Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 157418
Concessió i primer, segon i tercer pagament, corresponent al mes de gener, febrer, i març de la convocatòria d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears (catorzena relació)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 28 de abril de 2021, la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa ha dictat la Resolució número 2021000031, rectificada per la resolució número 2015000038 de 6 de maig de 2021, del tenor literal següent:

« En data 14 de març de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va aprovar el Reial decret 463/2020 de 14 de març (BOE núm. 67, de 14/03/2020), pel qual es va declarar la situació d'alarma a tot l'estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada per la Covid-19. El Reial decret, que inicialment tenia una vigència de 15 dies naturals, va ser prorrogat mitjançant Reials decrets 487/2020, de 10 d'abril, i 492/2020, de 24 d'abril. Una vegada finalitzada la vigència d'aquest estat d'alarma, han estat les Comunitats Autònomes les que encarregades d'anar establint, d'acord amb la situació de la pandèmia en cada zona, un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat, encaminades a protegir la salut i la seguretat dels ciutadans, contenir la progressió de la malaltia i reforçar el sistema de salut pública. En data 25 d'octubre de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va decretar una nova declaració d'estat d'alarma que es va traduir en restriccions de la mobilitat i d'horaris per tal de controlar l'expansió de la pandèmia, restriccions que han de gestionar les Comunitats Autònomes.

Davant aquest context, les administracions públiques han prioritzat les polítiques d'impuls de l'activitat econòmica i han destinat recursos extraordinaris a garantir actuacions dirigides a fomentar la inversió pública, cercant així una reactivació immediata però també a mig i llarg termini que permeti consolidar l'activitat durant uns anys.

En aquest sentit, tenint en compte les noves restriccions de l'activitat econòmica derivades de l'Acord del Consell de Govern de data 11 de gener de 2021, en data 15 de gener de 2021, en el marc del Pacte de reactivació econòmica i diversificació social signat el mes de juliol de 2020, es varen acordar noves mesures econòmiques per ajudar a pal·liar els efectes dels tancaments dels diferents sectors econòmics afectats per les mesures dràstiques adoptades per aturar l'expansió de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Dins d'aquestes mesures es troba la creació d'un fons obert a tots els sectors productius afectats per les restriccions, dotat amb 30 milions d'euros, finançat a parts iguals entre el Govern de les Illes Balears i els consells insulars.

La Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar el efectes de la crisi ocasionada per la Covid-19, concretament en l'art. 32, modificat per la disposició final primera del Decret llei 1/2021, de 25 de gener (BOIB núm. 11 de 26 de gener de 2021) i que preveu que “(...) els municipis i els consells insulars, i també els ens instrumentals o dependents respectius, sens perjudici de l'exercici, en qualsevol moment, de les competències esmentades i de la resta de competències que els són pròpies d'acord amb la normativa local, poden atorgar ajudes o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris municipals i insulars respectius.”

El Consell Insular d'Eivissa va aprovar, en el Consell Executiu de data 1 de febrer de 2021, un conveni amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres que consta en el present expedient amb CSV núm. 13525176567727511730.

El Consell Insular d'Eivissa va aprovar les bases de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, que varen ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 16, de 6 de febrer de 2021, i l'extracte de la convocatòria el dia 9 de febrer de 2021, en el BOIB núm. 17. Aquestes bases varen ser publicades a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), amb núm. referència IGAE 548016.

La línea de subvencions està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions 2020-2022 (BOIB núm. 20 de data 15-02-20), amb modificació publicada en el BOIB núm. 13, de data 30 de gener de 2021.

L'objectiu principal que es pretén assolir amb aquesta convocatòria és concedir ajudes a les persones físiques i jurídiques amb establiments oberts a l'illa d'Eivissa i que s'han vist afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021 pel qual es declarava la fase 4, per tal de mitigar els efectes econòmics de les restriccions i garantir la continuïtat de l'activitat dels sectors afectats.

El crèdit previst per a aquesta convocatòria és de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000 €), import cofinançat pel Govern de les Illes Balears, de conformitat amb el Conveni formalitzat amb la Comunitat Autònoma el dia 1 de febrer de 2021.

D'aquesta quantia, les bases estableixen una distribució per a cadascun dels municipis calculat d'acord amb els mateixos criteris i les xifres d'autònoms utilitzades pel Govern de les Illes Balears per fer el repartiment de la seua aportació per illes, i que és la següent:

 

REPRESENTACIÓ

CRÈDIT

ILLA D'EIVISSA

100%

4.770.000,00 €

EIVISSA

30,78%

1.468.206,00 €

SANTA EULÀRIA DES RIU

28,74%

1.370.898,00 €

SANT JOSEP DE SA TALAIA

19,93%

950.661,00 €

SANT ANTONI DE PORTMANY

15,40%

734.580,00 €

SANT JOAN DE LABRITJA

5,15%

245.655,00 €

Dins el termini establert a la convocatòria i al seu extracte, han tengut entrada al Consell Insular d'Eivissa de forma telemàtica la sol·licitud i documentació prevista en la convocatòria per part de les persones relacionades al punt primer de l'acord.

El Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, òrgan instructor del procediment, ha examinat les sol·licituds i ha comprovat que les persones físiques o jurídiques que consten a l'annex compleixen els requisits establerts a la convocatòria, així com també que es troben al corrent de pagaments a la Seguretat Social, am l'Agència Tributària Estatal i amb l'Agència Tributària Autonòmica i amb el Consell Insular d'Eivissa.

Consta a l'expedient, l'informe de seguiment (14) de la subvenció de data 22 d'abril de 2021, de conformitat amb l'establert a l'art. 88.3 de la LGS.

Tenint en compte l'establert al punt 4 de la convocatòria en el que s'indica que la quantia de la ajuda és de 1.500 € mensuals per centre de treball o establiment, fins a un màxim de tres mesos i amb un màxim de dos establiments per persona beneficiària (màxim 3.000 €/mes), sempre que es mantenguin vigents restriccions per motius sanitaris que els afectin encara que aquestes restriccions siguin diferents de les aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021, així com l'establert al punt 8, en el que s'estableix que l'abonament de l'ajuda es realitzarà mensualment (corresponent a gener, febrer i març de 2021) i en qualsevol cas es farà a mes vençut.

Durant el mes de febrer s'han mantingut restriccions a l'illa d'Eivissa establertes per l'Acord de Consell de Govern de 29 de gener de 2021, pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària per illes que han de vigir a la comunitat autònoma de les Illes Balears, es modifiquen mesures del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per fer front a la crisis sanitària ocasionada per la Covid 19 i es disposen de mesures excepcionals de prevenció del contagi aplicables temporalment a les illes de Mallorca, Eivissa i Formentera (boib núm. 13 de 30/01/2021, i l'Acord de Consell de Govern de 12 de febrer, pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària per illes que han de vigir a la comunitat autònoma de les Illes Balears, es modifiquen mesures del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per fer front a la crisis sanitària ocasionada per la Covid-19 i es prorroga l'aplicació de mesures excepcionals de prevenció del contagi de la Covid-19 aplicables temporalment a les illes de Mallorca, Eivissa i Formentera (boib núm. 19 de 13/02/2021).

També s'han mantingut les restriccions a l'illa d'Eivissa durant el mes de març, establertes per l'Acord de Consell de Govern de 26 de febrer de 2021, pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària per illes que han de vigir a la comunitat autònoma de les Illes Balears, s'estableixen mesures excepcionals de prevenció del contagi aplicables temporalment a les illes de Mallorca, Menorca i Formentera, i es prorroguen mesures aplicables a l'illa d'Eivissa (boib núm. 28 de 27/02/2021, i l'Acord de Consell de Govern de 12 de març de 2021, pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària per illes que han de vigir a la comunitat autònoma de les Illes Balears, i s'estableixen mesures excepcionals de prevenció del contagi de la Covid-19 aplicables temporalment a les illes (boib núm. 35 de 13/03/2021).

Hi ha crèdit adequat i suficient tal i com consta a la retenció de crèdit núm. 2/2021000000433, de 3 de febrer de 2021, per import de 4.770.000,00 euros a càrrec de la partida 4220 47900, d'aquest import el Govern Balear ha aportat 2.385.000 €.

El Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; industria i vigilància de marques.”

El Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), en el seu punt tercer, apartat e), atribueix al Consell Executiu la competència per aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions d'import superior a quinze mil euros (15.000,00 €), fet pel qual correspon a aquest òrgan l'aprovació d'aquest convocatòria per import de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000,00 €).

No obstant l'anterior, en data 3 de febrer de 2021, de conformitat amb la base 8 de la convocatòria, el Consell Executiu va delegar en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal la concessió i abonament de les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.

Vist l'informe proposta de la cap de Secció d'Indústria de data 22 d'abril de 2021, favorable en relació a la concessió, primer, segon i tercer pagament corresponent al mes de gener, febrer, i març de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears.

Atès que en data 27 d'abril de 2021, la Intervenció del Consell Insular d'Eivissa, emet informe de fiscalització prèvia plena en sentit favorable.

Per tot l'anterior, de conformitat amb l'article 72 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), en base a les competències que legal i reglamentàriament tenc atribuïdes

RESOLC

PRIMER.-.- Tenir per desistides les sol·licituds de les persones físiques i jurídiques que a continuació es relacionen, per no haver esmenat correctament la causa indicada respecte dels requisits establerts a les bases de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears:

Núm. Expedient

SOL·LICITANT

NIF Sol·licitant

Motiu exclusió, no acreditat

2021/3755K

XXXXXX

E57074882

2.1 b) i 2.4 e) Bases convocatòria

2021/2712J

XXXXXX

E57493447

2.1 a) Bases convocatòria

2021/4965N

XXXXXX

Y1642208E

2.4 d) i f) Bases convocatòria

2021/4019D

XXXXXX

26436461P

2.4 d) Bases convocatòria

2021/4440Q

XXXXXX

G16662389

2.4 f) Bases convocatòria

2021/4376K

XXXXXX

46951808E

2.4 f) Bases convocatòria

2021/3746N

XXXXXX

41445735B

2.4 f) Bases convocatòria

2021/3941T

XXXXXX

A07070139

2.3 i 2.4 d) Bases convocatòria

2021/3805 W

XXXXXX

41459774C

2.4 c) Bases convocatòria

2021/4632R

XXXXXX

41433043S

2.3 i 2.4 d) Bases convocatòria

2021/3595E

XXXXXX

G07179047

2.4 f) Bases de la convocatòria

2021/2844F

XXXXXX

B16589111

5 Bases de la convocatòria

2021/2968Q

XXXXXX

B57370520

2.4 f) Bases convocatòria

2021/3225C

XXXXXX

B67352716

2.1a) Bases convocatòria

2021/3399X

XXXXXX

E16626657

2. 4 e) i 5 Bases convocatòria

SEGON.- Rectificar el motiu d'exclusió de l'expedient núm. 2021/3370 G, de l'entitat sol·licitant IBIZA HOTELS MARINO, SL, de l'acord segon de la Resolució núm. 2021000025 de 7 d'abril de 2021 de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, de manera que

On deia

Núm. Expedient

SOL·LICITANT

NIF Beneficiari/a

Motiu exclusió

(…)

2021/3370G

XXXXXX

B16524050

2.1 Bases convocatoria, primer establiment

(…)”

Ha de dir:

Núm. Expedient

SOL·LICITANT

NIF Sol·licitant

Motiu exclusió

(…)

2021/3370G

XXXXXX

B16524050

2.4 e) Bases convocatoria, primer establiment

(…)”

TERCER.- Rectificar el núm. de NIF corresponent a MANUEL RUBIO GARCIA, de la resolució núm. 2021000024 de data 30 de març de 2021 de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, i de la resolucio núm. 2021000027, de 14 d'abril de 2021 de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, pel número de NIF que consta a continuació:

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

179

2021/3776L

XXXXXX

41455141X

QUART.- Concedir les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears, a les persones físiques i jurídiques que a continuació es relacionen amb les quanties individuals indicades, que corresponen al mes de gener, febrer i març de 2021:

MUNICIPI D'EIVISSA

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

232

2021/3715G

XXXXXX

X0530181P

4.500 €

233

2021/3749S

XXXXXX

B57434227

4.500 €

234

2021/4400E

XXXXXX

B16606048

4.500 €

 

MUNICIPI DE SANT JOSEP

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

96

2021/3608N

XXXXXX

E57390163

4.500 €

97

2021/4110P

XXXXXX

B57956435

4.500 €

98

2021/4554S

XXXXXX

Y4144226P

4.500 €

99

2021/4652K

XXXXXX

47253692P

4.500 €

 

MUNICIPI DE SANTA EULÀRIA

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

157

2021/2837T

XXXXXX

B16525024

4.500 €

158

2021/3629X

XXXXXX

55466102S

4.500 €

159

2021/3976N

XXXXXX

X0646594H

4.500 €

160

2021/4581L

XXXXXX

E16563835

4.500 €

 

MUNICIPI DE SANT ANTONI

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

96

2021/3540J

XXXXXX

Y0129766Z

4.500 €

97

2021/4096V

XXXXXX

B97863708

4.500 €

CINQUÈ.- Autoritzar i disposar una despesa global de 63.000 euros a favor de les persones físiques i jurídiques relacionades en l'acord quart, amb càrrec a l'aplicació pressupostària núm. 4220.47900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2021.

SISÈ.- Reconèixer l'obligació i proposar el pagament global de 63.000 euros, corresponent al mes de gener, febrer i març, a favor de les persones físiques i jurídiques relacionades a l'acord quart, amb càrrec a la a l'aplicació pressupostària núm. 4220.47900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2021.

SETÈ.- Notificar a les persones interessades aquesta resolució mitjançant la publicació de la present resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), tot incloent el següent:

  • Que, de conformitat amb l'indicat al punt 10 de la present convocatòria d'ajudes, per a rebre el pagament, la persona física o jurídica que hagi resultat beneficiària haurà d'aportar, també mitjançant la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, el document següent:
    • L'imprès de sol·licitud d'alta com a creditor del Consell Insular per a realitzar transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l'ajuda (persona física, jurídica o membre de la CB –persona física– que cobrarà l'ajuda) i segellat per l'entitat bancària. Podreu trobar aquest document a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, a l'Àmbit Tresoreria, seleccionant el tràmit: Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, o al següent enllaç https://seu.conselldeivissa.es/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=CATALOGO.
  • Que han de complir les obligacions establertes al punt 9 de les bases de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.
  • Que han de presentar al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa el document Annex III que es troba adjunt a les bases de la convocatòria, en el cas de l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat en el termini de tres dies hàbils des de l'obtenció de la subvenció concurrent.
  • Que els incompliments i falsedat de les condicions requerides per obtenir les ajudes són causes de reintegrament previstes en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
  • Que contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar, davant la Presidència del Consell Insular d'Eivissa, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.”

 

Eivissa, 6 de maig de 2021

La cap de Secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal Olga Torres Ribas