Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 171001
Convocatòria d’ajuts per a centres educatius inscrits al programa de reutilització de llibres de la conselleria, per al curs 2020-2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per Junta de Govern Local en sessió ordinària dia 30 d'abril de 2021 la convocatòria d'ajuts per a centres educatius inscrits al programa de reutilització de llibres de la Conselleria, per al curs 2020/2021, es fa pública l'esmentada convocatòria:

«CONVOCATÒRIA D'AJUTS PER A CENTRES EDUCATIUS INSCRITS AL PROGRAMA DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE LA CONSELLERIA, PER AL CURS 2020/2021

1.- CONVOCATÒRIA.

Es convoquen ajuts per a centres educatius del Municipi d'Andratx inscrits al programa de reutilització de llibres de la Conselleria.

2.- OBJETE.

L'objecte d'aquesta subvenció és fomentar la reutilització de llibres com a mesura d'impuls a la protecció del medi ambient.

3.- REQUISITS.

Els sol·licitants d'aquest han de ser:

- Centres del Municipi d'Andratx i que acreditin mitjançant certificat de la secretaria que es troben inscrits al programa de reutilització de llibres.

- Els centres han d'estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser-hi deutors per qualsevol altre concepte no tributari. Amb aquesta finalitat, una vegada finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, el tresorer de l'Ajuntament expedirà d'ofici una certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no hi siguin deutors per qualsevol altre concepte no tributari. Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions tributàries, tendran 10 dies hàbils per reparar la deficiència detectada.

- Presentar un informe per part de la secretaria del centre del nombre d'alumnes inscrits al programa de reutilització, així com el curs matriculat durant l'any 2020/2021.

El simple fet de presentar la sol·licitud d'aquests ajuts, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s'incorrerà en responsabilitat.

4.- DOCUMENTACIÓ.

Per sol·licitar aquest ajut s'haurà de presentar en llengua castellana o catalana la següent documentació

1. Instància general correctament emplenada facilitada per l'Ajuntament d'Andratx.

2. Informe emès per la secretaria del centre on hi consti el nom i llinatges dels alumnes inscrits al programa de reutilització així com el curs al qual estan matriculats el curs 2020/2021.

3. Certificat emès per secretaria on hi faci constar que el centre està inscrit al programa de reutilització de llibres.

4. Justificació de la mateixa mitjançant factura (s'haurà d'acreditar el pagament mitjançant rebut degudament signat i segellat per l'empresa o transferència bancària, no s'acceptaran les factures que simplement duguin la paraula pagat o similar) Es tindrà que justificar el total de la subvenció concedida, en cas de justificar-se un import inferior a la quantitat atorgada, aquesta es veurà reduïda a la quantitat degudament justificada.

5. Document de transferència bancària (Document facilitat per l'Ajuntament) a nom del sol·licitant de l'ajut, sellejat pel banc o adjuntant un certificat de titularitat.

6. Declaració responsable de que les ajudes obtingudes per aquesta finalitat no superaren individual o conjuntament el cost ocasionat al centre per la reutilització de llibres.

5.- TERMINIS.

Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques de les següents formes:

TELEMÀTICAMENT : a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques)

PRESENCIALMENT (només per a persones físiques): Al Casal de Can Riera de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia que pot sol·licitar a www.andratx.cat (de 08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

Subjectes obligats segons article 14.2 i 14.3 són: les persones jurídiques, entitats sense personalitat jurídica, els qui realitzen una activitat per la que es requereixi col·legiar-se obligatòriament per als tràmits que realitzen amb les Administracions públiques en l'exercici de la seva activitat professional inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils, els qui representen a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració i el personal funcionari de les Administracions Públiques pels tràmits i actuacions que realitzin en la seva condició de funcionaris-es.

El termini serà de 20 dies hàbils de l'endemà de la seva publicació al BOIB.

6.- NATURALESA DELS AJUTS.

Són de caràcter voluntari i temporal; no seran invocables com precedent i no es podrà exigir augment o revisió de la quantitat assignada.

S'estableix la compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, tot i que s'estableix la incompatibilitat amb qualsevol ajut rebuda per la mateixa finalitat procedent d'aquesta mateixa administració.

En cap cas les ajudes obtingudes per aquesta finalitat podran superar individual o conjuntament el cost ocasionat al centre per la reutilització de llibres, el que s'haurà d'acreditar mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

7.- AJUTS I QUANTIES.

  • Ajut per a matriculats a 1r d'Educació Primària: 80.-€
  • Ajut per a matriculats a 2r d'Educació Primària: 80.-€
  • Ajut per a matriculats a 3r d'Educació Primària: 80.-€
  • Ajut per a matriculats a 4t d'Educació Primària: 80.-€
  • Ajut per a matriculats a 5è d'Educació Primària: 80.-€
  • Ajut per a matriculats a 6è d'Educació Primària: 80.-€
  • Ajut per a matriculats a ESO i FP Bàsica: 125.-€

8.- PROCEDIMENT ADJUDICACIÓ

Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà al centre perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s'arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l'art. 68, de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tot seguit s'estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades, es formularà una proposta de concessió i es cursaran les denegacions d'ajuts. Seran denegades aquelles que no compleixin els requisits exposats al punt 3 d'aquesta convocatòria. Finalment, prèvia proposta motivada del regidor delegat de l'Àrea d'Educació, la Junta de Govern Local resoldrà la concessió dels ajuts.

Les sol·licituds resoltes seran objecte de publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx, a la pàgina web de l'ajuntament, i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i no seran objecte de notificació individual. D'altre banda les sol·licituds resoltes negativament sí seran objecte de notificació individual.

Contra la resolució d'aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes davant el mateix organisme que l'ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

9.- PAGAMENT.

La quantia total de la partida pressupostària prevista als pressuposts de l'Ajuntament d'Andratx per a l'any 2021 de la partida: 326-48901 ascendeix a 15.000.-€, per centres inscrits al programa de reutilització de llibres per al curs 2010/2021. En qualsevol cas, de no existir crèdit pressupostari suficient es prorratejarà el tant per cent necessari en totes les ajudes (art. 22.1 “in fine” de la Llei 38/2003, de 17 de novembre).

10.- DRET SUPLETORI.

En tot allò que no es preveu en aquesta Convocatòria, serà d'aplicació l'Ordenança Municipal reguladora de la concessió d'ajuts i subvencions; la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim del sector públic, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; i el Reglament dels Serveis de les Corporacions Locals, de 17 de juny de 1955, el RD 887/2006, de 21 de juliol, Reglament de Subvencions, i la Llei 20/2006 de 15 de desembre, Municipal de Règim Local de les Illes Balears.

11.- PUBLICACIÓ.

Publicar aquesta Convocatòria al BOIB, a la BDNS i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx.»

La qual cosa es fa pública pel seu general coneixement.

 

Andratx, document signat electrònicament (7 de maig de 2021)

El batle Joan Manera Jaume