Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 139860
Resolució del conseller de Medi Ambient i Territori de convocatòria d’ajuts, mitjançant subvencions públiques, per impulsar l’economia social i circular, gestionar de manera sostenible els residus turístics i crear llocs de feina

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

La Llei 2/2016, de 30 de març, de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible, va crear un nou tribut, amb caràcter finalista, mitjançant l'afectació dels ingressos que es recaptessin per a inversions vinculades amb el desenvolupament i la protecció mediambiental, i amb el turisme sostenible, el qual comptava ja amb antecedents, aquí i fora de les illes.

Amb aquesta llei es crea el Fons per afavorir el turisme sostenible i es crea també la Comissió d'Impuls del Turisme Sostenible (d'ara endavant, Comissió), la qual elabora un pla anual d'impuls del turisme sostenible que fixa els objectius anuals prioritaris, amb criteris d'equilibri territorial.

El Consell de Govern de 31 d'octubre de 2019 va aprovar la proposta de la Comissió relativa al finançament del ITS2019-020-Impuls de l'economia social i circular. Gestió sostenible dels residus turístics i creació de llocs de feina per un import de 1.500.000 €.

En data 12 de desembre de 2019, el secretari de la Comissió d'Impuls de Turisme Sostenible va expedir un certificat en el qual es constata que en data 29 d'octubre de 2019, a proposta del Comitè Executiu, el Ple de la Comissió d'Impuls de Turisme Sostenible va aprovar la selecció dels projectes per finançar amb el Fons per afavorir el turisme sostenible corresponents al Pla Anual 2019.

El 25 de gener de 2021 es dicta un Acord del Consell de Govern pel qual es consideren d'execució estratègica determinats projectes aprovats en el marc del Pla Anual d'Impuls del Turisme Sostenible per al període 2019, segons l'excepció prevista en el primer paràgraf in fine de l'article 36.1 del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions publiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada pel COVID-19.

En les Illes Balears, com a la resta d'Europa, la producció de residus augmenta contínuament i l'escassesa de matèries primeres es fa cada vegada més evident. En aquest context, és necessari avançar cap a un nou model en el qual els productes, els materials i els recursos es mantinguin en l'economia durant el major temps possible i que redueixi al mínim la generació de residus.

Amb la finalitat de donar impuls a iniciatives d'entitats privades que tenen un clar objecte social i ambiental que pretenen donar un gir a aquesta situació i ajudar a impulsar la transició cap a un model d'economia circular, es proposa la convocatòria d'ajuts, mitjançant subvencions públiques.

L'exposició de motius del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Subvencions, modificat per la Llei 6/2007, de 27 de desembre, de mesures tributàries i economicoadministratives, reconeix que la concessió d'ajuts és la principal o la més important de les activitats de foment de les administracions públiques.

L'Ordre del Conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca de 3 d'octubre de 2017 (BOIB núm. 123/2017, de 7 d'octubre), estableix les bases reguladores de subvencions pel finançament d'inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus. A l'article 2, recull que les actuacions subvencionables previstes són aquelles accions, actuacions i projectes que tinguin per objecte el foment d'una activitat d'utilitat pública o d'interès social o de promoció d'una finalitat pública encaminats a [...] Afavorir models d'economia circular —és a dir, models que tenguin com a objectiu reduir tant l'entrada dels materials com la producció de residus—, que tanquin el cicle, entre d'altres.

El Consell de Govern, en la sessió de x de xxx de 202x, va atorgar l'autorització prèvia per exercir la competència en matèria d'autorització i disposició de la despesa corresponent a aquesta convocatòria d'ajuts.

El 16 d'abril de 2021, la Intervenció General va fiscalitzar de conformitat l'expedient corresponent a aquesta convocatòria.

En virtut del que disposen el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'article de l'Ordre esmentada i atesa la disponibilitat pressupostària per al període 2019.

Dict, la següent

Resolució

Primer. Aprovar la convocatòria d'ajuts públics mitjançant subvencions públiques per impulsar l'economia social i circular, gestionar de manera sostenible els residus turístics i crear llocs de feina per a persones en situació o risc d'exclusió social, que es regiran per les bases que figuren en l'annex I d'aquesta convocatòria.

Segon. Ordenar la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Medi Ambient i Territori en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenció administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 20 d'abril de 2021

El conseller de Medi Ambient i Territori

Miquel Mir Gual

 

ANNEX I

Convocatòria d'ajuts, mitjançant subvencions públiques, per impulsar l'economia social i circular, gestionar de manera sostenible els residus turístics i crear llocs de feina

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és fomentar, mitjançant subvencions públiques, iniciatives d'entitats i associacions sense ànim de lucre de caràcter privat, així com de persones jurídiques de naturalesa privada, amb un clar objecte ambiental que pretenen, cada una en el seu àmbit, reincorporar al procés productiu els residus o els materials que contenen per tornar a esser emprats o per produir nous productes o matèries primeres i d'aquesta forma allargar la durada dels materials i productes dins el cicle productiu.

2. Finalitat

Les subvencions d'aquesta convocatòria tenen com a finalitat contribuir a que el model de producció i consum de les Illes Balears avanci cap a un model fonamentat en els principis de l'economia circular, allargant el temps de vida útil dels productes i materials dins el cicle productiu, reduint la generació de residus i millorant l'eficiència en l'ús dels recursos.

3. Bases reguladores

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per l'Ordre de 3 d'octubre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 3 d'octubre de 2017, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus (BOIB núm. 123, de 7 d'octubre de 2017).

4. Import màxim i crèdits pressupostaris als quals s'imputa

1. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és d'1.300.000 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries següents o les equivalents dels anys 2022 i 2023:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2021

0 €

15601 G/571A01 4700000 19064

2022

400.000,00 €

15601 G/571A01 4700000 19064

2023

400.000,00 €

15601 G/571A01 4700000 19064

 

 

 

2021

0 €

15601 G/571A01 77000 00 19064

2022

250.000,00 €

15601 G/571A01 77000 00 19064

2003

250.000,00 €

15601 G/571A01 77000 00 19064

2. Si les sol·licituds per actuacions objecte de subvenció previstes no esgoten la quantia prevista a la partida pressupostària 15601 G/571A01 4700000 19064, es podrà traspassar el romanent a la partida pressupostària 15601 G/571A01 77000 00 19064.

3. El finançament de les subvencions que estableix aquesta convocatòria queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient dels pressuposts de 2022 i 2023.

5. Persones o entitats beneficiàries i requisits

1. Poden sol·licitar les subvencions que preveu aquesta convocatòria les persones o entitats següents:

- Persones físiques i jurídiques, de naturalesa privada, que desenvolupin la seva activitat a l'àmbit territorial a les Illes Balears.

- Agrupacions d'empreses, sempre que es compleixi l'apartat 3 d'aquest mateix punt.

- Entitats i associacions sense ànim de lucre de caràcter privat, amb personalitat jurídica, que desenvolupin la seva activitat a l'àmbit territorial de les Illes Balears.

2. No poden concórrer en la convocatòria simultàniament i per les mateixes actuacions les entitats i associacions sense ànim de lucre i les persones físiques o jurídiques. Cada actuació només podrà esser subvencionada una vegada.

3. En cas de sol·licituds presentades per agrupacions d'empreses, si aquesta no té personalitat jurídica, una de les entitats de l'agrupació assumirà el paper de soci promotor. El soci promotor presentarà la sol·licitud en nom seu i assumirà les obligacions i les responsabilitats exigibles als sol·licitants i, si escau, als beneficiaris de la subvenció concedida. La contribució del soci promotor al projecte serà d'almenys un 50% d'aquest, en termes d'import.

4. Cada entitat o persona física o jurídica pot presentar un màxim de dos projectes.

5. A més dels requisits establerts en els punts anteriors, hauran de complir tots els requisits prevists a l'Ordre de 3 d'octubre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 3 d'octubre de 2017 per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus (BOIB núm. 123, de 7 d'octubre de 2017), així com els establerts al Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions.

6. No poden esser beneficiàries d'aquests ajuts entitats o persones que estiguin incloses en alguna de les causes previstes a l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions. La justificació de no trobar-se dins aquestes prohibicions s'efectuarà de la forma prevista a l'apartat 6 de l'article 10 de l'esmentat text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret Legislatiu 2/2005.

7. No es podran concedir subvencions a les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, segons s'indica a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Els sol·licitants de la subvenció han de presentar la declaració responsable de l'Annex 2 d'aquesta convocatòria referent al fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

8. Serà condició indispensable per accedir al finançament d'aquesta subvenció estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant el Govern de les Illes Balears i l'Administració General de l'Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social. En cas de que el sol·licitant s'oposi expressament que l'Administració obtingui d'ofici els certificats telemàtics de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'hauran de presentar els corresponents certificats. Quan la quantia sigui igual o inferior a 3.000 €, es podrà acreditar el compliment d'aquestes obligacions mitjançant una declaració responsable.

6. Actuacions i projectes objecte de subvenció

1. Poden esser objecte de finançament actuacions i projectes que tenguin per objecte:

  • Afavorir models d'economia circular- és a dir, models que tenguin com objectiu reduir tant l'entrada de materials com la producció de residus-, que tanquin el cicle.
  • Implementar, ampliar o millorar instal·lacions, incloent la compra de maquinària, per a la prevenció, la reparació i la preparació per a la reutilització de residus.
  • Implementar o millorar nous sistemes de gestió de residus.

2. Només es podran subvencionar aquells projectes o actuacions que permetin la reincorporació de productes, residus o els seus materials al cicle productiu a l'àmbit de les Illes Balears, ja sigui per que les operacions necessàries per aquesta reincorporació es duen a terme a instal·lacions situades a les Illes Balears o per que els productes, residus o materials són reincorporats o mantinguts dins el cicle econòmic de les illes Balears.

3. No es considera subvencionable cap obra de manteniment ordinari ni cap actuació obligada per llei en l'àmbit privat.

4. Els projectes i actuacions subvencionables han de permetre contribuir a impulsar la transició cap a un model econòmic fonamentat en els principis de l'economia circular a l'àmbit de les Illes Balears mitjançant projectes o actuacions relacionats amb la reincorporació o el manteniment de productes, residus o els seus materials dins el cicle productiu. Només es consideraran subvencionables les actuacions i els projectes que es duguin a terme dins el període d'execució establert al punt 8 d'aquesta convocatòria que suposin un canvi en el model econòmic actual per avançar cap a un model econòmic més circular al suposar la implementació de noves actuacions o projectes o l'ampliació o millora d'altres ja existents. En el cas de l'ampliació d'activitats existents només seran susceptibles de subvenció aquelles despeses directament relacionades amb l'ampliació executada dins el període establert al punt 8 d'aquesta convocatòria. Les actuacions de millora de projectes ja existents susceptibles d'esser subvencionats han de permetre millorar la seva eficiència o la qualitat ambiental, avaluable segons els criteris establerts al punt 12 d'aquesta convocatòria o altres indicadors adequats i avaluables, i s'han de dur a terme dins els termini establert al punt 8 d'aquesta convocatòria.

5. Les actuacions o projectes susceptibles d'esser subvencionats han d'esser compatibles amb els instruments de planificació de la gestió de residus vigents de l'àmbit territorial corresponent on es pretenguin desenvolupar, amb la normativa sectorial en matèria de residus i amb la resta de normativa que les resulti d'aplicació.

6. Les actuacions o projectes que es presentin a la convocatòria s'han d'emmarcar dins una de les categories següents:

a) Reutilització de productes.

b) Preparació per a la reutilització de residus.

c) Compostatge i altres processos de transformació biològica.

d) Reciclatge de residus.

e) Projectes d'I+D+i en matèria de residus en el marc de l'economia circular.

Cada sol·licitud ha d'indicar la seva adscripció a una única categoria. En cas que l'òrgan encarregat de la concessió de la subvenció consideri inadequada, donada la naturalesa de les actuacions proposades, la categoria indicada per l'interessat, la sol·licitud serà reclassificada d'ofici.

7. Import de les ajudes concedides

1. Es subvencionarà com a màxim un 80% del total del cost de les actuacions. L'import màxim que es pot concedir a cada actuació o projecte és el següent:

a) Reutilització de productes

• Import màxim destinat a aquesta categoria: 210.000 euros

• Import per projecte:

• Si es presenta 1 sol projecte: fins a 160.000 euros.

• Si es presenten més d'un projecte: fins a 115.500 euros.

 

b) Preparació per a la reutilització de residus

• Import màxim destinat a aquesta categoria: 210.000 euros.

• Import per projecte:

◦ Si es presenta 1 sol projecte: fins a 160.000 euros.

◦ Si es presenten més d'un projecte: fins a 115.500 euros.

 

c) Compostatge i altres processos de transformació biològica

• Import màxim destinat a aquesta categoria: 345.000 euros.

• Import per projecte:

◦ Si es presenta 1 sol projecte: fins a 250.000 euros.

◦ Si es presenten més d'un projecte: fins a 189.750 euros.

 

d) Reciclatge de residus

• Import màxim destinat a aquesta categoria: 345.000 euros.

• Import per projecte:

◦ Si es presenta 1 sol projecte: fins a 250.000 euros

◦ Si es presenten més d'un projecte: fins a 189.750 euros.

 

e) Projectes d'I+D+i en matèria de residus en el marc de l'economia circular

• Import màxim destinat a aquesta categoria: 190.000 euros.

• Import per projecte:

◦ Si es presenta 1 sol projecte: fins a 145.000 euros.

◦ Si es presenten més d'un projecte: fins a 104.500 euros.

2. En cas de que es presenti un sol projecte a una categoria es podrà subvencionar el 80% del cost total de les actuacions pressupostades fins a l'import màxim indicat anteriorment. En cas de que a una mateixa categoria es presenti més d'un projecte subvencionable s'avaluarà cada projecte d'acord amb els criteris de puntuació que s'indiquen al punt 12 d'aquesta convocatòria. Els projectes de cada categoria s'ordenaran d'acord amb la puntuació total que hagin obtingut. Només es finançaran els tres projectes de cada categoria que hagin obtingut major puntuació. El projecte que hagi obtingut la major puntuació podrà rebre una subvenció pel 80% del cost de les despeses pressupostades fins a l'import màxim indicat al punt anterior. El romanent econòmic de la categoria es repartirà entre els projectes que hagin quedat en segon i en tercer lloc de forma proporcional a la puntuació que hagin obtingut. En cap cas es podrà superar el llindar indicat a l'apartat 1 d'aquest punt.

3. En cas de que quedi un romanent a alguna categoria, aquest es podrà incorporar proporcionalment a la resta de categories. En aquest cas s'augmentarà l'import assignat a cada projecte de forma proporcional atenent al que s'ha indicat al paràgraf anterior. En cas que sigui econòmicament possible es podran finançar projectes o actuacions d'alguna categoria, d'acord amb l'ordre de prelació establert segons la puntuació obtinguda, que no hagin quedat entre els tres primers.

8. Despeses subvencionables

1. Es podran finançar les despeses associades a les actuacions i projectes subvencionats que s'hagin executat entre el 15 de maig de 2020 i el 15 de juny de 2023. Es consideraran despeses subvencionables les que, de manera inequívoca, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionable, resultin estrictament necessàries per aquesta, es duguin a terme en els terminis i condicions que determina aquesta convocatòria i la normativa que resulti d'aplicació i s'hagin pagat abans de finalitzar el període de justificació de la subvenció concedida.

2. En concret, es consideren despeses i inversions subvencionables per cada projecte:

a) El cost laboral del personal propi: exclusivament les persones i el temps dedicat a la coordinació i execució del projecte subvencionat. degudament justificat.

b) El cost de consumibles i materials, excepte les matèries primeres emprades per la fabricació en sèrie de productes.

c) Les analítiques i els assajos directament relacionats amb la qualitat ambiental del producte o servei o la seva aptitud pel seu ús.

d) El lloguer d'equips.

e) La compra d'equips. Només serà subvencionable el cost d'amortització imputable al termini d'execució del projecte, el qual haurà d'estar

f) Les activitats de consultoria i/o enginyeria o altres serveis que siguin necessaris per executar el projecte.

3. Quan l'import d'alguna de les despeses subvencionables superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia. A la justificació de la subvenció s'hauran d'aportar les ofertes sol·licitades i, en cas de que l'elecció no hagi recaigut en la proposta econòmicament més avantatjosa, s'ha de justificar expressament a la memòria justificativa.

9. Presentació de sol·licituds i terminis

1. Les persones o entitats interessades hauran de presentar la sol·licitud d'acord amb el model que s'adjunta a l'annex 1, disponible també al lloc web del Servei de Residus i Sòls Contaminats <http://residus.caib.es>.

2. Juntament amb la sol·licitud, que ha de contenir les dades personals, s'ha de presentar la següent documentació:

a) Documentació referent a l'entitat sol·licitant

 

- Fotocòpia del DNI/NIE/CIF de la persona que sol·licita la subvenció en nom de l'entitat.

- Fotocòpia del NIF de l'entitat 

- Còpia compulsada de l'escriptura de constitució de l'entitat o dels estatuts reguladors inscrits al Registre corresponent i de les modificacions posteriors, si és el cas.

- Documentació que acrediti la inscripció de l'entitat com a centre especial d'ocupació o com empresa d'inserció en el registre corresponent, si escau, tenint en compte el que s'indica al punt 12 d'aquesta convocatòria.

- Documentació que acrediti que la persona sol·licitant pot exercir la representació legal de l'entitat.

Si aquesta documentació ja es va aportar en alguna convocatòria anterior d'ajuts tramitada per la Direcció General de Residus i Educació Ambiental i no ha experimentat cap canvi, no cal que es torni a aportar.

 

b) Documentació relativa al compliment de les obligacions per esser beneficiari:

  • Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòrie haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere (Annex 2 d'aquesta convocatòria).
  • En cas d'oposar-se a la comprovació d'ofici per part de la Conselleria de Medi Ambient i Territori, certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració General de l'Estat i amb la Seguretat Social.
  • Declaració d'altres ajuts, públics o privats, percebuts o sol·licitats per l'entitat per a la mateixa finalitat durant el mateix període (Annex 3 d'aquesta convocatòria).

c) Documentació relativa al projecte o actuació que es pretén desenvolupar:

 

- Una memòria explicativa del projecte, l'activitat o l'actuació que es pretén dur a terme, que inclogui, com a mínim:

 

i. El títol del projecte o actuació.

ii. Justificació del projecte: Problemàtica ambiental que es pretén resoldre o millorar, fent especial referència a l'àmbit de les Illes Balears, i explicació de com les actuacions desenvolupades contribuiran a impulsar l'economia circular a les Illes Balears.

iii. Objectius, qualitatius i quantitatius, del projecte i de les actuacions a desenvolupar.

iv. Descripció de les actuacions que es pretenen dur a terme.

v. Dates i temporalització del projecte i de les actuacions.

vi. Pressupost total del projecte i desglossat per activitats i tipus de despeses, indicant expressament les despeses que poden esser subvencionables. S'han d'indicar també altres ajudes o subvencions concedides per altres entitats, públiques o privades, per desenvolupar la mateixa actuació, i també, si és el cas, els ingressos prevists per l'execució de l'activitat.

vii. Treballadors dedicats al projecte, incloent aquells ocupats per persones en situació o risc d'exclusió social, si escau, amb indicació de les funcions a desenvolupar per cada un i percentatge de la seva jornada laboral de dedicació a l'activitat subvencionada.

 

- Fitxa de rellevància ambiental del projecte (Annex 4 d'aquesta convocatòria).

3. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació indicada és de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació d'aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears. La documentació s'ha de dirigir al conseller de Medi Ambient i Territori per les vies establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, tenint en compte l'obligatorietat de relació electrònica amb l'administració pels subjectes que s'indiquen a l'article 14.2 de l'esmentada llei.

4. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, es requerirà la persona o entitat sol·licitant per a que, en el termini de deu dies des del dia següent de la recepció del requeriment, esmeni les deficiències i aporti la documentació necessària, amb l'advertència de que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. A petició de la persona interessada o a iniciativa de l'òrgan, aquest termini podrà ampliar-se fins a cinc dies quan l'aportació dels documents requerits presenti dificultats especials.

5. La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació de les prescripcions contingudes a aquesta convocatòria i a l'Ordre de 3 d'octubre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 3 d'octubre de 2017, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus, i també l'autorització a l'òrgan instructor per obtenir de manera directa l'acreditació de les obligacions a què es refereixen els apartats 4, 5 i següents de l'esmentada ordre que constitueix les bases reguladores de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria.

6. Les dades consignades a la sol·licitud només tenen la finalitat de que l'òrgan gestor determini el dret de la persona o entitat sol·licitant a la subvenció, i han d'esser tractades d'acord amb els termes que resultin d'aplicació de la Llei Orgànica 3/2018, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. Es pot exercir el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició davant l'òrgan responsable del fitxer constituït pel tractament d'aquestes dades.

10. Comissió Avaluadora

1. Es constituirà una comissió avaluadora, que ha de comprovar i avaluar totes les sol·licituds admeses i que ha d'emetre un informe que ha de servir de base a la persona titular de l'òrgan instructor per fer la proposta de resolució de concessió.

2. La comissió avaluadora estarà composta pels membres següents:

• Presidenta: la cap del departament d'Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus.

• Cinc vocals: tres tècnics de la direcció general competent en matèria de residus, designats per la persona titular, un dels quals farà les funcions de secretari; un representant del servei jurídic i un representant del servei de Gestió Econòmica, ambdós designats per la Secretaria General.

11. Instrucció del procediment

1. L'òrgan instructor d'aquest procediment és la Direcció General de Residus i Educació Ambiental, mitjançant el Servei de Residus i Sòls Contaminats.

2. L'òrgan instructor ha de dur a terme totes les actuacions establertes en el marc del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions i l'Ordre de 3 d'octubre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 3 d'octubre de 2017, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus.

12. Criteris objectius i de preferència, de caràcter específic, que han de regir en la concessió de les ajudes

1. El procediment de concessió és el de concurs d'acord amb el que s'estableix a l'article 17 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions. La concessió de les subvencions previstes en aquesta convocatòria es fa a través de la comparació en únic procediment de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre aquestes d'acord amb els criteris de valoració fixats prèviament en les bases reguladores i en la convocatòria.

2. Les sol·licituds admeses es puntuaran d'acord amb els criteris següents:

 

Puntuació

A. Rellevància ambiental del projecte

 

Projectes no inclosos dins la categoria de compostatge i altres processos de transformació biològica.

60

Aplicació a productes o residus considerats prioritaris

15

Quantitat anual de productes o materials que entren dins un cicle d’economia circular

15

Eficiència de la metodologia emprada

15

Durada dels materials, productes o residus dins el cicle d’economia circular

15

Projectes inclosos dins la categoria de compostatge i altres processos de transformació biològica.

60

Metodologia de transformació dels residus orgànics adequada a les característiques del projecte.

10

Distància al lloc de producció dels residus.

17

Projecte consistent en l’autogestió dels residus orgànics i el consum del compost, dels productes cultivats a partir del compost o d’altres productes obtinguts.

17

Quantitat anual de residus que es poden gestionar

8

Aspectes educacionals del projecte

8

 

 

B. Qualitat tècnica del projecte

20

Relació qualitat preu del projecte o actuació

10

Redacció de la memòria del projecte

3

Formulació i avaluació dels objectius del projecte

3

Formulació del pressupost del projecte

2

Formulació del cronograma d’execució del projecte o actuació

2

 

 

C. Aspectes socials

20

Centres especials d’ocupació o empreses d’inserció. Personal en situació o risc d’exclusió dedicat al projecte.

20

TOTAL

100

3. Al lloc web del Servei de Residus i Sòls Contaminats <http://residus.caib.es> hi ha disponible documentació amb una explicació detallada de tots els criteris de puntuació que seran tinguts en compte per valorar les sol·licituds.

4. Amb la finalitat de promoure aquelles actuacions i iniciatives proposades que a més d'un clar objecte ambiental tenen un evident objectiu social al permetre la creació de llocs de feina per a persones en situació o risc d'exclusió, dins els criteris de valoració de les sol·licituds presentades que s'esmenten al punt 12 d'aquesta convocatòria s'inclouen aquests criteris de caire social:

a) Les sol·licituds presentades per centres especials d'ocupació o empreses d'inserció comptaran amb la puntuació màxima de l'apartat de criteris socials, corresponent a 20 punts.

b) Les propostes d'actuacions o projectes presentats per entitats que no siguin centres especials d'ocupació o empreses d'inserció i que permetin la creació de llocs de treball per persones en situació o risc d'exclusió podran rebre una puntuació de l'apartat de criteris socials segons el nombre de treballadors amb aquest perfil que estiguin destinats al projecte o actuació subvencionable.

5. Les entitats que siguin centres especials d'ocupació o empreses d'inserció per poder obtenir la puntuació prevista a l'apartat anterior hauran d'aportar documentació que acrediti la seva inscripció com entitats d'aquesta naturalesa al registre corresponent.

6. Pel que fa a les entitats no contemplades a l'apartat 4.a d'aquest punt, per poder obtenir la puntuació corresponent a aquest criteri hauran de tenir llocs de treball ocupats per persones en situació o risc d'exclusió amb participació activa al projecte o actuació subvencionable. En cas de que el projecte o actuació subvencionable suposi una ampliació o millora d'actuacions existents anteriorment al 15 de maig de 2020 només es podran tenir en compte a l'hora de puntuar els llocs de feina per les persones en situació o risc d'exclusió creats posteriorment a aquesta data i que participin activament en les actuacions o projectes subvencionables. La inclusió d'aquestes persones al projecte s'haurà d'exposar a la memòria presentada amb la sol·licitud. La seva contractació, en cas de no haver-se produït anteriorment, s'haurà de produir en el termini màxim de dos mesos des de que sigui dictada la resolució d'atorgament de la subvenció i haurà d'esser mantinguda fins a la finalització del període d'execució de les actuacions. En cas de que per circumstàncies externes a l'entitat beneficiària es produeixi la interrupció o la finalització de la relació de treball d'alguna o algunes de les persones en situació o risc d'exclusió amb l'entitat, en conjunt no es pot superar un període de dos mesos fins a la finalització del període d'execució sense que hi hagi dedicades al projecte totes les persones amb aquest perfil que figuraven a la memòria presentada per sol·licitar la subvenció. La situació o risc d'exclusió de les persones haurà d'esser acreditada d'acord amb el Decret 60/2003, de 13 de juny, per la qual es regula la qualificació de les iniciatives empresarials d'inserció i es crea el Registre d'iniciatives Empresarials d'Inserció de les Illes Balears (BOIB núm. 88 d 24 de juny de 2003)

7. A cada sol·licitud de projectes o actuacions subvencionables que s'hagi admès se li assignarà una puntuació, amb un màxim de 100 punts. Aquesta puntuació establirà l'ordre de prelació que es tendrà en compte per determinar l'import que es pot concedir per l'execució del projecte o actuació subvencionable d'acord amb l'indicat al punt 7 d'aquesta convocatòria.

13. Tràmit d'audiència previ a la proposta de resolució

1. L'òrgan instructor, abans de redactar la proposta de resolució, ha d'obrir el tràmit d'audiència previ a les persones interessades per que puguin formular al·legacions.

2. En tot cas, quan l'import de la subvenció aprovada sigui inferior al que figura a la sol·licitud presentada, s'ha d'instar al beneficiari per a que, en el termini màxim de deu dies, accepti i adapti la seva proposta a la quantitat aprovada que li ha estat comunicada.

3. Dins el tràmit d'audiència, i abans de la proposta de resolució, les persones o les entitats proposades com a possibles beneficiàries per la Comissió Avaluadora han de presentar:

a. Una declaració jurada de no incórrer en cap causa d'incompatibilitat legal per rebre la subvenció (Annex 5 d'aquesta convocatòria)

b. En cas de que l'interessat s'oposi a la comprovació d'ofici per part de l'òrgan encarregat de la tramitació de les sol·licituds, certificats de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració General de l'Estat i amb la Seguretat Social.

c. Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades (Annex 6 d'aquesta convocatòria)

d. Declaració de no haver rebut o sol·licitat altres subvencions per a les activitats proposades en el projecte o, si s'escau, un certificat de la quantia de les subvencions rebudes o sol·licitades, que indiqui l'organisme convocant i l'objecte de les subvencions (Annex 3 d'aquesta convocatòria).

e. Certificat que acrediti la disponibilitat de crèdit adequat i suficient del beneficiari per costejar la part no subvencionada de la inversió total necessària per executar el projecte o l'actuació. (Annex 7 d'aquesta convocatòria)

14. Resolució i notificació

1. L'òrgan instructor, una vegada analitzat l'expedient i l'informe de la comissió avaluadora, ha de formular la proposta de resolució al conseller per que dicti una resolució d'adjudicació o denegació.

2. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució a la persona o entitat és de sis mesos comptadors a partir de la data de finalització del termini d interessada e presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut aquest termini sense que s'hagi notificat una resolució expressa, es pot entendre desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, d'acord amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

3. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa.

15. Justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts

1. Les persones o entitats beneficiàries han de justificar davant la Direcció General de Residus i Educació Ambiental l'aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta d'obligacions imposades a la resolució de concessió o a la normativa aplicable, i justificar les despeses en què han incorregut.

2. Les persones o entitats beneficiàries han d'executar les activitats subvencionades fins el dia 15 de juny de 2023. El termini per justificar les despeses serà fins dia 30 de juny de 2023.

3. Les persones o entitats beneficiàries han de presentar documentació que acrediti la realització de les activitats previstes i les despeses efectuades. Com a mínim s'ha de presentar la següent documentació:

a. Un compte justificatiu, signat per la persona representant de l'entitat, corresponent a l'annex 8 d'aquesta convocatòria. En cas de que d'un mateix projecte s'hagin subvencionat despeses d'inversió i despeses corrents, s'haurà de presentar un compte justificatiu diferent per cada tipus de despeses amb la informació referent a unes o altres despeses.

b. Factures o rebuts, originals o fotocòpies compulsades, que acreditin totes les despeses incloses al compte justificatiu, o acreditació d'aquestes per un medi apropiat amb informe del personal instructor del procediment. Les factures o rebuts han d'estar a nom de l'entitat beneficiària i han de concretar suficientment els conceptes inclosos i les seves característiques, amb la finalitat de comprovar que s'ajusten a la finalitat de la convocatòria i als conceptes subvencionats.

c. En cas de que la subvenció inclogui el pagament de personal propi s'ha de presentar una còpia del contracte de cada persona inclosa a la subvenció i còpies compulsades dels extractes de les nòmines incloses al compte justificatiu.

d. Justificants de pagament de cada una de les despeses incloses al compte justificatiu, incloent el pagament de les nòmines del personal si escau. Els justificants han d'estar perfectament identificats per poder-se associar a cada despesa.

e. Memòria de l'activitat subvencionada que inclogui, com a mínim, la següent informació:

 

i. Actuacions realitzades per executar el projecte indicant, si és el cas, les desviacions respecte del que s'havia proposat amb la sol·licitud i la justificació d'aquesta desviació.

ii. Resultats obtinguts i acompliment dels objectius plantejats, indicant les causes d'incompliment total o parcial en cas necessari.

iii. Desviacions del cost econòmic total del projecte i dels diferents tipus de despeses respecte del que s'havia pressupostat inicialment, incloent les explicacions i justificacions oportunes.

iv. Resultats econòmics del projecte, incloent els ingressos obtinguts per l'execució de les actuacions, si escau.

v. Actuacions desenvolupades per donar compliment a les obligacions de publicitat de la subvenció atorgada d'acord amb l'establert al punt 16 d'aquesta convocatòria.

vi. Si s'ha inclòs a la subvenció el cost de personal propi de l'entitat s'han d'indicar les funcions desenvolupades per cada un i el percentatge de dedicació al projecte respecte del total de la seva jornada laboral.

vii. Perspectives futures del projecte a curt i mig termini.

​​​​​​​

f. Documentació indicada al punt 8.3 d'aquesta convocatòria en cas de que alguna despesa superi el llindar establert per la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors.

g. Certificats, d'acord amb l'establert al Decret 60/2003, de 13 de juny, per la qual es regula la qualificació de les iniciatives empresarials d'inserció i es crea el Registre d'Iniciatives Empresarials d'Inserció de les Illes Balears (BOIB núm. 88 de 24 de juny de 2003) i còpies dels contractes de les persones en situació o risc d'exclusió social incloses al projecte o actuació, si escau.

h. Certificació, signada per la persona representant de l'entitat, que acrediti que s'ha efectuat l'activitat objecte de la subvenció (Annex 9 d'aquesta convocatòria).

i. Relació detallada d'altres ingressos o subvencions, en cas de que hagin finançat l'activitat subvencionada, incloent els fons propis, amb indicació per cada una de les fonts del seu import i procedència i certificació de que la quantia aportada per la present subvenció, juntament amb les altres fonts específiques de finançament de l'actuació, no supera el cost total de l'activitat o projecte subvencionat (Annex 10 d'aquesta convocatòria).

j. En cas de que l'entitat o persona beneficiària s'oposi a la comprovació d'ofici per part de l'òrgan que ha concedit la subvenció, certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració General de l'Estat i amb la Seguretat Social.

4. En cas de que la documentació presentada per justificar les despeses efectuades per executar l'activitat objecte de subvenció sigui incompleta o no reuneixi els requisits establerts es requerirà a la persona o entitat beneficiària per a que en un termini de quinze dies, comptadors des de l'endemà de la recepció del requeriment per escrit, esmeni els defectes apreciats.

16. Publicitat dels ajuts

Les persones o entitats beneficiàries han de donar compliment a les obligacions de publicitat establertes a la normativa aplicable en matèria de subvencions. S'haurà d'indicar que el projecte o actuació desenvolupada s'ha finançat mitjançant el Fons de l'Impost de Turisme Sostenible amb la participació de la Conselleria de Medi Ambient i Territori. Les mesures de publicitat hauran de complir amb els requisits d'imatge corporativa establerts per l'Agència de Turisme de les Illes Balears referents al Fons per afavorir el turisme sostenible.

17. Pagament dels ajuts

1. El pagament de la subvenció es farà efectiu una vegada s'hagi dictat la corresponent resolució i acreditat el compliment de la finalitat per la qual la subvenció va esser atorgada i s'hagi justificat la realització de l'activitat mitjançant la presentació de la documentació indicada al punt 15 de la present convocatòria i, en cas necessari, després d'haver dut a terme les inspeccions corresponents.

2. Es podran dur a terme fins a tres pagaments parcials de la subvenció per un import màxim cada un del 25% de la subvenció total concedida per cada tipus de despeses. Per acollir-se a aquests pagaments parcials les entitats que ho desitgin hauran de presentar la documentació indicada al punt 15 d'aquesta convocatòria abans de la finalització de cada termini de pagament parcial. Els tres terminis de pagament parcial finalitzen l'1 de gener de 2022, el dia 1 de juny de 2022 i el dia 1 de gener de 2023. Els pagaments parcials només podran fer-se de les despeses que hagin estat pagades abans de la finalització del termini de pagament i respectant el percentatge de subvenció establert a la convocatòria de concessió de la subvenció i del límit establert del 25% per cada pagament parcial.

3. En cas de que una entitat no presenti documentació per obtenir algun dels pagaments parcials, amb excepció del darrer, podrà sol·licitar que al proper pagament parcial li pugui esser pagat fins al 50% de l'import de la subvenció concedida.

4. La memòria justificativa a la que fa referència el punt 15.e de la present convocatòria que es presenti al final de l'execució ha d'abastar la totalitat del projecte o actuació subvencionada, independentment de les memòries o informació ja aportada per obtenir alguns dels pagaments parcials.

18. Compatibilitat amb altres ajuts o subvencions

1. Las subvencions atorgades d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, estatals o internacionals.

2. D'acord amb l'indicat al punt 9 d'aquesta convocatòria, els sol·licitants han de comunicar els ajuts concedits o sol·licitats per executar la mateixa actuació en el moment de presentar la sol·licitud. En cas de que s'atorguin o sol·licitin posteriorment s'han de comunicar a la Direcció General de Residus i Educació Ambiental en el termini màxim de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció i, en tot cas, abans de la finalització del termini de justificació o de presentació de la documentació per obtenir algun dels pagaments parcials a que es refereix el punt 16 d'aquesta convocatòria.

3. L'import de les ajudes concedides d'acord amb aquesta convocatòria no pot esser, en cap cas, d'una quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions o ens públics o privats, superi el cost de l'activitat subvencionada. En el cas que es produeixi un excés de finançament sobre el cost d'una activitat com a conseqüència d'altres subvencions d'altres entitats públiques o privades, s'ha de reintegrar l'import total que excedeix el cost fins al límit de la subvenció atorgada.

19. Subcontractació

1. La persona o entitat beneficiària pot subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat subvencionada. El percentatge màxim que es pot subcontractar és del 50% de l'import de l'activitat subvencionada.

2. No es poden subcontractar activitats que, tot i augmentar el cost de l'activitat subvencionada, no aportin valor afegit al contingut de la mateixa activitat.

3. Quan l'activitat concertada amb un tercer excedeixi el 50% de l'import de la subvenció i l'import sigui superior a 60.000,00 euros, la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels següents requisits:

a) Que el contracte es subscrigui per escrit.

b) Que la formalització d'aquest contracte sigui autoritzada prèviament per l'òrgan competent per concedir la subvenció.

4. No es pot fraccionar un contracte amb la finalitat de disminuir la quantia i eludir el compliment dels requisits a l'apartat anterior.

5. Els contractistes quedaran obligats només front el beneficiari, que assumirà la total responsabilitat de l'execució de l'activitat subvencionada davant l'òrgan que ha concedit la subvenció.

6. La persona o entitat beneficiària no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions.

b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per realitzar l'activitat objecte de la contractació.

c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat en referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb la persona o entitat beneficiària, llevat que la contractació es dugui a terme d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtingui l'autorització prèvia de l'òrgan que ha concedit la subvenció.

e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no hagin obtingut la subvenció per que no han complert els requisits o no han obtingut la valoració suficient.

20. Obligacions de les persones o entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries de les subvencions d'aquesta convocatòria assumeixen les obligacions generals establertes a l'article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions, a les establertes per les bases reguladores d'aquesta subvenció i també les que s'indiquen a continuació:

a) A adquirir el compromís de finançar la part del pressupost no cobert per la subvenció sol·licitada.

b) A declarar estar legalment establert i a comprometre's a sol·licitar les llicències i autoritzacions necessàries per executar el projecte i actuacions que han estat subvencionades. En cas de que sigui necessària alguna autorització o tramitació en matèria de residus serà necessari haver-la sol·licitat abans que sigui dictada la resolució de concessió de la subvenció i per obtenir l'ajuda íntegra serà necessari haver-la obtingut.

c) A dur a terme les obligacions de publicitat indicades al punt 16 d'aquesta convocatòria en la forma establerta per l'Agència de Turisme de les Illes Balears i a fer constar la imatge corporativa de la Conselleria de Medi Ambient i Territori a les publicacions, elements de difusió, informació i publicitat si així li requereix dita conselleria.

d) A col·laborar i facilitar tota la documentació que li sigui requerida per la Intervenció General de la CAIB.

e) A facilitar la inspecció i les comprovacions necessàries pel que fa a la destinació i a l'aplicació de les ajudes concedides, tant a càrrec dels serveis de la direcció general competent per la gestió de la subvenció, com a càrrec dels òrgans de control intern o extern de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

f) En el cas d'adquisició, construcció, rehabilitació o millora de béns inventariables, el termini en el que la persona beneficiària haurà de destinar els béns a la finalitat concreta per la qual es va concedir la subvenció, serà de cinc anys en el cas dels béns inscriptibles en un registre públic i dos anys per la resta de béns.

2. L'incompliment total o parcial d'aquestes obligacions dóna lloc a la modificació de la resolució de concessió, amb la conseqüent revocació total o parcial de la subvenció concedida o, en el cas que aquesta se hagi abonat a la persona o entitat beneficiària, a la iniciació del procediment de reintegrament corresponent, d'acord amb el que estableixen, respectivament, els articles 20 i 21 de l'Ordre de 3 d'octubre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 3 d'octubre de 2017, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus.

21. Avaluació i control

1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la comunitat autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que les requereixi l'òrgan instructor, la Intervenció General de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dóna lloc a la denegació o a la revocació de l'ajuda atorgada.

22. Revocació i reintegrament

1. En cas de que la persona o entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions i els compromisos concrets als quals estigui condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió, correspon la revocació de les subvencions atorgades d'acord amb la resolució. El reintegrament parcial de la subvenció a conseqüència del compliment parcial de l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció s'ha de regir pels criteris que estableix l'Ordre de 3 d'octubre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 3 d'octubre de 2017, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus i, en tot cas, pel principi de proporcionalitat, sempre que la finalitat de la subvenció, atesa la seva naturalesa, sigui susceptible de satisfacció parcial.

2. Correspon el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes en els casos que estableix l'article 44 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions.

23. Interposició de recursos

Contra els actes expressos derivats de la tramitació de les subvencions regulades mitjançant aquesta convocatòria es podrà interposar un recurs de reposició dins el termini d'un mes. Una vegada transcorregut aquest termini únicament es podrà interposar un recurs contenciós administratiu, sens perjudici, si escau, del recurs extraordinari de revisió. Si l'acte no és exprés, el sol·licitant i altres possibles interessats poden interposar un recurs de reposició en qualsevol moment a partir de l'endemà del dia que, d'acord amb la normativa específica, es produeixi l'acte presumpte.

Documents adjunts