Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 159105
Aprovació definitiva del Reglament intern de la Policia Local per a la gestió de la realització de serveis extraordinaris

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s'ha presentat cap reclamació durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'acord plenari inicial aprovatori del Reglament intern de la Policia Local per a la gestió de la realització de serveis extraordinaris, el text sencer del qual es fa públic per al seu general coneixement, en compliment del que disposa l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

REGLAMENT INTERN DE LA POLICIA LOCAL PER A LA GESTIÓ DE LA REALITZACIÓ DE SERVEIS EXTRAORDINARIS

TÍTOL PRELIMINAR

Disposicions generals

Article 1. Objecte

1. Aquest nou Reglament s'ha d'entendre com una actualització de l'anterior i amb el qual es pretén millorar el funcionament en general de la realització dels serveis extraordinaris d'aquesta Policia Local, atenent les demandes que al llarg del temps s'han anat produint i a la gestió que s'ha realitzat, buscant l'equilibri entre ambdues.

Aquest Reglament és supletori i es regeix segons el REGLAMENT SOBRE LA REALITZACIÓ I COMPENSACIÓ DELS SERVEIS EXTRAORDINARIS PRESTATS PEL PERSONAL FUNCIONARI I HORES EXTRES REALITZADES PEL PERSONAL LABORAL, el qual va aprovar la Mesa General de Negociació el 10 de juny de 2020 i Ple del 27 d'agost de 2020 (BOIB núm. 157, de 10 de setembre de 2020)

2. Aquest Reglament té per objecte regular el procediment d'assignació de serveis extraordinaris, a través de la creació d'una única borsa genèrica d'agents, que atengui les necessitats de la corporació i els compromisos que expressament acordats, en qualsevol època de l'any i en qualsevol tipus de servei.

3. Amb la creació de la llista de serveis extraordinaris i la seua correcta gestió reglamentada, s'oferirà a l'Ajuntament una millora en la planificació dels serveis.

4. Pretensió d'arribar a l'equivalència en hores oferides als agents que es trobin en la mateixa situació - article 4.4 -.

Article 2. Finalitat de la llista de serveis extraordinaris

La llista té com a finalitat principal cobrir els diferents serveis definits per la Direcció com necessaris fora de la jornada laboral ordinària, com ara són: cobrir els serveis mínims, dispositius extraordinaris de seguretat ciutadana, venda ambulant, transport il·legal, festes populars, obertures o tancaments, dispositius especials o anàlegs, etc. Així com els compromisos acordats de manera expressa.

En tot cas, queda fora de la regulació d'aquest Reglament les prolongacions de jornada forçosa per serveis ordinaris, i la regulació de les quals queda fora d'aquest Reglament.

Article 3. Definicions

Serveis oferits: són els serveis que un dels gestors de la borsa ofereix a l'agent seleccionat per aplicació de l'ordre de prelació.

Serveis computables: són els serveis oferits a l'agent seleccionat i que, es realitzin o no (estimats o desestimats), computen a la llista com a hores oferides.

Serveis no computables: són els serveis oferits a l'agent seleccionat, que han estat desestimats per aquest, que no sumen en el nombre d'hores oferides en la llista d'agents. Si l'oferiment s'accepta, s'entenen, en tot cas, com a servei computable.

Serveis realitzats: són els serveis oferits a l'agent i acceptats pel aquest, que s'arriben a realitzar.

Llista de serveis extraordinaris: document públic accessible a tots els agents que l'integren i usat per gestionar els serveis extraordinaris que s'han d'oferir als agents de la borsa.

Serveis abonats: són els serveis realitzats per l'agent que s'abonen en la mensualitat acordada, i no hi ha necessàriament vinculació amb el moment d'execució del servei.

TÍTOL I

Llista d'agents voluntaris per a la realització de serveis extraordinaris

Article 4. Naturalesa de la llista

1. Aquesta llista és de naturalesa voluntària i implica la predisposició dels agents a realitzar els serveis que els siguin oferits i l'acceptació de la totalitat d'aquest Reglament.

2. Es caracteritza pel principi de publicitat i es troba accessible en tot moment als agents que el componen.

3. Per a la realització de serveis extraordinaris per part dels agents d'aquesta llista, s'oferiran 4 hores com a mínim.

4. De manera excepcional i sent necessari la comunicar-ho als gestors de la llista mitjançant un informe de règim intern, es permetrà als agents que la componen triar la franja horària en què estan disposats a realitzar el servei. Les franges horàries corresponen als tres torns (matí, tarda i nit). Sense obviar el ressenyat a l'article 1.4. En el cas que l'aplicació d'aquest punt perjudiqui el cobrir els serveis necessaris i els compromisos acordats, aquests seran oferits a tots els agents inscrits a el llista, llevat dels exclosos per normativa o decret d'alcaldia (conciliacions, majors de 50 anys en el cas de les nits, etc.)

Article 5. Constitució de la llista

La llista estarà formada exclusivament per agents que es trobin en actiu en aquesta Policia Local i que hi hagin accedit de manera voluntària.

Article 6. Vigència de la llista

1. La llista té una vigència d'un any, des de l'1 de gener de l'any en curs corresponent al 31 de desembre (ambdós inclosos). En aquest sentit, el servei del torn de nit del 31 de desembre es computarà, en tot cas, com a hores realitzades el mes de desembre.

2. En començar l'any es reiniciarà la llista, començant amb totes les dades a zero i mantenint el mateix ordre amb el qual va finalitzar l'any anterior.

Article 7. Alta i baixa de la llista

L'accés a la llista se sol·licitarà mitjançant un informe de règim intern, fent-se efectiu als tres dies laborals, o abans, des de la data de la sol·licitud.

Per tal d'aconseguir que en accedir a la borsa s'ocupi un lloc proporcional a la data d'ingrés, aquest es calcularà atenent a la mitjana total d'hores oferides, acceptades i rebutjades del total de la borsa, ressenyant els resultats corresponents com a punt de partida, per establir l'ordre que ocupen.

1. Si es produeix una baixa o un permís inferior a 45 dies, no es durà a terme cap ajust en el còmput global d'hores de cada agent.

2. Des del moment en què una baixa o un permís sigui igual o superior a 45 dies i fins que duri aquesta situació, amb la intenció de mantenir la posició a la llista de la manera més equitativa possible respecte de la resta d'agents, els oferiments als quals doni lloc s'anotaran i computaran en aquest.

3. Els agents que desitgin donar-se de baixa de la llista, ho han de comunicar als responsables mitjançant un informe de règim intern, o, si pertoca, a la Direcció. No s'hi podran reincorporar fins a 6 mesos després de la data en que se'ls en doni de baixa, com si d'un nou accés es tractàs.

Article 8. Gestió de la llista d'agents

1. Responsables i autoritzats. Els primers són agents nomenats per la direcció, que per a la gestió de la llista tendran accés en aquesta sense restriccions, i els segons són aquells que sense tenir accés d'escriptura a la llista, podran gestionar l'oferta de serveis extraordinaris, deixant nota d'això als responsables en el sistema informàtic vinfopol, mitjançant un informe de règim intern. En el cas d'haver de gestionar un servei extraordinari pel sistema urgent, els agents autoritzats seran els caps de torn.

2. Ordre de prelació de agents.

La selecció entre els agents per a l'oferiment de 4 hores extres o més s'ajustarà a l'ordre de prelació:

a) Agent amb menys hores oferides realitzades en el transcurs de l'any.

b) Agent amb menor percentatge d'oferiments desestimats.

c) Agent que correspongui atenent a l'ordre de la llista amb què es va iniciar l'any.

3. Relació agents/disponibilitat, per a l'oferta del servei extraordinari.

a) Per a l'oferiment del servei extraordinari es seguirà l'ordre de la llista, atenent a l'ordre de prelació establert en el punt anterior, excloent:

- els agents que es trobin de baixa.

- els agents que es trobin gaudint d'algun permís que ells hagin sol·licitat.

- els agents que, el servei oferit estigui fora de la franja horària escollida - article 4.4 -.

b) Els agents que hagin acceptat el servei extraordinari no podran realitzar cap canvi de torn en la data del servei oferit i acceptat.

c) Els agents que rebutgin mitjançant una resposta expressa l'oferta del servei extraordinari, per motius de força major o situacions justificades, hauran d'acreditar aquesta circumstància perquè aquest no sigui computat com a hores rebutjades. No respondre l'oferta, no donarà lloc a justificació, es computa com a hores rebutjades.

Article 9. Canal de comunicació i la seua implementació

Per a l'oferiment de serveis extraordinaris, el canal de comunicació utilitzat dependrà de si el sistema emprat per a això és ordinari o urgent, definits en els articles 13 i 14 respectivament. En el primer cas, s'utilitzarà el correu corporatiu, i en el segon un mínim de 2 trucades telefòniques o en persona.

TÍTOL II

Assignació de serveis extraordinaris

Article 10. Sistema ordinari d'assignació serveis extraordinaris

1. Quan el responsable, seguint les indicacions de la Direcció, es disposi a oferir serveis extraordinaris als agents, efectuarà la selecció fent ús de la borsa creada a l'efecte, seguint l'ordre de prelació especificat a l'article 8.2, i seguint el canal de comunicació detallat per a aquest sistema.

2. Seguidament, completada la comunicació a l'agent assignat, en el cas de rebre notificació, aquest haurà de contestar al més aviat possible, disposant d'un màxim de 9 hores per estimar o desestimar les hores extres ofertes. Transcorregut aquest termini sense respondre l'oferiment, es considerarà com a rebutjat i es computarà com oferit.

3. Si l'oferiment és desestimat de forma expressa per l'agent a què se li ha oferit realitzar un servei extraordinari, es computaran aquestes hores oferides, amb excepció dels casos enumerats a l'article 16 (hores extres no computables).

4. Si l'oferiment és estimat de forma expressa, es computaran les hores de la mateixa manera, i l'agent tendrà l'obligació de realitzar-les.

5. Els agents que acceptin un servei extraordinari i que posteriorment no el realitzin, sense causa degudament justificada, així com els que mostrin la manca de predisposició requerida a l'article 4.1, sent el cas, quan el percentatge d'oferiments rebutjats sigui igual o superior al 70 % (s'avisarà el 50 %), no se li oferiran els serveis extraordinaris durant sis mesos, i aquests seran anotats i computats com a realitzats, perquè l'ordre a la llista es mantengui el més equitatiu possible respecte de la resta de companys i així mateix disminueixi el percentatge d'oferiments rebutjats. Tot això sense perjudici, en el cas de no assistència al servei oferit una vegada acceptat, de la possible responsabilitat disciplinària que hi pogués haver. En aquest darrer supòsit, si es justifica aquesta absència (per incapacitat temporal) amb el corresponent comunicat de baixa o de repòs indicant aquest extrem i les hores i dies d'aquesta, aquestes hores es consideraran no computables i no donarà lloc a l'exclusió de la llista durant el període assenyalat.

Article 11. Sistema urgent d'assignació de serveis extraordinaris

1. S'aplicarà aquest sistema en el cas de requerir-se un servei extraordinari, per motius d'urgència, entenent per aquest qualsevol necessitat sorgida en un termini inferior a 12 hores.

2. Acceptar l'oferta d'aquest tipus de serveis urgents, computarà a la llista. En el cas contrari, no computarà.

3. En el cas que la necessitat de cobrir el servei extraordinari sigui sobrevinguda i no hi hagi temps previ per a gestionar-lo, per començar un torn i necessitar cobrir serveis mínims per absència d'agent nomenat, primer s'oferirà als agents de la borsa que estiguin en el torn sortint i posteriorment als que la gestió de la llista determini, seguint l'ordre de prelació en ambdós casos.

Sense perjudici de l'obligació de respectar l'ordre de prelació, les formes i el canal de comunicació establert per a aquest sistema, els responsables o els agents autoritzats per a la gestió de la llista podran contactar amb tants agents com considerin oportú, per tal d'assignar aquest servei urgent extraordinari, sense atendre el temps d'espera de resposta assenyalat per al sistema ordinari.

Article 12. Transparència en el sistema d'assignació de serveis extraordinaris

El còmput d'hores oferides es durà a terme per part dels responsables de la gestió de la borsa mitjançant un full de càlcul o sistema anàleg, que estarà a disposició i accés dels agents que la integren, amb permís de lectura únicament.

En aquesta es detallaran les dades següents: agents que componen la llista, nombre d'hores oferides, nombre d'hores acceptades i tipus (diürnes o nocturnes i festives), nombre d'hores rebutjades (diürnes o nocturnes i festives), el percentatge d'oferiments rebutjats, totes les quals representades en el document pel valor corresponent, tenint en compte la disposició addicional segona.

Article 13. Hores no computables en l'assignació de serveis extraordinaris

Tenint en compte la definició de serveis no computables, s'entendran aquelles hores extres oferides i desestimades però que no sumen a la llista d'agents voluntaris quan es realitzi en alguna de les següents circumstàncies:

a. Quan es rebutgi l'oferiment d'un servei extraordinari de caràcter urgent.

c. Quan l'acceptació de les hores impliqui realitzar un excés de jornada.

d. Quan el desistiment es faci per causes degudament justificades o per força major.

Disposició addicional primera. Serveis especialitzats

A l'efecte d'aplicar aquest Reglament, els serveis extraordinaris realitzats per agents amb especialització (educació viària, serveis de dron, UMA, policia referent, EMIT, etc.) seran sumats com a serveis computables de l'agent i ressenyats a la llista, tot i que no es gestionin per aquest sistema de llista d'agents voluntaris o borsa única reglamentada.

Disposició final

Aquest Reglament entrarà en vigor passats quinze dies de la seua publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb els articles 65.2 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i vigirà fins que es modifiqui o derogui expressament.

Contra aquest acord, s'hi pot interposar el recurs contenciós administratiu davant la Sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, amb seu a Palma, en el termini de dos mesos comptadors des del sendemà de la publicació d'aquest anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.

   

Sant Antoni de Portmany,  4 de maig de 2021.

L'alcalde

Marcos Serra Colomar