1/2019, d'11 de desembre de 2019

La Mesa de Negociació acorda per majoria la modificació de l'article 9 i de la disposició transitòria quarta del Conveni col·lectiu de qualitat urbana 2018-2019, que queda com segueix:

Article 9 del Conveni col·lectiu de qualitat urbana

L'ingrés dels treballadors s'ha d'entendre, sempre que es formalitzi per escrit, fet a títol de prova, el període de la qual ha de ser com segueix: sis mesos per al personal tècnic titulat i tres mesos per als altres treballadors, excepte per al personal no qualificat, que ha de ser de quinze dies laborables.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 38.1 de la Llei 13/1982, d'integració social de persones amb discapacitat, les empreses públiques i privades que ocupin treballadors fixos que excedeixin de 50, resten obligades a ocupar un nombre de treballadors amb discapacitat no inferior al 2 % de la plantilla.

L'empresa resta obligada a informar anualment el Comitè d'Empresa del nombre de treballadors discapacitats inclosos en la plantilla i indicar aquells que estiguin amb contractes fixos i indefinits o temporals, així com la variació que a l'alça o a la baixa es produeixi respecte del nombre inicial comunicat.

Incorporació de nou personal:

La contractació de personal a les tres àrees funcionals de qualitat urbana (producció, neteja i recollida, administració i taller mecànic), en les seves categoria bàsiques de peó especialista, auxiliar administratiu i oficial de tercera de taller, respectivament, s'ha de fer mitjançant el mecanisme de  borsa de treball, que ha de respectar els principis d'igualtat, capacitat, mèrit, lliure concurrència i publicitat, en la qual s'ha de valorar com a mèrit i capacitat l'antiguitat (temps real treballat) que en la relació laboral prèvia hagin pogut tenir els candidats amb l'empresa en qualitat urbana.

La regulació bàsica de la borsa de treball, que ha de ser comuna per a totes les borses de treball de qualitat urbana, s'ha de formalitzar mitjançant un reglament acordat en el si de la Comissió Negociadora del Conveni i s'ha d'adjuntar com a annex al Conveni col·lectiu com a part integrant d'aquest.

La Comissió Paritària de Contractació, que ha d'estar formada per un membre de cada secció sindical signant del Conveni i la direcció de l'empresa, ha de tenir, com a mínim, una reunió ordinària cada tres mesos després de la convocatòria prèvia d'alguna de les parts, en la qual han de comunicar-se els temes de l'ordre del dia. Les seves funcions, entre altres, són les següents:

— Vetllar per la transparència i el bon funcionament del procés de selecció.

— Elevar a la Comissió Mixta Paritària del Conveni els dubtes que puguin sorgir en la interpretació del reglament i en allò que no s'hi preveu.

— Resoldre les reclamacions presentades després de l'adjudicació de vacants o les exclusions definitives de borsa que es puguin fer.

— Informar sobre les vacants adjudicades per borsa, així com sobre les vacants pendents d'adjudicar.

— Estudiar i analitzar les justificacions presentades pels integrants de borsa després d'efectuar-los la crida i que presenten renúncia a aquesta. Aquesta funció serà exercida de manera que no obstaculitzi la contractació de personal d'acord amb les necessitats del servei.

— Resoldre els dubtes que es presentin en l'aplicació i interpretació de les bases de les borses de treball, per al bon ordre del procés selectiu.

L'empresa ha de proposar les bases específiques de cada convocatòria a la Comissió Paritària de Contractació, el contingut de la qual ha de respectar els principis constitucionals de capacitat, mèrit i igualtat, i, entre altres, ha d'establir l'objecte, les funcions, els requisits i el desenvolupament del procés selectiu. Si, en un termini màxim de quinze dies i després d'haver dut a terme un mínim de tres reunions, no s'aconsegueix un acord, els integrants de la Comissió Paritària de Contractació s'han de sotmetre, en el termini màxim de deu dies, a una mediació del TAMIB o bé ha de nomenar dos mediadors designats un per cadascuna de les parts. Si l'acte de mediació es tanca sense acord, l'empresa ha d'aprovar i publicar les bases unilateralment.

Disposició transitòria quarta

La regulació de la figura del treballador fix discontinu, la confecció del quadre de grups professionals i l'elaboració del reglament de les borses de treball s'ha de fer en el si de la Comissió Negociadora del Conveni.

S'acorda facultar Carlos Nadal Roig, director de Recursos Humans, i encomanar-li el mandat perquè realitzi els tràmits necessaris per al registre i la publicació d'aquest acord adoptat en la Mesa de Negociació perquè formin part integrant del Conveni col·lectiu d'EMAYA–qualitat urbana 2018-2019.

Se signa aquest document en senyal de conformitat amb el que s'ha exposat anteriorment.