Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 170936
Bases específiques de la convocatòria per cobrir, en comissió de serveis i pel sistema de lliure designació, la plaça de cap del Cos de la Policia Local de l’Ajuntament de Santa Margalida
Aprovades per decret de Batlia núm. 2021-0629, d'11 de maig de 2021, es publiquen íntegrament les bases específiques de la convocatòria per cobrir, en comissió de serveis i pel sistema de lliure designació, la plaça de cap del Cos de la Policia Local de l'Ajuntament de Santa Margalida.
Santa Margalida, 11 de maig de 2021
El batle Joan Monjo Estelrich
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER COBRIR, EN COMISSIÓ DE SERVEIS I PEL SISTEMA DE LLIURE DESIGNACIÓ, LA PLAÇA DE CAP DEL COS DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Primera. Objecte de la convocatòria
L'objecte de la convocatòria és proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari per lliure designació el lloc de treball de cap del cos de la policia local de l'Ajuntament de Santa Margalida, al qual correspon la prefectura de la policia local de l'Ajuntament, de la categoria de Subinspector , d'acord amb l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017 i l'article 46 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
Segona. Requisits de les persones aspirants
1.Ser personal funcionari de carrera de l'escala tècnica o de la categoria superior de l'escala immediatament inferior del cos de policia local de l'Ajuntament de Santa Margalida (oficial) o ser personal funcionari de carrera de cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala o categoria esmentades o a una escala superior. En qualsevol cas, el nomenament ha de recaure entre personal funcionari de carrera que pertanyi, com a mínim, a la categoria d'oficial.
2. Estar en servei actiu.
3. Estar en possessió del títol de grau o diplomatura o si es tracta de personal d'altres forces i cosses de seguretat, posseir les titulacions equivalents d'acord amb el que preveu l'article 46.4 del Decret 40/2019, de 24 de maig.
4. En el cas de pertànyer a un altre ajuntament, acreditar un mínim de dos anys d'antiguitat en l'escala de procedència.
5. Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2 o superior, de conformitat amb allò establert a l'apartat 3.b) del Decret 11/2017.
Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear de Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la que es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.
Segons la Disposició addicional sisena del Decret 11/2017 el personal funcionari d'altres administracions que participi, si no pot acreditar el nivell mínim exigit de coneixements de llengua catalana corresponent al lloc de treball al qual opta, queda obligat a assolir-lo i a acreditar-lo en un termini de dos anys, comptadors a partir de la data d'ocupació del lloc de treball.
La data de referència per al compliment dels requisits exigits pels aspirants serà el dia de finalització del termini de presentació d'instàncies.
El personal funcionari que ocupi aquest lloc de treball, amb posterioritat al nomenament ha de fer el curs de capacitació per a caps de policia local que haurà de promoure la Escola Balear d'Administració Pública. Queden eximides de la realització d'aquest curs les persones que ja l'hagin realitzat o les que estiguin en possessió del curs de capacitació de la categoria corresponent.
Tercera. Funcions
Les funcions són les que estableix l'article 47 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears per a la prefectura del cos de policia:
1. Correspon a la prefectura del cos la direcció, la coordinació i la supervisió de les actuacions operatives del cos, i també l'administració que n'asseguri l'eficàcia, i ha d'informar els seus superiors sobre el funcionament del servei.
2. El cap o la cap del cos té comandament immediat sobre totes les unitats en què el cos s'organitza i, en concret, ha d'exercir les funcions següents, amb independència d'altres que li assigni el reglament municipal sobre la matèria, o el batle o batlessa com a autoritat superior del cos:
a) Exigir a tot el personal subordinat el compliment dels seus deures.
b) Dirigir i coordinar les operacions del cos i també les activitats administratives desenvolupades per assegurar-ne l'eficàcia.
c) Avaluar les necessitats dels recursos humans i materials i elevar-ne les propostes a la batlia.
d) Elaborar la memòria anual del cos de policia local.
e) Elevar a la batlia els informes que, sobre el funcionament i l'organització dels serveis, estima pertinents o li requereixen.
f) Proposar al batle o batlessa l'inici de procediments disciplinaris als membres del cos, quan la seva actuació ho requereixi.
g) Proposar al batle o batlessa la concessió de distincions de les quals el personal del cos es faci mereixedor.
h) Proposar al batle o batlessa o tinent de batle o tinent de batlessa responsable la cobertura de places d'especialitats.
i) Elevar a la batlia les propostes de formació del personal del cos.
j) Formar part dels òrgans col·legiats que es determinin reglamentàriament, en representació del cos de policia local.
k) Presidir la junta de comandaments en les plantilles en les quals, pel nombre de comandaments, aconsellin que es constitueixi.
l) Acompanyar la corporació en els actes públics als quals concorr i és requerit a aquest efecte.
m) Representar el cos de policia local.
n) Totes les que s'estableixen en aquest Reglament.
Quarta. Durada de la comissió de serveis
D'acord amb l'article 46.3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, l'accés mitjançant comissió de serveis té una durada de dotze mesos prorrogables per un termini màxim de dotze anys, amb la justificació prèvia de l'òrgan competent.
Les persones que tenguin una comissió de serveis tendran reserva del lloc d'origen mentre duri la comissió, i percebran les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupin.
La meritació de triennis a efectes econòmics mentre duri la comissió de serveis es farà al grup de l'escala del lloc convocat.
Cinquena. Presentació d'instàncies
1. Les sol·licituds per participar en la convocatòria s'han de presentar segon el model que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria i han d'anar dirigides al Sr. Batle de l'Ajuntament de Santa Margalida.
S'han de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En els supòsits en que es presentin a registres diferents al del propi Ajuntament de Santa Margalida, per tant, presentats a registres d'altres Administracions o ens diferents al del propi Ajuntament, és requisit indispensable remetre la sol·licitud amb el registre d'entrada corresponent al correu electrònic mmvicens@ajsantamargalida.net abans de la finalització del termini fixat per la seva presentació.
2. El termini per presentar les sol·licituds és de set (7) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.
3. Per ser admesos i, si escau, prendre part en la convocatòria corresponent, les persones aspirants hauran de manifestar en les sol·licituds que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la convocatòria i adjuntar a la sol·licitud:
a. Fotocòpia del document nacional d'identitat.
b. Fotocòpia dels documents que acreditin el compliment dels requisits de la base segona.
c. Currículum amb la relació dels seus mèrits professionals i acadèmics.
L'Administració podrà, en qualsevol moment, exigir o comprovar l'acreditació dels mèrits al·legats.
4. Tota la documentació que es presenti en una llengua no oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.
5. Les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen consentiment perquè l'Administració tracti les seves dades personals a tots els efectes que se'n derivin.
Sisena. Procediment
Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica corporativa https://ajsantamargalida.sedelectronica.es/info.0 i al portal de transparència de la mateixa web
https://ajsantamargalida.sedelectronica.es/transparency/fc6d2dc3-3173-49d2-ba65-b4240c6ec47a/ una relació d'aspirants admesos i exclosos i es donarà un termini de tres dies hàbils per presentar reclamacions i esmenar possibles errades.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.
Si hi hagués reclamacions seran estimades o desestimades, si s'escau, en el termini màxim de tres dies, en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva que es farà pública a les direccions web indicades (taules d'anuncis i portal de transparència).
Es valorarà especialment la trajectòria professional, la formació acadèmica conjuntament amb altres qüestions que puguin determinar la idoneïtat del candidat per al seu nomenament.
La convocatòria serà resolta pel batle en el termini màxim d'un mes .
Es formularà directament la proposta d'adjudicació definitiva a favor de la persona que creu més idònia de forma motivada, sempre que la persona seleccionada compleixi els requisits establerts, després d'haver-se exhaurit el termini de presentació de sol·licituds. La convocatòria pot ser declarada deserta si cap dels candidats aconseguís el nivell suficients per al lloc segons el parer motivat de l'òrgan competent.
La proposta d'adjudicació definitiva es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament i al tauler d'anuncis de la corporació.
Notificada la resolució a la persona interessada, si aquesta hi renuncia, es podrà proposar una nova persona candidata d'entre les persones aspirants.
Setena. Publicitat
Aquesta convocatòria es publica en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i en la seva pàgina web i al BOIB.
Vuitena. Impugnació
Les presents bases i convocatòria així com la resolució d'adjudicació que dicti el batle podran ser impugnades conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX I. SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU
El Sr/Sra. ________________________________________________________, amb DNI
núm. ________________ amb domicili a __________________________________,
núm. ____________________, CP ______, Telf. ___________
i adreça electrònica___________________________________________
EXPÒS
Que m'he assabentat de la convocatòria per cobrir en comissió de serveis, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de Cap del Cos de la Policia Local de Santa Margalida, les bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm. ____ de data_______________________________________
Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides en les bases, referides a la fi del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.
SOL·LICIT
Prendre part en aquesta convocatòria.
_________________________, ___ d_________________ de 2021
(Signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA