Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 166202
Extracte de la junta de govern celebrada en sessió ordinària el 07 de maig de 2021, pel qual s'aprova la convocatòria de l'ajuntament de Santa Eulalia del Riu per a la concessió d'ajudes per l’adquisició del primer habitatge de l'any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 562761

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions

(https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/562761)

Primer. .- Beneficiaris/àries

Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits següents:

1.1.- Per a la compra d'habitatge construït o de nova construcció

1.1.a) Tenir 18 anys o més.

1.1.b) Que l'habitatge estigui ubicat en territori municipal de Santa Eulària des Riu.

1.1.c) No es podran concedir les ajudes de primer habitatge quan la persona titular que tingui la residència habitual i permanent en l'habitatge sigui propietària o usufructuària d'algun habitatge a Espanya. A aquests efectes es considerarà que aquesta és propietària o usufructuària d'un habitatge si el dret recau únicament sobre més d'un 50,00% de l'habitatge i aquest s'ha obtingut per herència. S'exceptuen d'aquest requisit aquelles persones físiques que siguin propietàries o usufructuàries d'un habitatge i acreditin que no en disposen de l'ús i gaudi per alguna de les següents causes:

• Separació o divorci.

• Qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat, degudament acreditada.

• Quan l'habitatge no sigui accessible per raó de discapacitat de la persona titular o d'algun membre de la unitat de convivència.

1.1.d) Ser persona física, resident legal al municipi i amb una antiguitat mínima en el padró municipal de dos anys.

1.1.e) Que la superfície màxima de l'habitatge sigui de 120m2; en el supòsit que la persona sol·licitant acrediti ser família nombrosa, aquest requisit serà que l'habitatge no superi la superfície màxima de 150m2.

1.1.f) L'habitatge s'ha d'haver adquirit en el termini entre l'1 de gener de 2019 i la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

1.1.g) Que els ingressos íntegres dels membres de la unitat de convivència no excedeixin de 30.078'86 (4 IPREM anual 2019) en el cas d'una sola persona sol·licitant, i de 60.156'72 € (8 IPREM anual 2019) en el cas de dos o més persones sol·licitants.

1.1h) No trobar-se sotmès a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari/ària de subvencions establerts en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 26 de Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha d'acreditar no estar sotmès a cap de les prohibicions previstes en l'article 13 de la LGS, mitjançant la presentació de declaració responsable davant l'òrgan que concedeix la subvenció, segons el model de declaració responsable de l'annex II, aprovat per aquesta convocatòria.

1.1.i) No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a data de publicació de la resolució provisional de l'ajut. Això no obstant, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda, mitjançant el pagament del deute.

1.1.j) Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, i no se subvencionarà el mateix habitatge, tot i que la presentin dos o més persones sol·licitants diferents, i en serà beneficiària la persona que presenti la sol·licitud en primer lloc en el registre general d'entrada.

L'ajuda anirà destinada a reduir l'import del préstec hipotecari de l'habitatge.

1.2 Per l'autopromoció d'habitatge

1.2.a) Tenir 18 anys o més.

1.2.b) No haver estat beneficiari/ària d'aquesta mateixa subvenció els anys anteriors.

1.2.c) Que l'habitatge estigui ubicat en territori municipal de Santa Eulària des Riu.

1.2.d) Que sigui l'habitatge habitual i que constitueixi el seu domicili permanent

1.2.e) No es podran concedir les ajudes de primer habitatge quan les persones titulars que tinguin la residència habitual i permanent en l'habitatge siguin propietàries o usufructuàries d'algun habitatge a Espanya. A aquests efectes es considerarà que és propietària o usufructuària d'un habitatge si el dret recau únicament sobre més d'un 50,00% de l'habitatge i aquesta s'ha obtingut per herència. S'exceptuen d'aquest requisit aquelles persones:

• Separació o divorci.

• Qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat, degudament acreditada.

• Quan l'habitatge no sigui accessible per raó de discapacitat de la persona titular de la mateixa o d'algun membre de la unitat de convivència.

1.2.f) Ser persona física, resident legal al municipi i amb un mínim de residència de dos anys.

1.2.g) Que la superfície màxima de l'habitatge sigui de 150m2 útils construïts.

1.2.h) Que la titularitat de terra sigui de la persona o persones que sol·liciten l'ajuda.

1.2.i) Que s'hagi obtingut el final d'obra en el termini comprès entre l'1 de gener de 2019 i la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

1.2.j) Que els ingressos íntegres de cada membre de la unitat de convivència no excedeixin de 30.078'36 € (4 IPREM anual 2019) en el cas d'una sola persona sol·licitant, i de 60.156'72 € (8 IPREM anual 2019) en el cas de dos o més persones sol·licitants.

1.2.k) No trobar-se sotmès a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari/ària de subvencions establerts en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que estableix l'article 26 de Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha d'acreditar no estar sotmès a cap de les prohibicions previstes en l'article 13 de la LGS, mitjançant la presentació de declaració responsable davant l'òrgan que concedeix la subvenció, segons el model de declaració responsable de l'annex 2, aprovat per aquesta convocatòria.

1.2.l) No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a data de publicació de la resolució provisional de l'ajuda. Això no obstant, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajut mitjançant el pagament del deute.

1.2.m) Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, i no se subvencionarà el mateix habitatge, tot i que la presentin dos o més persones sol·licitants diferents, i en serà beneficiària la persona que presenti la sol·licitud en primer lloc en el registre general d'entrada.

1.3.- Incompatibilitats

Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, efectuats per qualsevol altra administració pública, ens públic, institucions privades o altres recursos. L'import de subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

1.4.- Simplificació de l'acreditació de l'acompliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Complint amb el que estableix l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel fet que aquests ajuts són de quantia a atorgar a cada persona beneficiària no superior a l'import de 3.000 euros, l'acreditació d'estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar mitjançant la presentació per la persona de la declaració responsable. El model de declaració responsable aprovat per a aquesta convocatòria és l'annex II.

 

Segon. .- Objecte de les ajudes

2.1.- L'objecte d'aquestes bases és oferir ajudes per a l'adquisició del primer habitatge segons la classificació següent:

2.1.a) Compra d'habitatge construït o de nova construcció.

2.1.b) Autopromoció d'habitatge.

Tercer. Bases reguladores

Les bases reguladores de la concessió d'aquests ajuts estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'any 2021, aprovats inicialment en Ple en sessió extraordinària celebrada en data de 26 de novembre de 2020 i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 214, en data 26/12/2020.

Quart. Dotació pressupostària

4.1.- Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat de 60.000 €, amb càrrec a la partida 1521-78001 de l'exercici pressupostari de l'any 2021.

La comissió avaluadora podrà destinar el pressupost que no s'esgoti en una de les modalitats cap a l'altra, per tal de beneficiar la resta de persones sol·licitants.

4.2.- L'import màxim de les subvencions concedides serà de 3.000 € per sol·licitud.

4.3.- En casos excepcionals, i sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podrà incrementar la partida pressupostària d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar les sol·licituds s'ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

4.4.- En el supòsit que una altra administració pública, persona física, jurídica o agrupació d'aquestes, realitzi mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb l'objectiu de col·laborar en aquestes ajudes, es suplementarà la partida pressupostària de l'ajuda sense necessitat de tornar a realitzar una nova convocatòria d'ajuts.

Cinquè. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds

5.1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria.

5.2. Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General Municipal de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, c/ de Marià Riquer Wallis 4, a les oficines municipals de Jesús i es Puig d'en Valls o al registre telemàtic de l'Ajuntament mateix (www.santaeulalia.net)

Sisè. Documentació necessària per sol·licitar l'ajut

Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat que serà facilitat per l'Ajuntament (model annex I) i hauran de presentar la documentació juntament amb la sol·licitud segons la situació de la persona sol·licitant:

1. Per a la compra d'habitatge construït o de nova construcció:          

1.1 Fotocòpia de l'DNI de la persona o persones sol·licitants, adquirents de l'habitatge

1.2 Fotocòpia de l'escriptura de propietat.

1.3 Fotocòpia de la declaració de la renda de l'exercici 2019 de la persona sol·licitant i tots els membres de la unitat de convivència majors de 18 anys o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu pugui sol·licitar aquesta dada en nom de la persona sol·licitant i cada membre de la unitat de convivència major de 18 anys, mitjançant la presentació del model annex 3 aprovat en la present convocatoria.

1.4 En el supòsit que la persona sol·licitant-compradora es trobi en els supòsits de: Titular de l'habitatge amb discapacitat, família nombrosa o monoparentals amb càrregues familiars, Persones que hagin patit una execució hipotecària prèvia del seu habitatge habitual, o unitats de convivència que hagin donat el seu habitatge habitual en pagament del deute o en les quals hi hagi alguna víctima acreditada de violència de gènere o hi hagi algun membre de la unitat de convivència que estigui afectat per un expedient de regulació temporal (ERTO) durant l'any 2020 o 2021 o sigui una persona autònoma que ha estat en situació de cessament d'activitat durant l'any 2020 o 2021, ha d'acreditar la situació mitjançant la presentació de la documentació justificativa s corresponent:

•  Certificat de reconeixement de situació de discapacitat de l'IBAS.

• Document acreditatiu expedit per un organisme públic de família nombrosa o monoparental, o llibre de família amb còpia de la sol·licitud del document acreditatiu.

• Còpia de la sentència judicial ferma o escriptura pública que acrediti l'execució hipotecària o la dació en pagament de l'habitatge habitual anterior.

• Còpia de la sentència ferma o acte judicial ferm de mesures cautelars que declari la condició de víctima de violència de gènere.

• Document acreditatiu expedit pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) o la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) o certificat d'empresa en el qual s'acrediti la situació de ERTO en algun dels membres de la unitat de convivència durant l'any 2020 o 2021.

• Document expedit per un organisme públic en què s'acrediti que la persona autònoma que forma part de la unitat de convivència ha estat en situació de cessament d'activitat durant l'any 2020 o 2021.

1.5 Annex 2. Model declaració jurada.

1.6 Certificat del préstec hipotecari de l'habitatge expedit per l'entitat bancària.

1.7 Certificat de titularitat bancària de la persona sol·licitant expedit per l'entitat bancària.

1.8 Nota simple, expedit pel Registre de la Propietat, a nom de la persona titular de l'habitatge.

1.9 Certificat acreditatiu de no tenir cap altre habitatge en el territori nacional, expedit pel Registre de la Propietat, o en el cas de trobar-se en el supòsit de l'article 4.2.e), document acreditatiu de fet.

2. Per a l'autopromoció d'habitatge:

2.1 Fotocòpia de l'DNI de la persona sol·licitant o sol·licitants, adquirents de l'habitatge.

2.2 Fotocòpia de l'escriptura de propietat de terra.

2.3 Fotocòpia de la declaració de la renda de l'exercici 2019 de la persona sol·licitant i cada membre de la unitat de convivència majors de 18 anys o autorització expressa perquè l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu pugui sol·licitar aquesta dada en nom de la persona sol·licitant i cada membre de la unitat de convivència major de 18 anys, mitjançant la presentació del model annex 3 aprovat en la present convocatòria.

2.4 En el supòsit que la persona sol·licitant-compradora, es trobi en els supòsits de: titular de l'habitatge amb discapacitat, família nombrosa o monoparentals amb càrregues familiars, persones que hagin patit una execució hipotecària prèvia del seu habitatge habitual, o unitats de convivència que hagin donat el seu habitatge habitual en pagament del deute o en les quals hi hagi alguna víctima acreditada de violència de gènere o hi hagi algun membre de la unitat de convivència que estigui afectat per un expedient de regulació temporal (ERTO) durant l'any 2020 o 2021, o sigui una persona autònoma que ha estat en situació de cessament d'activitat durant l'any 2020 o 2021, ha d'acreditar la situació mitjançant la presentació de la documentació justificativa corresponent:

• Certificat de reconeixement de situació de discapacitat de l'IBAS.

Document acreditatiu expedit per un organisme públic de família nombrosa o monoparental, o llibre de família amb còpia de la sol·licitud del document acreditatiu.

• Còpia de la sentència judicial ferma o escriptura pública que acrediti l'execució hipotecària o la dació en pagament de l'habitatge habitual anterior.

• Còpia de la sentència ferma o acte judicial ferma de mesures cautelars que declari la condició de víctima de violència de gènere.

• Document acreditatiu expedit pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) o la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) o certificat d'empresa en el qual s'acrediti la situació d'ERTO en algun dels membres de la unitat de convivència durant l'any 2020 o 2021.

• Document expedit per un organisme públic en què s'acrediti que la persona autònoma que forma part de la unitat de convivència ha estat en situació de cessament d'activitat durant l'any 2020 o 2021.

2.5 Annex 2. Model declaració jurada.

2.6 Certificat de titularitat bancària de la persona sol·licitant expedit per l'entitat bancària.

2.7 Certificat del préstec hipotecari de l'habitatge expedit per l'entitat bancària.

2.8 Nota simple, expedit pel Registre de la Propietat, a nom de la persona o persones titulars de l'habitatge.

2.9 Certificat acreditatiu de no tenir cap altre habitatge en el territori nacional, expedit pel Registre de la Propietat de les persones titulars de l'habitatge o en el cas de trobar-se en el supòsit de l'article 4.2.e) document acreditatiu del fet.

2.10 Certificat de final d'obra per a la concessió definitiva de l'ajuda.

3.L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris per tal de garantir la correcta adjudicació de l'ajut dins els criteris d'avaluació establerts.

 

Santa Eulària des Riu, 10 de maig de 2021

L'alcaldessa María del Carmen Ferrer Torres