Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE DEIÀ

Núm. 159225
Decret Batlia per convocar les Ajudes de l’Ajuntament de Deià destinades a autònoms i PIMEs per a paliar els efectes econòmics derivats de la crisi sanitària provocada per la COVID19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

RESOLUCIÓ DE BATLIA

Per la present, i en exercici de la competència pròpia de desenvolupament econòmic local que té encomanada l'Ajuntament de Deià, d'acord amb allò que disposa l'article 29.2 t de la Llei 20/2006,

RESOLC

convocar les Ajudes de l'Ajuntament de Deià destinades a autònoms i PIMEs per a paliar els efectes econòmics derivats de la crisi sanitària provocada per la COVID19, amb la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a més del taulell d'anuncis, la pàgina web i les xarxes socials de l'Ajuntament de Deià.

  

Deià, 6 de maig de 2021

El batle

Lluís Enric Apesteguia Ripoll

Document signat electrònicament

  

BASES DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ QUE HAN DE REGIR L'ATORGAMENT D'AJUDES DESTINADES A AUTÒNOMS I PIMES PER A PAL·LIAR ELS EFECTES ECONÓMICS DERIVATS DE LA CRISIS SANITÀRIA PROVOCADA PER LA COVID19

Convocatòria de maig de 2021

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Com a conseqüència de l'emergència de salut pública ocasionada per la Covid-19, des de que el Govern d'Espanya va declarar l'Estat d'Alarma en tot el territori de l'Estat mitjançant el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, l'impacte econòmic que ha tingut i té aquesta situació d'excepcionalitat a amplis sectors de la nostra economia local, obliga a aquesta Administració, en l'àmbit de les seves competències, a adoptar les corresponents mesures per a pal·liar els efectes d'aquesta crisi al nostre poble i adoptar les corresponents mesures d'estímul de l'economia local, tot adaptant-nos al teixit empresarial del nostre poble.

És per això que que nou establim una línia d'ajuts directes als empresaris i autònoms del municipi de Deià que en puguin ésser beneficiaris de conformitat amb allò disposat a les presents bases per a la concessió d'ajuts directes a empresaris i autònoms com a conseqüència de la crisis sanitària ocasionada per la Covid-19.

Per això es compta amb l'ajuda del Govern de les Illes Balears, que dins el Pacte de Reactivació Econòmica i Social, ha aportat a l'Ajuntament de Deià 7.736,91€ per a pal·liar els efectes econòmics derivats de les restriccions adoptades per aturar l'expansió de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. També es compta amb l'ajuda del Consell de Mallorca, que a través de la Convocatòria de subvencions 2021 del Consell de Mallorca adreçada als ajuntaments de Mallorca per pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics ha atorgat a l'Ajuntament de Deià 7.736,91€ amb la mateixa finalitat. Aquestes quantitats se sumen als 20.536,50€ que aporta l'Ajuntament de Deià de fons propis.

L'Ajuntament de Deià treurà, en la mesura que segueixin les conseqüències derivades d'aquesta crisi, noves convocatòries al llarg de 2021.

PRIMERA.- OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ

Amb aquesta subvenció es pretén atorgar liquiditat a les empreses de Deià per a contribuir a facilitar el compliment de les seves obligacions empresarials, manteniment de l'activitat i treball i compensar, en certa mesura, la reducció d'ingressos que han sofert. Amb això es pretén protegir l'interès general de les deianenques i deianencs, donant suport a les persones autònomes, microempreses i petites empreses per a contribuir a una reactivació de l'economia deianenca.

SEGONA.- RÈGIM JURÍDIC

L'Ajuntament de Deià té, com a competència pròpia, la de desenvolupament econòmic local, d'acord amb allò que disposa l'article 29.2 t de la Llei 20/2006.

La concessió de la present subvenció està sotmesa a allò disposat al Reglament municipal regulador de Subvencions, adoptat en sessió plenària del dia 10 de novembre de 2017.

Així mateix, serà aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, els arts. 25 i 72 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.

TERCERA.- CRÈDITS PRESSUPOSTARIS

Aquesta convocatòria de subvencions compta amb el pressupost màxim següent: 36.010,32 euros.

Les obligacions econòmiques derivades de la concessió de subvencions d'aquesta convocatòria van a càrrec de l'aplicació pressupostària 479.00/430 Ajudes dinamització, desestacionalització i diversificació econòmiques del pressupost d'aquest Ajuntament per a l'any 2021.

QUARTA.- LÍNIA D'AJUTS I QUANTIA

Els beneficiaris dels ajuts que compleixin els requisits establerts a la present convocatòria rebran una ajuda fixa la quantia de la qual dependrà de quina de les següents situacions s'hagués trobat durant l'estat d'alarma:

A.  Bars, restaurants, cafeteries i anàlegs, afectades per l'obligació de tancament pel Decret 2/2021, d'11 de gener, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'adopten mesures temporals i excepcionals per raó de salut pública per a la contenció de la COVID-19 a les illes de Mallorca i d'Eivissa, a l'empara de la declaració de l'estat d'alarma i següents: 2.000,00 euros;

B.  Botigues, farmàcies, establiments hotelers i anàlegs: 1.000,00 euros.

C.  Resta d'activitats econòmiques que hagin sofert una disminució d'ingressos els mesos de gener, febrer i març de 2021 igual o superior al 50% respecte als mateixos mesos de 2019: 500,00 euros.

Si les sol·licituds vàlides amb dret a rebre la subvenció superassin la suma total de les ajudes, la Comissió Avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre totes les sol·licituds presentades que compleixin els requisits, una Proposta de Resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.

En cas de que hi hagués pressupost suficient per a atendre a totes les sol·licituds vàlides i, a més, existís un quantitat sobrant, la Comissió Avaluadora podrà proposar una Proposta de Resolució que inclogui un augment proporcional i equitatiu de les quantitats a percebre.

CINQUENA.- BENEFICIARIS

Podran ésser beneficiaris d'aquestes ajudes, en els termes i requisits que estableixen aquestes bases, les microempreses, petites empreses i autònoms que exerceixin la seva activitat en el municipi de Deià mitjançant establiment físic i/o que tenguin el seu domicili social i fiscal a Deià i que compleixin amb els següents requisits:

- Trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, incloses les de la Hisenda Local.

- No trobar-se incurs en cap de les prohibicions previstes als apartats 2 i 3 de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

SISENA.- TERMINIS DE LA CONVOCATÒRIA

El termini de presentació de les sol·licituds serà el que s'indica a continuació:

La presentació de la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, serà de 20 dies naturals a partir de la publicació del extracte de les bases al BOIB i al Portal Web de l'Ajuntament de Deià. En cas de que el darrer dia sigui inhàbil, el termini es prorrogarà fins al següent dia hàbil.

La presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establert i la falta de presentació de la documentació exigida a aquestes bases, serà causa d'inadmissió.

SETENA.- COMISSIÓ AVALUADORA

La Comissió Avaluadora estarà formada per la batlia i la secretaria-intervenció de l'Ajuntament de Deià.

VUITENA.- PROCEDIMENT I RESOLUCIÓ

La subvenció es concedirà a les sol·licituds que reuneixin tots els requisits establerts en les presents bases que regeixen la convocatòria.

Una vegada finalitzat el termini de presentació, la Comissió Avaluadora comprovarà les sol·licituds i requerirà les esmenes o la resolució de qualssevol dubtes que li sorgeixin respecte de les sol·licituds presentades.

Si de l'examen de la sol·licitud per la Comissió Avaluadora es comprova que no reuneix els requisits establerts en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i/o que no aporta la totalitat de la documentació requerida en aquesta Convocatòria, es requerirà, sobre la base de l'art. 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a l'Entitat sol·licitant, o si escau la designada com a responsable, perquè esmeni la falta o aportació els documents preceptius, en un termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà al requeriment, amb la indicació que, si així no ho fes, se li tendrà per desistida de la seva petició, prèvia Resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

A més, es realitzaran d'ofici quantes actuacions s'estimin necessàries i convenients per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades que figuren en les sol·licituds en virtut de les quals s'hauran de valorar les mateixes per a la resolució de l'expedient de concessió d'ajuda.

Transcorregut el termini dels deu dies hàbils per a esmenar o aportar nova documentació, la Comissió Avaluadora, un cop comprovat quines sol·licituds reuneixen els requisits establerts a la present convocatòria, elevarà informe a l'òrgan competent per a la seva resolució i que correspon al Batle.

El termini màxim per a resoldre i notificar l'acord serà de dos mesos des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Aquest acord posarà fi a la via administrativa i es podrà interposar contra dita resolució recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució, o bé recórrer directament davant la jurisdicció contenciosa-administrativa en la forma i terminis establerts a la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa.

NOVENA.- DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Per a poder participar a la convocatòria, els sol·licitants hauran de presentar la següent documentació de caràcter obligatori:

-  Annex I: Sol·licitud de subvenció.

-  Annex II: Declaració responsable de no estar incurs en cap de les prohibicions de l'article 13 LGS.

-  Acreditació de la identitat del sol·licitant:

* Si el titular és persona física: còpia del DNI/NIE.

* Si el titular és persona jurídica o agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia: còpia del Número d'Identificació Fiscal, juntament amb document acreditatiu de la representació legal del que subscriu la sol·licitud i la seva còpia de DNI/NIE.

- Per a acreditar la reducció d'un 50% en la facturació (només per a les ajudes incloses a la lletra «C» de la base quarta d'aquesta convocatòria) informació comptable que ho justifiqui (llibre registre de factures emeses y rebudes; llibre diari d'ingressos i despeses; llibre registre de ventes i ingressos; llibre de compres i despeses; etc).

- Document bancari que acrediti el número i la titularitat del compte corrent on efectuar l'ingrés de la subvenció.

- Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

L'Ajuntament de Deià podrà requerir en qualsevol dels moments de tramitació de les sol·licituds dels documents que consideri necessaris per tal de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda, segons els criteris d'avaluació establerts.

NOVENA.- COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

Les subvencions concedides a l'empara d'aquesta convocatòria seran compatibles amb altres ajudes, subvencions o recursos destinats a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacional, sempre i quan no ho indiquin les bases d'aquelles ajudes.

 

ANNEX I SOL·LICITUD AJUDES DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ DESTINADES A AUTÒNOMS I PIMES PER A PALIAR ELS EFECTES ECONÒMICS DERIVATS DE LA CRISI SANITÀRIA PROVOCADA PER LA COVID19

Ajuts que sol·licita:

□ A. Per a bars, restaurants, cafeteries i anàlegs, afectades per l'obligació de tancament.

□ B. Per a botigues, farmàcies, establiments hotelers i anàlegs.

□ C. Per a la resta d'activitats econòmiques que hagin sofert una disminució d'ingressos els mesos de gener, febrer i març de 2021 igual o superior al 50% respecte als mateixos mesos de 2019.

DADES DEL BENEFICIARI

 Nom i llinatges: ____________________________________________________________

Nom de l'empresa (si escau): ___________________________________________________

Adreça: ____________________________________________________________________

Telèfon fix: _________________________________________________________________

Telèfon mòbil: _______________________________________________________________

Correu electrònic: ____________________________________________________________

Data de naixement: ____ / _____ / _____

DNI / NIF: __________________________________________________________________

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA

□ Sol·licitud completa i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases. (ANNEX I)

□ Declaració responsable de no estar incurs en cap de les prohibicions de l'article 13 LGS (ANNEX II)

□ Fotocòpia DNI del sol·licitant.

□ Còpia del Número d'Identificació Fiscal, juntament amb document acreditatiu de la representació legal del que subscriu la sol·licitud

□ Sol·licitud de transferència bancària (ANNEX III)

□ Llibre registre de factures emeses i rebudes; llibre diari d'ingressos i despeses; llibre registre de ventes i ingressos; llibre de compres i despeses; etc (NOMÉS PER A L'AJUDA «C»)

□ Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

Deià, ______ de _______________________ de 2021

(Firma sol·licitant o representant legal, si és el cas)

 

 

ANNEX II  DECLARACIÓ RESPONSABLE

DADES BENEFICIARI/A:

Nom i llinatges de la persona beneficiaria

 

Sr./a o Entitat:

 

DNI/CIF:                                                   Domicili:

 

Localitat:                                                    CP:                                              Telèfon:

 

Correu electrònic:

 

Dades del rempresentant (en el seu cas)

 

Nom i llinatges:

DNI/CIF:

DECLAR, sota la meva responsabilitat que l'esmentada entitat

Té coneixement de la normativa aplicable a l'Ajuntament de Deià en matèria de subvencions i les obligacions del beneficiari d'aquestes i en especial les assenyalades en l'article 14 de la Llei 38/2003, i que n'acata l'estricte compliment.

No es troba sotmesa a cap de les causes de prohibició de l'obtenció de la consideració de beneficiari assenyalades en l‘article 13 punts 2 i 3 de la Llei 38/2003.

El/la sol.licitant no té pendent de justificar cap subvenció fora de termini.

No ha sol·licitat o rebut qualsevol altra subvenció per a la mateixa finalitat. En cas d'haver-ne sol·licitada o rebuda alguna, cal indicar-ne la quantia i l'entitat a la qual s'ha sol·licitat o de la qual s'ha rebut.

Es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l'Ajuntament de Deià i la Seguretat Social.

I perquè així consti i tengui els efectes oportuns, signo la present declaració.

Deià, ______ de ______________ de 2021

Signatura

 

 

ANNEX III

SOL.LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA

 

DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA VERACITAT DE DADES BANCÀRIES

 

A. DADES DE LA PERSONA FÍSICA O JURÍDICA SOL.LICITANT

Nom i llinatges:

Domicili:

 

Localitat:

Codi postal:

B. DECLARACIÓ RESPONSABLE

 

Que és titular del compte bancari corresponent a les dades següents, als efectes de l'ingrés derivat de la concessió de la subvenció.

 

Nom de l'entitat: _________________________________

Adreça: ________________________________________

IBAN

BANC

OFICINA

COMPTE NÚM.

 

 

 

 

Que es pot acreditar documentalment, en cas que s'exigeixi

Deià, ______ de ______________ de 2021

Signatura