Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 158595
Extracte de les bases reguladores de les subvencions als centres escolars del terme de Felanitx per 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la base de dades nacional de subvencions

(https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/561556) 

1.- Objecte 

L'objecte de les presents bases és regular i fixar els criteris i el procediment de sol·licitud, tramitació, concessió, cobrament i justificació de les subvencions que atorgui l'Ajuntament de felanitx en règim de concurrència competitiva destinades a finançar els projectes que tinguin com a objectiu la realització d'activitats en matèria d'educació. 

Les subvencions regulades per aquestes normes són un procediment de col·laboració entre l'Ajuntament i les entitats per la realització d'activitats d'utilitat pública o interès social, tenen caràcter voluntari i eventual, i estan obertes a la participació de totes les entitats de felanitx que compleixin els requisits establerts a la base 4ª. 

2.- Finalitat de les subvencions 

D'acord amb les previsions del Pla Estratègic de Subvencions per al present any, aquestes subvencions hauran de fomentar projectes/activitats d'interès públic o social que tinguin per finalitat: 

Compra de material escolar necessari per pal·liar les mancances dels alumnes amb menor poder adquisitiu.

Com a mínim, el 50% de la subvenció rebuda, s'haurà de destinar a la compra de llibres de text per a la seva utilització en servei de préstec per alumnes fills de famílies amb dificultats econòmiques i la resta a l'adquisició de material escolar per poder ser utilitzat pels alumnes també en servei de préstec, o ser cedit als alumnes amb menor poder adquisitiu. 

3.- Període d'execució 

Les subvencions concedides a l'empara d'aquestes bases, s'hauran de destinar a finançar projectes o activitats desenvolupades durant el període d'1 de setembre de l'exercici anterior a la convocatòria al 31 d'agost de l'any de la convocatòria. 

4.- Requisits dels beneficiaris/àries i forma d'acreditar-los 

1. Podran ser beneficiaris/àries d'aquestes subvencions les persones jurídiques que hagin de realitzar l'activitat que fonamenta el seu atorgament, sempre que no estiguin afectades per cap de les prohibicions contingudes a l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (en endavant LGS), i que compleixin algun dels requisits que tot seguit es detallen: 

-Centres Escolars del Terme de Felanitx que imparteixin ensenyances dels cicles: infantil (3-6 anys), primària (6-12 anys),  Secundària (12-16 anys) o formació professional bàsica.

2. No podran obtenir la condició de beneficiàries les entitats que no es trobin al corrent de les seves obligacions de justificació de subvencions d'exercicis anteriors amb l'Ajuntament de felanitx. 

La concurrència d'aquesta circumstància es comprovarà directament per l'Ajuntament de felanitx en la fase d'instrucció del procediment de concessió. 

5.- Documentació a aportar 

Per a poder participar en la convocatòria oberta s'haurà de presentar la següent documentació, segons models normalitzats annexos: 

- ANNEX 1: instància fent constar la demanda d'acollir-se a la convocatòria oberta  i declaració responsable en la qual es posi de manifest: 

1) Concurrència dels requisits per poder obtenir la condició de beneficiari/ària d'acord l'article 13 Llei 38/2003 General de Subvencions.

2) Compromís de l'acompliment de les condicions imposades per a l'atorgament de la subvenció.

3) Compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social. D'acord amb allò establert per l'article 28 de la Llei 39/2015, els documents acreditatius de l'acompliment d'aquestes obligacions seran consultats o obtinguts directament per l'Ajuntament de felanitx en qualsevol moment del procediment, sempre i quan l'entitat no s'oposi expressament o aporti directament el document en el moment de presentar la sol·licitud.

4) Subvencions o altres ingressos obtinguts per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar les que s'obtinguin en el futur.

5) Inscripció en el Registre d'Entitats de l'Ajuntament de Felanitx i acreditació de la seva vigència i representació 

D'acord amb els termes previstos a la normativa de règim jurídic de les administracions públiques, els interessats no hauran d'aportar aquells documents que ja es trobin en poder d'aquest Ajuntament. En aquest sentit, per a les entitats inscrites en el Registre d'Entitats Municipal els documents identificatiusi de representació de l'entitat es substitueixen per una declaració jurada de vigència de la documentació que consta al referit registre, en cas contrari, amb la sol·licitud de subvenció caldrà adjuntar la documentació següent: 

1) Fotocòpia del DNI del/de la representant legal

2) Fotocòpia del Número d'Identificació Fiscal de l'entitat peticionària.

3) Escriptura de constitució i Estatuts.

4) Poders de representació i/o certificat expedit pel/per la Secretari/ària de l'entitat que acrediti la representació legal del/de la sol·licitant. 

-  ANNEX 2: Memòria descriptiva del projecte/activitat pel que es demana la subvenció. 

-  ANNEX 3: Pressupost d'ingressos i despeses previst pel projecte/activitat pel que es demana la subvenció. 

-  Altra documentació específica exigida a la convocatòria 

Cada entitat només podrà presentar una instància de sol·licitud per participar en la convocatòria oberta de subvencions, i per tant, quan una entitat sol·liciti la concessió de la subvenció per a desenvolupar més d'una activitat d'interès públic o social, alhora de presentar els models normalitzats, haurà de tenir present el següent: 

-  A l'ANNEX 2 s'han d'identificar i descriure per separat cadascuna de les activitats per les quals es sol·licita subvenció, així com els objectius o resultats que es pretenen aconseguir amb cadascuna d'elles. 

- Pel que fa al pressupost d'ingressos i despeses de l'ANNEX 3 s'haurà de presentar un de diferenciat per cadascuna de les activitats, es a dir, caldrà presentar tants models normalitzats de pressupostos com activitats per les quals es sol·licita subvenció, identificant cadascuna amb claredat incorporant la seva denominació en el camp “Nom de l'activitat”. 

Del pressupost total de les activitats per les quals es sol·licita subvenció, es a dir, de la suma dels pressupostos individuals d'ingressos i despeses de cadascuna de les activitats, s'haurà d'informar a l'ANNEX 2 a l'apartat 5. Resum del pressupost de les activitats, previst a tal efecte. 

- A la instància de sol·licitud de l'ANNEX 1 al camp de “Import sol·licitat” es farà constar l'import total de subvenció sol·licitat, es a dir, la suma de l'import de subvenció sol·licitat per cadascuna de les activitats per part de l'entitat. 

- Annex 5 declaració responsable de la veracitat de les dades bancaries. 

6.- Termini i forma de presentació de les sol·licituds 

Les entitats sol·licitants podran presentar les peticions en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació de l'anunci de l'extracte de la corresponent convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

La presentació de la sol·licitud de subvenció pressuposa el coneixement i l'acceptació de les normes que la regulen, però no pressuposa la concessió automàtica de la subvenció, la qual es resoldrà una vegada estudiada la proposta d'activitat i valorada en funció dels criteris generals d'aquestes normes.

 

Felanitx, 5 de maig de 2021

El batle Jaume Montserrat Vaquer