Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 141204
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeixen ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d’aire per reduir els contagis per la COVID-19 s’autoritzen i disposen les despeses, es reconeixen les obligacions i se’n proposen els pagaments

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 16 de desembre de 2020, s'ha aprovat la convocatòria extraordinària d'ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 ( BOIB núm. 210 de 17 de desembre).

2. Dins el termini establert a resolució esmentada al paràgraf 1, han tingut entrada a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de forma telemàtica la sol·licitud i la documentació prevista en la convocatòria per part dels titulars de petites empreses del sector de la restauració a què fa referència l'annex 1.

3. En les sol·licituds a què es fa referència a l'annex 1 s'ha emès informe de validació automàtica per part del sistema Helium o informe favorable de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, òrgan instructor del procediment. Mitjançant validació automàtica o, en el seu cas, informe favorable s'ha comprovat que les sol·licituds que consten a l'annex 1:

- Han declarat responsablement que compleixen amb els requisits establerts en el punt 2 de la convocatòria per ser beneficiaris dels ajuts.

- Han realitzat les declaracions responsables establertes en el punt 5.3 de la convocatòria.

- Han declarat responsablement que es troben al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears, i al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Han presentat la documentació necessària prevista en el punt 6 de la convocatòria.

4. D'acord amb el punt 7 de la resolució de la convocatòria, el procediment de concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut de la urgència, derivada de la crisi sanitària causada per la pandèmia de la COVID-19, i del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les sol·licituds s'han de resoldre per rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, sobre la base dels requisits establerts en aquesta resolució sempre que hi hagi crèdit suficient.

5. D'acord al punt 8 de la convocatòria l'import de l'ajut serà del 100% de la inversió realitzada, amb un màxim de 800 euros per centre de treball, amb un màxim de 4 centres de treball. La inversió ha de ser d'un import mínim de 450 € per centre de treball, d'acord amb el que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria.

6. Hi ha crèdit adequat i suficient per fer efectiva aquesta subvenció a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

3. Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19( BOIB núm.180, de 20 d'octubre).

4. Llei 1/2019 de, 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, (BOIB núm. 15 de 2 de febrer de 2019).

5. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 31 de setembre).

7. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).

8. L'Ordre del conseller de Turisme de dia 20 de juny de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores en matèria de turisme ( BOIB núm. 96, de 25 de juny de 2005).

Per tot l'exposat anteriorment dict la següent,

Resolució

1. Concedir un ajut per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 a les empreses que figuren a l'annex 1, per una despesa global de 43.327,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, per l'import individual indicat

2. Autoritzar i disposar una despesa global de 43.327,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec de la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, per l'import individual indicat.

3. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per una despesa global de 43.327,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per l'any 2021, per l'import individual indicat.

4. D'acord amb el que disposa l'article 29 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, s'admet per a la justificació de despeses inferiors a tres mil euros, una declaració formal de la persona física o de l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

5. Comunicar als beneficiaris que els ajuts que estableix aquesta resolució es troben sotmeses al Règim del Marc Nacional Temporal, d'acord al punt 10 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

6. Els beneficiaris queden obligats al compliment de les obligacions establertes en el punt 9 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

7. Els beneficiaris hauran de tenir a disposició d'eventuals actuacions de control la següent documentació:

- Informe de vida laboral del codi de compte de cotització, a la data de la publicació d'aquesta resolució.

- Factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura, data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura.

- Document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.

- Certificats d'estar el corrent amb les agències tributàries estatal i autonòmica i amb la seguretat social a la data de la publicació d'aquesta resolució.

8. Comunicar a les empreses beneficiàries que queden obligades al compliment de les obligacions establertes en el punt 12 de la Resolució, així en cas de no haver realitzat la inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire a la data de la sol·licitud, el sol·licitant s'haurà de comprometre a realitzar una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire destinats a obtenir un cabal de ventilació de 12,5 l/s i persona, i en un mesurador de CO2 dins la declaració responsable inclosa amb la sol·licitud telemàtica i a més haurà d'aportar fins dia 1 de setembre de 2021 una declaració responsable d'haver realitzat una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire, i en un mesurador de CO2.

En cas de no haver realitzat una inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire i en un mesurador de CO2 de al manco l'import de l'ajuda concedida, el beneficiari de l'ajuda haurà de presentar fins dia 1 de setembre de 2021 una sol·licitud de reintegrament voluntari de l'ajuda, per la totalitat o la part no invertida, i es procedirà a tramitar el corresponent expedient de reintegrament.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 28 d'abril de 2021

El director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular

Manuel Porras Romero

(Per delegació, Resolució de 8 de juliol de 2019. BOIB núm. 97/2019)

  

ANNEX 1

Beneficiaris dels ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

 

NUM EXPEDIENT

NIF BENEFICIARI

IMPORT DE L'AJUDA

[RST 1308/2021]

E16666034

800,00

[RST 1307/2021]

78185004T

799,00

[RST 1302/2021]

B57946089

800,00

[RST 1301/2021]

X5168560T

800,00

[RST 1299/2021]

B16518607

799,00

[RST 1298/2021]

E16568008

799,00

[RST 1295/2021]

Y0169395Z

800,00

[RST 1294/2021]

37340452K

799,00

[RST 1292/2021]

24240388K

665,00

[RST 1291/2021]

B16501389

525,00

[RST 1290/2021]

B07688336

800,00

[RST 1289/2021]

B07231715

550,00

[RST 1286/2021]

X5414879N

800,00

[RST 1285/2021]

X8741843A

800,00

[RST 1284/2021]

43117435W

1598,00

[RST 1282/2021]

Y1878654M

800,00

[RST 1281/2021]

E07125974

800,00

[RST 1280/2021]

34064698L

800,00

[RST 1279/2021]

43011797A

800,00

[RST 1277/2021]

24215191D

800,00

[RST 1276/2021]

Y4006110F

799,00

[RST 1275/2021]

42990272Y

800,00

[RST 1274/2021]

43114265Y

799,00

[RST 1273/2021]

E57796104

799,00

[RST 1272/2021]

B57921769

800,00

[RST 1271/2021]

53530538Q

799,00

[RST 1269/2021]

76145046G

463,00

[RST 1267/2021]

B16644858

469,00

[RST 1266/2021]

43036850D

761,00

[RST 1255/2021]

B07806557

800,00

[RST 1222/2021]

43007207J

799,00

[RST 1219/2021]

E07268725

799,00

[RST 1217/2021]

43116016D

799,00

[RST 1210/2021]

43205348D

799,00

[RST 1170/2021]

43011145H

799,00

[RST 1164/2021]

41734235E

800,00

[RST 1160/2021]

43112369L

800,00

[RST 1093/2021]

E07304090

800,00

[RST 1086/2021]

B16513046

800,00

[RST 1083/2021]

B57909160

799,00

[RST 1055/2021]

E57934655

800,00

[RST 1054/2021]

B57922940

800,00

[RST 1030/2021]

B16612756

800,00

[RST 1012/2021]

16610846Q

762,00

[RST 899/2021]

49779136Y

800,00

[RST 896/2021]

43185481Z

800,00

[RST 891/2021]

X3075425A

799,00

[RST 814/2021]

B88428446

799,00

[RST 791/2021]

E07289366

800,00

[RST 519/2021]

X2329202S

800,00

[RST 450/2021]

B57798290

750,00

[RST 390/2021]

23777396L

800,00

[RST 213/2021]

53534003P

800,00

[RST 128/2021]

49925179E

1600,00