Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 176385
Bases i convocatòria per a cobrir, com a funcionari de carrera, un lloc de feina d'oficial llanterner
Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 2179/2021 de data 7 de maig de 2021, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria i les bases de les proves selectives per a cobrir, com funcionari de carrera, un (1) lloc de feina d'Oficial llanterner de l'Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:
CONVOCATÒRIA I BASES DE LES PROVES SELECTIVES PER A COBRIR, COM A FUNCIONARI DE CARRERA, UN LLOC DE FEINA D'OFICIAL LLANTERNER DE L'AJUNTAMENT DE MARRATXÍ.
PRIMERA. Objecte de la convocatòria.
L'objecte de les presents bases es regular el procediment per a cobrir, com a funcionari de carrera, un lloc de feina d'oficial llanterner vacant a la plantilla municipal d'aquest Ajuntament, inclòs a l'oferta pública d'ocupació de l'exercici 2019 (BOIB núm. 40 de 28 de març de 2019).
Característiques del lloc de feina:
Escala: Administració especial. Subescala serveis especials. Classe personal d'oficis.
Grup C2
Número de llocs de feina: 1
Titulació mínima exigida: Graduat en Educació Secundària Obligatòria (o equivalent) i acreditació professional d'instal·lador en fontaneria i d'instal·lacions tèrmiques en edificis emeses per la Direcció general de política industrial del Govern de les Illes Balears.
Procediment selectiu: concurs oposició.
SEGONA. Condicions que han de reunir els aspirants.
Per ser admesos a les proves selectives els aspirants hauran de reunir els següents requisits:
Ser espanyol o tenir la nacionalitat d'algun dels Estats membres de la Unió Europea d'acord amb les previsions contingudes a l'article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refús de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
Tenir acomplerts 16 anys d'edat i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues edats referides al dia en que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol de les administracions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinaria o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat d'origen, l'accés a la funció pública en els supòsits d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola.
Estar en possessió, o en condicions d'obtenir-ho en la data en que finalitzi el termini de presentació d'instàncies, del títol acadèmic i de les acreditacions professionals exigides.
Posseir la capacitat funcional necessària pel desenvolupament de les corresponents funcions.
Estar en possessió del títol que acrediti el nivell A2 de coneixements de la llengua catalana (o qualsevol altre títol homologat equivalent).
TERCERA. Presentació de sol·licituds.
Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu, referides sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació d'instàncies, es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran al Registre general de l'Ajuntament durant el termini de vint dies naturals següents al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Butlletí oficial de l'Estat. Els successius anuncis es publicaran únicament al Butlletí oficial de les Illes Balears.
Les instàncies també es podran presentar en la forma que s'indica a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les instàncies hauran d'anar acompanyades dels justificants (originals o fotocòpies degudament confrontades) dels mèrits que es vulguin fer valer a la fase de concurs, d'una fotocopia del document nacional d'identitat i del justificant d'haver satisfet els drets d'examen fixats a l'ordenança fiscal reguladora. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex ajustat a la fase de concurs de les presents bases on es recullin ordenadament els mèrits al·legats.
QUARTA. Admissió dels aspirants.
Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant o persona en qui delegui dictarà resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà en el tauler d'anuncis electrònic (seu electrònica) de l'Ajuntament de Marratxí i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ella hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, el núm. de DNI i, en el seu cas, la causa d'exclusió, concedint-se un termini de deu dies per a que els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors. A l'esmentat anunci o mitjançant anunci posterior, degudament publicat, s'indicarà el lloc, data i hora de l'inici dels exercicis. Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d'ofici o a petició de la part interessada.
Si algun aspirant no figurés a la llista d'admesos i exclosos, haurà de presentar-se davant del Tribunal amb la còpia de la sol·licitud segellada per l'oficina receptora per a que sigui admès provisionalment per a la realització del corresponent exercici. Amb aquest fi, el Tribunal es constituirà en sessió especial, abans de donar inici a l'exercici i en el lloc on hagi de realitzar-se el mateix, per a resoldre provisionalment les reclamacions, que mitjançant compareixença, puguin presentar els aspirants que es trobin en les circumstàncies assenyalades. De l'acta corresponent a l'esmentada sessió es donarà compte immediata a l'Alcaldia, que resoldrà sobre l'admissió o exclusió de l'aspirant afectat, comunicant-ho al Tribunal qualificador pel seu coneixement i efectes, i si procedeix, a la persona afectada.
CINQUENA. Tribunal qualificador.
El Tribunal qualificador quedarà constituït per cinc membres (i pel mateix nombre de suplents) en la forma següent:
1. President: Designat pel senyor Batle entre el personal funcionari de carrera al servei de l'Ajuntament de Marratxí.
2. Vocals: Un vocal en representació de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, designat per aquesta, i dos vocals en representació del personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Marratxí, designats pel senyor Batle.
3. Secretari/ària: El de la Corporació o funcionari en qui delegui.
Així mateix es permetrà l'assistència, sense formar part del Tribunal i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d'un representant de la Junta de personal designat per aquesta.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s'adoptaran per majoria. El Tribunal podrà designar assessors quan ho consideri convenient, sempre amb el límit de que el número d'aquests no podrà ser superior al número de membres del Tribunal.
Els membres del Tribunal qualificador hauran d'abstenir-se d'intervenir i ho notificaran a l'autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades a l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Els vocals del Tribunal qualificador hauran d'estar en possessió d'un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria convocada.
Categoria del tribunal: tercera.
SISENA. Inici i desenvolupament del exercicis.
Els exercicis de la fase d'oposició seran els que se detallen a les presents bases.
L'ordre d'actuació dels aspirants es determinarà alfabèticament, segons resulti del sorteig realitzat pel Tribunal abans de donar-se inici als exercicis corresponents.
Els aspirants seran convocats per a cada exercici mitjançant el sistema de cridada única, essent exclosos de les proves selectives aquells aspirants que no compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.
Per a la realització dels exercicis s'empraran sistemes per tal de mantenir l'anonimat dels aspirants sempre que la naturalesa de l'exercici així ho permeti. En aquells supòsits en que els aspirants vulnerin l'anonimat procedint a la identificació dels seus exercicis amb qualsevol altre sistema el Tribunal procedirà a excloure dels procés selectiu a l'aspirant infractor i la seva prova es tindrà per no realitzada.
El Tribunal, en qualsevol moment, podrà requerir als opositors per a que acreditin la seva personalitat.
Una vegada iniciades les proves selectives no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de la convocatòria al BOIB, sinó que el Tribunal únicament publicarà els esmentats anuncis al tauler d'anuncis electrònic de la Casa consistorial (seu electrònica) amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, si bé des de la terminació d'un exercici fins a l'inici del següent haurà de transcórrer un mínim de tres dies hàbils i un màxim de 45 dies naturals.
Els exercicis podran realitzar-se, a elecció de cada aspirant, en qualsevol de les dues llengües oficials de les Illes Balears.
SETENA. Fase de concurs.
La fase de concurs serà prèvia a la fase d'oposició i en cap supòsit servirà per a superar la fase d'oposició.
S'estableix un termini de tres dies hàbils a comptar des de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase de concurs per a presentar reclamacions respecte de la mateixa, i una vegada resoltes les al·legacions presentades es procedirà a publicar els resultats definitius.
A aquesta fase, que en còmput total no podrà superar els 14,00 punts, el Tribunal avaluarà els següent mèrits:
1. Experiència professional:
a) Serveis prestats a l'Administració local en lloc de feina de categoria professional superior o similar a la convocada: 0,06 Punts per mes complet.
b) Serveis prestats en qualsevol altra Administració pública en lloc de feina de categoria professional superior o similar a la convocada: 0,04 Punts per mes complet.
c) Serveis prestats en qualsevol Administració pública en lloc de feina de categoria professional immediatament inferior a la convocada: 0,02 Punts per mes complet.
d) Serveis prestats a l'empresa privada en llocs de feina similars al convocat (llanterner o assimilats) de categoria professional superior o similar a la convocada: 0,02 Punts per mes complet.
Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 8,60 punts.
2. Titulació acadèmica:
Únicament es valorarà la titulació acadèmica més alta de les obtingudes per l'aspirant.
a) Per cada títol de graduat escolar (EGB), graduat en educació secundaria obligatòria (ESO), tècnic auxiliar de formació professional (FP1), tècnic de formació professional de grau mig, així com tots els títols que hagin sigut declarats equivalents distints de l'acreditat com a requisit per a prendre part a la convocatòria: 0,40 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de batxiller, batxiller superior (BUP), així com tots els títols que hagin sigut declarats equivalents: 0,60 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de tècnic especialista de formació professional (FP2), de formació professional de grau superior, ensenyances professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i les ensenyances esportives de grau superior, així com tots els títols que hagin sigut declarats equivalents: 0,80 punts.
d) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, grau universitari, llicenciatura universitària o titulació universitària equivalent: 1,60 punts.
Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 1,60 punts.
3. Certificacions de reconeixement de l'acreditació professional emeses per la Direcció general de política industrial del Govern de les Illes Balears en les següents especialitats:
a) Acreditació professional en manipulació de gasos fluorats: 0,50 punts.
b) Acreditació professional en instal·lacions frigorífiques: 0,50 punts.
c) Acreditació professional d'operador industrial de calderes: 0,50 punts.
d) Acreditació professional en instal·lacions de gas: 0,50 punts.
e) Acreditació professional en instal·lacions de productes petrolífers líquids: 0,25 punts.
F) Acreditació professional d'operaris d'instal·lacions contra incendis: 0,25 punts.
g) Acreditació professional en baixa tensió: 0,25 punts.
h) Acreditació professional en instal·lacions d'alta tensió: 0,25 punts.
Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 1,00 punt.
4. Cursos de formació i perfeccionament:
Únicament es valoraran els cursos directament relacionats amb les funcions a desenvolupar i realitzats en centres oficials (Administracions públiques, entitats promotores de formació i universitats) que tinguin relació amb alguna de les següents matèries: xarxes d'aigua potable, instal·lacions elèctriques i automatismes, instal·lacions de fred i climatització, instal·lacions calorífiques, manteniment d'instal·lacions d'aigua, calorífiques, de climatització, energia solar, gas i combustibles líquids i cursos de competències transversals (cursos específics per a personal d'oficis en matèria d'electricitat, picapedratge, fusteria, lampisteria, pintura, jardineria, mecànica i ferreria i cursos d'administració pública, procediment administratiu, informàtica de gestió, prevenció de riscos laborals, jurídica administrativa, qualitat, igualtat de gènere i treball en equip).
La valoració es farà a raó de 0,005 punts per hora de formació rebuda amb aprofitament o per hora de formació impartida, i a raó de 0,0025 punts per hora de formació rebuda únicament amb assistència. No es tindran en compte els cursos que no especifiquin el número d'hores lectives.
Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 2,00 punts.
5. Coneixements de la llengua catalana:
En aquest apartat es valoraran el certificats expedits per l'EBAP, els expedits u homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, i també la resta de certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica.
a) Certificat de nivell B1: 0,20 punts.
b) Certificat de nivell B2: 0,30 punts.
c) Certificat de nivell C1 o superior: 0,40 punts.
Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 0,40 punts.
6. Coneixements d'altres llengües:
En aquest apartat es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d'altres comunitats autònomes o estrangera, expedits u homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'Administració pública, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Nivell A1 MCE d'escola oficial d'idiomes o primer curs de nivell elemental de l'EBAP : 0,10 punts.
b) Nivell A2 MCE d'escola oficial d'idiomes o segon curs de nivell elemental de l'EBAP: 0,20 punts.
c) Nivell B1 MCE d'escola oficial d'idiomes o primer curs de nivell mitjà de l'EBAP: 0,30 punts.
d) Nivell B1+ MCE d'escola oficial d'idiomes o segon curs de nivell mitjà de l'EBAP (o qualsevol altra nivell superior): 0,40 punts.
MCE: Marc comú europeu de referència
Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 0,40 punts.
VUITENA. Qualificació dels exercicis.
Cada un dels exercicis obligatoris es qualificarà fins a un màxim de vint (20,00) punts. Els aspirants que no obtinguin la qualificació mínima de deu (10,00) punts a cada un d'ells quedaran eliminats. Als exercicis que no tinguin un sistema de puntuació prefixat cada membre del Tribunal podrà atorgar una puntuació de zero a vint punts. Les qualificacions s'obtindran sumant les puntuacions atorgades per cada membre del Tribunal i dividint el total pel número de membres. El coeficient que resulti serà la qualificació definitiva.
Les qualificacions es faran públiques el mateix dia en que s'acordin i s'exposaran al tauler d'anuncis electrònic de la Casa Consistorial (seu electrònica de l'Ajuntament de Marratxí).
NOVENA. Proves a realitzar.
A) EXERCICIS DE LA FASE D'OPOSICIÓ
Primer exercici: obligatori i eliminatori. Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) relatives al programa de temes. El número de preguntes serà de 40 i el temps de duració de l'exercici serà com a màxim de 45 minuts. Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 20,00 punts, entenent-se que superen la prova aquells aspirants que obtinguin un mínim de 10,00 punts.
Criteris de correcció:
Segon exercici: obligatori i eliminatori. Consistirà en realitzar un o varis supòsits pràctics relacionats amb les funcions pròpies del lloc de feina d'oficial llanterner, determinats pel Tribunal abans d'iniciar-se l'exercici, en un temps màxim de 60 minuts. Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 20,00 punts, entenent-se que superen la prova aquells aspirants que obtinguin un mínim de 10,00 punts.
Aquest exercici està dirigit a apreciar i valorar el coneixement, destresa, agilitat i rapidesa dels aspirants en l'execució dels supòsits pràctics.
Tercer exercici: voluntari i no eliminatori. Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) relatives al programa de temes específics de coneixement del terme municipal. El número de preguntes serà de 20 i el temps de duració de l'exercici serà com a màxim de 20 minuts. Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 2,00 punts.
Aquest exercici voluntari, a elecció del Tribunal, es podrà realitzar acumuladament el mateix dia de la realització del primer exercici.
Criteris de correcció:
S'estableix, respecte de cada prova, un termini de tres dies hàbils a comptar des de la data de publicació de les corresponents qualificacions provisionals per a presentar reclamacions respecte de les mateixes, i una vegada resoltes les al·legacions presentades es procedirà a publicar les qualificacions definitives.
DESENA. Qualificació definitiva, llista d'aprovats i presentació de documents.
La qualificació definitiva de cada un dels aspirants vindrà determinada per la suma de puntuacions obtingudes en els distints exercicis i en la fase de concurs. Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal elevarà a l'Alcaldia proposta de nomenament a favor de l'aspirant que hagi obtingut millor puntuació i es publicarà còpia de l'acta al tauler d'anuncis electrònic (seu electrònica) de l'Ajuntament de Marratxí.
El Tribunal únicament podrà proposar, pel seu nomenament, un número d'aspirants igual al de llocs de feina convocats.
En cas d'empat entre dos o més aspirants, aquest es resoldrà a favor de l'aspirant que hagi obtingut major puntuació a la fase d'oposició, i de mantenir-se aquest es resoldrà a favor de l'aspirant que acrediti una major antiguitat al servei de l'Ajuntament de Marratxí i en última opció es resoldrà l'empat per sorteig públic.
Una vegada publicats els resultats definitius els aspirants proposats pel seu nomenament com a funcionaris disposaran de vint dies naturals, a partir de l'esmentada publicació, per a presentar en el Registre general de l'Ajuntament la documentació següent:
a) Fotocòpia compulsada/confrontada del document nacional d'identitat.
b) Fotocòpia compulsada/confrontada del títol acadèmic exigit.
c) Certificat metge acreditatiu de no patir malaltia o defecte físic que l'impossibiliti pel desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de feina convocat.
d) Dues fotografies mida carnet.
e) Declaració jurada o promesa de no haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei d'alguna de les Administracions públiques i no haver sigut inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.
f) Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d'incapacitat conforme a la legislació vigent.
g) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de feina o de no desenvolupar cap activitat del sector públic delimitats per l'article 1 de la Llei 53/1984, i de no percebre pensió de jubilació.
Si els aspirants proposats no presentessin la documentació assenyalada dins del termini indicat, excepció feta dels casos de força major, totes les actuacions envers ells quedaran anul·lades, sense perjudici de la responsabilitat en que pugui haver incorregut en el supòsit de falsedat a les instàncies presentades.
Els aspirants que tinguin la condició de funcionari públic estaran exemptes de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per a obtenir el seu anterior nomenament i únicament hauran de presentar certificació de l'Administració d'origen que acrediti la seva condició de funcionari i demés circumstàncies que constin al seu expedient personal.
ONZENA. Nomenament i pressa de possessió.
Una vegada els aspirants aprovats hagin presentat la documentació requerida en el termini establert, els aspirants seran nomenats funcionaris en pràctiques, fins al límit dels llocs de feina convocats i que estiguin dotades pressupostàriament.
Una vegada realitzat el nomenament per l'òrgan competent, els aspirants nomenats hauran de prendre possessió en el termini de trenta dies, a comptar des del dia següent al de la notificació del nomenament. Aquells que no prenguin possessió en el termini indicat, sense causa justificada, quedaran en la situació de cessants.
En el supòsit de que es desenvolupessin activitats privades que requerissin del reconeixement de compatibilitat, haurà d'obtenir-se aquesta, sol·licitant-la en els deus dies primers del termini de pressa de possessió o cessar en la realització de l'activitat privada abans d'iniciar l'exercici de funcions públiques.
DOTZENA. Període de pràctiques.
El nomenament de funcionaris en pràctiques determinarà la data en que aquestes han d'iniciar-se, tenint una duració de sis mesos, i finalitzades aquestes el responsable de la brigada de manteniment de la via pública (Arquitecte tècnic) emetrà informe qualificant a l'aspirant d'apte o no apte, informe que haurà de ser ratificat pel Tribunal qualificador.
Els aspirants que superin el període de pràctiques seran nomenats funcionaris de carrera. Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a la persona aspirant que hagi aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves, per ser nomenat funcionari en pràctiques. La resolució esmentada exhaureix la via administrativa, podent ser recorreguda en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies d'oficial llanterner, tenint la consideració de confidencial tot el procés de la seva valoració, podent accedir a la informació únicament els aspirants interessats respecte de la seva pròpia valoració, els redactors d'informes parcials respecte de la seva pròpia valoració, el redactor de l'informe final i els membres del tribunal qualificador. En cap supòsit es publicaran llistes nominals dels funcionaris valorats amb les puntuacions obtingudes, sinó que únicament es publicaran els funcionaris proposats pel seu nomenament com a funcionaris de carrera.
TRETZENA. Nomenament com a funcionaris de carrera i elecció de destí.
Una vegada efectuat el nomenament com a funcionaris de carrera, els aspirants nomenats elegiran per ordre de qualificació les Àrees o serveis on prestaran els seus serveis en funció dels llocs de feina convocats.
CATORZENA. Normativa aplicable.
El Tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presentes bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.
La convocatòria i les seves bases, tots els actes que es derivin del procés selectiu i les actuacions del Tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els terminis i formes establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
QUINZENA. Protecció de dades de caràcter personal.
De conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa que les dades de caràcter personal que s'obtinguin de les sol·licituds de participació dels aspirants seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.
Les dades obtingudes amb la sol·licitud de participació podran ser utilitzades, salvaguardant la identitat dels aspirants, per elaborar estadístiques internes.
SETZENA. Borsa de treball.
Els aspirants que hagin superat la primera prova del concurs oposició passaran a constituir una borsa de treball en aquest Ajuntament i podran ser requerits, per estricte ordre de puntuació, per a cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir en lloc de treball d'igual categoria i similars característiques (oficial llanterner).
S'estableixen els següents criteris pel funcionament del borsí d'interins:
a) La cobertura de llocs de feina vacants, en el moment d'anar-se produint, es realitzarà tenint en compte el número d'exercicis obligatoris superats i per estricte ordre de puntuació, de major a menor.
b) Les contractacions que puguin anar-se produint per substitucions diverses (substitució per ILT, per llicència de maternitat, …) es realitzaran tenint en compte el número d'exercicis obligatoris superats i per estricte ordre de puntuació, de major a menor.
c) En el supòsit de que es produeixi una vacant de plantilla aquesta passarà a cobrir-se per l'aspirant del borsí que tingués la major puntuació i no gaudís ja d'una vacant, independentment de si tenia o no en el mateix moment un contracte temporal per substitució dels previstos a l'apartat b).
d) El borsí d'interins creat estarà vigent fins que sigui substituït per un altre com a conseqüència de la convocatòria i celebració de noves proves selectives dins de la mateixa categoria i per a llocs de feina anàlegs. No obstant això, d'acord amb la normativa vigent la vigència màxima del borsí creat serà de dos anys (prorrogables per un màxim de dos anys més).
En relació a la resta de criteris per a la gestió ordinària de la borsa d'interins (procediment d'oferiment de nomenaments, passi a la situació de no disponible, ...) s'aplicaran el criteris generals de gestió dels borsins d'interins de l'Ajuntament de Marratxí recollits a la base tretzena de les bases generals de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Marratxí publicades al BOIB núm. 96 de 4 d'agost de 2018.
Marratxí, 11 de maig de 2021
El batle
Miquel Cabot Rodríguez
ANNEX I.
Programa de temes
TEMES GENERALS
Tema 1. La Constitució espanyola: concepte, característiques i contingut. Drets i llibertats dels ciutadans.
Tema 2. El Règim local espanyol. El municipi: organització i competències.
Tema 3. El personal al servei de les entitats locals: concepte i classes. Drets, deures i incompatibilitats.
Tema 4. La Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals. Disposicions mínimes de seguretat i salut per a la utilització dels equips de treball.
TEMES ESPECÍFICS
Tema 5. Instruments de mesura. Instruments de traçat. Adhesiu. Plànols: definició, característiques i tipus.
Tema 6. Eines utilitzades en fontaneria: “Sierra de mano. Serrucho. Las limas. La escofina. Cinceles y buriles. Cortafríos. Botadores y punzones. Martillos. Desatascador. Lámpara de soldar. Terrajas. Piqueta. Llaves. Alicates. Instrumentos para el manipulado de tubos. Roscas.”
Tema 7. Material de fontaneria: “Tuberías. Llaves de paso. Grifos. Cartuchos cerámicos. Sifones. Otros materiales de fontanería.”
Tema 8. Funcions i tasques bàsiques a realitzar per un llanterner: Tasques i reparacions bàsiques. Unió de peces. Soldadura: materials a emprar. Elements plàstics. Tractaments d'aigües. Descalcificadors. Duresa total i temporal. Grups de pressió. Bombes i acumuladors. Caudals, consums i pressió. Instal·lacions d'aigua. Accessoris: “grifería y valvulería”. Tipus, materials i característiques. Estacions depuradores d'aigües residuals. Comprovacions, periodicitat i recomanacions.
Tema 9. Nocions bàsiques sobre seguretat laboral. Mesures de seguretat en el treball.
Tema 10. Càrrega, descàrrega i transports de materials. Empaquetat i emmagatzemament d'objectes. Manipulació manual de càrregues.
TEMES ESPECÍFICS DE LA PROVA VOLUNTÀRIA DE CONEIXEMENT DEL TERME
Tema 1. Coneixement del terme municipal de Marratxí. Geografia del terme municipal.
Tema 2. Coneixement del terme municipal de Marratxí. Història i patrimoni de Marratxí.
Tema 3. Coneixement del terme municipal de Marratxí. Nuclis de població i guia de carrers del municipi.
Tema 4. Reglament del servei d'abastament d'aigua potable del municipi de Marratxí.
Tema 5. Ordenança municipal de medi ambient del municipi de Marratxí.