Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 141731
Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 30 d’abril de 2021 per la qual es regula la inscripció al Cens d’Entitats Col·laboradores de Formació Permanent del Professorat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

  1.  La  Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, estableix a l'apartat 2. del seu article 2 que els poders públics han de prestar una atenció prioritària al conjunt de factors que afavoreixen la qualitat de l'ensenyament i, en especial, la qualificació i formació del professorat.

  2.  El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix a l'article 6.4 que les entitats col·laboradores han de presentar plans semestrals o anuals de formació del professorat, en les condicions que s'estableixin, per tal que les accions formatives puguin ser homologades i reconegudes per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, actualment Conselleria d'Educació i Formació Professional.

  3.  El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix  a l'article 7.2, indica que les entitats col·laboradores poden formular propostes de formació per a l'homologació i el reconeixement de les accions formatives coherents amb el pla quadriennal de formació.

  4.  L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari estableix a l'article 2.2 que les activitats de formació només poden homologar-se si l'entitat col·laboradora està inscrita al Cens d'Entitats Col·laboradores i que, per mitjà d'una resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, s'han de dictar les instruccions en relació amb els requisits i el procediment que han de complir aquestes entitats per inscriure's al Cens.

  5.  L'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 14 d'abril de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix a l'article Primer les modificacions de l'article 2 de l'Ordre  sobre  les activitats objecte d'homologació i reconeixement.

  6.  El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears, estableix en l'article 2 l'estructura orgànica bàsica per a les conselleries que integren l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El punt 6.d) d'aquest article disposa que la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a través de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, és l'òrgan que exerceix les competències en matèria de formació permanent del professorat.

Fonaments de dret

  1.  Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

  2.  El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 16 de juliol).

  3.  La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 22 de setembre de 2020 per la qual s'aprova el Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2020-2024.

  4.  L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  5.  L'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 14 d'abril de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  6.  El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

  1.  Aprovar les instruccions que regulen els requisits i el procediment que han de complir les entitats per inscriure's al Cens d'Entitats Col·laboradores de Formació del Professorat i la documentació necessària per sol·licitar-ho, que figuren a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

  2.  Aprovar el model de sol·licitud, que figura a l'annex 2.

  3.  Ordenar la publicació d'aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al lloc web del Servei de Formació Homologada i Capacitació

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb el que s'estableix als articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que s'estableix a l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 30 d'abril de  2021

La directora general Amanda  Fernández Rubí

 

ANNEX 1 Instruccions per regular els requisits i el procediment que han de complir les entitats per inscriure's al Cens d'Entitats Col·laboradores de Formació del Professorat

Article 1

Objecte

Aquesta Resolució té com a objecte regular els requisit, el procediment que han de complir les entitats per inscriure's al Cens d'Entitats Col·laboradores de Formació del Professorat  i les obligacions que han de complir.

Article 2

Entitat col·laboradora

Es poden considerar entitats col·laboradores de formació del  professorat  les que estableix el Decret 41/2016 a l'article 19.2 .

  1.  La Universitat de les Illes Balears.
  2.  Altres universitats amb àmbit d'actuació a les Illes Balears.
  3.  Associacions professionals de docents, sense ànim de lucre, de l'àmbit de l'ensenyament de les Illes Balears.
  4.  Les organitzacions sindicals de l'àmbit de l'ensenyament a les Illes Balears.
  5.  Les organitzacions empresarials més representatives en l'àmbit de l'ensenyament de les Illes Balears.
  6.  Les entitats públiques o privades dotades de personalitat jurídica pròpia que expressin en els seus estatuts l'absència d'ànim de lucre en totes les seves activitats i que entre les finalitats de les quals figuri la formació permanent del professorat i altres professionals que treballen en l'àmbit de l'ensenyament no universitari.
 

Article 3

Procediment i requisits per inscriure's al Cens d'Entitats Col·laboradores de Formació del Professorat

  1.  Les entitats incloses en algun dels apartats de l'article 2 abans esmentat poden sol·licitar la inscripció al Cens d'Entitats Col·laboradores de Formació del Professorat,  d'acord amb el procediment següent:

a.  Les entitats incloses als apartats a, b, d i e de l'article 2 que vulguin ser inscrites al Cens únicament han de presentar la sol·licitud, (Annex 2), per a la inscripció al Cens d'Entitats Col·laboradores de Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, degudament signada pel representant legal i amb el segell de l'entitat.

b.  Les entitats incloses a l'apartat c i f de l'article 2 han de presentar la sol·licitud acompanyada d'una còpia autèntica dels estatuts constitutius de l'entitat, en els quals figurin de forma expressa els tres  requisits següents:

  • Que entre els seus fins està la formació permanent del professorat i altres professionals que treballen en l'àmbit de l'ensenyament no universitari.
  • L'absència d'ànim de lucre en totes les seves activitats.
  • La inscripció de l'entitat en el registre corresponent.

c.  La sol·licitud i la documentació relacionada s'han de presentar com estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

d.  La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa  després de revisar la documentació aportada per l'entitat i el compliment dels requisits establerts durà a terme, si pertoca, la inscripció al Cens d'Entitats Col·laboradores de Formació del Professorat, i ho comunicarà a l'entitat  interessada.

Article 4

Obligacions de les entitats col·laboradores

1. Són obligacions de les entitats col·laborades inscrites al Cens:

a.  Seguir el procediment regulat a l'article 8 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 modificat per l'article 5 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia  14 d'abril de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari en el cas de presentar un programa  d'activitats de formació permanent.

b.  Desenvolupar el programa d'activitats d'acord amb el disseny presentat i aprovat.

c.  Facilitar, en qualsevol moment del procés, a la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, tota aquella informació i documentació referida a les activitats de formació de les quals es demanin.

d.  Difondre adequadament les activitats. Per això, la convocatòria ha d'incloure els apartats següents:

1. Entitat convocant.

2. Títol de l'activitat.

3. Modalitat i línia estratègica segons el Pla Quadriennal vigent en la data de sol·licitud de l'activitat formativa.

4. Forma de participació: presencial, a distància o mixta.

5. Destinataris: nombre màxim i mínim de places; nivell o etapa a què es dirigeix, àrea, etc., i criteris de selecció, si fossin necessaris.

6. Hores de durada, amb indicació, si escau, de les hores presencials i de les hores en línia.

7. Objectius, continguts, metodologia i activitats de transferència i aplicabilitat.

8. Criteris d'avaluació dels participants: percentatge d'assistència mínima a les sessions presencials i compromisos de treball, en especial el treball d'aplicació en el centre relacionat amb els continguts de l'activitat de formació, segons el que preveu l'article 6 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 24 d'abril de 2017.

9. Aspectes organitzatius: dates d'inici i fi d'inscripció, dates de realització, lloc, horari, responsable de l'activitat, formadors i d'altres.

10. Número d'identificació com a formació homologada, assignat per una Resolució de la directora general de  Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

e. Presentar segons dicta la normativa vigent i els models corresponents publicats a la plana web del Servei de Formació Homologada i Capacitació la memòria final de l'activitat; l'acta d'avaluació, segellada i signada pel responsable de l'activitat, amb indicació de les persones que tenen  dret a certificació fent constar el seu nom, llinatges, DNI/NIE i centre de destinació en el moment d'inscriure's en l'activitat formativa i un model del certificat que es pretén emetre.

2. Les entitats inscrites al Cens han de donar una informació completa, veraç i precisa, i han de comunicar en la documentació aportada a la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, qualsevol  variació  que s'hagi produït en relació a les dades amb les quals es va homologar una activitat formativa.

3. L' incompliment de les obligacions indicades pot donar lloc a la  revocació de l'homologació i, si n'és el cas, a la revisió de la inclusió de l'entitat al Cens d'entitats Col·laboradores de Formació del Professorat.

Article 5

Publicitat del Cens

La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa  ha de donar publicitat del Cens d'Entitats Col·laboradores de Formació del Professorat al seu web.

Article 6

Baixa de la inscripció al Cens

  1.  Si una entitat incompleix alguna de les obligacions que preveu aquesta Resolució serà donada de baixa del Cens  d'Entitats Col·laboradores de Formació del Professorat.  La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha de comunicar-ho prèviament a l'entitat interessada perquè aquesta pugui fer  al·legacions en un termini màxim de 10 dies hàbils.
  2.  La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa pot donar de baixa d'ofici les entitats que no hagin presentat cap proposta de formació durant dos cursos seguits.

Disposició derogatòria.

Derogar la Resolució  de la directora general  de Formació Professional i Formació del Professorat   de dia 22 de maig de 2017   per la qual es regula la inscripció al Cens d'Entitats Col·laboradores en la formació permanent del professorat. Tot i això, fins que no es produeixi la fermesa d'aquesta Resolució, la primera mantindrà la seva vigència.

 

 

ANNEX 2 Model de sol·licitud d'inscripció al Cens d'Entitats Col·laboradores de Formació del Professorat

Entitat sol·licitant

 

Adreça

 

Localitat

 

Codi Postal

 

Telèfon

 

Correu electrònic

 

Responsable de l'entitat

 

DNI

 

Correu electrònic

 

Persona de contacte

 

Telèfon

 

Correu electrònic

 

SOL·LICIT, d'acord amb el que preveu l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017, modificada per  L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia  14 d'abril de 2021  de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari, la inscripció al Cens d'Entitats Col·laboradores de formació del Professorat, per la qual cosa adjunt la documentació que faig constar a continuació:

Documentació aportada (obligatòria):

  • còpia autèntica dels estatuts constitutius de l'entitat

  • altres:

 

 

 

EXPÒS, així mateix, que assumeixo les obligacions a les quals fa referència l'article 4 de la Resolució de la directora de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 30 d'abril de 2021

 

__________________, ______ de ______________________de ________

(signatura i segell)

 

DIRECCIÓ GENERAL DE  PRIMERA INFÀNCIA, INNOVACIÓ I COMUNITAT EDUCATIVA