Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE TERRITORI

Núm. 146823
Acord d’aprovació definitiva amb prescripcions de la modificació puntual número 14 de les Normes Subsidiàries d’Alcúdia, relativa a l’ordenació del sistema general públic La Victòria

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió Insular d'Ordenació del Territori i Urbanisme, en sessió de dia 30 d'abril de 2021, ha pres l'acord següent:

«Atès l'expedient relatiu a la modificació puntual núm. 14 de les Normes Subsidiàries de planejament del terme municipal d'Alcúdia, relativa a l'ordenació del sistema general públic “La Victòria”, en el tràmit previst en l'article 55.7 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears, i en l'article 164 del Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl per a l'illa de Mallorca, i d'acord amb el dictamen de la Ponència Tècnica d'Ordenació del Territori i Urbanisme, aquesta Comissió Insular acorda aprovar definitivament la modificació puntual esmentada, tot subjectant-se a la següent prescripció:

  • A l'apartat 7 de la Norma 4.3.01, en allò relatiu a la neteja de les franges longitudinals del vial d'accés s'ha d'afegir el següent: S'ha de mantenir un mínim d'un metre de neteja, comptador des de cadascun dels límits exteriors de la via.»

Així mateix es fan públiques les normes urbanístiques:

Norma 4.3.01

Règim i desenvolupament dels sistemes generals

7.- Sistema general d'espais lliures públics de La Victòria.

En el sistema general d'espais lliures públics de la Victòria, qualificat com ANEI i inclòs majoritàriament en zona LIC i ZEPA, només es permetrà el manteniment de les construccions i instal·lacions ja existents o aquelles destinades a l'evitació de riscos naturals.

En el sistema general d'equipament comunitari cultural i recreatiu (CR) existent (alberg La Victòria) seran autoritzables les obres d'higiene, seguretat, salubritat, reforma i consolidació, rehabilitació, modernització o millora de les condicions estètiques i de funcionalitat, així com les necessàries per al compliment de les normes de prevenció d'incendis, accessibilitat, codi tècnic de l'edificació i les instal·lacions d'infraestructures pròpies de l'edificació, sempre que les ampliacions no superin un 10% de la superfície construïda i de l'ocupació ja existents i sempre que formin part del volum principal de l'edificació.

En qualsevol cas, prèviament a la llicència, es requerirà l'autorització de Costas i de la Direcció General de Recursos Hídrics. A més, d'acord amb la LECO, els projectes inclouran un annex justificatiu d'integració en l'entorn i, si escau, de repercussions mediambientals. A més, cada actuació requerirà l'informe favorable de la Direcció General d'Espais Naturals i Biodiversitat.

Així mateix, per a desenvolupar l'activitat serà necessari disposar d'un pla d'autoprotecció i implantar les mesures previstes en el seu desenvolupament. A més, abans de l'inici de les obres s'hauran d'adoptar les següents mesures:

- Realitzar una franja de protecció perimetral de 30 m d'ample des de les edificacions on no existirà acumulació de combustible vegetal amb un desbrossament selectiu i poda de la massa arbòria que permet trencar la continuïtat vertical i horitzontal de la vegetació.

- Netejar les franges longitudinals del vial d'accés per a deixar una franja de 5 m d'ample mínim sense acumulació de combustible vegetal amb un desbrossament selectiu i poda de la massa arbòria que permet trencar la continuïtat vertical i horitzontal de la vegetació. S'ha de mantenir un mínim d'un metre de neteja, comptador des de cadascun dels límits exteriors de la vila.

- El pla de seguretat i salut a redactar pel constructor de les obres haurà de tenir en compte el possible risc d'incendi forestal durant l'execució de les obres i aquestes s'executaran fora de l'època de major risc d'incendi.

La publicació d'aquest acord es fa a reserva de l'aprovació de l'acta.

Contra aquest acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent a la publicació del present acord. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

 

Palma, 3 de maig de 2021

El  secretari Jaume Munar Fullana