Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 142113
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la modificació puntual núm. 8 del PGOU d’Inca, creació àrees aportació residus vigilades, TM Inca (206E/2018)
En relació amb l'assumpte de referència, i d'acord amb l'establert a l'article 25.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, es publica l'Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 18 de març de 2021,
DECLARACIÓ AMBIENTAL ESTRATÈGICA
Antecedents
El present expedient prové de la MP del PGOU d'Inca nº4, del qual la CMAIB va emetre informe el 3 de novembre de 2017 i va acordar subjectar a avaluació ambiental estratègia ordinària la MP de les dues parcel·les situades a sòl rústic.
Objecte del pla
L'objecte de la modificació és el canvi de classificació de dues parcel·les en sòl rústic per poder dur a terme la proposta del PRI en relació a la creació d'unes àrees d'aportació de residus vigilades. Això suposa el canvi de sistema de recollida de residus en sòl rústic, pel qual els residents hauran de portar els fems a l'àrea d'aportació corresponent.
La conveniència de la MP ve justificada davant la problemàtica que existeix actualment amb la recollida de residus en sòl rústic: gran quantitat i dispersió dels contenidors de rebuig en sòl rústic, que implica grans distàncies de recollida, i impacte paisatgístic per dispersió de deixalles i contenidors. Amb tot, s'eliminaran tots els contenidors ubicats a camins rurals, reduint així el riscs per al medi ambient i la salut humana.
La modificació s'emmarca dintre del Pla de Residus d'Inca, que es va redactar seguint les directrius del Pla Director Sectorial per a la Gestió dels Residus Urbans de l'illa de Mallorca per als municipis de més de 5.000 habitants i que va fer una proposta de 4 àrees d'aportació de residus. D'aquestes, les dues que es troben en sol rústic són les que ara es necessiten reclassificar i assignar un ús que permeti la implantació de les àrees d'aportació de residus.
Elements ambientals significatius de l'entorn del projecte
Es presenten les alternatives avaluades:
-ALTERNATIVA 0: Mantenir l'actual qualificació del PGOU i seguir amb la recollida de residus mitjançant contenidors
-ALTERNATIVA 1: Realitzar la modificació del PGOU canviant l'ús de les parcel·les afectades per tal de poder fer la recollida de residus mitjançant àrees d'aportació vigilades.
S'analitzen de forma escarida els efectes de les alternatives 0 i la 1. S'indica que, per justificar que les parcel·les escollides són les ambientalment més idònies, s'ha fet una anàlisi amb un sistema d'informació geogràfica. S'han tengut en compte els següents condicionants:
1. Ubicació dins sòl urbà o àrea de transició o dins sòl rústic general (evitant la ubicació en sòl rústic protegit)
En relació a la proposta de situar les àrees en el nucli urbà o urbanitzable pareix idònia i així és com el PDSGRUM ho recomana, tot i que estudiada la possibilitat, el PGOU, recentment aprovat, tan sols disposa d'una parcel·la amb la qualificació d'Infraestructura per a residus a la carretera de Llubí, que és on s'ha ubicat recentment el punt verd. Per tant, davant la impossibilitat de trobar una altra parcel·la qualificada per aquest ús s'inclouen en les àrees de transició establertes pel Pla Territorial Insular de Mallorca.
2. A una distància màxima 1.500m. nucli d'Inca
El fet d'estar proper al nucli urbà fa que millori la mobilitat generada, entenent que la majoria d'habitants en sòl rústic es desplaça assíduament cap al nucli urbà per realitzar altres gestions, facilitant així el dipòsit de residus dins les àrees previstes. Així s'estableix una distància de 1.500 m. del centre del nucli urbà d'Inca. No es tenen en compte els nuclis urbans externs com és el cas de S'Ermita.
3. A 200 m de les carreteres principals
La distància a les vies principals és important en quant a la mobilitat generada a les dues àrees d'aportació, raó per la qual s'estableix aquesta distància
4. Zones no arbòries que configurin masses forestals (evitar zones ZAR - Alt risc incendi)
5. Minimitzar el possible impacte dins el paisatge
El paisatge envoltant al nucli urbà és molt similar quant a orografia i vegetació, per tant en quant aquest aspecte es considera més idoni una vegada seleccionades les parcel·les a través dels altres condicionants, implantar mesures d'integració paisatgística si és necessari.
A partir de l'anàlisi SIG es demostra que a través dels condicionants establerts es poden delimitar unes zones més idònies per a la implantació de les àrees d'aportació.
Les zones proposades s'han escollit a partir de l'anàlisi de diversos paràmetres per tal d'afavorir el bon funcionament i l'optimització del sistema d'aportació i de recollida.
Es selecciona per tant l'alternativa 1, raó per la qual aquestes dues parcel·les en sòl rústic hauran de canviar la seva classificació per poder dur a terme les àrees d'aportació de residus vigilades, que és l'objecte del present projecte.
Els usos permesos queden definits a l'article 97 de les normes. Es permetrà l'aportació de residus només als residents en sòl rústic.
L'àrea 1 s'instal·larà a la parcel·la 654 del polígon 2 d'Inca, a sòl rústic, àrea de transició Harmonització. És una parcel·la en cantonada i de forma allargada de 5.756 m² situada al camí de Can Boqueta (Pol. 2 parc. 654), enfront de l'autovia Ma-13 i amb connexió directa amb la carretera Ma-3120 que va a Sencelles. L'àrea d'afecció de la parcel·la que és objecte del canvi d'ús és de 1.340 m² coincidint amb la zona est.
La zona està afectada per vulnerabilitat d'aqüífer mitjana i per l'àrea de protecció territorial de carreteres (APT). Les edificacions (caseta de control) i elements específics (compactadores i contenidors) es situaran fóra de l'àrea de l'APT.
La parcel·la es troba afecta tat pel pas del tram del Gasoducte Sonalcu de Redexis Gas que discorre paral·lel l'autovia Ma-13. (PK.23,607). Segons els informes facilitats per Endesa existeix una xarxa de mitja tensió que transcorre soterrada per la parcel·la.
La posició de la traça de la xarxa soterrada és aproximadament la mateixa que la traça del tub de Redexis per la qual cosa les obres a realitzar s'executaran a l'altre costat de la parcel·la per tal d'evitar l'afecció o el desplaçament de les xarxes de serveis existents.
Es mantindran les servituds de pas d'energia en les condicions de l'article 159 del RD 1955/2000 d'1 de desembre, pel que es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autoritzacions d'instal·lacions d'energia elèctrica. Es sol·licitarà informe a Redexis Gas abans de l'execució de les obres a realitzar.
La parcel·la no està afectada per zones de protecció de pous.
La superfície total d'aquesta àrea d'aportació serà d'uns 600 m², la més gran de les ubicades en sòl rústic i en ella s'instal·laran les compactadores de plàstic, paper i vidre per facilitar el transport.
L'àrea 2 s'instal·larà a la parcel·la 507 del polígon 12 d'Inca, a sòl rústic, àrea de transició Harmonització majoritàriament, mentre que la resta es troba a sòl rústic general. És una parcel en cantonada i de forma triangular de 667 m² situada entre carretera Vella de Sineu i el vial de servei del pont que passa per davall les vies del tren, amb connexió directa amb la carretera Ma-3240 que va a Sineu.
Existeixen a la parcel·la dos pins canaris (Pinus canariensis) que es conservaran juntament amb una petita zona verda que es crearà al seu voltant.
La zona està afectada per vulnerabilitat d'aqüífer mitjana i per l'àrea de protecció del sistema ferroviari del tren Inca-Manacor. Tot i això, les edificacions (caseta de control) i elements específics (contenidors) es situaran fóra de la zona de protecció ferroviària.
No està afectada per zones de protecció de pous.
En relació a les zones de servitud d'operacions aeronàutiques, l'ajuntament ha demanat informe a AESA.
El total d'edificacions no superarà el 15% d'ocupació de cadascuna de les superfícies. Es preveu la construcció d'una petita edificació en planta baixa per al possible control i gestió de l'àrea d'aportació. L'alçada màxima de les instal·lacions o edificacions serà de quatre metres (4 m), excepte elements ornamentals, i les reculades als límits de la parcel·la de 3 metres.
Les d'àrees d'aportació estaran vigilades i disposaran d'una caseta de vigilància i control d'una superfície de 6 a 9m².
Es disposarà almenys de contenidors de paper, vidre, envasos, matèria orgànica i rebuig. Dins cada una de les àrees d'aportació està previst que s'ubiquin 12 contenidors de 3.000 l més 2 de 1.000 l. Només es tractaran residus urbans, per tant no hi haurà residus perillosos.
S'ha tingut en compte la capacitat de maniobra en cada un d'elles, instal·lant una entrada i sortida per facilitar la mobilitat i donant espai suficient per a poder executar la càrrega i descàrrega.
Es farà un tancament perimetral de l'àrea d'actuació amb paret de marès vist d'1 metre i reixa d'1 metre a sobre, en concordança amb la norma 22.1.c.3 del PTIM.
S'impermeabilitzaran les àrees i es farà ús d'un separador de greixos per tal d'evitar la infiltració al terreny de possibles substàncies contaminants del subsòl. Es crearà un aljub de 10m³ per emmagatzemar les aigües sobrants i un altre de 10m³ per emmagatzemar les aigües potables.
Les àrees estaran situades de forma que no hi hagi cap impediment que dificulti la seva posterior recollida ni interferències amb altres usos permesos de la via pública. A més, seran accessibles a persones amb mobilitat reduïda.
Es complirà amb la normativa de contaminació lumínica. Es farà ús, en la mesura del que sigui possible, d'instal·lacions fotovoltaiques per al subministrament elèctric, complint amb el PDS d'Energia i més concretament amb la darrera modificació (D33/2015).
Pel que fa a l'enllumenat exterior, les lluminàries i làmpades de les instal·lacions d'enllumenat exterior han de tenir màxima eficiència energètica i mínima contaminació lumínica
En la mesura que sigui possible el projecte contemplarà punts de recàrrega de vehicles elèctrics, així com incentivarà el vehicle elèctric i la recollida de residus amb vehicles elèctrics.
Es presenta una mínima caracterització del medi ambient i valoració dels impactes associats a les àrees d'aportació. S'ha de tenir en compte que durant la planificació dels projectes, com és el cas, es valoren les alternatives i si la ubicació de la solució escollida presenta problemàtiques ambientals que desaconsellin la seva instal·lació. Serà durant la tramitació dels projectes que se'n derivin, si n'és el cas, quan s'hauran d'indicar i valorar més àmpliament i amb els atributs establerts per la llei, els impactes associats durant l'execució i el funcionament de les instal·lacions.
Als annexos del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, s'indiquen dos grups on podrien estar englobats els projectes:
Annex 1. Grup 9. Projectes de tractament i gestió de residus. 2. Instal·lacions de tractament de residus no perillosos que facin operacions d'eliminació de la D1 a la D12 de l'annex 1 o operacions de valorització de la R1 a la R11 de l'annex 2 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, amb una capacitat de tractament superior a 50 t/dia.
Annex 2 Grup 6. Projectes de gestió de residus 4. Instal·lacions d'emmagatzematge de residus no perillosos fora del lloc de producció (incloses operacions prèvies al tractament) que facin operacions de la D13 a la D15 de l'annex 1 i operacions R12 i R13 de l'annex 2 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, amb una capacitat superior a 100 t i que no es desenvolupin a l'interior d'una nau a polígon industrial.
L'òrgan substantiu haurà d'analitzar si són d'aplicació els supòsits de subjecció a avaluació i si els projectes estan subjectes a avaluació ambiental.
Segons el document a cap de les dues zones s'ha identificat cap hàbitat proper ni espai natural protegit. Tampoc s'ha identificat cap hàbitat prioritari dels inclosos a la Directiva 92/43/CEE.
Respecte a la flora i la fauna que pot ser present a l'àmbit, s'ha consultat el Bioatles de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, sense trobar-hi cap espècie d'especial interès. Tampoc es troba cap element d'interès patrimonial.
Es descriuen de forma simplificada els impactes de l'execució i funcionament sobre l'atmosfera (els renous, partícules en suspensió, etc), pèrdua del sòl, afecció al drenatge natural, impacte paisatgístic, increment de recursos naturals, etc.
Es descriuen mesures que cal aplicar per tal de prevenir, reduir, eliminar o compensar els possibles efectes ambientals negatius de la modificació. S'indiquen sobretot mesures a aplicar durant la fase d'execució d'obres destinades a minvar els efectes del renou, emissions de partícules i pols en suspensió, efectes sobre el paisatge i el seu entorn.
Es proposa la integració de les instal·lacions i construccions en l'entorn, fent atenció als colors, els materials i als seus valors estètics i paisatgístics. Es proposen enjardinaments on es prioritzarà la vegetació autòctona amb baixos requeriments hídrics, preservant, en la mesura del possible, els arbres actuals.
Es prioritzarà l'ús d'energies alternatives i ús d'enllumenat de baixa intensitat i consum. Els fanals i punts de llum hauran de dirigir adequadament l'emissió de llum cap en terra, per evitar la contaminació lumínica.
Es durà a terme una correcta gestió dels residus generats durant la fase d'execució i de funcionament, tal com preveu la normativa d'aplicació.
Es presenten les mesures previstes per al seguiment ambiental durant la fase d'execució i de funcionament: mesures, indicadors de realització, freqüència i valors límits.
Resum del procés d'avaluació
L'Ajuntament d'Inca va realitzar la Informació Pública i les consultes a les administracions públiques, publicant-se al BOIB número Núm. 117 de 22 de setembre de 2018, per un període de 45 dies. No s'han rebut al·legacions.
Les consultes a les administracions afectades han estat:
-Conselleria s'Economia
-Conselleria d'Hisenda i Pressupostos
-Delegació de Govern
-Delegació Especial d'Economia i Hisenda
-Departament de Territori del Consell de Mallorca
-DG d'Educació Ambiental del Govern Balear
-DG d'Esports i Joventut
-DG d'Arquitectura i Habitatges
-DG de Salut Pública
-DG d'Indústria i Energia
-DG d'Innovació
-DG d'Ordenació del Territori
-DG d'Interior i Emergències
-DG de Recursos Hídrics
-Comissió Insular d'Urbanisme i Territori
-DI de Carreteres
-DI de Residus
-DG de Aviación Civil
-Ministeri de Defensa
-Ministeri de Indústria, Energia i Turisme
El departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca indica, el 21/11/18, que el canvi de qualificació de dues parcel·les en sòl rústic a sistema general de comunicació i infraestructures, necessària per a poder dur a terme la proposta del Pla de Residus d'Inca per a la creació de noves àrees d'aportació de residus vigilades, està justificat tècnicament, i la creació d'aquestes noves àrees d'aportació , amb tots els tràmits legals i normatius que siguin necessaris, suposarà la millor del servei de recollida selectiva al municipi d'Inca , tot i que convé revisar la ubicació de les quatre compactadores a l'àrea d'aportació número 1 que està en sòl rústic, donat que des del punt de vista medi ambiental i territorial és més convenient la seva ubicació en la nova àrea d'aportació vigilada a sòl urbà que preveu el Pla de Gestió de Residus d'Inca.
La DG de mobilitat i transports, en data 9/10/18, no indica favorable o desfavorable, però fa tota una sèrie de propostes.
En relació a aquest informe el cap d'urbanisme i Habitatge de l'ajuntament, en data 8/9/2020, indica que tant la justificació de les àrees d'aportació en sòl rústic i urbanitzable, de l'enllumenat exterior, de les mesures concretes de l'impacte i de tancament es troben justificades a la memòria ambiental, indicant cadascun dels apartats afectats.
El departament d'Urbanisme i Territori del Consell de Mallorca informa, el 19/12/18, que:
1. S'ubiquen dos SSGG/IS de gestió de residus sobre terrenys afectats per àrees de protecció de carreteres, àrees de vulnerabilitat d'aqüífers i zona de pas d'un tram de gasoducte, havent-se d'aportar els informes favorables de les administracions competents en les matèries sobre aquestes implantacions.
2. S'haurà d'analitzar si aquesta modificació puntual es troba afectada per l'aprovació inicial del PDS de Residus no Perillosos de la Illa de Mallorca i per Règim de suspensió de llicències i autoritzacions que se'n deriva; ambdós aprovats mitjançant acords del Ple del CIM de dia 13-09-2018, publicats en el BOIB número 116/18, de dia 20-09-18. En qualsevol cas, si s'escau, s'haurà de demanar informe a la DI de Residus del CIM.
En relació al segon punt, des de l'ajuntament indiquen que aquesta qüestió es fa desprès de l'aprovació de l'avaluació ambiental, quan envien l'expedient al Consell de Mallorca per a l'aprovació definitiva de la Modificació puntual. Llavors serà el Departament d'Urbanisme i Territori del Consell qui haurà d'analitzar aquesta qüestió.
De totes maneres, el Pla Residus Municipal on ja proposaven la implantació de les dues àrees a les parcel·les, va ésser informat pel Consell.
El servei d'aigües superficials de la DG de Recursos Hídrics informa favorablement el projecte i l'EIA, el 30/10/18, a efectes de l'article 55.3 de la llei 12/2017 d'urbanisme de les Illes Balears, en relació a les afeccions al domini públic hidràulic de les aigües superficials, a les seves zones de protecció (servitud i policia) i a zones inundables o potencialment inundables.
La DG d'ordenació del territori indica informa, en data 25/10/18, que examinat el contingut del projecte, aquest no afecta cap aspecte de l'ordenació urbanística o territorial sobre el que, en funció de les competències que ostenta, hagi de pronunciar-se.
La DG d'emergències i interior informa, el 20/11/18, que no hi ha cap implicació quant a les instal·lacions afectades per la normativa SEVESO. Posteriorment, el 17/1/19, s'indica que la sessió del Ple de la Comissió d'Emergències i Protecció informa favorablement el projecte.
La DG de desenvolupament tecnològic, el 5/10/18, informa el següent:
1. No es fa cap menció al vigent Pla Director Sectorial de Telecomunicacions, quan aquests tipus d'instal·lacions constitueixen serveis d'interès general per a la ciutadania.
2. Segons la llei vigent Llei 9/2014, de 9 de maig, General de Telecomunicacions (BOE 114, de 10 de maig), a l'article 2, les telecomunicacions són serveis d'interès general que es lliuren en règim de lliure competència. Es troba a faltar la inclusió d'aquesta normativa dins la documentació aportada, d'acord al que s'indica a l'article 34.3 de la esmentada llei.
3. Donat que les telecomunicacions són instal·lacions infraestructurals, així ha d'aparèixer a la modificació presentada, regint-se per l'establert al Decret 22/2005, de 10 de març, sempre i quan no s'entri en conflicte amb a llei 9/2014, General de Telecomunicacions i la seva normativa de desenvolupament en ser les telecomunicacions, un servei de competència exclusiva estatal. Per exemple, en la preferència per fer les esteses en modalitat soterrada, ja sigui per conductes propis o bé públics. Això és important des del punt de vista d'aprofitar per soterrar serveis que actualment discorrin aeris i/o preparar una escomesa general soterrada a la ciutat donada la proximitat de l'autopista i demés serveis públics propers.
4. D'acord amb el que s'indica a l'article 11 del vigent PDST, per tal de garantir l'efectivitat del drets dels operadors a ocupar domini públic, els instruments de planejament relatius a tota mena d'actuacions urbanístiques (com és ara el cas) han de contenir previsions per a dur a terme, com part del procés, les canalitzacions i galeries necessàries per a xarxes de telecomunicacions que s'integraran dins el domini públic municipal. A tal efecte, també és d'aplicació l'indicat als articles 6 i 7 del RD 330/2016, de 9 de desembre, relatiu a mesures per a reduir despeses en el desplegament de les xarxes de comunicacions electròniques d'alta velocitat (BOE 223, de 15 de setembre)
La DG de telecomunicaciones y tecnologías de la información del Ministerio de Economía y Empresa, el 5/10/18, informa favorablement de conformitat a l'article 35.2 de la llei 9/2014, de 9 de maig, General de Telecomunicacions. Fa esment que la disposició transitòria novena de llei 9/2014, de 9 de maig, general de telecomunicacions estableix que la normativa i els instruments de planificació territorial o urbanística elaborats per les administracions públiques competents que afectin el desplegament de les xarxes públiques de comunicacions electròniques hauran d'adaptar-se a allò establert als articles 34 i 35 en el termini màxim d'un any des de la entrada en vigor de la present llei.
Se recorda a tal efecte que l'esmentat termini ha vençut, i que, per tant, qualsevol instrument urbanístic de la seva competència que no estigui alineat am la llei 9/2014 haurà de ser adaptat a la mateixa. Mentrestant no es produeixi l'esmentada adaptació, qualsevol disposició contendia a la normativa i instruments de planificació territorial o urbanística que sigui contrària a l'esmentada llei, no es d'aplicació.
El Ministeri de Foment, el 4/2/19, informa favorablement en relació a les servituds aeronàutiques, amb les condicions imposades a l'informe, sempre i quan les construccions proposades o objectes fixes (postes, antenes, cartells, etc) no vulnerin les servituds aeronàutiques
La DG de salut pública i participació, en data 06/11/18, informa que cap de les parcel·les estan afectades per zones de protecció de pous i que ambdues estan situades a zona de vulnerabilitat d'aqüífers moderada, i informa favorablement el projecte.
La DG de comerç i empresa, en data 16/10/18, no formula cap observació atès de que no es tracta de cap matèria a la que li sigui d'aplicació la llei 11/2014, de 15 d'octubre,de comerç de les Illes Balears.
Conclusions
Per tot l'anterior, es formula la declaració ambiental estratègica favorable respecte de Modificació Puntual número 8 de creació d'àrees d'aportació de residus vigilades, T.M. Inca, ja que previsiblement no es produiran impactes adversos significatius sobre el medi ambient, sempre que es compleixin les mesures preventives i correctores de l'estudi ambiental estratègic.
Els futurs projectes que es derivin d'aquesta modificació hauran de complir amb els següents condicionants, com a mínim:
1.A les àrees d'aportació s'haurà d'indicar clarament amb cartells el tipus de residus que es poden recollir a la instal·lació, per no donar lloc a confusions amb els parcs verds
2.Les zones d'emmagatzematge dels residus hauran estar tapades d'alguna manera per evitar la dispersió dels residus per vent (plàstics, etc)
3.S'haurà de recollir i canalitzar els lixiviats recollits de les diferents zones i tractar-los conforme a la normativa abans del seu abocament a la xarxa municipal
4.S'hauran d'aplicar mesures preventives per evitar contaminacions en cas de vessament accidental així com les de prevenció d'incendis
5.S'hauran de tenir en compte els condicionants establerts als informes de la DG de desenvolupament tecnològic i de la DG de telecomunicaciones y tecnologías de la información del Ministerio de Economía y Empresa
Es recorda que:
-L'òrgan substantiu haurà d'analitzar si són d'aplicació els supòsits de subjecció a avaluació ambiental establerts al Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears i si els projectes d'àrees d'aportació estan subjectes a avaluació ambiental de projectes.
Si fos el cas, als projectes de construcció de cadascuna de les àrees d'aportació, s'hauran d'indicar i valorar més àmpliament, i amb els atributs establerts per la llei, els impactes associats durant l'execució i el funcionament de les instal·lacions.
Per al moment que es posi en funcionament el servei d'àrees d'aportació vigilades, es proposa:
1.estudiar la viabilitat de realitzar descomptes a les taxes o canons del serveis de residus a pagar pels usuaris que facin ús de les àrees, per tal de fomentar el seu ús i disminuir la dispersió de residus
2.realitzar fulletons informatius indicant del tipus de residus que es recullen i els avantatges de fer-les servir, tant mediambiental com econòmicament, si n'és el cas. També és recomana la utilització d'imants per aferrar a les neveres, informant de les ubicacions, horaris, telèfon etc de les àrees d'aportació.
-Vist que la parcel·la es troba afectada pel pas d'un tram del Gasoducte Sonalcu de Redexis Gas, el projecte haurà de comptar amb la pertinent autorització de l'Administració competent en matèria d'energia.
- S'adverteix que l'article 4 de la Llei 8/2019, de 19 de febrer de 2019, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears estableix que les àrees d'aportació han de ser de màxim 50 m2. Per tant, les instal·lacions previstes a la modificació puntual no són àrees d'aportació de residus, sinó deixalleries, i estan sotmesos al règim d'autorització administrativa establert a l'article 27 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats.
Palma, 24 de març de 2021
El president de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias