Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 156053
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 5 de maig de 2021 per la qual s’estableixen mesures i pautes d’actuació per a la reincorporació progressiva dels empleats públics dels serveis generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 161, de 17 de setembre de 2020, es va publicar l'Acord del Consell de Govern de 14 de setembre de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics en l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, per tal de reduir la presència dels empleats públics en el lloc de treball.

2. L'apartat cinquè d'aquest Acord estableix que les mesures adoptades tindran una vigència de dos mesos, sens perjudici de la possibilitat de disposar-ne la pròrroga si persisteixen les circumstàncies que les motiven, i l'apartat sisè habilita la consellera d'Administracions Públiques i Modernització per modificar o prorrogar, mitjançant una resolució, les mesures que conté l'Acord, si les circumstàncies ho exigeixen. Aquestes mesures, atesa la persistència de la situació de crisi sanitària, varen ser prorrogades el mes de novembre de l'any 2020 i el mes de gener de l'any 2021.

3. El 26 de febrer de 2021, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, atesa la millora de la situació sanitària, va dictar una resolució que modificava les mesures establertes i disposava la reincorporació presencial, de manera progressiva, de determinats empleats públics. Aquestes mesures s'havien de mantenir vigents fins al 8 de maig de 2021, dia del final de l'estat d'alarma.

4. A partir del dia 9 de maig de 2021 està previst que deixi de vigir la situació d'estat d'alarma, circumstància que, unida a la millora de la situació sanitària, amb una evolució a la baixa de totes les dades relatives a la incidència del virus SARS-CoV-2 a les Illes Balears, fa aconsellable adoptar noves mesures que marquin el camí a la reincorporació progressiva, de manera gradual, de tots els empleats públics de serveis generals.

Fonaments de dret

1. El Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per contenir la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2.

2. El Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per contenir la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2.

3. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).

4. L'article 6.4 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, i una vegada oïda la Comissió de Seguiment de l'Acord, constituïda en el si de la Mesa Sectorial de Serveis Generals, dict la següent

Resolució

1. Prorrogar fins al dia 11 de maig de 2021 la vigència de les mesures contingudes en la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 26 de febrer de 2021 per la qual es modifiquen les mesures contingudes en l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de 14 de setembre de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics en l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, per tal de reduir la presència dels empleats públics en el lloc de treball (BOIB núm. 31, de 4 de març).

2. Aprovar les mesures i les pautes d'actuació per a la reincorporació presencial, de manera progressiva i gradual, dels empleats públics dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del sector públic instrumental que en depèn, que s'adjunten com a annex d'aquesta Resolució.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 45 i els següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú.

 

Palma, 5 de maig de 2021

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

 

ANNEX Mesures per a la reincorporació presencial al treball del personal de serveis generals

El passat 14 de setembre de 2020, el Consell de Govern va acordar l'establiment d'una sèrie de mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics en l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, per tal de reduir la presència dels empleats públics en el lloc de treball, amb l'objectiu de prevenir la transmissió de la COVID-19 i encaminades a evitar futurs brots, pel risc que pot suposar la coincidència massiva de persones en l'àmbit laboral.

Aquestes mesures es varen anar prorrogant, amb l'estudi previ de la Comissió de Seguiment de l'Acord, per resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització.

Posteriorment, i després de la conformitat prèvia i unànime de la Comissió de Seguiment, el passat 26 de febrer de 2021, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat va dictar una resolució per la qual es modificaven aquestes mesures i s'establia una vigència per a la continuació dels grups bombolla fins al 8 de maig de 2021, dia del final de l'estat d'alarma.

Una vegada acabada la vigència d'aquestes mesures, es fa necessari establir-ne unes de noves que regulin la reincorporació ordenada del personal de l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens instrumentals que en depenen. Aquesta reincorporació, que s'ha de dur a terme tenint sempre en compte l'aplicació de les instruccions i els protocols que s'estableixin des de les autoritats sanitàries i des del Servei de Prevenció, s'ha de fer progressivament i gradualment, de la manera següent:

  1. A partir del 12 de maig de 2021 s'ha de produir la reincorporació presencial dels empleats públics que desenvolupen les seves funcions en la modalitat de «teletreball COVID-19». Cada secretaria general o l'òrgan responsable de personal, juntament amb els responsables de les unitats administratives, ha d'organitzar la reincorporació presencial del seu personal empleat públic adscrit, entre el dia 12 de maig i el dia 10 de juny. Aquesta reincorporació es durà a terme de manera gradual, progressiva i per trams, de tal manera que fins el dia 10 de juny no es produeixi la reincorporació presencial de tot el personal.

  2. Aquesta reincorporació està condicionada al compliment de totes les mesures de prevenció i seguretat, especialment les relatives a la distància i la ventilació, que garanteixin la reincorporació de tot el personal complint les prescripcions marcades pel Servei de Prevenció. Les secretaries generals o els òrgans responsables de personal, amb l'assessorament del Servei de Prevenció, són els òrgans encarregats de vetlar pel compliment d'aquestes mesures. A aquest efecte, la reincorporació al lloc de feina ha d'anar acompanyada d'un recordatori de les conductes preventives bàsiques.

  3. En aquelles unitats o serveis en què no sigui possible garantir una distància de seguretat interpersonal mínima de 2 metres entre els llocs de feina, s'haurà d'ajornar la reincorporació presencial i establir torns rotatoris de prestació presencial i de «teletreball COVID-19», fins que es pugui garantir de manera efectiva la seguretat de tots els empleats públics.

  4. Les unitats de personal, juntament amb els caps de la unitat a què estiguin adscrites les persones que tenguin la condició de vulnerables, han d'organitzar la reincorporació presencial, total o parcial, d'aquest personal, d'acord amb les prescripcions indicades pel Servei de Prevenció. En el supòsit que no es puguin complir totes les mesures indicades pel Servei de Prevenció, aquestes persones poden continuar prestant els seus serveis mitjançant la modalitat de «teletreball COVID-19», fins a la data de la seva vacunació o fins a la data d'immunització del 70 % de la població de les Illes Balears.

  5. En el cas de les persones que tenguin autoritzada la prestació de serveis mitjançant la modalitat de teletreball, d'acord amb el Decret 36/2013, de 28 de juny, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es mantenen les condicions de l'autorització inicial.

  6. En el supòsit que un empleat públic tengui cura o atenció directa sobre una persona amb la qual existeixi una relació de dependència i que hagi estat obligada a fer quarantena per motiu de la COVID-19, passarà a prestar els seus serveis mitjançant la modalitat de «teletreball COVID-19». Una vegada finalitzada la quarantena, s'ha de reincorporar al seu lloc de feina.

  7. Aquesta reincorporació de manera progressiva i gradual ha de garantir el compliment i la continuïtat dels sectors essencials i estratègics.

  8. Es manté la vigència de la Comissió de seguiment, creada en el si de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que mantindrà la mateixa composició i funcions atribuïdes en la seva creació. La Comissió de Seguiment s'ha de reunir quan així ho sol·liciti una de les parts que la componen. Així mateix, la Comissió de seguiment s'ha de reunir en el cas que la incidència acumulada dels darrers 7 dies superi els 50 casos per cada 100.000 habitants, per tal de revisar, si escau, aquestes mesures.