Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 152638
Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques per al suport a activitats culturals relacionades amb l'edició de publicacions i amb la promoció cultural, any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Justificació

L'article 44.1 de la Constitució espanyola disposa que els poders públics promouran i tutelaran l'accés a la cultura.

El Consell Insular d'Eivissa té competències pròpies en matèria de la cultura i la promoció i l'animació cultural, incloent-hi les activitats artístiques i culturals, el foment i la difusió de la creació i producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, de conformitat amb l'establert a l'article 70.18 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), que exerceix des que va ser transferida la competència mitjançant la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports (BOCAIB núm. 159, de 29-12-94). A més, l'article 73 l'EAIB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment, sense perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma, en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia.

En aquest sentit, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, atès el Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), vol donar suport a les activitats culturals en l'àmbit de la literatura, el teatre, l'art, la dansa, l'ensenyament, la història, l'economia, l'etnografia, el còmic, el pensament, la creació audiovisual, el cinema, la música, la ciència, etc. que difonguin la cultura i promoguin el sector cultural de l'illa d'Eivissa.

2. Objecte i modalitats

2.1. Aquesta convocatòria té per objecte contribuir al foment i a la difusió de la cultura de l'illa d'Eivissa en l'àmbit de la literatura, el teatre, l'art, la dansa, la història, l'economia, l'etnografia, el còmic, el pensament, la creació audiovisual, el cinema, la música, la ciència, etc. i donar suport a les activitats i les accions que amb aquest objectiu s'hagin realitzat a l'illa d'Eivissa o fora, entre l'1 d'abril de 2019 i el 30 d'abril de 2021.

2.2. En aquesta convocatòria s'estableixen dues modalitats d'ajudes:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa

Seran objecte de subvenció les despeses ocasionades pel disseny, la maquetació, la impressió, l'enquadernació, la manipulació, la producció, la realització, l'emmagatzematge, la distribució i els drets d'autor de l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa, així com les despeses derivades de l'activitat professional de les persones físiques i jurídiques sol·licitants. L'IVA suportat per aquestes despeses no pot ser objecte de subvenció, excepte quan el sol·licitant acrediti estar exempt de tributar per l'IVA.

Les despeses directament relacionades amb l'objecte de la subvenció anteriors al termini previst a l'apartat 1 d'aquesta base també són subvencionables, sempre que al concepte del justificant s'especifiqui la dita vinculació.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa

Seran objecte de subvenció les despeses ocasionades per l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa, així com les despeses derivades de l'activitat professional de les persones físiques i jurídiques sol·licitants. L'IVA suportat per aquestes despeses no pot ser objecte de subvenció, excepte quan el sol·licitant acrediti estar exempt de tributar per l'IVA.

Les despeses directament relacionades amb l'objecte de la subvenció anteriors al termini previst a l'apartat 1 d'aquesta base també són subvencionables, sempre que al concepte del justificant s'especifiqui la dita vinculació.

3. Règim de les ajudes

Les ajudes rebudes mitjançant aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que estableix l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i són incompatibles amb altres ajudes atorgades per aquest Consell per a la mateixa activitat. Serà obligació de les beneficiàries de les ajudes informar, en la liquidació d'ingressos i despeses (annex 4), de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció.

En cap cas no es podrà concedir més d'una ajuda a una mateixa activitat, encara que la sol·licitud d'ajuda la facin diferents persones.

Les persones beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contengudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

D'altra banda hi queden excloses totes aquelles activitats que fomentin la xenofòbia, la discriminació de qualsevol tipus o la incitació a la violència.

4. Persones beneficiàries i modalitats

Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa: les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns, així com les administracions locals de l'illa d'Eivissa, per edicions ja realitzades entre l'1 d'abril de 2019 i el 30 d'abril de 2021, d'obres, independentment del suport en què s'editin, que s'ajustin a l'objecte i la finalitat d'aquestes bases i fomenti i promocioni la cultura de l'illa d'Eivissa i/o el sector cultural.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa: les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns, així com les administracions locals de l'illa d'Eivissa, per activitats de foment i promoció de la cultura d'aquesta illa ja realitzades entre l'1 d'abril de 2019 i el 30 d'abril de 2021, que s'ajustin a l'objecte i a la finalitat d'aquestes bases i fomenti i promocioni la cultura de l'illa d'Eivissa i/o el sector cultural.

5. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes

Aquesta convocatòria de subvenció està dotada econòmicament al pressupost de l'exercici 2021 amb una quantitat màxima de 150.000 € segons les següents modalitats:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa: 70.000 €. D'aquesta quantitat, 50.000 € de l'aplicació pressupostària 3340.47900, 10.000 € de l'aplicació pressupostària 3340.4890000 i 10.000 € de l'aplicació pressupostària 3340.46200.

L'import màxim de cadascuna de les ajudes que es concedeixin serà de 7.500 €.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització de activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa: 80.000 €. D'aquesta quantitat, 40.000 de l'aplicació pressupostària 3340.47900, 20.000 de l'aplicació pressupostària 3340.4890000 i 20.000 de l'aplicació pressupostària 3340.46200.

L'import màxim de cadascuna de les ajudes que es concedeixin serà de 10.000 €.

En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a l'altra modalitat.

Així mateix, en el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat a la seua aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.

El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. Forma de presentació de les sol·licituds

6.1. Les sol·licituds de subvenció s'han de formalitzar mitjançant la presentació d'una instància per a cada obra editada i per a cada activitat subvencionable i segons el model normalitzat que figura com a annex 1 d'aquesta convocatòria, que també es podrà obtenir a les dependències del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni i a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa.

Les sol·licituds i tota la documentació mencionada en aquesta base s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les següents indicacions:

a) Els subjectes previstos a l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les hauran de presentar per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa a l'adreça seu.conselldeivissa.es.

b) Les persones físiques, d'acord amb el que estableix l'article 14.1 de la Llei 39/2015, poden presentar presencialment al registre d'entrada del Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, tel. 971 195900), o en qualsevol altre registre i lloc dels que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015 esmentada, tot i que poden escollir també comunicar-se amb l'Administració pública per mitjans electrònics.

6.2. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades dels següents documents:

6.2.1. Pel que fa a les administracions locals:

- Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local sol·licitant, conforme l'òrgan competent ha aprovat la presentació de la sol·licitud i s'acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l'entitat.

- Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

- Memòria de l'edició o de l'activitat per a la qual es demana la subvenció i que recollirà les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a l'apartat 10 d'aquestes bases, adjuntant la següent documentació:

- En el cas de la modalitat A de la subvenció, un exemplar de l'obra editada.

- Pel que fa a la modalitat B, testimonis documentals de la realització de l'activitat (programes de mà, retalls de premsa, fotografies, enllaços o captures de pantalla de mitjans d'informació digitals o d'altres llocs web...).

- Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell Insular d'Eivissa, a la seua Seu Electrònica (https://seu.conselldeivissa.es/) i a la pàgina web www.conselldeivissa.es, apartat Impresos. S'haurà de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

- Compte justificatiu, que contendrà:

- liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada, en què s'informarà, si n'hi ha, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel secretari o secretària de l'entitat local, segons el model que figura a l'annex 4 d'aquestes bases.

- certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades per l'activitat subvencionada i que aquestes es troben efectivament pagades i s'han aplicat a la seua finalitat.

6.2.2. Pel que fa a les persones físiques i jurídiques privades i a les comunitats de béns:

- Si el sol·licitant és persona física: còpia del DNI o, si escau, còpies del passaport i NIE, o còpia de la targeta de residència en vigor.

- Si el sol·licitant és persona jurídica o entitat sense personalitat jurídica:

- Còpia del NIF de l'entitat.

- Estatuts o escriptura de constitució degudament inscrits en el Registre corresponent, si escau.

- Escriptura de poder o documentació acreditativa del poder de representació inscrita, si escau, en el Registre corresponent.

- DNI, NIE o document equivalent del representant.

- Quan es tracta d'entitats formades per agrupacions de persones físiques o jurídiques privades sense personalitat, s'han de fer constar de manera explícita els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació o comunitat de béns, així com l'import de la subvenció que ha d'aplicar cada un, ja que tenen la consideració de beneficiaris. Això no obstant, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic amb poders suficients per complir les obligacions que com a beneficiària corresponen a l'agrupació o comunitat de béns. S'hi ha d'adjuntar una còpia de la constitució de la comunitat o agrupació, amb la indicació de la participació de cada un dels participants. Si no s'indica expressament, es considera que aquesta és a parts iguals.

- Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

- Acreditació, si és el cas, que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. En el cas que no es presenti aquesta acreditació, l'IVA de les factures que es presentin com a justificació no es podrà subvencionar. En el cas que les sol·licitants siguin entitats sense ànim de lucre, per acreditar aquesta circumstància serveix presentar una còpia dels estatuts de l'entitat.

- Memòria de l'edició o de l'activitat per al qual es demana la subvenció i que recollirà les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a l'apartat 10 d'aquestes bases, adjuntant la següent documentació:

- En el cas de la modalitat A de la subvenció, un exemplar de l'obra editada.

- Pel que fa a la modalitat B, testimonis documentals de la realització de l'activitat (programes de mà, retalls de premsa, fotografies, enllaços o captures de pantalla de mitjans d'informació digitals o d'altres llocs web...).

- Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics (imprès de transferència bancària) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant (que ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés) i segellada per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell Insular d'Eivissa, a la seua Seu Electrònica (https://seu.conselldeivissa.es/) i a la pàgina web www.conselldeivissa.es, apartat Impresos. S'haurà de presentar de manera obligatòria únicament si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

- Compte justificatiu, que contendrà:

- liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat subvencionada (en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat), segons el model que figura a l'annex 4 d'aquesta convocatòria.

- relació classificada de totes les despeses derivades de la realització de l'activitat subvencionada entre l'1 d'abril de 2019 i el 30 d'abril de 2021, en la qual ha de figurar el proveïdor, el número de document, el concepte, el seu import, la data d'emissió i la data de pagament de la despesa, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquesta convocatòria.

- documentació justificativa de les despeses realitzades: factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i amb la corresponent acreditació del pagament.

6.3. No caldrà presentar la documentació que ja consti al Consell d'Eivissa mentre no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui segons el model de l'annex 3 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.4. Pel que fa a les persones físiques i jurídiques privades i a les comunitats de béns, l'acreditació del pagament de les despeses aportades pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari: Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament.

b) Pagament en metàl·lic (fins a un màxim de 2.500 euros per factura): Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar, signada pel proveïdor amb la data i el segell.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu: Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i DNI/NIE de la persona que signa, acompanyada de l'extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit: Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària: Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

6.5. El pagament de totes les despeses subvencionables haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de presentació de sol·licituds.

6.6. El Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

7. Termini de presentació de les sol·licituds, publicitat de la convocatòria i esmenes

7.1. S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de quinze (15) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

7.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

7.3. Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les sol·licitants les oportunes esmenes a realitzar si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases.

Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de la sol·licitant i el detall de les esmenes que s'han de fer, es publicarà al tauler d'anuncis del Consell i a la pàgina web www.conselldeivissa.es (Convocatòries i ajudes).

Si en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia següent d'haver-se publicat la llista d'esmenes, no es fa la rectificació reclamada o no es presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa considerarà que la persona o l'entitat interessada desisteix de la seua petició, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8. Procediment de concessió de les ajudes

El procediment de concessió d'aquestes ajudes s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

S'estableix el règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció dels beneficiaris i de concessió de les ajudes. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre si, d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base desena d'aquesta convocatòria i adjudicar, amb el límit fixat a la convocatòria, el crèdit disponible segons la valoració obtenguda, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtengui més quantia d'ajuda rebrà.

De conformitat amb els criteris de valoració establerts a la base desena d'aquesta convocatòria, no podran obtenir subvenció aquelles sol·licituds que, reunint els requisits exigits a la present convocatòria, obtenguin una puntuació inferior a 20 punts.

Les ajudes que atorgui el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni en aquesta convocatòria no podran superar, per beneficiari/ària, el 75 % del cost total de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, amb un màxim de 7.500 euros per a la Modalitat A i de 10.000 € per a la modalitat B, i es concediran per ordre de prelació.

De conformitat amb la dita base desena, les activitats presentades es valoraran de manera que:

- Les edicions d'obres o les activitats puntuades per baix de 20 punts no rebran ajuda.

- Les edicions d'obres o les activitats puntuades entre 20 i 50 punts rebran una ajuda que serà proporcional a la quantitat de punts obtenguts, segons les valoracions de la base desena, mitjançant l'aplicació de la següent fórmula:

A = DT / PT x PI

On:

A = Import de l'ajuda a concedir

DT = Dotació econòmica de la modalitat

PT = Suma del total de les puntuacions individuals

PI = Puntuació individual de cada sol·licitud

9. Obligacions de les persones i entitats beneficiàries

Les persones i entitats beneficiàries d'aquestes ajudes han de complir els requisits per obtenir la condició de beneficiari prevista a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i a més han d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no han de tenir deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les bases d'aquesta convocatòria i el compliment de les següents condicions:

9.1. Haver realitzat l'activitat o l'edició per a la qual es demana la subvenció entre l'1 d'abril de 2019 i i el 30 d'abril de 2021.

9.2. Quan els beneficiaris d'aquestes ajudes disposen de pàgines webs corporatives o d'altres mitjans que permetin donar publicitat de les subvencions, hauran d'adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de l'ajuda, fent constar que l'activitat està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa. En els supòsits en què el beneficiari no disposi de mitjans per donar publicitat, s'entendrà complerta aquesta obligació, quan les subvencions i ajuts públics apareguin publicades en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, de conformitat amb el que disposen l'article 7 del Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la base de dades nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.

9.3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

9.4. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

9.5. Comunicar al Consell d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

9.6. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

9.7. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

9.8. I, en qualsevol cas, complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 14 de la Llei Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

10. Criteris que han de servir de base per a l'adjudicació de les ajudes

A l'hora de valorar les peticions es tendran en compte els següents criteris:

MODALITAT A) Ajudes a l'edició d'obres que impliquin el foment i la promoció de la cultura de l'illa d'Eivissa. Fins a 50 punts:

Per l'interès cultural de l'obra: vinculació de l'obra editada amb la cultura de l'illa d'Eivissa, fins a 25 punts. Es valorarà que l'obra editada es faci ressò de la cultura d'Eivissa per raó de:

- els continguts: 10 punts si tenen relació amb qualsevol aspecte (història, naturalesa, societat, literatura...) de l'illa d'Eivissa.

- l'editor/a: 10 punts quan acrediti tenir la seua residència fiscal a l'illa d'Eivissa i a més documenti la dedicació professional a l'activitat editora. Si només s'acredita la residència fiscal de l'editor a l'illa d'Eivissa, sense documentar la dedicació professional, 4 punts.

- l'autor/a: 5 punts. S'ha d'acreditar documentalment un mínim de tres anys de residència en aquesta illa.

Per la incidència en l'extensió de l'ús o el coneixement de la llengua catalana, fins a 8 punts:

- Per l'edició en llengua catalana: 8 punts. Es tendrà en compte la seua correcció lingüística: si hi ha errades greus morfosintàctiques, ortogràfiques o lèxiques que en dificultin la lectura no es valorarà aquest apartat.

- Per l'edició bilingüe català-una altra llengua: 4 punts. Es tendrà en compte la seua correcció lingüística: si hi ha errades greus morfosintàctiques, ortogràfiques o lèxiques que en dificultin la lectura no es valorarà aquest apartat.

Per la trajectòria de l'autor -a/l'intèrpret, etc.: fins a 8 punts. Trajectòria personal i professional: Per cada publicació prèvia: 1 punt.

Per la qualitat de l'edició: 4 punts. Si l'edició és correcta tècnicament:

- tipografia, paper, maquetació, procediment d'impressió: 2 punts

- enquadernació: 1 punt

- bona reproducció de les il·lustracions: 1 punt

- Aspectes educatius de l'edició: 2 punts. Capacitat de l'obra editada per adaptar-se com a proposta didàctica dins dels programes educatius dels centres d'ensenyament de l'illa.

- Per l'abast del tiratge: fins a 3 punts. Un tiratge fins a 300 exemplars: 1 punt. De 301 a 500 exemplars: 2 punts. Més de 500 exemplars: 3 punts.

MODALITAT B) Ajudes a l'organització d'activitats i accions que fomentin i promocionin la cultura de l'illa d'Eivissa. Fins a 50 punts:

Per l'interès cultural de l'activitat: vinculació de l'activitat amb la cultura de l'illa d'Eivissa, fins a 15 punts. Es valorarà que les accions realitzades tenguin repercussió en la difusió de la cultura d'Eivissa per raó de:

- Un 50% de les persones participants naturals o residents a l'illa un mínim de tres anys: 8 punts.

- les persones promotores: 4 punts quan acrediti tenir la seua residència fiscal a l'illa d'Eivissa i a més documenti la seua dedicació professional a l'activitat cultural. Si només s'acredita la residència fiscal del/de la promotor/a a l'illa d'Eivissa, sense documentar la dedicació professional: 3 punts.

- la repercussió mediàtica: fins a 3 punts. Es valorarà la repercussió de l'activitat en els mitjans de comunicació locals o forans: Per cada notícia apareguda en un mitjà de comunicació: 1 punt.

Per la incidència en l'extensió de l'ús o el coneixement de la llengua catalana: fins a 8 punts

- Si l'activitat es fa en llengua catalana: 6 punts

- Per l'ús de la llengua catalana en la difusió de l'activitat: 2 punts

Per la projecció exterior de la cultura de l'illa d'Eivissa, 8 punts si aquesta activitat s'ha portat fora de l'illa.

Pels aspectes educatius de l'activitat o capacitat de l'activitat realitzada per adaptar-se com a proposta didàctica dins dels programes educatius dels centres educatius de l'illa: 4 punts.

Per activitats dirigides a col·lectius amb risc d'exclusió social i la consecució efectiva de la igualtat de gènere: 5 punts

Pel finançament del cost de l'activitat en la part no subvencionada a través d'aquesta línia d'ajudes pel Consell Insular i altres administracions públiques, fins a 3 punts: Menys del 50 % d'autofinançament: 1 punt. Entre el 50 i el 75 % d'autofinançament: 2 punts. Més del 75 % d'autofinançament: 3 punts

Per garantir l'accessibilitat a l'activitat 3 punts: mobilitat física 1 punt. Llenguatge de signes: 1 punt. Suport verbal a persones invidents: 1 punt.

Pel caràcter desestacionalitzador de l'activitat 3 punts. Activitat feta fora del període comprès entre l'1 de juny i el 30 de setembre: 1 punt. Activitat al llarg de tot l'any: 2 punts.

Pel dipòsit a l'Arxiu d'Imatge i So del Consell Insular d'Eivissa d'un enregistrament de l'activitat: 1 punt.

Qualsevol circumstància que les persones sol·licitants, en qualsevol de les dues modalitats, vulguin que es tengui en compte a l'hora de valorar la sol·licitud ha d'estar acreditada i documentada, de manera que no es podran puntuar aquelles circumstàncies que no es puguin documentar.

11. Instrucció i resolució

11.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquestos ajuts, de conformitat amb l'establert a l'article tercer 6 del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020). Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer i del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, i al BOIB núm. 101, de 4-6-2020).

Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €).

11.2. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

11.3. Així mateix, de conformitat amb l'article 24.4 de la Llei 38/2003, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, com a òrgan instructor i a la vista de l'expedient, amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació de persones beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la publicació de la proposta de resolució provisional al tauler d'anuncis del Consell i a la pàgina web www.conselldeivissa.es.

11.4. Les persones o entitats que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

11.5. Així mateix, en el cas que vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'annex 6 d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.

11.6. Examinades les al·legacions adduïdes, i amb fonament en la proposta de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni i expressarà el nom de la persona o de l'entitat beneficiària, l'edició o l'activitat per a la qual es concedeix l'ajuda (segons les modalitats de la convocatòria) i la quantia de l'ajuda; igualment, en el cas de les sol·licituds excloses o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió o de desestimació/denegació.

11.7. Aquesta resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'anuncis del Consell Insular i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es.

11.8. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

11.9. En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, es farà pública la relació de beneficiaris i la quantia de l'ajuda concedida, incloses les inferiors a 3.000 €.

12. Comissió d'avaluació

La comissió d'avaluació és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts a la base desena d'aquesta convocatòria.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional.

La comissió d'avaluació estarà integrada per:

- President: Joan-Albert Ribas Fuentes; suplent: José V. Garibo Redolat

- Vocals:

- Miquel Marí Riera; suplent: Maria Catalina Serra Cardona

- José Antonio Pareja López; suplent: Maria Antònia Costa Costa

- Azucena García Alonso; suplent: María Nieves Tur Tur

- Secretari/ària: Maria Jesús Adamuz Torres; suplent: Andrea Ripoll Hazell

13. Forma de pagament i justificació de les ajudes

En tractar-se d'ajudes destinades a col·laborar amb les despeses ocasionades per l'edició o per a activitats culturals ja realitzades en el moment de la convocatòria, per la qual cosa les entitats o persones sol·licitants ja han lliurat tant la memòria de l'activitat com els justificants de la despesa, el pagament de les ajudes concedides es farà juntament amb la concessió (tal com estableix la base 11.6 d'aquestes bases reguladores).

El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari indicat per la persona o entitat sol·licitant.

14. Revocació i reintegrament de l'ajuda

Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, una vegada emesa la proposta del cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni i en relació amb l'informe del tècnic o la tècnica sobre el compliment de les bases de la convocatòria i sobre l'adequada justificació de l'ajuda rebuda.

D'acord amb el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

L'incompliment de les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de l'ajuda rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell Insular d'Eivissa, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó del incompliment total o parcial de les obligacions de l'entitat beneficiària.

El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al Títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

15. Criteris de graduació per incompliments

De conformitat amb l'article 17.3 n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que les entitats beneficiàries acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REDUIR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

0 %

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.L'òrgan instructor aplicarà aquestos criteris per determinar l'import a reintegrar.

16. Règim d'infraccions i sancions

Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

17. Control

El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions i sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

18. Règim de recursos

18.1. L'acord del Consell Executiu que aprova les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.

Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.

Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions de concessió i de revocació de les ajudes de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

18.2. Entre administracions públiques, contra l'acord del Consell Executiu i les resolucions de la consellera, dictades per delegació, no es podrà formular recurs en via administrativa, en el seu lloc, es podrà interposar, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, el corresponent recurs contenciós administratiu davant del Jutjat d'aquest ordre dels existents a la ciutat de Palma, tot conformement amb allò establert a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, si és el cas, exercitar la via establerta a l'article 44 d'aquesta Llei davant d'aquest Consell Insular.

19. Legislació aplicable

La convocatòria d'aquestes ajudes es regirà pel que disposen les presents bases reguladores, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que hi sigui d'aplicació.

Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

 

Eivissa, 4 de maig de 2021

El cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni,

José V. Garibo Redolat

Documents adjunts