Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 140490
Aprovació definitiva de la modificació de les bases d’execució del pressupost general 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. núm. AE 89/2021)

Atès que durant el termini d'exposició pública no s'han presentat reclamacions per les causes determinades a l'article 170.2 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals (TRLRHL), es considera definitivament aprovada la modificació de la base 26 de les bases d'execució del pressupost general 2021, aprovada inicialment per acord del Ple de l'Ajuntament de 25 de març de 2021, d'acord amb allò que preveu l'article 169.1 TRLRHL, amb la nova redacció que a continuació es reprodueix:

Base 26. Regulació en matèria de subvencions (no regulades en el reglaments municipals específics: culturals, socials i juvenils, o esportives).

1. Les subvencions municipals tindran per objecte fomentar la realització d'activitats d'utilitat pública o interès social o promoure la consecució de finalitats públiques atribuïdes a la competència local,

a. Publicitat, transparència, ocurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació.

b. Eficàcia en el compliment dels objectius de l'Ajuntament.

c. Eficiència en l'assignació i utilització de recursos públics.

2. Tindrà la consideració de beneficiari de subvencions la persona física o jurídica que hagi de realitzar l'activitat que va fonamentar el seu atorgament o que es trobi en la situació que legitima la seva concessió en els termes que exigeixin les bases i la convocatòria.

També tindran la consideració de beneficiaris de subvencions les agrupacions de persones físiques o jurídiques públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, tot i no tenir personalitat jurídica, puguin dur a terme els projectes, activitats o comportaments, o que es trobin en la situació que motiva la seva concessió.

Els requisits dels beneficiaris seran els següents:

  • No estar afectats per cap de les prohibicions de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Estar al corrent pel que fa a les obligacions tributàries i econòmiques, amb la Seguretat Social, l'Agència Tributària i amb l'ajuntament d'Alaró.
  • No tenir pendent de justificació cap subvenció, llevat de que s'hagués concedit una pròrroga a aquest efecte, ni ser deutores per resolució en què es declari que és procedent reintegrar una subvenció anterior.

3. Els criteris de valoració i concessió de les subvencions seran els que determinin les bases de cada convocatòria de subvenció, sempre i quan no estiguin regulades per els reglaments específics.

En tot cas, l'import de la subvenció no pot superar el pressupost d'execució del projecte, aïlladament o conjuntament amb altres ajudes, subvencions, ingressos o altres recursos obtinguts per dur a terme el mateix projecte subvencionat.

4. Una comissió tècnica d'avaluació valorarà cada sol·licitud presentada conforme als criteris establerts. Aquesta comissió estarà integrada coma mínim per dos membres del personal de l'ajuntament, nomenats pel batle.

5. La sol·licitud de les subvencions es formalitzaran mitjançant instància adreçada al batle/essa d'Alaró i serà presentada al registre de l'ajuntament, en horari d'atenció al públic.

El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes des de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. També es publicaran a la pàgina web de l'ajuntament

Les sol·licituds s'acompanyaran de la documentació que indiqui les bases de les convocatòries, que en qualsevol cas inclouran:

  • Document en el que es farà constar el numero de compte bancari i el seu titular.
  • Certificats de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
  • Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes a l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

6. En base a l'informe formulat per la comissió tècnica d'avaluació, el regidor delegat de l'àrea corresponent emetrà una proposta provisional de concessió, que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.

En cas que hi hagi al·legacions, la Comissió tècnica d'avaluació es reunirà per valorar-les i emetrà un altre informe.

L'òrgan competent per dictar resolució de concessió és la Junta de govern local, que resol a partir de la proposta definitiva que realitzarà el/la regidor/a delegat/ada responsable de l'àrea.

7. Els beneficiaris de les subvencions estaran obligats a justificar la destinació dels fons obtinguts i, si és el cas, la realització de les activitats previstes, d'acord amb el següent procés:

  • S'haurà de presentar justificació de l'activitat o del projecte abans del dia 30 de desembre de l'any en curs.
  • Si passat el dia 30 de novembre no s'ha presentat la justificació es requerirà la seva presentació en un termini improrrogable de 15 dies.
  • La no justificació de la subvenció en les condicions i temps establerts en les bases, donarà lloc a la pèrdua del dret a obtenir la subvenció.

La justificació constarà de la documentació que s'indiqui a les bases de la convocatòria, que constarà com a mínim:

  • Memòria descriptiva de les activitats subvencionades, si és el cas.
  • Balanç econòmic de l'activitat realitzada: desglossament d'ingressos i despeses generades pel projecte. Factures i nòmines corresponents a l'activitat o projecte subvencionat.
  • Documentació necessària per justificar els criteris de valoració indicades a les bases.

L'ajuntament podrà anul·lar totalment o parcialment la subvenció concedida quan les activitats realitzades no es corresponguin amb el projecte objecte de la subvenció.

8. Les beneficiàries estan obligats a:

  • Respondre de la veracitat de les dades donades i del desenvolupament del projecte o activitat subvencionada.
  • Comunicar qualsevol eventualitat que es produeixi en el projecte activitat desenvolupada.
  • Justificar la concessió de la subvenció en els terminis establerts en les clàusules corresponents.
  • Retornar l'import de la subvenció quan no es realitzi l'activitat per la qual fou atorgada o no es justifiqui en termini i forma. El procediment de la devolució es determina segons l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

9. Una vegada justificat, en el termini corresponent, la realització de les activitats i l'aplicació dels fons obtinguts, es reconeixerà l'obligació i es proposarà el pagament de l'import concedit.

Les bases de les convocatòries podran preveure la concessió de bestretes.

10. Sempre que existeixi un reglament específic o un conveni per una subvenció s'atendrà a allò que disposin aquestes normes, restant les d'aquesta base amb caràcter supletori.”

 

Alaró, 29 d'abril de 2021

El batle Llorenç Perelló Rosselló