Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 143099
Aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa d'ocupació via pública amb taules i cadires de l'Ajuntament de sa Pobla
En no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari inicial de data 4 de març de 2021 aprovatori de la suspensió de l'Ordenança municipal reguladora de l'ocupació de terrenys d'ús públic per taules i cadires amb finalitat lucrativa, el text íntegre del qual es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del previst en l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER OCUPACIO DE TERRENYS D'US PUBLIC PER TAULES I CADIRES AMB FINALITAT LUCRATIVA
Article 1r. Concepte.
De conformitat amb el que disposa l'article 20.3, apartat l) de la Llei 39/1988, del 28 de desembre, reguladora de les Finances Locals, en la redacció donada per l'article 66 de la Llei 25/1998, de 13 de juliol, aquest Ajuntament percebrà la taxa per usos privatius o aprofitaments especials constituïts per l'ocupació de terrenys d'ús públic amb taules i cadires amb finalitat lucrativa, especificant les tarifes contingudes a l'apartat 2 de l'article següent, que es regirà per la següent ordenança.
Article 2n. Obligació del pagament.
Estan obligats al pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança les persones o entitats al favor de les quals s'atorguin les llicències, o els qui es beneficiïn o realitzin els aprofitaments, si es va procedir sense la pertinent autorització.
Article 3r. Quantia.
La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança serà la fixada a les Tarifes contingudes a l'apartat següent, i s'atendrà a la superfície ocupada pels aprofitaments expressada en metres quadrats.
Les Tarifes de la taxa seran les següents:
Per cada metre quadrat de superfície ocupada:
Anual Temporada (per m2 i dia) (import en euros)
Zona extra |
55,00 € |
0,180 €/dia |
Zona primera |
33,00 € |
0,115 €/dia |
Resta de la ciutat |
15,80 € |
0,063 €/dia |
Per la utilització de tendals o marquesines fixades a la via pública: es multiplicarà pel coeficient 1,10 la quantia que resulti de l'aplicació de la tarifa de l'apartat 2.A) anterior, atenent a la superfície ocupada pel tendal o marquesina.
Per la utilització de separadores: 15,00 euros per metre lineal i mes.
Per la instal·lació de barbacoes i altres elements auxiliars: 3,80 euros per metre quadrat i mes.
A efectes de l'aplicació de l'apartat 2 anterior, es tindrà en compte:
Si el número de metres quadrat de l'aprofitament no fos sencer s'arrodonirà per excés per obtenir la superfície ocupada.
Si com a conseqüència de la col·locació de tendals, marquesines, separadores, barbacoes i altres elements auxiliars es delimita una superfície major a l'ocupada per taules i cadires, es prendrà la més grossa com a base del càlcul.
Els aprofitaments poden ser anuals quan s'autoritzin per tot l'any natural i temporals quan el període autoritzat comprèn part d'un any natural. Tots els aprofitaments realitzats sense autorització administrativa es consideraran anuals.
La zona extra estarà compresa entre la confluència dels carrers Asalto, Crestatx, Marina, Tresorer Cladera i Goleta. La zona primera , la comprèn la confluència dels carrers Fadrins, Antoni Maura, Renou i Comerç.
Article 4t. Normes de gestió.
Les quantitats exigibles d'acord a les Tarifes es liquidaran per cada aprofitament sol·licitat o realitzat i seran irreductibles pel període anual o de temporada autoritzat.
Les persones o entitats autoritzades en la concessió d'aprofitaments regulats en aquesta ordenança hauran de sol·licitar prèviament la corresponent llicència, realitzar el dipòsit previ a què fa referència l'article 5.2a) següent i formular la declaració en què consti la superfície de l'aprofitament i els elements que s'hi van a instal·lar, així com un plànol detallat de la superfície que es pretén ocupar i de la seva situació dins el Municipi.
Els serveis tècnics d'aquest Ajuntament comprovaran i investigaran les declaracions formulades pels interessats. Les autoritzacions es concediran si no s'hi troben diferències amb les peticions de llicències; si hi hagués diferències, es notificaran als interessats i es giraran, si convé, les liquidacions complementàries que procedeixin, concedint-se les autoritzacions quan els interessats hagin reparat les diferències i, si correspon, realitzat els ingressos complementaris que procedeixin.
En cas que les autoritzacions es deneguin, els interessats podran sol·licitar a aquest Ajuntament la devolució de l'import ingressat.
No es consentirà l'ocupació de la via pública fins que s'hagi abonat el dipòsit previ a què fa referència l'article 5.2a) següent i s'hagi obtingut la corresponent llicència. L'incompliment d'aquest manament podrà donar lloc a la no concessió de la llicència sense perjudici del pagament del preu públic i de les sancions i recàrrecs que procedeixin.
Quan s'hagi autoritzat l'ocupació s'entendrà prorrogada fins que la Batlia no acordi la seva caducitat o l'interessat o els legítims representants no en presentin baixa justificada.
La presentació de la baixa tindrà efectes a partir del dia primer del període natural de temps següent assenyalat a l'epígraf de la Tarifa que correspongui. Sigui quina sigui la causa que s'alegi en contra, la no presentació de la baixa determinarà l'obligació de continuar abonant el preu públic.
Les autoritzacions tindran caràcter personal i no podran ser cedides o subarrendades a tercers. L'incompliment d'aquest manament donarà lloc a l'anul·lació de la llicència.
Article 5è. Obligació del pagament.
L'obligació del pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança neix:
De concessions de nous aprofitaments de la via pública en el moment de sol·licitar la corresponent llicència.
De concessions d'aprofitaments ja autoritzats i prorrogats el dia primer de cada un dels períodes naturals de temps assenyalats a les Tarifes.
El pagament de la taxa es realitzarà:
En concessions de nous aprofitaments, per ingrés directe a la Tresoreria Municipal o on l'Ajuntament designi però sempre abans de retirar la corresponent llicència.
Aquest ingrés tindrà caràcter de dipòsit previ, de conformitat amb el que disposa l'article 47.1 de la Llei 39/1988, del 28 de desembre, quedarà elevat a definitiu en concedir-se la llicència corresponent.
En concessions d'aprofitament ja autoritzats i prorrogats, quan s'hagin inclosos en els padrons o matrícules d'aquesta taxa, per anys naturals a les oficines de la Recaptació municipal, des del dia 16 del mes de gener fins al 15 del mes de febrer.
Disposició transitòria
Amb caràcter excepcional, des de dia 1 de maig de 2021 fins al 31 de desembre de 2021 i de forma temporal, queda suspesa l'aplicació d'aquesta ordenança fiscal, la qual reprendrà la seva vigència un cop finalitzi el termini de suspensió, a tots els efectes i per a tots els obligats tributaris de la mateixa.
Disposició final.
La present modificació entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació i començarà a aplicar-se a partir del dia següent de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb efectes des de dia 1 de maig de 2021 i tindrà una vigència temporal limitada fins al 31 de desembre de 2021, data que quedarà sense efecte.
Contra el present Acord, s'interposarà recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia deles Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.
Sa pobla, 29 d'abril de 2021
El batle
Llorenç Gelabert i Crespí