Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 163889
Departament de Personal. Acord de la Junta de Govern d’ aprovació de la pròrroga del Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Palma i el Col•legi Oficial de farmacèutics de les Illes Balears per a la dispensació farmacèutica als funcionaris integrats de l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La junta de Govern de l'ajuntament de Palma en sessió de 28 d'abril de 2021 va adoptar el següent Acord:

Fets

1. El 22 d'abril de 1993, el Ple de l'Ajuntament de Palma, en virtut del RD 480/93, de 2 d'abril, d'integració de l'extinta MUNPAL en el Règim general de la Seguretat Social, i en base a la Disposició Transitòria 5è. apartat 3er. l'Ajuntament en Ple de 22/04/1993, va acordar mantenir la prestació de l'assistència sanitària amb entitats privades, amb les mateixes prestacions que el Sistema Nacional de Salut, per el personal funcionari integrat.

2. L'Ajuntament de Palma té concertada la assistència sanitària dels funcionaris integrats de la extinta Munpal amb una entitat privada. Actualment l'entitat privada que gestiona aquesta prestació és Asisa, en virtut de contracte d'adjudicació aprovat per la Junta de Govern en sessió de 30/05/2018 i que finalitza el proper 30/06/2022. La medicació que prescriuen els metges d'aquesta entitat, o la que resulti adjudicatària en el proper concurs d'adjudicació de la prestació de l'assistència sanitària als funcionaris integrats, es fa mitjançant les receptes oficials i la medicació s'adquireix per part del personal funcionari a qualsevol de les farmàcies existents en les Illes Balears.

3. El 7 d'abril de 1989, l'Ajuntament de Palma i el Col·legi Oficial de farmacèutics de les Illes Balears varen signar un conveni per tal d'establir la forma i les condicions per a la dispensació farmacèutica de les receptes mèdiques als funcionaris de l'extinta MUNPAL i altre personal previst, que rebien assistència sanitària a través d'entitats privades.

4. La clàusula desena establia que el concert tenia una durada d'un any a partir de la seva signatura, i que es renovaria tàcitament si no hi havia denuncia per cap de les parts. Aquest Conveni va continuar vigent fins el 31 de maig de 2017.

5. El 21 de juny de 2017 la Junta de Govern va aprovar el Conveni administratiu de col·laboració entre l'Ajuntament de Palma i el Col·legi Oficial de farmacèutics de les Illes Balears per a la dispensació farmacèutica als funcionaris integrats de l'Ajuntament de Palma. Aquest Conveni te una durada de quatre anys, va començarà a vigir l'1 de juny de 2017 fins el 31 de maig de 2021.

6. La clàusula tretzena d'aquest Conveni preveu, de conformitat amb l'article 49 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que es podrà acordar la seva pròrroga en qualsevol moment abans de la finalització del seu termini per un període de fins a quatre anys addicionals.

7. Quant a les despeses aparellades al text del conveni, si bé el Col·legi Oficial de farmacèutics de les Illes Balears no percep cap contraprestació per dur a terme les seves funcions, el present conveni implica unes despeses que s'estimen en la quantitat mensual de 18.500,00 euros, d'acord amb l'estudi de cost que figura a l'expedient administratiu.  Aquest import s'haurà d'imputar a l'aplicació pressupostària prevista en el pressupost municipal de despeses (09.92000.16006, Adm.gral.-Assistencia Medico-farmacèutica del personal funcionari).

Fonaments de dret

1. La disposició addicional octava de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, preveu que tots els convenis vigents subscrits per qualsevol administració pública s'hauran d'adaptar a ella en el termini de tres anys des de la seva entrada en vigor. La Llei 40/2015 va entrar en vigor el passat 18 d'octubre de 2016, per la qual cosa, i amb la finalitat de donar compliment a la disposició esmentada, es va tramitar un nou conveni entre l'Ajuntament de Palma i el Col·legi Oficial de farmacèutics de les Illes Balears.

2. Els articles 47 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, quant a la definició, tipus, contingut , tràmits  i resolució dels convenis, així com la seva remissió al Tribunal de comptes en determinats supòsits.

3. Els articles 55 i 57 de la Llei 7/1985, de 7 d'abril, reguladora de les bases de règim local, quan a que els entitats locals podran subscriure convenis que millorin l'eficiència de la gestió pública, elimini duplicitats administratives i compleixi amb la legislació relativa a l'estabilitat pressupostària.

4. L'article 6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del Sector Públic, quant a que estan exclosos de l'àmbit d'aplicació d'aquesta llei els convenis.

Per tot això, atès l'article 127 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i l'acord de delegació de competències de la Junta de Govern de Palma en els titulars de les Àrees i Àrees delegades pres el 31 de juliol de 2019, el cap de departament que subscriu proposa al regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública que elevi a la Junta de Govern el següent:

Acord

Primer. Aprovar la pròrroga del text del Conveni administratiu de col·laboració entre l'Ajuntament de Palma i el Col·legi Oficial de farmacèutics de les Illes Balears per a la dispensació farmacèutica als funcionaris integrats de l'Ajuntament de Palma en els termes que figuren a l'expedient administratiu.

Segon. Autoritzar i disposar una despesa per un import màxim de 888.000,00 euros,  a raó de 222.000,00 euros anuals, a favor de Col·legi Oficial de Farmacèutics, CIF Q-0766003-H. Aquest import s'imputarà de la següent manera:

Pressupost 2021: 111.000,00 euros que s'imputaran a càrrec de l'aplicació pressupostaria 09.92000.16006 (adm.gral.-Assistencia Medico-farmacèutica del personal funcionari) del pressupost de despeses de 2021, en concepte de facturació mensual dels medicaments dispensats als funcionaris de l'Ajuntament de Palma en el període comprés entre l'1 de juny de 2021 fins al 30 de novembre de 2021.

Pressupost 2022: 222.000,00 euros que s'imputaran a càrrec de l'aplicació pressupostaria 09.92000.16006 (adm.gral.-Assistencia Medico-farmacèutica del personal funcionari) del pressupost de despeses de 2022, en concepte de facturació mensual dels medicaments dispensats als funcionaris de l'Ajuntament de Palma en el període comprés entre l'1 de desembre de 2021 fins al 30 de novembre de 2022.

Pressupost 2023: 222.000,00 euros que s'imputaran a càrrec de l'aplicació pressupostaria 09.92000.16006 (adm.gral.-Assistencia Medico-farmacèutica del personal funcionari) del pressupost de despeses de 2023, en concepte de facturació mensual dels medicaments dispensats als funcionaris de l'Ajuntament de Palma en el període comprés entre l'1 de desembre de 2022 fins al 30 de novembre de 2023.

Pressupost 2024: 222.000,00 euros que s'imputaran a càrrec de l'aplicació pressupostaria 09.92000.16006 (adm.gral.-Assistencia Medico-farmacèutica del personal funcionari) del pressupost de despeses de 2024, en concepte de facturació mensual dels medicaments dispensats als funcionaris de l'Ajuntament de Palma en el període comprés entre l'1 de desembre de 2023 fins al 30 de novembre de 2024.

Pressupost 2025 (01/12/2020- 31/05/2021): 111.000,00 euros que s'imputaran a càrrec de l'aplicació pressupostaria 09.92000.16006 (adm.gral.-Assistencia Medico-farmacèutica del personal funcionari) del pressupost de despeses de 2025, en concepte de facturació mensual dels medicaments dispensats als funcionaris de l'Ajuntament de Palma en el període comprés entre l'1 de desembre de 2024 fins al 31 de maig de 2025.

Tercer. Facultar a la regidor d'Hisenda, Innovació i Funció Pública per a la signatura d'aquest conveni en representació de l'Ajuntament de Palma, de conformitat amb l'Acord de 31 de juliol de 2019 de la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma de delegació de competències de la Junta de Govern en els titular de les àrees i àrees delegades (Boib 109, de 8 d'agost de 2019) i el Decret 201913026, de 28 de juny de 2019, d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma (Boib 94, de 11 de juliol de 2019).  

Quart. La pròrroga d'aquest Conveni, que te una durada de quatre anys, començarà l'1 de juny de 2021 fins el 31 de maig de 2025.

Cinquè. Notificar l'Acord d'aprovació de la pròrroga del Conveni als interessats de conformitat amb el que preveu els articles 40 a 42 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Sisè. Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el text del Conveni una vegada aprovada la seva pròrroga.

“ Conveni administratiu de col·laboració entre l'Ajuntament de Palma i el Col·legi Oficial de farmacèutics de les Illes Balears per a la dispensació farmacèutica als funcionaris integrats de l'Ajuntament de Palma

Parts 

Adrian García Campos, regidor d'Hisenda, Innovació i Funció Pública de l'Ajuntament de Palma en l'exercici de les facultats atribuïdes per l'article 2.1.j del Decret 201913026, de 29 de juny de 2019, d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma (BOIB 94, 11 de juliol de 2019) i l'article 5.1.e. de l'Acord de 31 de juliol de 2019 de delegació de competències de la Junta de Govern en els titulars de les àrees i àrees delegades (BOIB núm. 109, 8 d'agost de 2019).

Antonio Real Ramis, President i en representació del Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears, amb el  CIF Q-0766003-H, en virtut de nomenament, amb domicili social al Carrer De la Volta de la Mercè 4, de Palma de Mallorca, actuant en el seu nom i representació, segons el que es disposa en l'Article 24 dels Estatuts Col·legials, aprovats per Ordre del Conseller de la Presidència del Govern dels Illes Balears, de data 10 de març de 2.009 i publicats en el B.O.I.B. de data 24 de març de 2.009.

Els assisteix Antoni Pallicer Martorell, funcionari de l'Ajuntament de Palma amb càrrec de  cap de departament de Personal, actuant per delegació i d'acord amb el decret de batlia núm. 3000, de 26 de febrer de 2014 (BOIB núm. 30, de 4 de març de 2014).

Antecedents

1. En data 7 d'abril de 1989, es va signar el primer Conveni entre l'Ajuntament de Palma i el Col·legi Oficial de farmacèutics de les Illes Balears, per tal d'establir la forma i les condicions per a la dispensació farmacèutica de les receptes mèdiques als funcionaris de l'extinta MUNPAL i altre personal previst, que rebien assistència sanitària a través d'entitats privades.

2. La clàusula desena establia que el concert tenia una durada d'un any a partir de la seva signatura, i que es renovaria tàcitament si no hi havia denuncia per cap de les parts. Aquest Conveni va restar vigent fins el 31 de maig de 2017.

3. El 21 de juny de 2017 la Junta de Govern va aprovar el Conveni administratiu de col·laboració entre l'Ajuntament de Palma i el Col·legi Oficial de farmacèutics de les Illes Balears per a la dispensació farmacèutica als funcionaris integrats de l'Ajuntament de Palma. Aquest Conveni te una durada de quatre anys, va començar a vigir l'1 de juny de 2017 fins el 31 de maig de 2021.

4. La clàusula tretzena d'aquest Conveni preveu, de conformitat amb l'article 49 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que es podrà acordar la seva pròrroga en qualsevol moment abans de la finalització del seu termini de vigència i per un termini addicional de quatre anys. 

5. En virtut del RD 480/93, de 2 d'abril, d'integració de l'extinta MUNPAL en el Règim general de la Seguretat Social, i en base a la Disposició Transitòria 5è. apartat 3er. l'Ajuntament en Ple de 22/04/1993, va acordar mantenir la prestació de l'assistència sanitària amb entitats privades amb les mateixes prestacions que el Sistema Nacional de Salut pel personal funcionari integrat.

6. L'Ajuntament de Palma té concertada la assistència sanitària dels funcionaris integrats de la extinta Munpal amb una entitat privada. Actualment l'entitat privada que gestiona aquesta prestació és Asisa,en virtut de contracte d'adjudicació aprovat per la Junta de Govern en sessió de 30/05/2018 i que finalitza el proper 30/06/2022. La medicació que prescriuen els metges d'aquesta entitat, o la que resulti adjudicatària en el proper concurs d'adjudicació de la prestació de l'assistència sanitària als funcionaris integrats, es fa mitjançant les receptes oficials i la medicació s'adquireix per part del personal funcionari a qualsevol de les farmàcies existents en les Illes Balears.

7. La diferència entre el percentatge que abona el funcionari i el cost real de la medicació l'ha d'abonar la Corporació, i suposa l'emissió per part del Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears d'una factura mensual amb el import corresponent a la suma d'aquesta diferencia de totes les receptes dispensades i que es justifiquen amb una relació adjunta i les receptes dels medicaments adquirits.

8. Per poder abonar les factures que aquesta despesa suposa, es fa necessari la signatura d'aquest Conveni amb el Col·legi Oficial de Farmacèutics que es l'únic organisme que pot realitzar aquest servei necessari i ineludible i complementari de la prestació sanitària que l'Ajuntament té obligació de prestar als funcionaris integrats, ajustant-ho a la legislació vigent.

Les dues part ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d'acord amb les següents:

Clàusules

1. Aquest Conveni de col·laboració té per objecte la regularització de la prestació farmacèutica als funcionaris de l'Ajuntament de Palma, que reben assistència sanitària a través d'entitats privades, integrats de la extinta Munpal, per la qual cosa es fa necessari:

  1. Establir les condicions, forma i tràmits que ha de realitzar el Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears, per a garantir la dispensació dels medicaments prescrits per el metges col·legiats a les receptes mèdiques oficials subministrades per la Corporació als funcionaris que ho requereixin.

  2. Establir els tràmits que ha de realitzar el Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears per a sol·licitar a l'Ajuntament de Palma, l'abonament de les factures resultants de la dispensació de l'esmentada medicació.

  3. Establir les condicions, forma i tràmits que ha de realitzar l'Ajuntament de Palma, per a garantir la dispensació de receptes oficials als funcionaris objecte d'aquest conveni.

  4. Establir les condicions, forma i tràmits que ha de realitzar l'Ajuntament de Palma, per a garantir l'abonament de les factures que resultin de la dispensació de la medicació a través de les receptes mèdiques oficials als funcionaris objecte d'aquest conveni, presentades pel el Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears.

  5. Establir les condicions, forma i tràmits que els esmentats funcionaris, han de realitzar per a fer efectiva l'obtenció de la medicació prescrita pels metges a les receptes oficials subministrades per la Corporació.

2. L'Ajuntament de Palma, disposarà de receptes mèdiques oficials, que facilitarà als funcionaris integrats de l'extinta Munpal que es trobin en actiu, perquè la medicació pugui ser prescrita pels metges col·legiats, per tal de poder adquirir-la a qualsevol de les farmàcies legalment establertes a les Illes Balears. S'adjunta model de la recepta mèdica oficial, com a annex I del present conveni.

3. El Col·legi Oficial de Farmacèutics garantirà la dispensació dels medicaments prescrits pels metges col·legiats a les receptes oficials, a totes les oficines de farmàcia legalment establertes a les Illes Balears, sense que pugui establir-se cap limitació respecta a la llibertat per part del funcionari a elegir lliurement l'oficina de farmàcia on desitgi que li sigui dispensada la medicació.

Així mateix, l'Ajuntament tampoc podrà establir cap limitació que suposi l'exclusió o exclusivitat d'obtenir els medicaments a una o varies farmàcies.

4. La dispensació de la medicació es farà a les farmàcies, quan la persona interessada presenti la recepta oficial d'acord amb el model que s'adjunta o similar, ajustat a la normativa, amb el medicament prescrit pel metges col·legiats. Aquesta abonarà la quantia que resulti de l'aplicació del percentatge que correspongui en aplicació de l'establert al capítol III, article 5è. del Real Decret 1718/2010, de 17 de desembre, sobre mèdica i ordres de dispensació. L'aportació general per els funcionaris d'aquest Ajuntament, és del 50 %, excepte per aquells medicaments amb aportació reduïda, i productes dietoteràpics exemptes d'aportació.

5. Les receptes hauran d'estar correctament complimentades, amb d'identificació del nom del pacient, número de cartilla d'assistència sanitària, nom i número de col·legiat del metge que l'ha emesa, data de prescripció, i les dades que es prevegin obligatòries per a la identificació del medicament que es prescriu. El medicament ha d'estar reconegut per l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris. Inclourà les formules magistrals i altres productes farmacèutics inclosos dins el Sistema Nacional de Salut.

6. Les farmàcies requeriran el visat d'inspecció per a la dispensació dels medicaments, productes farmacèutics, formules magistrals, vacunes i altres productes sanitaris finançats pel Sistema Nacional de Salut, que ho precisin. Aquest visat serà realitzat prèviament a la dispensació del medicament, pel metge indicant per l'Ajuntament de conformitat amb l'acord amb l'entitat mèdica que presti l'assistència sanitària als funcionaris integrats. S'adjunta model de segell del visat, com a Annex II del present conveni

7. La validesa de les receptes serà de 10 dies naturals a comptar des de la data de prescripció facultativa. Per les receptes de medicaments que requereixen visat d'inspecció, es comptarà a partir de la data del visat. Per a les vacunes individualitzades antial·lèrgiques o bacterianes, serà de 90 dies, de la data de visat.

8. El Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears, presentarà per mitjans telemàtics, una factura mensual, corresponent a la quantitat resultant de la diferència entre el cost real dels medicaments i el percentatge abonat pels funcionaris per la dispensació dels medicaments prescrits a les receptes mèdiques. Adjunt a la facturació facilitarà una relació del número de receptes dispensades per les farmàcies, així com el justificants que corresponguin, que seran les pròpies receptes amb els cupons precintes, l'import del medicament, el percentatge abonat per el funcionari i el que correspon abonar a la Corporació. Tot això perquè es puguin fer les comprovacions pertinents. L'Ajuntament es compromet a tramitar dins els terminis legalment establerts, l'abonament de les factures que es presentin, quan comprovi la conformitat. Les despeses estimades s'acompanyen a l'Annex III, en el qual consta el número d'anualitats, l'aplicació pressupostària d'imputació, així com la distribució de la despesa total en els quatre anys de vigència d'aquest conveni.

9. Si es produeix algun error de càlcul o diferència en la facturació per receptes mal incloses o qualsevol altra causa, haurà de ser notificada per l'Ajuntament al Col·legi o viceversa, abans dels 60 dies des del lliurament de les receptes. L'import d'aquesta diferència serà carregada o abonada al Col·legi en la següent factura.

10. El col·legi Oficial de Farmacèutics no percebrà cap contraprestació econòmica per desenvolupar l'objecte d'aquest conveni.

11. Per al seguiment del previst en el present Conveni es constitueix una Comissió de Seguiment integrada per un membre designat per cada una de les parts, que serà presidida pel cap de departament de Personal de l'Ajuntament de Palma i per un representant designat pel Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears. La comissió tindrà les següents funcions:

- Realitzar el seguiment i l'avaluació de les activitats realitzades a l'empara del present conveni.

- Resoldre els problemes d'interpretació i compliment respecte del conveni.

La Comissió establirà les seves normes internes de funcionament dins del marc disposat en l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i es reunirà cada tres mesos.

La Comissió es considerarà el mecanisme de seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni a l'efecte l'article 49 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

12. Per aquelles qüestions no previstes en aquest Conveni, que puguin sorgir en la tramitació i gestió de les receptes mèdiques, s'aplicarà el que prevegi la normativa que ho reguli, determinada per el Real Decret 1718/2010, de 17 de desembre, sobre receptes mèdiques i ordres de dispensació, i les seves modificacions posteriors, així com la legislació complementaria que sigui d'aplicació.

13. La durada de la pròrroga d'aquest Conveni és de quatre anys a partir del dia 1 de juny de 2021 fins el 31 de maig de 2025.

A més, el present conveni podrà extingir-se: 

- Per l'acord unànime de tots els signants.

- Per l'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per part d'algun dels signants. En aquest cas, s'estarà al que es disposa en l'article 51.c. de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic

- Per decisió judicial que declari la nul·litat del conveni.

- Per qualsevol altre causa distinta  de les anteriors prevista en la legalitat vigent. Les qüestions litigioses que sorgissin en la interpretació, aplicació i compliment del present Conveni i no poguessin ser resoltes en el si de la Comissió de Seguiment, quedaran sotmeses a la competència dels òrgans de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu de Palma.

14. Aquest conveni es podrà modificar per acord unànime de les parts.

15. Les qüestions litigioses que sorgissin en la interpretació, aplicació i compliment del present Conveni i no poguessin ser resoltes en el se de la Comissió de Seguiment, quedaran sotmeses a la competència dels òrgans de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu de Palma.”

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 6 de maig de 2021

El cap de departament de Personal p.d. Decret de Alcaldia núm. 3.000/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Antoni Pallicer Martorell