Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 142746
Aprovació de les bases reguladores i la convocatòria del procediment de concessió directa i a fons perdut d’ajudes per pal·liar els efectes de la covid-19 en els sectors econòmics del terme municipal de Son Servera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Son Servera, a la sessió extraordinària i urgent de 28 d'abril de 2021, va adoptar l'acord següent:

“Primer.- Aprovar les bases reguladores i la convocatòria del procediment de concessió directa i a fons perdut d'ajudes per pal·liar els efectes de la covid-19 en els sectors econòmics del terme municipal de son servera, que a continuació es transcriuen:

“BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DIRECTA I A FONS PERDUT D'AJUDES PER PAL·LIAR ELS EFECTES DE LA COVID-19 EN ELS SECTORS ECONÒMICS DEL TERME MUNICIPAL DE SON SERVERA.

1. Finalitat i Objecte

1.1. El Govern d'Espanya mitjançant el Reial Decret 463/2020, de 14 de març de 2020, va declarar l'Estat d'alarma en tot el territori nacional, essent prorrogat amb successives modificacions. En conseqüència, s'han anat adoptant mesures extraordinàries que han afectat l'activitat econòmica (prohibició de moviment dels ciutadans, suspensió d'activitats socials i econòmiques, restriccions d'aforament, mesures de distanciament social, o adaptació dels locals i establiments físics oberts al públic) provocant inseguretat als ingressos del teixit productiu local.

La crisi sanitària provocada pel brot de la COVID-19 s'està transmetent a l'economia i a la societat, i afecta tant l'activitat productiva com la demanda i el benestar de la ciutadania. És per això que l'Ajuntament de Son Servera, en aquest context, té com a prioritat absoluta en matèria econòmica protegir, preservar i donar suport al teixit productiu i social per minimitzar l'impacte i aconseguir que es produeixi al més aviat possible una normalització de l'activitat econòmica local.

1.2. La finalitat de concessió d'aquestes ajudes és donar suport a les persones empresàries del terme municipal de Son Servera a afrontar els efectes econòmics adversos derivats de la COVID-19 que hagin pogut patir.

1.3. Aquesta actuació està cofinançada pel Govern de les Illes Balears, el Consell de Mallorca i l'Ajuntament de Son Servera. Finançament derivat de la participació de l'Ajuntament de Son Servera en els Fons Mixt Consell - Ajuntaments per impulsar ajudes a tots els sectors econòmics afectats per la pandèmia; i del Conveni de col·laboració entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l'Ajuntament de Son Servera per concedir d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics.

1.4. L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes directes a persones físiques i jurídiques, així com les comunitats de bens o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, que tinguin establiment obert al públic o desenvolupin la seva activitat en el terme municipal de Son Servera i que s'hagin vist afectats per la crisi econòmica derivada de la crisis Sanitaria provocada per la COVID-19.

2. Crèdit pressupostari

Les ajudes econòmiques regulades a aquesta convocatòria s'abonaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària número 2021/4310/47902 (SUBVENCIONS SECTORS ECONOMICS COVID-19) del pressupost general de l'Ajuntament de Son Servera per la quantia de 296.800,47 euros. Quantia resultant de les aportacions següents: per una part, 98.933,49 euros del propi Ajuntament de Son Servera; per una altra part, 98.933,49 euros provinents del Consell de Mallorca; i finalment, 98.933,49 euros provinents del Govern de les Illes Balears.

3. Import de l'ajuda

L'import de l'ajuda és de 2.000 euros per centre de treball o establiment, amb un màxim de dos establiments per persona beneficiària.

4. Beneficiaris

4.1. Podran ésser beneficiaris de les ajudes de la present convocatòria persones físiques i jurídiques, així com les comunitats de bens o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, que tinguin establiment obert al públic o desenvolupin la seva activitat en el terme municipal de Son Servera i que s'hagin vist afectats per la crisi econòmica derivada de la crisis Sanitaria provocada per la COVID-19.

4.2. Les persones sol·licitants han de reunir els requisits següents:

a) Tenir el centre de treball o desenvolupar l'activitat econòmica en el terme municipal de Son Servera i no haver sol·licitat la mateixa línia de subvenció en un altre municipi.

b) Haver estat d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària durant un període mínim de 3 mesos dins l'exercici 2019 i  3 mesos dins l'exercici 2020.

c) Mantenir-se d'alta en el cens d'empresaris de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, durant un mínim de 3 mesos dins l'exercici 2021 a comptar des de la concessió de l'ajuda.

d) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb l'Ajuntament de Son Servera i també al corrent d'obligacions econòmiques amb la Seguretat Social o Mutua professional corresponent.

e) Haver tengut una reducció de la facturació durant l'exercici 2020, almenys, en un 40 % en relació amb la mitjana de facturació del mateix període comprès en l'any anterior, i haver facturat menys d'un milió d'euros durant l'exercici 2019.

f) Tenir al seu càrrec a 20 o menys treballadors de mitja anual computant els diferents centres de treball.

g) No haver estat sancionat per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la covid-19.

h) No haver acomiadat a treballadors afectats pels expedients de regulació temporal de l'ocupació.

4.3. No poden tenir la condició de beneficiàries les persones o entitats en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

D'acord amb l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en cas que siguin comunitats de béns, s'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. Si no s'indica s'entendrà que és el primer anomenat en la sol·licitud. S'ha d'afegir a la sol·licitud el contracte signat entre els comuners i el certificat bancari de titularitat bancària de la comunitat de béns.

5. Règim de concurrència

El procediment és de concurrència no competitiva, les sol·licituds es resoldran de forma individual, seran estudiades per ordre de presentació i es concediran les ajudes en el mateix ordre a totes aquelles que compleixin els requisits i les condicions  previstes  a  la  convocatòria,  fins  a  l'exhauriment  dels  fons  destinats.  Aquelles sol·licituds  que  complint  els  requisits  per  adquirir  la  condició  de  beneficiari  els  falti  algun document  preceptiu  o  d'acreditació  se'ls  concedirà un  termini  de  10  dies  hàbils  per  poder presentar  en  un  sol  cop  tota  la  documentació  que  els  manqui;  en  aquest  cas,  la  data  de presentació  que  es  tindrà  en  compte  serà  la  de  la  presentació  de  tota  la  documentació completa.

Les ajudes econòmiques directes i a fons perdut objecte de la present convocatòria són compatibles amb altres ajudes rebudes dins l'any 2021 per la mateixa finalitat, sempre i quan aquestes no provinguin del Fons Mixt Consell – GOIB. No obstant, a la sol·licitud s'ha d'indicar quines ajudes s'han obtingut dins l'exercici 2020 i 2021 i l'import de les mateixes.

6. Termini i lloc de presentació de sol·licituds

6.1. Atesa l'especificitat de les ajudes, s'aproven conjuntament les bases i la convocatòria i es publiquen en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el previst a l'article 25 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.

6.2. La sol·licitud es pot presentar a partir del vuitè dia hàbil a comptar a partir del dia següent al de la publicació de l'aprovació de les bases i de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins a l'exhauriment del crèdit pressupostari que estableix el punt 4 de la convocatòria o fins l'1 de setembre de 2021.

Un cop exhaurit el crèdit pressupostari, es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears aquesta situació i la presentació de les sol·licituds no donarà cap dret a l'obtenció de l'ajuda.

6.3. Els models normalitzats, així com les bases i la resta de documentació associada a l'expedient, estaran disponible a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera.

6.4. La simple presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir amb les obligacions i deures que en deriven.

6.5. S'ha de presentar una sol·licitud per empresa i activitat econòmica afectada, independentment que es disposi d'un o més establiments o locals per a l'exercici de les activitats.

6.6. Les sol·licituds s'han de formalitzar per escrit segons els models normalitzats de sol·licitud (annex 1), declaració responsable (annex 2) i la resta de documentació preceptiva.

6.7. La presentació de les sol·licituds es farà de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera o de manera presencial al Registre General de l'Ajuntament, i han d'anar adreçades a la Batlia Presidència i acompanyades de la documentació indicada en l'article 8. La presentació de la sol·licitud i de la documentació que s'acompanya també es pot fer en les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.8. Per a aquelles empreses obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, la sol·licitud s'ha de presentar de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/dossier), en la qual hi ha disponible la informació de la convocatòria i el model de sol·licitud, així com les publicacions de la resolució de les ajudes.

6.9. D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a presentar la documentació a través de mitjans electrònics els subjectes següents:

a. Les persones jurídiques.

b. Les entitats sense personalitat jurídica.

c. Les persones que exerceixen una activitat professional per a la qual es requereix col·legiació obligatòria.

d. Qui representa una persona interessada que estigui obligada a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

7. Documentació a aportar amb la sol·licitud

7.1. La sol·licitud complimentada (Annex I) anirà acompanyada de la documentació següent:

1. Fotocòpia del NIF o DNI/NIE.

2. Fotocòpia del DNI/NIE de la persona signant.

3. Certificat tributari de situació censal a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, per a acreditar els períodes d'alta que s'exigeixen com a mínim. 

4. Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

5. Certificat expedit per l'entitat bancària de titularitat bancària. No s'admeten altres documents per acreditar la titularitat de compte bancari com poden ser un rebut, un document elaborat per l'interessat, etc.

6. En el cas que siguin comunitats de béns, s'ha fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos de execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. Si no s'especifica s'entendrà com a tal a la primera designat en la sol·licitud.

7. Declaració responsable complimentada  (Annex II) en els termes següents:

a) Totes les dades contingudes en la sol·licitud i als documents que s'adjunten són certs. 

b) el centre de treball o desenvolupar l'activitat econòmica en el terme municipal de Son Servera.

c) haver sol·licitat la mateixa línia de subvenció en un altre municipi.

d) Compromís de mantenir-se d'alta en el cens d'empresaris de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, durant un mínim de 3 mesos dins l'exercici 2021 a comptar des de la concessió de l'ajuda.

e) Tenir al seu càrrec a 20 o menys treballadors de mitja anual computant els diferents centres de treball.

f) La facturació durant l'exercici 2020 s'ha reduït, almenys, en un 40 % en relació amb la mitjana de facturació del mateix període comprès en l'any anterior, i la quantitat facturada a l'exercici 2019 ha estat inferior a un milió d'euros.

g) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb l'Ajuntament de Son Servera i també al corrent d'obligacions econòmiques amb la Seguretat Social o Mutua professional corresponent.

h) Que l'entitat està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada (si és obligatòria la inscripció registral), si es tracta d'una empresa.

i) Que l'entitat està vàlidament constituïda i inscrita en el registre de cooperatives, si es tracta d'una cooperativa.

j) Que en cas de tractar-se d'una comunitat de béns, societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica no es dissoldrà fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst als articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'acord amb l'establert a l'article 11 de l'esmentada llei.

k) Que l'establiment no ha estat sancionat per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la COVID-19.

l) Que no s'han acomiadat treballadors o treballadores afectats pels expedients de regulació temporal de l'ocupació (ERTO).

m) Complir amb totes les obligacions previstes a l'article 14 i requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

n) No haver rebut cap sanció o condemna, en els tres darrers anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma.

7.2. D'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, la falsedat o l'omissió de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment que es tingui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a què hi hagués lloc.

Així mateix, la resolució de l'Administració Pública que declari tals circumstàncies podrà determinar l'obligació de l'interessat de restituir la situació jurídica al moment previ al reconeixement, així com la impossibilitat d'instar un nou procediment amb el mateix objecte durant un marc temporal determinat per la llei, tot això conforme als termes establerts en les normes sectorials d'aplicació.

7.3.  L'Ajuntament de Son Servera pot sol·licitar qualsevol altra documentació complementària a la prevista en aquestes bases, per completar o aclarir el dret a l'ajuda o la documentació presentada. En el cas que no s'aporti la documentació establerta o la sol·licitada posteriorment, s'entén que la persona sol·licitant desisteix del procediment, amb l'obligació de reintegrar l'ajuda percebuda, si és el cas.

8. Procediment, resolució i pagament de l'ajuda

8.1. El procediment de concessió es tramita en règim de concessió directa i de règim de concurrència no competitiva segons el que estableix l'article 22.2.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, atenent a raons d'interès públic, econòmic i social ateses les circumstàncies actuals que dificulten la convocatòria pública en règim de concurrència competitiva. La gestió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i l'eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

8.2. L'òrgan competent per ordenar i instruir el procediment de concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria és Batlia. Rebudes les sol·licituds, l'òrgan competent ha d'instruir els procediments, comprovar el compliment dels requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria corresponent i, si escau, requerir a les persones sol·licitants que aportin tota la documentació i informació complementària que s'estimi oportuna per fonamentar la seva sol·licitud, o que esmenin els defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils. A més, aquest òrgan pot realitzar d'ofici totes les actuacions que estimi necessàries i convenients per determinar, conèixer i comprovar les dades que figurin en les sol·licituds, en virtut de les quals s'han de valorar les sol·licituds per tal de resoldre l'expedient de concessió d'ajuda.

8.3. D'acord amb el que disposa l'article 71 de la Llei 39/2015, en la tramitació de sol·licituds s'ha de guardar l'ordre estricte de presentació. La persona tècnica instructora designada ha d'emetre un informe proposta de resolució respecte de la totalitat o un nombre determinat de sol·licituds, indicant les persones beneficiàries i les quanties de les ajudes corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin estat desestimades. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.4. L'òrgan competent per resoldre i concedir l'ajuda és la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal. La resolució de concessió ha de determinar la quantia concedida i ha d'incorporar, si és el cas, les condicions i obligacions a què està subjecta la persona beneficiària. La resolució l'ha de dictar l'òrgan competent i l'ha de notificar a les persones beneficiàries mitjançant un anunci publicat en la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/dossier). Els terminis de recurs es compten a partir de l'endemà en què es produeix aquesta publicació.

La resolució també ha de servir per entendre justificada l'ajuda, reconèixer l'obligació (import justificat) a favor de les persones beneficiàries i ordenar el pagament de les obligacions reconegudes mitjançant transferència bancària, en el compte corrent que hagi indicat la persona beneficiària. 

8.5. El pagament d'aquestes ajudes s'ha de fer en un pagament únic a cada persona beneficiària per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió, sense que sigui necessària la constitució de garanties.

8.6. La persona sol·licitant pot desistir de la sol·licitud, o renunciar al dret a l'ajuda, en qualsevol moment i mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament de Son Servera. L'Ajuntament de Son Servera ha de dictar una resolució en què expressi les circumstàncies que concorren, amb indicació dels fets produïts i les normes legals, així com, si és el cas, la concessió de l'ajuda a la persona o a les persones sol·licitants següents en l'ordre del registre d'entrada.

9. Publicació de la convocatòria i de la concessió

D'acord amb el previst a l'article 20.4.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Departament d'Intervenció enviarà informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessió que en derivin a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

El text íntegre d'aquestes bases i de la convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'edictes de las Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera i en la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Les resolucions de concessió de les ajudes es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i al tauler d'edictes de las Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera.

10. Obligacions de les persones beneficiàries

a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix l'ajuda i qualsevol altra comprovació o control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la documentació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.  

b) Mantenir-se d'alta en el cens d'empresaris de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, durant un mínim de 3 mesos dins l'exercici 2021 a comptar des de la concessió de l'ajuda.

c) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb l'Ajuntament de Son Servera, i també al corrent d'obligacions econòmiques amb la Seguretat Social o Mutua professional corresponent.

d) Conservar els documents que demostren que compleix els requisits per ser beneficiària de l'ajuda durant un període de quatre anys des que s'ha concedit l'ajuda.

e) Procedir al reintegrament en els casos previstos en aquesta convocatòria i la normativa aplicable.

f) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

11. Compatibilitat amb altres ajudes

Aquestes ajudes són compatibles amb la percepció de qualsevol altra ajuda procedent de qualsevol entitat del sector públic o privat, sempre i quan aquestes no provinguin del Fons Mixt Consell – GOIB.

12. Reintegrament

L'incompliment de les condicions imposades en aquestes bases pot donar lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, en els termes que preveu l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 161/2004, de 6 de novembre.

13. Infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

També seran d'aplicació qualsevol normativa sancionadora administrativa o penal que sigui aplicable quant a la falsedat de les dades incloses dins les declaracions responsables.

14. Tractament de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:

a. El responsable del tractament de les dades de les persones interessades és l'Ajuntament de Son Servera (CIF P0706200C, plaça Sant Ignasi, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.

b. La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de l'ajuda directa per atenuar l'impacte econòmic de la COVID-19 al terme municipal de Son Servera.

c. El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. No obstant això, les dades es conserven amb finalitat d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.

d. L'Ajuntament de Son Servera té legitimació per tractar les dades en l'exercici dels poders públics o competències pròpies.

e. Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Son Servera, llevat que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.

f. La persona interessada pot  exercir  els seus  drets  d'accés, rectificació,  oposició, supressió, cancel·lació. Per a això, ha de formular sol·licitud d'Exercici dels Drets de Rectificació, Supressió, Limitació, Portabilitat o Oposició en relació amb Dades de Caràcter Personal, o sol·licitud d'Exercici del d'Accés (Dades de Caràcter Personal).

Les sol·licituds s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament de Son Servera, plaça Sant Ignasi, 1 - 07550 - Son Servera, o bé mitjançant la seva seu electrònica https://sonservera.eadministracio.cat/.

Així mateix, la persona interessada té dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control (www.aepd.es) si considera que el tractament no s'ajusta a la normativa vigent.

15. Legislació supletòria i interpretació de les bases

15.1. En tot allò que no preveuen aquestes bases regeix el que disposa l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 161/2004, de 6 de novembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals; les Bases d'Execució del Pressupost Municipal per a l'any 2021 i demés normativa que hi resulti d'aplicació.

15.2. Per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació, és competent l'òrgan amb facultats per aprovar les bases, que queda autoritzat per dictar aquells actes que siguin necessaris.

16. Recursos

La resolució que recaigui en aquest procediment no posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu, recurs contenciós administratiu. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que hi procedeixi.

Contra les presents bases, en tant disposició administrativa de caràcter general, no cap recurs en via administrativa, sinó directament recurs contenciós-administratiu davant la Sala Contenciosa-Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en aplicació de l'article 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El recurs s'haurà d'interposar en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació d'aquestes Bases en el BOIB, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

Tot això sense perjudici de que pugueu interposar qualsevol altre recurs que pogueu estimar més convenient al vostre dret.

 

 

ANNEX I SOL·LICITUD D'AJUDA PER  PAL·LIAR ELS EFECTES DE LA COVID-19 EN ELS SECTORS ECONÒMICS DEL  TERME MUNICIPAL DE SON SERVERA.

Dades sol·licitant:

Nom i llinatges/Nom social:______________________________________________________

DNI/CIF:______________Domicili:__________________________Localitat:______________

 CP:________ Província: __________Telèfon:_____________ Correu electrònic:___________

_______________________________

Dades del representant legal

Si és el cas, heu d'adjuntar la documentació que acrediti la representació legal:

Nom i llinatges/Nom social:______________________________________________________

DNI/CIF:______________Domicili:__________________________Localitat:______________

 CP:________ Província: __________Telèfon:_____________ Correu electrònic:___________

_______________________________ en representació de _____________________________

en qualitat de ________________________________  .

EXPÒS

Que he tengut coneixement de la convocatòria aprovada  per part de l'Ajuntament de Son Servera, de les ajudes per pal·liar els efectes de la Covid-19 en els sectors econòmics del municipi de Son Servera.  

Que reunesc tots els requisits establerts a les bases de la convocatòria per ser beneficiària de les ajudes.

Que l'establiment/ els establiments (màxim 2) /centre de treball pels quals sol·licito l'ajuda són:

-Nom comercial____________________________________________________________

-Ubicació_____________________________________________________________________

-Nom comercial____________________________________________________________

-Ubicació_____________________________________________________________________

Emplenar  només en cas de comunitat de béns:

Indicació dels compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris________________________________________________

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

SOL·LICIT

Que em sigui concedit, d'acord amb la convocatòria del procediment de concessió directa i a fons perdut d'ajudes per pal·liar els efectes de la Covid-19 en els sectors econòmics del terme municipal de Son Servera,  l'import de               ( ) 2.000 euros  

                                                                       ( ) 4.000 euros

Son Servera, _______ de __________________de 2021

 

Documentació que adjunt:

( )  Còpia DNI/NIE o NIF

( ) Còpia DNI/NIE  de la persona que signa.

( ) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

( ) Certificat tributari de situació censal a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, per a acreditar els períodes d'alta que s'exigeixen com a mínim. 

( ) Certificat expedit per l'entitat bancària de titularitat bancària. No s'admeten altres documents per acreditar la titularitat de compte bancari com poden ser un rebut, un document elaborat per l'interessat, etc.

( ) Declaració responsable complimentada  (Annex II)

 

 

ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE RELATIVA AL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DIRECTA I A FONS PERDUT D'AJUDES PER PAL·LIAR ELS EFECTES DE LA COVID-19 EN ELS SECTORS ECONÒMICS DEL  TERME MUNICIPAL DE SON SERVERA.

Dades sol·licitant:

Nom i llinatges/Nom social:______________________________________________________

DNI/CIF:______________Domicili:__________________________Localitat:______________

 CP:________ Província: __________Telèfon:_____________ Correu electrònic:___________

_______________________________

Dades del representant legal

Si és el cas, heu d'adjuntar la documentació que acrediti la representació legal:

Nom i llinatges/Nom social:______________________________________________________

DNI/CIF:______________Domicili:__________________________Localitat:______________

 CP:________ Província: __________Telèfon:_____________ Correu electrònic:___________

_______________________________ en representació de _____________________________

en qualitat de ________________________________  .

​​​​​​​D'acord amb l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre,  del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques,

DECLAR, sota la meva responsabilitat:

- Que tenc poder suficient per actuar

- Que totes les dades de la sol·licitud i de la documentació que adjunt són certes.

- Que no he / Que l'entitat a la qual represent no ha  sol·licitat, en un altre municipi, la mateixa subvenció  provinent del Fons mixt, CAIB-Consell de Mallorca-Ajuntaments.  

- Que tenc / que  l'entitat a la qual represent té  el centre de treball o desenvolup/a l'activitat econòmica en el terme municipal de Son Servera.

- Que la facturació durant l'exercici 2020 s'ha reduït, almenys, en un 40 % en relació amb la mitjana de facturació del mateix període comprès en l'any anterior, i la quantitat facturada a l'exercici 2019 ha estat inferior a un milió d'euros.

- Que tenc al meu càrrec / que l'entitat a la qual represent  té al seu càrrec 20 o menys treballadors de mitja anual computant els diferents centres de treball.

- Que no he estat sancionat / que l'entitat a la qual represent  no ha estat sancionat per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la COVID-19.

- Que no he acomiadat / que l'entitat a la qual represent  no ha acomiadat a treballadors o treballadores afectats pels expedients de regulació temporal de l'ocupació  (ERTO).

- Que estic / que  l'entitat a la qual represent està  al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb l'Ajuntament de Son Servera i també al corrent d'obligacions econòmiques amb la Seguretat Social o Mútua professional corresponent.

- (Si es tracta d'una empresa) Que l'entitat a la qual represent està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada, si és obligatòria la inscripció registral.

- (Si es tracta d'una cooperativa) Que l'entitat a la qual represent està vàlidament constituïda i inscrita en el registre de cooperatives.

- (Si es tracta  d'una comunitat de béns, societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica) Que l'entitat a la qual represent no es dissoldrà fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst als articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'acord amb l'establert a l'article 11 de l'esmentada llei.

- Que complesc / que l'entitat a la qual represent compleix les obligacions previstes a l'article 14 i requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Que no concorr en /  que l'entitat a la qual represent no concorren en les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

- Que no he estat condemnat / Que la persona a la qual represent no ha estat condemnada ni sancionada  en els tres darrers anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma.

- Que estic d'alta / Que l'entitat a la qual represent està d'alta   a l'Impost d'Activitats Econòmiques durant un període mínim de 3 mesos durant l'any 2019 i 3 mesos durant l'any 2020.

- Que em compromet/ Que l'entitat a la qual represent es compromet  a mantenir-se d'alta en el cens d'empresaris de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, durant un mínim de 3 mesos dins l'exercici 2021 a comptar des de la concessió de l'ajuda.

- Que complesc/   Que la persona a la qual represent compleix  les obligacions previstes a l'article 14 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre general de subvencions així els requisits prevists a l'article 13 de la mateixa llei.

-  Que em sotmet/ Que la persona a la qual represent a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la normativa de subvencions vigent.

- Que em compromet  / Que la persona a la qual represent es compromet a col·laborar i facilitar tota la documentació que l'Ajuntament de Son Servera em requereixi en relació a les seves funcions de control i fiscalització d'aquesta subvenció. I per tal de dur-les a terme, autoritz expressament a l'Ajuntament de Son Servera perquè, en tot el temps que duri la tramitació, pugui sol·licitar informació a altres administracions per poder fer  les comprovacions oportunes.

 

Son Servera,                        de                                     de  2021.”

 

Segon.- Autoritzar la despesa que es destinarà a aquestes actuacions per un import de 296.800,47 euros a càrrec de l'aplicació pressupostària 2021/4310/47902.

Tercer.- Publicar el present acord al tauler d'edictes municipal i en el BOIB, per un termini de set dies d'informació pública, d'acord amb l'establert a l'article 25 de la 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.”

 

Son Servera, 29 d'abril de 2021

La batlessa Natalia Troya Isern