Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 150682
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports de convocatòria d’ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d’esports individuals i col·lectius que participin a competicions de categoria nacional per a ajudar-los a complir les mesures previstes com a conseqüència del COVID19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.

2. L'article 2.1b de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports, de 12 de febrer de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), estableix que són susceptibles de rebre ajuts els clubs esportius i els programes de foment de l'esport d'alt nivell. D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre disposa que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. L'acord de Consell de Govern, de 9 de març de 2018, pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10/03/2018) preveu, a la línia III.6.4, els ajuts als clubs esportius balears amb equips d'esports col·lectius i individuals.

4. L'acord de Consell de Govern, de 25 de gener de 2021, prorroga la vigència del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 11, de 26/01/2021).

Fonaments de dret

1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. L'article 5.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports, de 12 de febrer de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

3. Informe favorable del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports de data 23/03/2021.

4. Informe favorable de data 06/04/2021 de fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma.

Per tot això, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d'esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional, per ajudar-los a complir les mesures previstes com a conseqüència del COVID19, que figura en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

Les subvencions atorgades per la Conselleria d'Afers Socials i Esports resten regulades fonamentalment, segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes en matèria de subvencions per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació (BOE núm. 131, de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports, de 12 de febrer de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021) i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d'expedients de subvencions.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 3 de maig de 2021

La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez


ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte

1.1 L'objecte de la convocatòria és donar suport als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d'esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional durant la temporada esportiva 2020-2021, per ajudar-los a complir les mesures previstes a conseqüència del COVID19.

A efectes d'aquesta convocatòria es consideren esports individuals els següents:

• Atletisme

• Bàdminton

• Billar

• Bitlles

• Escacs

• Gimnàstica

• Natació

• Pàdel

• Petanca

• Tennis taula

• Tir amb arc

I són esports col·lectius:

• Bàsquet

• Futbol

• Futbol americà

• Futbol sala

• Handbol

• Hoquei línia

• Rugbi

• Voleibol

• Waterpolo

1.2 Les competicions de categoria nacional han de complir les condicions següents:

• Han de figurar en els calendaris de competicions oficials de les federacions nacionals corresponents. En el cas específic d'esports col·lectius ha de tractar-se de lligues regulars, play-off, copes o lligues internacionals de màxima categoria.

• A competicions de categoria absoluta es considerarà un màxim de tres categories nacionals per modalitat esportiva i sexe, sense comptabilitzar les competicions professionals reconegudes pel CSD (primera i segona divisions de futbol i primera de bàsquet). En el cas dels juvenils de futbol i futbol sala només es considera la màxima categoria de competició nacional.

• Han d'implicar enfrontaments amb equips d'altres comunitats autònomes diferents a les Illes Balears.

• Han de tenir lloc entre l'1 d'agost de 2020 i el 15 d'agost de 2021.

• Han de ser competicions a les quals es participi per haver aconseguit un accés mitjançant proves classificatòries o la participació en altres competicions que regulin els ascensos o descensos de categoria nacional; per tant, queden excloses les competicions tipus “open”, obertes a qualsevol equip sense necessitat d'una classificació prèvia.

• Participació en Play off (guanyador) o Play off d'ascens:

 

- Play off al títol de les tres categories previstes en el punt 1.3 d'aquesta convocatòria.

- Fase d'ascens a la primera i segona categoria de les previstes al punt 1.3 d'aquesta convocatòria.

- Copa del Rei o la Reina (o denominació equivalent segons la categoria) de les tres categories previstes en el punt 1.3 d'aquesta convocatòria.

• Participació a lligues internacionals: només equips de màxima categoria absoluta, en les quals el dret de participació sigui conseqüència directa de la classificació obtinguda la temporada anterior a la lliga regular, play-off o copa nacional.

1.3 Les categories nacionals objecte de subvenció són les següents:

Esport

1a categoria

2a categoria

3a categoria

INDIVIDUALS

Atletisme femení

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Atletisme masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Bàdminton

La Lliga Sports TOP8

Primera nacional

-

Billar masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Bitlles masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Escacs

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Gimnàstica artística i rítmica femenina

Primera divisió

 

 

(Lliga Iberdrola)

Segona divisió

Tercera divisió

Gimnàstica artística masculina

Categoria absoluta

-

-

Natació femení

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Natació masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Pàdel

Primera categoria

Segona categoria

-

Petanca femení

Divisió d'honor

-

-

Petanca masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

-

Tennis taula femení

Superdivisió femenina

Divisió d'honor

Primera divisió

Tennis taula masculí

Superdivisió masculina

Divisió d'honor

Primera divisió

Tir amb arc

Categoria absoluta

-

-

COL·LECTIUS

Bàsquet femení

Lliga femenina ENDESA

Lliga femenina 2

-

Bàsquet masculí*

LEB OR

LEB ARGENT

EBA

Futbol americà

Sèrie A

Sèrie B

-

Futbol femení

Primera divisió (Lliga Iberdrola)

Primera B (Reto Iberdrola)

Primera nacional

Futbol masculí*

Segona divisió B

-

-

Futbol sala femení

Primera divisió

Segona divisió

-

Futbol sala masculí

Primera divisió

Segona divisió

Segona divisió B

Handbol femení

Divisió d'honor (Lliga Guerreras Iberdrola)

Divisió d'honor plata

-

Handbol masculí

ASOBAL

Divisió d'honor plata

Primera nacional

Hoquei línia femení

Elit femení

Primera divisió or

-

Hoquei línia masculí

Elit masculí

Primera divisió or

Primera divisió plata

Rugbi masculí

Divisió d'honor

Divisió d'honor B

-

Voleibol femení

Superlliga

 

 

(Lliga Iberdrola)

Superlliga 2

Primera divisió

Voleibol masculí

Superlliga

Superlliga 2

Primera divisió

Waterpolo femení

Divisió d'honor

 

 

(Lliga Premaat)

Primera divisió

-

Waterpolo masculí

Divisió d'honor

 

 

(Lliga Premaat)

Primera divisió

Segona divisió

JUVENILS

Futbol masculí

Divisió d'honor juvenil

-

-

Futbol sala masculí

Divisió d'honor juvenil

-

-

* Les categories de futbol masculí (1a divisió i 2a divisió A) i de bàsquet masculí (ACB) no són objecte d'aquesta subvenció.

2. Beneficiaris

2.1 Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions els clubs esportius regulats pel títol V, capítol I, de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, i pel Decret 147/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen la constitució i el funcionament dels clubs esportius, modificat pel Decret 214/1999, d'1 d'octubre, inscrits en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, que acreditin la participació d'algun dels seus equips a la competició federativa de categoria nacional previstes a la taula del punt anterior.

2.2 Queden exclosos d'aquesta convocatòria aquells clubs amb equips que durant la temporada 2020/2021 siguin societats anònimes esportives (SAD).

3. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

3.1 Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que els concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

4. Despeses subvencionables

a) Despeses d'adquisició de material de protecció:

i. Mascaretes auto filtratge FFP2 (UNE-EN 149).

ii. Mascaretes quirúrgiques (UNE-EN 140).

iii. Guants de protecció.

iv. Solució hidroalcohòlica de mans.

v. Catifes desinfectants per al calçat.

b) Despeses de material sanitari i prestació de serveis de controls mèdics:

i. Adquisició de termòmetres digitals de presa de la temperatura externa.

ii. Prova ràpida de detecció d'antígens (Antigen Rapid diagnostic test, Ag-RDT).

iii. Prova per detecció d'ARN viral mitjançant una RT-PCR o una tècnica molecular equivalent.

iv. Prova serològica d'antígens.

5. Import màxim i crèdit pressupostari

5.1 La Conselleria d'Afers Socials i Esports destina a aquesta convocatòria 220.000,00€, amb càrrec a la partida pressupostària 17601.413G01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de l'any 2021.

5.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s'imputa aquesta convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports.

6. Sol·licitud i documentació

6.1 El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per a presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.

6.2 Les sol·licituds, segons el model d'imprès normalitzat, han d'anar adreçades a la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

6.3 L'imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports (http://esports.caib.es).

6.4 Les sol·licituds s'han de presentar en els terminis que fixa l'apartat setè d'aquesta Resolució. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica, mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment. A aquests efectes, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.

6.5 Documentació que s'ha d'aportar:

a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.

b) Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat i fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.

c) Declaració responsable de l'entitat que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció, de conformitat amb la normativa aplicable.

d) En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat de declaració responsable es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

e) Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.

f) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquest certificat s'adjuntarà d'ofici per l'òrgan instructor.

g) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.

h) Declaració responsable referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 17 de l'Ordre de bases i en el punt 16 d'aquesta convocatòria.

i) Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

j) Certificat negatiu de delictes sexuals, tal com estableix l'article 1.8 de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència de tot el personal tècnic esportiu al servei del perceptor de l'aportació, del qual es presenten factures per raó del treball realitzat.

6.6 Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a les despeses d'adquisició de material protector, sanitari i prestació de serveis de controls mèdics

a) Memòria explicativa de les mesures sanitàries preses i executades durant els entrenaments i la competició de la temporada 2020-2021, on s'indiquin:

i. Relació de jornades de competició oficial, així com el número d'entrenaments a realitzar per cada jornada oficial, amb indicació del número de esportistes i tècnics que hi han assistit.

ii. Relació del material de protecció entregat a cadascun dels esportistes i tècnics per dia d'entrenament i jornada oficial.

iii. Relació de proves de detecció del COVID19 a cadascun dels esportistes i tècnics per cada jornada oficial.

b) Pressupost de despeses de l'adquisició del material de protecció, sanitari i de prestació de serveis de controls mèdics (temporada 2020-2021).

6.7 En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.

En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o a l'entitat sol·licitant que els aporti en el termini de 10 dies hàbils, sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

6.8 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

6.9 Si la documentació aportada no compleix amb els requisits exigits, s'ha de requerir a l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en el cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists a l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

6.10 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta la inadmissió de la sol·licitud.

6.11 La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixa sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i amb audiència prèvia a la persona interessada. En conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dona el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de la persona beneficiària de l'obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.

7. Termini per a presentar les sol·licituds

El termini per a presentar les sol·licituds és de vint (20) dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Competència i resolució

8.1 La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per a instruir el procediment, tramitar els expedients i per a realitzar d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per tal de determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per a elaborar la proposta de resolució. En l'informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

8.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas, se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

8.3 En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

8.4 Sens perjudici del que preveu l'apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.

8.5 Si el procediment de concessió es paralitza per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de la subvenció, la Direcció General d'Esports l'advertirà que en el termini de 15 dies hàbils se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, la Direcció General d'Esports proposarà a la consellera d'Afers Social i Esports per a resoldre l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, serà notificada a l'entitat interessada.

8.6 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per a atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb indicació del motiu de l'exclusió. La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i a l'article 14.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports, de 12 de febrer de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

Una vegada notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta en el termini de 5 dies hàbils. En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en un termini de 5 dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se notificat .

8.7 La resolució expressa de la consellera d'Afers Socials i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes prevists a l'article 14.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports, de 12 de febrer de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).

Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixen la via administrativa, s'han de notificar individualment a cada entitat interessada, d'acord amb l'article 42 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.

8.8 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos, des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

9. Comissió Avaluadora

9.1 De conformitat amb l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports, de 12 de febrer de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

• President: el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d'Esports.

• Secretària: la cap de Secció VI de la Direcció General d'Esports.

• Vocals:

- Els caps de Secció II i VI i una tècnica superior de la Direcció General d'Esports.

- Una funcionaria tècnica superior de la Direcció General d'Esports nomenada pel director General d'Esports.

9.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

• Examinar les sol·licituds presentades.

• Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions d'aquesta Comissió s'han de prendre per majoria simple i, en cas d'empat, el president té el dret de vot de qualitat.

9.3 Comissió tècnica

9.3.1 Per criteris esportius i tècnics, de conformitat amb l'article 12.3 de l'Ordre del de la consellera d'Afers Socials i Esports, de 12 de febrer de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Tècnica, composta pel cap de Negociat XIV i dues tècniques superiors de la Direcció General d'Esports.

9.3.2 Les funcions de la Comissió Tècnica són:

- Avaluar les sol·licituds presentades, d'acord amb els criteris d'avaluació establerts en el punt 10.

- Determinar si el material de protecció, sanitari i de prestació de serveis presentats al pressupost dels projectes compleix les condicions per a ser subvencionat.

- Emetre l'informe tècnic que ha de servir de base a la Comissió Avaluadora perquè aquesta emeti l'informe que ha de servir de base per a elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

10. Criteris generals per avaluar les sol·licituds

10.1. En aplicació de l'article 11.1 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de homes i dones, els barems per avaluar les sol·licituds s'aplicaran de la mateixa forma als equips masculins i femenins per tal de aconseguir una efectiva igualtat de gènere per part de les entitats sol·licitants.

10.2. La selecció de les entitats beneficiàries de les subvencions als clubs esportius de les Illes Balears, amb equips que participin a competicions de categoria nacional per ajudar-los a complir les mesures previstes a conseqüència del COVID19, s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S'entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas, l'import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l'import del projecte presentat.

Si com a conseqüència d'aquesta distribució quedàs un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d'entitats beneficiàries.

 

10.3. Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds de subvenció als clubs esportius de les Illes Balears, amb equips que participin a competicions de categoria nacional per ajudar-los a complir les mesures previstes a conseqüència del COVID19, són els que s'indiquen a continuació:

a) Als imports sol·licitats s'aplicaran els següents paràmetres limitadors:

a.1. Tipus de material o servei

Tipus de material o servei

Import màxim

Mascareta quirúrgica

0,62€/unitat

Mascareta FFP2

1,75€/unitat

Prova PCR

98,00€/prova

Prova ràpida detecció d'antígens

45,00€/prova

Prova serològica d'antígens

40,00€/prova

Solució hidroalcohòlica de mans

15,00€/litre

Guants de protecció

18,00€/100 guants

a.2. Màxim de material o servei

Tipus de material

Màxims

Mascareta quirúrgica(*)

1 mascareta per dia d'entrenament(**) i 2 dues mascaretes per dia de competició

Mascareta FFP2(*)

2 per dia de competició

Prova PCR

1 prova per esportista i tècnic per jornada de competició oficial

Prova ràpida detecció d'antígens

1 prova per esportista i tècnic per jornada de competició oficial

Prova serològica d'antígens

1 prova per esportista i tècnic que anteriorment tingui una PCR positiva

Solució hidroalcohòlica de mans

2 litres per jornada de competició a les Illes Balears i 1 litre per cada jornada fora de l'illa de residència de l'equip

Guants de protecció

100 unitats per jornada

Catifes desinfectants per al calçat

5 unitats per temporada

(*) Triar entre dues (2) mascaretes quirúrgiques o dues (2) mascaretes FFP2 per dia de competició.

(**) Màxim 3 entrenaments per jornada de competició oficial.

a.3. S'aplicaran els màxims de persones prevists a la següent taula:

Esport

Pax

 

INDIVIDUALS

Atletisme

22

Bàdminton

8

Billar

4

Bitlles

8

Escacs

5

Gimnàstica artística i rítmica femenina

10

Gimnàstica artística masculina

6

Natació

13

Pàdel

16

Petanca

8

Tennis taula

6

Tir amb arc

5

COL·LECTIUS

 

​​​​​​​Bàsquet

 

​​​​​​​13

Futbol

19

Futbol sala

14

Futbol americà

31

Handbol

15

Hoquei línia

15

Rugbi

23

Voleibol

15

Waterpolo

14

b) A cada euro de l'import sol·licitat corregit se li atorgarà un punt (1 punt).

10.4. Per al repartiment de subvencions s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació. Per a això, es divideix l'import especificat a la base 5.1 (220.000,00€), entre la suma total dels imports sol·licitats, corregits amb els paràmetres limitadors de l'apartat 10.3.a, per tots els sol·licitants, que donarà el valor del punt. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud. Si com a conseqüència d'aquesta distribució quedàs un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d'entitats beneficiàries.

En cap cas, l'import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l'import del projecte presentat, ni de l'import sol·licitat.

En cap cas, el valor punt pot ser superior a 1,00€.

11. Justificació d'activitats i pagament de l'ajut

11.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada presentada tota la documentació conforme i completa, i una vegada dictada la corresponent resolució d'atorgament.

11.2 Es consideren despeses subvencionables aquelles que, de manera indubtable, responguin a les despeses d'adquisició de material protector, sanitari i de prestació de serveis de controls mèdics de l'equip beneficiari per participar a la categoria esportiva objecte de subvenció, que s'efectuïn en el període compres entre l'1 d'agost de 2020 i el 15 d'agost de 2021 i que hagin estat efectivament pagats en el mateix període.

11.3 S'ha d'entendre com a totalment justificada la subvenció atorgada amb els següents documents que es varen presentar juntament amb la sol·licitud:

a) Còpia acarada de les factures acreditatives de les despeses d'adquisició de material protector, sanitari i de prestació de serveis de controls mèdics, amb la corresponent acreditació del pagament.

- Acreditació del pagament de la factura:

• Pagada al comptat. A la factura hi ha de constar el nom i llinatges, DNI i càrrec de la persona que ha cobrat, signatura i data de cobrament.

• Pagada per transferència bancària. S'ha d'aportar còpia de la transferència bancària.

• Si el pagament ha estat practicat amb targetes de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la tarja on figuri l'apunt del càrrec.

La Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau, estableix que no es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d'empresari o professional, per un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera. A l'efecte del càlcul d'aquestes quanties, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de valorar-la com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa efectuada o amb el lliurament a aquests d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003.

L'acreditació de les despeses també es pot efectuar mitjançant factures electròniques, sempre que compleixin els requisits exigits per a acceptar-les en l'àmbit tributari.

b) Còpia de l'acta de tots els partits o de les proves esportives o certificat de la federació esportiva corresponent relatiu a la participació o a l'assistència de l'esportista o del club a la competició, així com de l'assistència de personal tècnic (entrenadors, delegat d'equip, etc.).

c) Certificat emès per la federació espanyola o lliga professional corresponent, relatiu als ajuts i subvencions sol·licitats o concedits per a despeses d'adquisició de material de protecció, sanitari i de prestació de serveis de controls mèdics.

11.4 Si la documentació aportada per a la justificació de la subvenció no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir a l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius.

11.5 Amb caràcter general, l'import de les subvencions s'ha d'abonar, una vegada justificat el compliment de la finalitat per a la qual es varen concedir, a partir del que resulti de la liquidació de la justificació de la subvenció.

11.6 La justificació, liquidació i el consegüent pagament es farà en un sol moment en acabar l'activitat.

11.7 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar i notificar en el termini de nou mesos a comptar des de la presentació de la justificació per la persona interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per a presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.

11.8 Per al còmput del termini de nou mesos a què es refereix el paràgraf anterior no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o de la dilació.

11.9 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació i constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total que, si s'escau, correspongui a favor de la persona interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici per l'òrgan competent i a instància de l'òrgan gestor del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment.

11.10 En tot cas, la liquidació de la subvenció per l'òrgan gestor no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

11.11 El transcurs del termini màxim per dictar i notificar la liquidació no impedirà que l'òrgan gestor la dicti i la notifiqui, llevat, si escau, que abans de dictar-la s'hagin iniciat altres actuacions de control pels òrgans a què es refereix l'apartat anterior o s'hagi iniciat un procediment de revocació o de reintegrament de la subvenció.

11.12 En tot cas, no seran exigibles els interessos moratoris que, si s'escau, es meritin entre l'endemà del transcurs d'aquest termini màxim i l'inici d'un procediment de reintegrament.

11.13 Sens perjudici de la resta de supòsits a què fa referència l'article 39.2 de la Llei general de subvencions, quan la persona interessada presenti la justificació de la subvenció en el termini corresponent, el còmput del termini de prescripció del dret de l'administració concedent a liquidar l'eventual reintegrament que, si s'escau, pertoqui s'inicia l'endemà de la notificació de la liquidació de la subvenció o del transcurs del termini màxim per dictar-la i notificar-la.

11.14 Els beneficiaris estan dispensats de l'obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sens perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per comprovar i controlar l'aplicació de la subvenció.

11.15 Acreditació de pagaments.

Amb totes les factures caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:

a) Rebut bancari: és el que emet l'entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.

b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l'import transferit i l'import de la factura, segellat i datat per l'entitat bancària.

c) Extracte bancari del compte de l'entitat on figuri l'assentament amb l'import coincident amb l'import i el nom de l'empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.

Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.

En el cas de pagaments agrupats, és a dir, d'un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.

11.16 Si la documentació aportada per a la justificació de la subvenció no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir a l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius.

11.17 No s'entendrà totalment justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que hagi servit de base per a concedir l'ajut. En tot cas, per determinar el cost elegible es tindran en compte els paràmetres limitadors prevists a les taules de l'apartat 10.3 d'aquesta convocatòria.

11.18 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

11.19 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

12. Termini de justificar

El darrer dia per a justificar aquestes subvencions serà dia 31 d'agost de 2021.

13. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:

a) Comunicar, mitjançant un escrit adreçat a la consellera d'Afers Socials i Esports, l'acceptació o renúncia de la proposta de resolució de la subvenció. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de 5 dies hàbils, des que es notifiqui la proposta de resolució, no es fa constar el contrari.

b) Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajut en el termini establert i complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

c) Justificar la realització de l'activitat objecte de l'ajut i també complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que corresponguin de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.

e) Comunicar a la Direcció General d'Esports la sol·licitud o l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.

f) Comunicar immediatament a la Direcció General d'Esports qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte objecte de l'ajut.

g) Comunicar per escrit de manera immediata a la Direcció General d'Esports el canvi de titularitat de la plaça o qualsevol incidència que afecti a la titularitat de la plaça.

h) No transmetre a tercers els drets de la plaça que té durant la temporada esportiva en curs i per la qual rep la subvenció.

i) Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa, amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

j) Conservar els justificants de les despeses corresponents a l'activitat subvencionada durant 5 anys i posar-los a disposició de la Conselleria quan aquesta ho sol·liciti.

k) Durant la temporada 2020-2021, el club es compromet a oferir la col·laboració necessària perquè tots o alguns dels seus esportistes i tècnics, si les obligacions esportives i personals els ho permeten, participin en el projecte de comunicació del Govern de les Illes Balears, la Conselleria d'Afers Socials i Esports i la Direcció General d'Esports a recepcions, festes, actes benèfics, promocions, etc.

l) Les entitats que reben subvencions o ajuts per més de 100.000€ anuals, o més de 5.000€ anuals i que almenys el 40% dels ingressos procedeixi de subvencions o ajuts públics, estan obligades a fer la publicitat prevista a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions hauran de complir l'obligació de fer la publicitat de la subvenció obtinguda al seu portal de transparència en el termini màxim de 30 dies des de la notificació de la concessió de la subvenció.

m) Comunicar a la Direcció General d'Esports, en el termini de 30 dies hàbils des de la notificació de la concessió de la subvenció, el “localitzador uniforme de recursos” (URL: adreça formada de caràcters alfanumèrics que indica la localització del fitxer o del directori a internet i que permet d'accedir-hi) del portal de transparència on apareix la publicitat de la subvenció obtinguda, i en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.

14. Revocació

S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.

15. Reintegrament

15.1 Com a conseqüència de la revocació, s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.

b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.

c) L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

e) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

15.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

15.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

16. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dona lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.

17. Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d'aplicació.

18. Protecció de dades

En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.