Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 174953
Acord del Patronat de la Fundació per a l’Esport Balear pel qual s’aproven la convocatòria i les bases per a la selecció d’un director/a de Àrea de Promoció i Patrocini de la Fundació per a l’Esport Balear

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Els estatuts de la Fundació per a l'Esport Balear estableixen a l'article 28 que en quant al seu funcionament, s'estructurarà en dues àrees que tindran cadascuna un director/a amb categoria de personal directiu professional.

2. Dia 26 de març de 2021, la persona que ocupa aquest lloc de treball des del dia 3 de febrer de 2020 ha comunicat la seva intenció de no continuar desenvolupant aquestes funcions.

3. En l'estructura actual i distribució de funcions de la Fundació per a l'Esport Balear, és totalment necessària la figura del Director/a d'Àrea de Promoció i Patrocini.

4. L'article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, diu en referència al personal directiu professional:

3. La selecció d'aquest personal ha d'atendre els principis de mèrit i capacitat, com també criteris d'idoneïtat, i s'ha de dur a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. ...

Les convocatòries de selecció d'aquest personal han de ser objecte d'un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.

5. A proposta del gerent, el Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear en la sessió de dia 29 de març de 2021, acordà aprovar la convocatòria i les bases per a la selecció d'un/a Director/a de l'àrea de Promoció i Patrocini de la Fundació per a l'Esport Balear.

6. En data 13 d'abril de 2021 la Direcció General de Funció Pública emet informe favorable sobre la selecció d'un/a director/a de l'àrea de Promoció i Patrocini per prestar serveis a la Fundació per a l'Esport Balear, sempre i quan s'esmenin les deficiències indicades.

7. Una vegada esmenades les deficiències, dia 7 de maig de 2021, el Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear ratifica la convocatòria i les bases per a la selecció d'un/a Director/a de l'àrea de Promoció i Patrocini de la Fundació per a l'Esport Balear.

Acord

Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, atès l'informe favorable emès per la Direcció General de Funció Pública.

Interposició de recursos

L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social.

 

Palma, 7 de maig de 2021

La presidenta del Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear

Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX 1

Bases per a la selecció d'un director/a d'Àrea de Promoció i Patrocini de la Fundació per a l'Esport Balear

1. Requisits i condicions generals de les persones interessades

Les persones interessades han de complir a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en aquest procés selectiu:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d'acord amb l'article 57 de l'EBEP, permetin l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.

b) Tenir més de 18 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separat o separada mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no ha de trobar-se inhabilitat o inhabilitada o en situació equivalent ni haver estat sotmès o sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per l'exercici de les funcions següents:

• Gestionar els temes relacionats amb els recursos humans de la Fundació per a l'Esport Balear.

• Gestionar, de forma coordinada amb la gerència, els pressuposts de la Fundació per a l'Esport Balear.

• Gestionar els expedients relatius a contractació.

• Exercir la responsabilitat davant la gerència de l'elaboració, la inspecció i l'avaluació dels projectes o programes inclosos a la seva àrea.

• Substituir a la gerència en absència o per delegació.

• Informar tècnicament a la gerència dels expedients requerits.

• Dirigir al personal al seu càrrec, establint les normes oportunes per al correcte funcionament tècnic de l'àrea.

• Gestionar conjuntament amb la gerència els temes de responsabilitat directa amb l'àrea.

• Proposar a la gerència les sol·licituds o incidències de l'àrea, amb l'emissió prèvia de l'informe corresponent.

• Elevar a la gerència l'avantprojecte dels projectes o programes tècnics d'actuació anual, valorats pressupostàriament.

• Establir contacte amb persones i entitats en nom de la Fundació per desenvolupar els projectes o programes de la manera més adequada possible.

• Proposar la inversió més adequada per desenvolupar els projectes o programes.

• Confeccionar la memòria anual d'activitats de la seva àrea.

• Altres funcions assenyalades des de la gerència.

e) Estar en possessió del certificat de nivell C1 de coneixements de llengua catalana.

f) Estar en possessió d'un títol de llicenciatura o grau universitari, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

g) Acreditar una experiència mínima de 2 anys al servei d'organismes públics, desenvolupant funcions relacionades amb la gestió administrativa i/o de projectes.

2. Sol·licituds i documentació

a) Les persones interessades a participar en aquest procés selectiu han de presentar una sol·licitud d'acord amb el model facilitat per la Fundació per a l'Esport Balear i adjuntar-hi:

• Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la nacionalitat.

• Currículum actualitzat, en què s'ha de fer constar:

○ Dades personals.

○ Llocs de treball que hagi ocupat.

○ Competències professionals i de gestió.

○ Títols acadèmics.

• Certificat original o còpia autèntica del nivell C1 de coneixements de llengua catalana.

• Títol original o còpia autèntica que acrediti estar en possessió d'algunes de les formacions esmentades a l'apartat f).

b) Certificat original o còpia autèntica que acrediti una experiència mínima de 2 anys al servei d'organismes públics, desenvolupant funcions relacionades amb la gestió administrativa i/o de projectes.

c) Les sol·licituds s'hauran de presentar en el Registre de la Fundació per a l'Esport Balear ubicat al Centre de Tecnificació Esportiva Illes Balears en el carrer Gremi Forners 4, del polígon de Son Castelló (Palma) o en qualsevol dels registres que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del registre de la Fundació per a l'Esport Balear, es recomana enviar per correu electrònic el full amb el segell d'entrada a la Fundació (info@fundacioesportbalear.es), fins a les 24 hores següents que acabi el termini hàbil.

d) El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies naturals a comptar des del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia de presentació de les sol·licituds cau en dissabte o en diumenge, el termini s'entendrà ampliat fins el dia hàbil següent.

e) Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta selecció donen el consentiment perquè la Fundació tracti les seves dades personals als efectes que se'n derivin.

3. Comissió de selecció

a) L'òrgan competent per a la selecció s'ha d'ajustar a les previsions que determina l'article 60 de l'EBEP.

b) En el present procediment selectiu, la comissió de selecció estarà integrada:

President:

Titular: Miguel Ángel Campomar Cerdà

Suplent: Miguel Ángel Lorenzo Aguilera

Secretària:

Titular: Maria del Mar Colomar Guardiola

Suplent: Raquel Rodríguez Belinchón

Vocal:

Titular: Ángel Blanch Martorell

Suplent: Antoni Font Morey

c) Aquesta Comissió no pot actuar sense l'assistència de la majoria dels seus membres i en qualsevol cas hi han d'estar present el president i la secretària. La Comissió pot ser assistida per assessors o assessores per a la millor avaluació de les persones candidates.

d) La Comissió de selecció aplicarà en la valoració de les persones candidates els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, competència professional i l'experiència d'acord amb l'activitat a desenvolupar.

e) El mèrits que s'han de valorar hauran d'anar en consonància amb les funcions i les competències pròpies del lloc de personal directiu professional convocat. La valoració dels mèrits es farà en relació amb la formació dels candidats relacionada amb la gestió pública i/o la gestió esportiva i l'experiència professional en la direcció i organització d'equips de treball i en la gestió de programes i projectes en l'àmbit públic i/o en l'àmbit esportiu.

f) Una vegada totes les sol·licituds hagin estat valorades, la Comissió presentarà un informe d'avaluació de totes les persones candidates a l'òrgan competent per al nomenament del directiu professional, qui resoldrà de forma motivada.

4. Contractació

a) L'article 22.6 de la Llei 7/2010 estableix que els contractes que se subscriguin en relació a aquest personal directiu professional han de preveure expressament que el cessament de l'òrgan que subscrigui el contracte en nom de l'entitat impliqui l'extinció de la relació laboral, ja sigui de manera immediata, ja sigui diferida a una data certa a comptar des del cessament d'aquell òrgan.

b) La durada de la contractació que en resulti d'aquest procediment selectiu ha d'anar en consonància amb la durada del mandat del càrrec que dugui a terme la contractació, en conseqüència no es poden formalitzar contractes la durada dels quals es prevegi que es perllongui més de tres mesos des de l'acabament de la legislatura corresponent, i serà necessària l'autorització prèvia del Consell de Govern en el cas que la formalització sigui per un període superior. (Acord del Consell del Govern de 9 de març de 2011, BOIB núm. 44 de 12 d'abril de 2001).