Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 147392
Convocatòria d'ajudes per a l'inici de curs per a l'alumnat resident empadronat en el municipi de Calvià i escolaritzat, en el curs 2021-2022, en educació infantil de segon cicle, educació primària, educació secundària obligatòria o batxiller

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local va aprovar, en sessió extraordinària celebrada el dia 27 d'abril actual, la convocatòria d'ajudes per a l'inici de curs per a l'alumnat resident empadronat en el municipi de Calvià i escolaritzat, en el curs 2021-2022, en educació infantil de segon cicle, educació primària, educació secundària obligatòria o batxiller. De conformitat al que disposa l'article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.

 

Calvià, 30 d'abril de 2021

El tinent de batle de Cohesió Social, Igualtat, Comunicació i Policia Local,

(Per decret de batlia de data 19 de juny de 2019),

Natividad Francés Gárate

 

CONVOCATÒRIA D'AJUDES PER A L'INICI DE CURS DIRIGIDA A L'ALUMNAT RESIDENT EMPADRONAT EN EL MUNICIPI DE CALVIÀ I ESCOLARITZAT EN EL CURS 2021-2022, EN EDUCACIÓ INFANTIL DE SEGON CICLE, EDUCACIÓ PRIMÀRIA, EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA O BATXILLER.

L'Ajuntament de Calvià, és conscient de la dificultat econòmica que suposa per a algunes famílies del municipi l'inici del curs escolar. L'absència de tots els elements bàsics que per això es requereixen, pot provocar dificultats en el desenvolupament de les activitats educatives.

Per això, l'Ajuntament pretén facilitar ajudes econòmiques a la població del municipi destinades a l'adquisició dels instruments necessaris per al curs acadèmic 2021-2022, especialment en el moment actual en el qual s'ha generat una situació de vulnerabilitat econòmica a causa de la pandèmia.

L'Ajuntament de Calvià convoca aquestes ajudes segons les presents bases reguladores en les següents clàusules:

Primera. Normativa reguladora.

La Constitució configura l'educació com un dret fonamental bàsic, tal com estableix l'article 27, que assenyala en l'apartat 1 que “tots tenen dret a l'educació”, especificant en l'apartat 4 que “l'ensenyament bàsic és obligatori i gratuït”.

L'article 1 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), estableix com un dels principis del sistema educatiu la qualitat de l'educació per a tot l'alumnat, independentment de les seves condicions i circumstàncies; l'article 83.1 estableix que, per garantir la igualtat de totes les persones en l'exercici del dret a l'educació, els i les estudiants en situacions socioeconòmiques desfavorables tendran dret a obtenir beques i ajudes a l'estudi. En aquest sentit, en l'art. 80 de la citada llei s'estableix que les administracions públiques desenvoluparan accions de caràcter compensatori en relació amb les persones que es troben en situacions desfavorables i proveiran els recursos econòmics i els suports precisos per fer-ho.

La Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE) en la seva disposició addicional quinta sobre el sistema de préstec de llibres de text estableix que “El Ministeri d'Educació, Cultura i Esport promourà el préstec gratuït de llibres de text i altres materials curriculars per a l'educació bàsica en els centres sostinguts amb fons públics, en el sí de la Conferència Sectorial d'Educació”.

Aquestes bases reguladores s'aproven d'acord amb el que es disposa en l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. És d'aplicació en aquestes tant el disposat en la llei anomenada com en el seu reglament de desenvolupament aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària, en la llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per paliar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de règim local, en el Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, per al qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals i en les bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament de Calvià de l'exercici 2021.

En tot allò no previst en aquestes bases, li serà d'aplicació la normativa que es recull en el paràgraf anterior.

El Reial Decret 463/2020, de 14 de març, per al qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 i les successives pròrrogues d'aquest.

Segona. Aplicació pressupostària.

El pressupost total de la present convocatòria és de dos-cents cinquanta mil euros (250.000,00 €) amb càrrec a la partida 102 23101 4800002 del pressupost per al 2021.

La reserva de crèdit d'aquesta convocatòria d'ajudes per a l'inici de curs escolar podrà ser objecte d'ampliació en cas que les sol·licituds que compleixin requisits superin el crèdit inicial de la convocatòria, atès el que desenvolupa l'article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, mitjançant el qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Tercera. Objecte, condicions i finalitat de les ajudes.

L'objecte d'aquesta convocatòria és oferir ajudes per cobrir les despeses relacionades amb l'inici de curs escolar 2021-2022 per a l'alumnat d'educació infantil de segon cicle, educació primària, Educació Secundària Obligatòria o batxiller, matriculat en els centres públics de les Illes Balears, resident i empadronat en el municipi de Calvià.

A l'efecte d'aquesta convocatòria es consideren despeses subvencionables la despesa o despeses per part de la persona beneficiària en la compra del següent material per al curs 2021/2022 fins al límit fixat en aquesta convocatòria d'ajudes per a cada curs escolar:

a) Llibres de text: material imprès amb caràcter de llarga durada en el qual es recullen els continguts corresponents al currículum vigent d'una àrea, àmbit, matèria o mòdul per a un determinat curs, cicle o nivell.

b) Llibres de text digitals susceptibles de ser reutilitzats: es podrà incloure el material digital amb llicència limitada a un curs escolar. També s'inclou el material informàtic, de caràcter no inventariable, que es requereixi per al desenvolupament de les activitats derivades del currículum en el centre i que reculli els continguts corresponents al currículum vigent d'una àrea, àmbit, matèria o mòdul per a un determinat curs, cicle o nivell.

c) Material curricular: el material que, sense tractar-se de llibres de text, en té un caràcter complementari i es requereix per al desenvolupament de les activitats derivades del currículum al centre. A l'efecte d'aquesta convocatòria també es consideraran material curricular els quaderns de l'alumne/a associats al llibre de text.

d) Material complementari destinat a activitats de caràcter escolar: equipament per a esport, material fungible com ara bolígrafs, retoladors, quaderns, llapis, etc., llibres de lectura, diccionaris, motxilles o maletes escolars, cadires i taules d'estudi. Altres que siguin necessaris per a l'inici i seguiment del curs escolar.

e) Infraestructura informàtica destinada a l'estudi: tabletes, ordinadors portàtils o de taula, ratolins, pendrives, impressores, altres materials informàtics complementaris.

f) Els llibres i materials impresos o en suport digital destinats a afavorir el desenvolupament del procés d'ensenyança i aprenentatge adaptat a l'alumnat amb necessitats educatives específiques.

Quarta. Requisits exigits a les persones sol·licitants i forma d'acreditació d'aquests.

Podran ser beneficiàries de les ajudes les unitats familiars que compleixin els següents requisits:

1. La persona sol·licitant i l'alumnat hauran de ser residents i estar empadronats en el municipi de Calvià amb una antiguitat mínima de dia 1 de gener de 2021.

2. L'alumnat haurà d'estar matriculat, en el curs 2021-2022, en un centre públic d'educació infantil segon cicle, d'educació primària, d'Educació Secundària Obligatòria,o batxiller.

3. El límit d'edat de l'alumnat per poder ser persona beneficiària de l'ajuda és de 21 anys (inclosos).

4.- La unitat familiar no pot superar els següents límits d'ingressos en el moment de presentar la sol·licitud:

Nombre de membres de la unitat familiar

Límit d'ingressos mensuals nets

2 membres

1.500 €

3 membres

2.000 €

4 membres

2.500 €

5 membres

3.000 €

6 membres

3.500 €

7 membres i més

4.000 €

Es consideren unitat familiar convivent per al còmput d'ingressos la integrada per als pares/mares o tutors/es legals i els/les fills/es, així com els/les menors a càrrec en acolliment familiar, degudament acreditat. Únicament es computaran els ingressos del pare i la mare, o del tutor/a.

Si la persona sol·licitant és l'alumne/a, està en edat laboral i té ingressos per compte propi o d'un altre, seran computats els ingressos de l'alumne/a sol·licitant i dels membres de la seva unitat familiar de convivència.

En els casos de separació matrimonial, divorci o separació de fet els ingressos es quantificaran de la següent forma:

  • Quan la guarda i custòdia sigui compartida, es computaran els ingressos d'ambdós progenitors. Només podrà sol·licitar l'ajuda una de les persones que ostenti la guarda i custòdia.
  • Quan la guarda i custòdia no sigui compartida, es computaran els ingressos del progenitor o progenitora que ostenti aquesta guarda i custòdia que serà qui tengui la condició de sol·licitant.

En base a l'article 4.3 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses, cada fill/a amb discapacitat, o incapacitat per fer feina, computarà com a dos membres de dita unitat.

En aplicació de l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el requisit d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i amb l'Ajuntament de Calvià o imposades per les disposicions legals vigents, serà eximit en el seu compliment en considerar-se que les persones sol·licitants amb aquests límits d'ingressos de les unitats familiars establerts en aquesta convocatòria, són famílies en risc de vulnerabilitat econòmica.

La documentació a presentar per a l'inici del tràmit serà:

  • Sol·licitud i declaració responsable (Annex 1). Es trobarà a disposició de les persones sol·licitants en la pàgina web municipal i en els registres municipals. Serveis Socials podrà proposar l'assignació d'ofici de l'ajuda sense que es requereixi a la persona interessada la presentació d'aquesta declaració responsable quan la unitat familiar estigui en procés d'intervenció, compleixi amb els requisits de la convocatòria i aquest servei compti amb tota la informació en l'expedient d'història social. La persona serà informada per al personal del servei que es procedirà a assignar l'ajuda. Aquesta circumstància no eximeix de què si la persona no és informada per al personal de Serveis Socials de què es procedirà d'ofici, tengui l'obligació de formular ella la sol·licitud.

ADVERTÈNCIA: La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable, o la no-presentació davant l'Ajuntament de la documentació que, si s'escau, sigui requerida per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determinarà l'inici del procediment de reintegrament de la subvenció rebuda a la qual haurà que sumar l'interès de demora aplicable des del dia de la recepció de la subvenció fins que s'acordi el reintegrament, que serà l'increment legal dels doblers incrementat en un 25%, en base a l'establert en l'article 38.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i com a conseqüència de tot l'exposat, i després de la instrucció del corresponent expedient sancionador, la persona infractora, durant un termini de fins a quatre anys, no podrà obtenir subvencions, ajudes públiques i avals de l'Ajuntament de Calvià o d'altres ens públics.

En el cas que procedeixi:

  • Quan la persona sol·licitant sigui el tutor/a legal ha de presentar el document que ho acrediti expedit per a l'organisme corresponent, excepte si el va presentar en altra convocatòria d'anys anteriors i no hi ha hagut variacions en aquest, fet que indicarà en la sol·licitud.

  • En els casos de separació matrimonial, divorci o separació de fet, haurà de presentar l'acord de mediació signat per totes les parts, la sentència judicial o el conveni regulador ratificat judicialment, tot això referit a qui té la guarda i custòdia, excepte si es va presentar en altra convocatòria d'anys anteriors i no hi ha hagut variacions en aquest, fet que indicarà en la sol·licitud.

Per a comprovació d'ingressos:

  • En el cas de treballadors/es per compte d'altra, hauran de presentar la nòmina o nòmines del mes anterior a la presentació de la sol·licitud.

  • En el cas de treballadors/es per compte propi, hauran de presentar el darrer model 130 d'autoliquidació del pagament fraccionat de l'IRPF previ a la presentació de la sol·licitud per a activitats econòmiques mitjançant estimació directa normal o simplificada o el model 131 d'autoliquidació trimestral del pagament fraccionat de l'IRPF si es tributa en estimació objectiva o “mòduls”.

  • En el cas de percebre renda social garantida haurà de presentar el justificant que ho acrediti.

  • Es podrà presentar altra documentació que la persona sol·licitant consideri necessària per a l'acreditació de la seva situació socioeconòmica.

La persona que presenti la sol·licitud de forma presencial, acreditarà la seva identitat mitjançant el DNI/NIE en vigor. En el cas de no disposar de NIE, s'acreditarà mitjançant el passaport.

La presentació de la sol·licitud implica, d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, que la persona sol·licitant accepta que l'Ajuntament de Calvià accedeixi a les dades següents, necessàries per resoldre l'ajuda:

  • Consulta de dades d'identitat.

  • Consulta de dades de convivència i consulta d'històric de Padró municipal.

  • Consulta de prestacions del Registre de Prestacions Socials Públiques, Incapacitat Temporal i Maternitat.

  • Consulta de situació com demandant de feina i de cobrament de prestació per atur.

  • Consulta de dades de discapacitat.

  • Consulta d'estar matriculat/matriculada en centre educatiu.

En cas d'oposar-se a la consulta de les dades anteriors, la persona interessada l'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud i haurà d'aportar els documents que acreditin el compliment de les dades sol·licitades.

Cinquena. Obligacions de la persona beneficiària.

L'obtenció de les ajudes regulades per aquesta convocatòria comporta les següents obligacions:

a) No falsejar les condicions requerides per a la concessió de la subvenció i no ocultar les que l'haguessin impedit o limitat.

b) Comunicar les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i requisits objectius i subjectius tenguts en compte per concedir la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que se‘ls requereixi.

d) Cooperar amb l'Administració en totes les activitats d'inspecció i verificació que es duguin a terme, per assegurar la correcta destinació de l'ajuda.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts (tiquets i/o factures), inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. És per aquest motiu que les persones beneficiàries hauran de tenir a disposició de l'administració aquests documents justificatius perquè se'ls hi podrà requerir la seva aportació en qualsevol moment.

Sisena. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds.

Les sol·licituds poden presentar-se del 31 de maig al 30 de juny de 2021.

La forma de presentació de la sol·licitud serà:

1. Preferentment de manera telemàtica mitjançant el Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat.

2. De forma extraordinària es tramitarà mitjançant les opcions no presencials que l'Ajuntament de Calvià posi a disposició de la ciutadania.

3. De forma extraordinària es podrà sol·licitar presencialment amb cita prèvia en el Registre General de l'Ajuntament de Calvià o en el del Centre Municipal de Serveis de Palmanova.

4. En qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La presentació de la sol·licitud d'ajuda fora de termini i la no utilització dels formularis establerts, seran causes d'inadmissió de les sol·licituds d'ajuda.

Serveis Socials podrà proposar l'assignació d'ofici de l'ajuda quan la unitat familiar estigui en procés d'intervenció, compleixi amb els requisits de la convocatòria i aquest servei compti amb tota la informació en l'expedient d'història social. La persona serà informada per al personal del servei de què es procedirà a assignar l'ajuda. Aquesta circumstància no eximeix de què si la persona no és informada per al personal de Serveis Socials de què es procedirà d'ofici, tengui ella l'obligació de formular la sol·licitud.

 

Setena. Ajudes i quantia individual de l'ajuda.

Les ajudes d'aquesta convocatòria tenen caràcter de màxims, caràcter voluntari i temporal, no són invocables com a precedent i no es pot exigir augment o revisió de la quantia assignada.

Són compatibles amb altres ajudes per al mateix concepte atès el disposat en l'article 19.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

La quantia de les ajudes és la següent:

- Ajudes per a matriculats en educació infantil segon cicle: 110 €.

- Ajudes per a matriculats en 1r d'educació primària: 110 €

- Ajudes per a matriculats en 2n d'educació primària: 110 €

- Ajudes per a matriculats en 3r d'educació primària: 130 €

- Ajudes per a matriculats en 4t d'educació primària: 150 €

- Ajudes per a matriculats en 5è d'educació primària: 150 €

- Ajudes per a matriculats en 6è d'educació primària: 150 €

- Ajudes per a matriculats en 1r d'educació secundària obligatòria: 200 €

- Ajudes per a matriculats en 2n d'educació secundària obligatòria: 200 €

- Ajudes per a matriculats en 3r d'educació secundària obligatòria: 225 €

- Ajudes per a matriculats en 4t d'educació secundària obligatòria: 225 €

- Ajudes per a matriculats en Batxiller: 225 €

Octava. Òrgans competents per a la instrucció, valoració i resolució del procediment.

El servei de Benestar Social realitzarà d'ofici quantes actuacions consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals degui formular-se la proposta de resolució de concessió d'ajuda.

S'establirà una fase de preavaluació per comprovar el compliment de les condicions establertes en la present convocatòria per adquirir la condició de persona beneficiària. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà a l'interessat perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de deu dies hàbils, a partir de la comunicació d'esmena, indicant-li que si no ho fes, se li tendrà per desistit de la seva sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La Junta de Govern Local, amb dictamen previ de la comissió informativa corresponent, ha d'assignar objectivament i de forma individual les ajudes sense altre tràmit que la fiscalització prèvia de l'expedient que, en aquest cas, s'ha de limitar a controlar la competència de l'òrgan per aprovar la despesa i l'existència de crèdit pressupostari adequat i suficient.

El procediment es podrà resoldre de forma parcial, tramitant-se de forma immediata el pagament, sense esperar a la resolució de la totalitat de la convocatòria, emetent-se la proposta a l'òrgan competent, Junta de Govern Local.

Els acords de concessió d'ajuda contendran l'atorgament de les ajudes fixant expressament la seva quantia.

Novena. Termini de resolució i notificació.

El termini màxim per resoldre i notificar l'acord serà de tres mesos comptadors a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

Als efectes de notificació la resolució serà publicada en la web municipal (www.calvia.com).

Desena. Recursos, termini i forma d'interposició.

La resolució posarà fi a la via administrativa, podent-se interposar davant ella recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució o bé recórrer directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu en la forma i terminis establerts en la llei reguladora d'aquesta jurisdicció.

Onzena. Pagament i reintegrament.

L'abonament d'aquestes ajudes es realitzarà en un pagament únic per la totalitat de l'import atorgat, preferentment mitjançant transferència bancària, a partir de la resolució de concessió.

Aquestes ajudes no requereixen altra justificació que l'acreditació de les condicions i requisits necessaris per accedir a aquesta, per la qual cosa, es donaran per justificades en el moment de la seva concessió, sense perjudici de les actuacions de comprovació de l'Administració i el control financer que pugui estendre's a verificar la seva exactitud.

Són causes de reintegrament de les quantitats percebudes les recollides en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els següents casos:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per fer-ho o ocultant les que ho haguessin impedit.

b) Incompliment total o parcial de l'objectiu que fonamenta la concessió de l'ajuda.

c) Incompliment de l'obligació de conservació dels documents justificatius requerits per l'administració per a la comprovació de l'aplicació de l'ajuda rebuda a les despeses subvencionables establertes en la clàusula tercera d'aquesta convocatòria.

d) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en els articles 14 i 15 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

e) La no utilització de la subvenció concedida per a la compra dels llibres o el material previst en la clàusula tercera de les presents bases.

Dotzena. Protecció de dades.

De conformitat amb l'establert en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, així com en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, les dades personals aportades per les persones sol·licitants de les subvencions regulades en aquesta convocatòria podran ser incorporades a un fitxer amb la finalitat de la tramitació i gestió de la seva sol·licitud de subvenció i ajudes.

1. Nom i dades de contacte del Responsable: Ajuntament de Calvià, titular del C.I.F. P0701100J, amb domicili 07184 Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, Batle núm. 1. Servei: Benestar Social.

2. Identificació del Tractament: AJUDES PER A L'ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT.

3. Finalitat del tractament: Concessió d'ajudes de llibres per a l'adquisició de llibres de text per als residents empadronats en el municipi de Calvià, escolaritzats en educació infantil segon cicle, primària, secundària obligatòria o batxiller.

4. Dades del delegat de protecció de dades: dpd@calvia.com

5. Categories de dades personals: Dades identificatives: NIF / DNI, nom i llinatges, direcció, telèfon, firma / emprenta. Dades de característiques personals: dades de família, data de naixement, edat. Dades de circumstàncies socials: propietats, possessions. Dades econòmiques, financeres i de assegurances: ingressos, rendes, inversions, bens patrimonials, dades bancàries, dades econòmiques de nòmina, hipoteques, subsidis, beneficis. Altres: situació alta/baixa laboral.

6. Categoria d'afectats: Ciutadans i residents que sol·liciten l'ajuda.

7. Descripció de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat: Les mesures de seguretat implantades corresponen a les aplicades d'acord a l'Annex II (Mesures de seguretat) del Reial Decret 3/2010, de 8 de gener, per al qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica i que se troben descrites en els documents que conformen la Política de Seguretat de la Informació de l'Ajuntament.

8. Categories de destinataris de comunicacions, inclosos tercers països o organitzacions internacionals: Entitat bancària/caixa d'estalvi a través de la qual s'ordena el pagament de l' ajuda. Sindicatura de comptes.

9. Transferències internacionals. Documentació de garanties adequades en cas del 49.1. No existeixen.

10. Terminis prevists per a la supressió: La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.

Documents adjunts