Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I RELACIONS EXTERIORS
Núm. 151627
Resolució de la consellera d’Hisenda i Relacions Exteriors, a proposta de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per la qual s’adjudica l’arrendament d’un immoble a Eivissa per ubicar la nova seu de la Direcció General d’Infància, Joventut i Famílies (SP/184/2020)
La directora general del Tresor,Política Financera i Patrimoni ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
1. El 6 de novembre de 2020, va tenir entrada a la Conselleria d'Hisenda Relacions Exteriors (registre d'entrada núm. L15E6488/2020), l'ofici del secretari de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de 5 de novembre de 2020 acompanyat amb documentació per tramitar un expedient d'arrendament, mitjançant concurs públic, d'un immoble a Eivissa per ubicar la nova seu de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies.
2. Es varen remetre, adjunts a l'ofici esmentat, els documents següents:
- Memòria justificativa del secretari general de 8 d'octubre de 2020.
- Informe relatiu al preu de l'expedient d'arrendament per concurs del cap de departament d'Assumptes Generals.
-Informe de mitja mostral de mercat de lloguer d'immobles al centre de la ciutat d'Eivissa amb característiques de local-oficina, de la Direcció General d'Arquitectura i Rehabilitació, de 29 de juliol de 2020.
- Esborrany dels PCP i PPT.
- Proposta de la consellera d'Afers Socials i Esports per la qual s'insta a la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors iniciar l'expedient d'arrendament, de 19 d'octubre de 2020.
- Proposta de resolució d'autorització de la despesa de la directora general d'Infància, Joventut i Famílies, de 26 d'octubre de 2020.
- Certificat de despeses pluriennals compromeses del cap de servei de Gestió Económica, de 22 d'octubre de 2020.
-Certificat de la Direcció General de Pressuposts de despeses pluriennals, de 27 d'octubre de 2020.
- RF, de 16 d'octubre de 2020.
3. El 13 de novembre de 2020 es va dictar Resolució d'inici d'aquest expedient.
4. El 20 de novembre de 2020, es va sol·licitar informe jurídic dels plecs, al Departament Jurídic i Administratiu de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, segons l'establert a l'article 84 de Decret 127/2005, de 16 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. El dia 3 de desembre de 2020, el Departament Jurídic Administratiu de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors va evacuar informe favorable respecte del plec de condiciones particulars, del plec de prescripcions tècniques i del model d'oferta econòmica del contracte de referència.
6. El 11 de desembre de 2020, la tècnica II del Servei de Patrimoni va emetre informe favorable en relació amb l'expedient de referència.
7. Informe favorable de fiscalització prèvia limitada per part de la Intervenció General, de 8 de febrer de 2021.
8. El 22 de febrer de 2021, la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors va signar la resolució per la qual s'aproven els plecs de clàusules administratives particulars, de prescripcions tècniques i el model d'oferta econòmica, i s'acorda l'obertura del procediment d'arrendament per concurs públic d'un immoble a Eivissa per ubicar la nova seu de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies.
9. Aquesta resolució de licitació fou publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, núm. 28, de 27 de febrer de 2021, juntament amb l'anunci del concurs.
10. El 22 d'abril de 2021, es va constituir la Mesa de Contractació, es varen obrir els sobres A i B i es va aixecar l'Acta núm.1. La mesa va adoptar els acords següents:
a) Considerar l'oferta presentada de Sociedad Gestora Cetis SL com a admesa en el procés de licitació.
b) Trametre la documentació dels sobres A i B a la representant de la Conselleria d'Afers Socials i Esports perquè emeti l'informe de valoració dels criteris establerts en el Plec de Clàusules Particulars.
c) Convocar la propera sessió de la Mesa de contractació per al dia 27 d'abril de 2021.
11. El 27 d'abril de 2021, la Conselleria d'Afers Socials i Esports va emetre un informe de valoració de la oferta presentada respecte als criteris establerts en el plec de prescripcions particulars sol·licitat per la Mesa de Contractació, el qual en les seves conclusions, indica:
La valoració respecte als criteris d'adjudicació de l'apartat 5.3 del PCP, és de 57 punts.
a) Requeriments funcionals |
||
a.1. Proximitat al transport públic |
Distància ≤ 100,00 m de l'edifici a la paradeta de transport públic més propera |
30 |
Distància entre 100,01 m i 200,00 m de l'edifici a la paradeta de transport públic més propera |
24 |
|
Distància entre 200,01 m i 300,00 m de l'edifici a la paradeta de transport públic més propera |
18 |
|
Distància entre 300,01 m i 400,00 m de l'edifici a la paradeta de transport públic més propera |
12 |
|
Distància entre 400,01 m i 500,00 m de l'edifici a la paradeta de transport públic més propera |
6 |
|
Distància > 500,00 m de l'edifici a la paradeta de transport públic més propera |
0 |
|
Puntuació |
30 |
|
a.2. Proximitat d'aparcament públic o privat |
Distància ≤ 100,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper |
20 |
Distància entre 100,01 m i 200,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper |
16 |
|
Distància entre 200,01 m i 300,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper |
12 |
|
Distància entre 300,01 m i 400,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper |
8 |
|
Distància entre 400,01 m i 500,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper |
4 |
|
Distància > 500,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper |
0 |
|
Puntuació |
20 |
|
a.3. Superfície |
≥ 120,01 m2 |
0 |
≥ 110,01 m2 - 120,00 m2 |
10 |
|
≥ 100,01 m2 - 110,00 m2 |
7 |
|
≥ 90,01 m2 - 100,00 m2 |
5 |
|
≥ 70,00 m2 - 90,00 m2 |
3 |
|
Puntuació |
7 |
|
b) Oferta econòmica |
Màxim 35 (NO ES VALORA) |
|
c) Places d'aparcament |
≥ 2 places d'aparcament |
5 |
|
1 plaça d'aparcament |
2,5 |
|
0 places d'aparcament |
0 |
|
Puntuació |
0 |
Puntuació total (sense la valoració del punt b) |
57 |
12. El 27 d'abril de 2021, la Mesa de Contractació es va reunir per segona vegada i es va aixecar l'acta núm. 2. Es va fer l'obertura de l'oferta econòmica per part de la presidenta de la Mesa. La puntuació global del licitador respecte als criteris d'adjudicació de l'apartat 5.3 del Plec de Condicions Particulars és:
Proximitat al transport públic |
30 punts |
Proximitat d'aparcament públic o privat |
20 punts |
Superfície |
7 punts |
Oferta econòmica |
35 punts |
Places d'aparcament |
0 punts |
Total |
92 punts |
La Mesa va adoptar l'acord següent:
Proposar a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors l'adjudicació del contracte de referència a l'empresa Sociedad Gestora Cetis SL, d'acord amb l'oferta presentada.
Fonaments de dret
1. L'article 65 i els següents de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d'abril), el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 192, de 24 de desembre de 2005) i la resta de disposicions aplicables.
2. Els articles 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la Llei 6/2001.
3.El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 20, de 14 de febrer).
4. El Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 20, de 14 de febrer).
5. El Decret 25/2021, de 8 de març, pel qual es modifica el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 9 de març).
6. El Decret 14/2021, de 15 de març, pel qual es disposa el cessament i el nomenament d'un alt càrrec de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors (BOIB núm. 36, de 16 de març).
Proposta de resolució
Propòs a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors que dicti una resolució en els termes següents:
1. Autoritzar l'adjudicació de l'arrendament per concurs públic dels immobles ubicats al carrer Canàries, 35, torre 6, planta 2n, portes 19B i 19C amb el propietari, l'empresa Sociedad Gestora Cetis SL, com a part arrendadora, i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a part arrendatària, per ubicar la nova seu de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies a Eivissa.
2. Les característiques dels immobles objecte d'arrendament són les següents:
- Finca registral 21354, codi CRU 07009000646990 i referència cadastral 3485703CD6038S0087HP.
- Finca registral 21355, codi CRU 07009000647003 i referència cadastral 3485703CD6038S0088JA.
3. Establir per a l'arrendament per concurs les característiques següents:
a) El preu d'arrendament convingut per les parts és de 1.941,57 € mensuals amb un total de 23.298,84 € anuals; aquest fet suposa que el metre quadrat mensual sigui de 18,92€. Aquests imports s'entenen amb l'impost del valor afegit inclòs.
b) El pagament s'ha de fer a càrrec de la partida 17201 313C01 20200 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
c) L'objecte del contracte és ubicar la nova seu de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies a Eivissa.
d) Els drets i les obligacions que sorgeixin entre les parts s'han de regular de conformitat amb el contracte d'arrendament que ambdues parts signaran per tal de formalitzar aquesta adjudicació.
e) La duració de l'arrendament serà de 10 anys des de la data de la signatura del contracte.
4. Notificar la Resolució a la Conselleria d'Afers Socials i Esports i a la part adjudicatària.
5. Ordenar que aquest arrendament s'anoti en l'Inventari general de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. Publicar la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que esgota la via administrativa— es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'haver-se notificat i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos a comptar a partir de l'endemà d'haver-se notificat i publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 3 de mayo de 2021
La consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors
Rosario Sánchez Grau
La directora general proposant
Catalina Ana Galmés Trueba