Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 139553
Bases de la subvenció per la reutilització de llibres de text i material didàctic als centres educatius de sa Pobla sufragats amb fons públics 2021
Es fa saber pel general coneixement que el Batle, en data 21/04/2021 ha emès la següent resolució:
RESOLUCIÓ D'ALCALDIA
A la vista de la proposta del servei d'inici del procediment per a l'aprovació i convocatòria de subvencions per a la reutilització de llibres de text i material didàctic als centres educatius de sa Pobla finançats amb fons públics 2020/2021
Examinada la documentació que l'acompanya, , i de conformitat amb l'establert en l'article 21.1.f) i s) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local i l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de sa Pobla.
RESOLC
PRIMER. Aprovar la convocatòria per a la concessió de subvencions per procediment de concurrència competitiva en matèria de foment de la reutilització de llibres de text i material didàctic als centres educatius de sa pobla sufragats amb fons públics amb el text següent:
BASES DE SUBVENCIONS PER AL FOMENT DE LA REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC ALS CENTRES EDUCATIUS DE SA POBLA SUFRAGATS AMB FONS PÚBLICS.
ÍNDEX
1. OBJECTE
2. FINALITAT
3. BENEFICIARIS
4. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES
5. CONVOCATÒRIA
6. SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ
7. COMISSIÓ DE SEGUIMENT I GESTIÓ DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC
8. LLOC I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
9. ADQUISICIÓ I VIGÈNCIA DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC
10. CONSERVACIÓ I REPOSICIÓ DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC
11. CRITERIS DE VALORACIÓ
12. CONCESSIÓ D'AJUTS
13. PUBLICACIÓ
14. ACCEPTACIÓ
15. PAGAMENT
16. JUSTIFICACIÓ
17. COMPLEMENTARIETAT DELS AJUTS
18. CONTROL
19. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
20. COMPROMÍS DE PARTICIPACIÓ
21. DOCUMENTACIÓ A APORTAR
22. JUSTIFICACIÓ
23. IMPORT DESTINAT A LA SUBVENCIÓ
24. PROTECCIÓ DE DADES
BASES ESPECÍFIQUES D'ATORGAMENT DE SUBVENCIÓ PER AL FOMENT DE LA REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC ALS CENTRES EDUCATIUS DE SA POBLA SUFRAGATS AMB FONS PÚBLICS.
1.OBJECTE
L'objecte d'aquestes bases específiques és la regulació del procediment de concessió de subvencions als centres educatius de SA POBLA sostinguts amb fons públics, per al foment de la reutilització de llibres de text i del material didàctic en els ensenyaments obligatoris durant els cursos escolars subvencionat determinats per la convocatòria.
Serà d'aplicació la normativa general, i en concret la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el seu reglament de desenvolupament, RD 887/2006, i la resta de disposicions legals aplicables en matèria de règim local pel que fa al procediment per a la concessió de subvencions públiques.
2.FINALITAT
Les finalitats d'aquesta subvenció són, entre d'altres, compensar les desigualtats econòmiques i socials, incentivar l'estudi i la cura de llibres i material didàctic, procurar la participació de les famílies en el procés educatiu i impulsar aquelles iniciatives que afavoreixin la innovació pedagògica i curricular.
3.BENEFICIARIS
Poden participar en aquesta convocatòria els centres educatius públics i privats sostinguts amb fons públics de SA POBLA que imparteixen ensenyaments d'educació primària i/o educació secundària obligatòria, i que compleixin els següents requisits:
a- Estar al corrent de les obligacions tributàries davant l'Estat, la CAIB i l'Ajuntament i de les obligacions davant la Hisenda pública i la Seguretat Social.
b- No trobar-se en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impossibiliten per ser beneficiari de la subvenció.
c- Estar al corrent de pagament d'obligacions de reintegrament i justificació de subvencions anteriorment atorgades per l'Ajuntament.
d- Complir amb la resta de requisits establerts en l'ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de sa Pobla, BOIB núm. 77, de 11 de juny de 2019.
4.ACTIVITATS SUBVENCIONABLES
Serà subvencionable el cost parcial de llibres de text i el material didàctic per als centres educatius de SA POBLA sostinguts amb fons públics per a la reutilització de llibres de text i el material didàctic en els ensenyaments obligatoris (Educació Primària i Secundària Obligatòria), durant els cursos escolars inclosos a la convocatòria, mitjançant un sistema d'ús racional dels recursos educatius, basat en l'educació per a la conservació i la reutilització dels llibres de text i material didàctic, que garanteixi a les famílies un estalvi econòmic important mitjançant el sistema de préstec.
Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén per llibre de text reutilitzable tots els llibres i el material didàctic que desenvolupen els continguts establerts en els currículums vigents, amb la finalitat que l'alumnat l'utilitzi regularment, amb la finalitat que desenvolupi, atenent les orientacions metodològiques i els criteris d'avaluació corresponents.
5.CONVOCATÒRIA
La convocatòria serà aprovada d'ofici, essent l'òrgan competent per la seva aprovació el Batle.
6.SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ
6.1 Els centres educatius interessats a acollir-se a aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds en l' imprès normalitzat.
6.2 A la sol·licitud tramesa pels centres s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
a- Compromís del consell escolar de participar en el projecte de reutilització de llibres de text i material didàctic durant un mínim de tres cursos escolars, tal i com s'estableix a l'apartat 20 d'aquestes bases.
b- Projecte on constin els objectius, procediments, nivells educatius i el nombre d'alumnes que es preveu que hi participi.(annex I)
c- Una relació dels nous llibres de text i del material didàctic, en cas que n'hi hagi, amb indicació de l ‘autor, el títol, l'editor i l'ISBN. Si es tracta de materials curriculars elaborats pel centre o de materials didàctics adaptats, se n ‘ha d'aportar una unitat de mostra o una descripció detallada i se n'ha d'especificar la vinculació amb el currículum educatiu. Aquestes dades s'han de reflectir en la plantilla inclosa a l'annex 2.
d- Pressupost de la despesa prevista i de l'aportació corresponent a les famílies per a aquesta finalitat.
e- Relació dels integrants de la comissió de seguiment i gestió de llibres de text i material didàctic que s'haurà de constituir al centre per tal de participar en el projecte que dóna lloc a la subvenció, tal i com s'estableix a l'apartat 7 d'aquestes bases.
6.3 La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases.
6.4 Qualsevol falsedat en les dades que es facin constar a la sol·licitud comporta l'exclusió del sol·licitant.
7.COMISSIÓ DE SEGUIMENT I GESTIÓ DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC
A cada centre educatiu, i en el si del consell escolar, es constituirà una comissió de seguiment i gestió de llibres de text i material didàctic que s'encarregarà de la gestió i la supervisió del projecte.
Aquesta comissió estarà integrada, com a mínim, pels membres següents:
-El/la president/a del consell escolar, o la persona en qui delegui, que actuarà com a president/a.
-Un/a professor/a.
-Dos pares o mares d'alumnat, dels quals com a mínim un/a serà membre de l'associació de mares i pares d'alumnes, en el cas que estigui constituïda.
-Un/a alumne/a, en el cas dels centres que imparteixin ensenyaments de l'educació secundària obligatòria.
-El/la secretari/ària del centre educatiu, que actuarà com a secretari/ària.
8.LLOC I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
8.1 Les sol·licituds, juntament amb la documentació indicada a l'apartat 6.2 de les bases, seran presentades pels representants dels centres, dins el termini de quinze dies hàbils (15) posteriors a la publicació de la convocatòria al BOIB.
8.2 Si en la presentació de la sol·licitud s'observa alguna deficiència, incoherència o hi manca algun dels documents necessaris per la valoració de l'ajut, l'Ajuntament ho notificarà directament a l'interessat/da per tal que en el termini de deu dies hàbils (10) pugui esmenar la falta. Si a aquest termini no es produeix l'esmena i/o no s'aporta la documentació sol·licitada, s'entendrà que es desisteix de la petició i prèvia resolució, s'arxivarà sense més tràmits.
9.ADQUISICIÓ I VIGÈNCIA DELS LLIBRES DE TEXT
9.1 Els centres educatius podran adquirir els llibres de text i material didàctic amb els proveïdors que lliurement hagin triat. Un cop adquirits, els centres educatius donaran d'alta aquests materials en l'inventari del centre i duran a terme el préstec, que es farà de la manera que la comissió de seguiment i gestió del material consideri més adient per al bon funcionament del projecte, d'acord amb les directrius del consell escolar.
9.2 Els centres educatius han de diversificar els llibres de text i el material didàctic que s'adquireixin amb aquestes dotacions per tal d'avançar progressivament cap a la gratuïtat dels llibres de text i el material didàctic.
9.3 Els llibres de text i material didàctic adquirits amb càrrec als fons públics seran propietat del centre educatiu corresponent. L'alumnat restarà obligat al seu bon ús i conservació, i a tornar-los al centre en finalitzar el curs, per tal que siguin revisats amb l'objecte de determinar-ne el grau de conservació i la reutilització en cursos següents.
9.4 Els llibres de text i material didàctic tindran una vigència d'utilització mínima de quatre cursos escolars.
10.CONSERVACIÓ I REPOSICIÓ DELS LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC
En el supòsit que s'incompleixi l'obligació de conservació per part de l'alumne/a, la comissió de seguiment i gestió de llibres de text adoptarà les mesures oportunes per exigir la restitució dels llibres de text i material didàctic o material deteriorats o extraviats sense causa que ho justifiqui. En el cas que no es reposi, suposarà la renúncia de l'alumne/a a participar en el projecte de reutilització per al curs següent, i s'exigirà el reintegrament del cost d'aquest material als pares, mares o tutors/es legals.
11.CRITERIS DE VALORACIÓ
Els imports atorgats als centres sol·licitants que compleixin els requisits establerts en aquestes bases es determinaran en funció:
a- Del nombre d'alumnes participants, havent-se de distribuir la quantitat màxima prevista, de forma proporcional entre els centres que hi participin.
12.CONCESSIÓ D'AJUTS
La quantitat que s'atorgarà a cada centre es determinarà en funció del nombre de sol·licituds i dels criteris d'ordenació establerts a l'apartat anterior. L'import màxim que es concedirà a cada centre en cap cas superarà l'import de la despesa que realitzarà el centre per desenvolupar el projecte.
13.PUBLICACIÓ
Es procedirà a la publicació a la Base de Dades Nacional de Subvencions, i resta de mitjans que indiqui la normativa de referència.
14.ACCEPTACIÓ
Per a l'efectivitat de la subvenció serà necessari que aquesta i les condicions amb les quals s'han concedit siguin acceptades per escrit.
15.PAGAMENT
L'Ajuntament ingressarà els imports d'aquestes subvencions als centres en un pagament únic, en un termini màxim de trenta dies des de la data d'acord de concessió de la subvenció per part de l'Ajuntament.
16.JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS
16.1.Els centres educatius han de justificar la despesa realitzada en l'adquisició de llibres de text i material didàctic davant de l'Ajuntament, com a data límit el 31 de desembre de l'any al qual acabi el curs escolar, aportant la documentació següent:
a- Relació de despeses, la qual ha d'indicar la relació de factures a càrrec del centre, on s'especifiquin el número, la data, la identificació fiscal del proveïdor, el concepte, l'import i la data de pagament respectius.
b- Original o fotocòpia compulsada de les factures incloses a la relació indicada al punt anterior d'aquest apartat.
c- Memòria explicativa i valorativa del funcionament del projecte de reutilització de llibres de text i material didàctic al centre durant els curs escolars inclosos en el període subvencionat.
d- Certificat de l'acord del consell escolar on s'aprovin els comptes respecte de la quantitat percebuda de l'Ajuntament per aquest concepte.
e- Original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'ha fet arribar a les famílies, on s'ha fet constar que el projecte ha estat subvencionat per l'Ajuntament de SA POBLA.
16.2.Els beneficiaris han de conservar durant quatre anys a disposició de l'Ajuntament, els documents de suport de la justificació de les subvencions als quals fan referència aquestes bases.
17. COMPLEMENTARIETAT DELS AJUTS
Els centres beneficiaris i el seu alumnat podran participar en les convocatòries de subvencions que, amb la mateixa finalitat (adquisició de llibres de text i material didàctic), convoquin altres administracions públiques o ens públics o privats, sempre que l'import de les subvencions concurrents no superi el cost de l'activitat subvencionada.
18. CONTROL
18.1.Els beneficiaris estan obligats a facilitar tota la informació i la documentació que, si s'escau, els requereixi l'Ajuntament.
18.2.L'Ajuntament pot inspeccionar el desenvolupament dels programes i les actuacions subvencionades per tal de comprovar el compliment de l'objecte de la subvenció.
19. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Els centres que resultin ser beneficiàries de la subvenció, queden obligats a:
- Estar al corrent de les obligacions tributàries i contractuals amb l'Ajuntament, amb altres Administracions públiques, així com amb la Hisenda Pública i la Seguretat Social.
- Destinar íntegrament els imports rebuts a les actuacions que són objecte d'aquesta subvenció.
- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin realitzades pels òrgans municipals, aportant quanta informació li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions i que estiguin relacionades amb la concessió de la subvenció.
- La participació en aquest projecte ha de suposar un estalvi per a les famílies en el cost per aquest concepte. En aquest sentit, els centres educatius els han de comunicar la relació de llibres de text i material didàctic adquirits amb la dotació del projecte, i que han minorat el cost que suposa per a elles.
- Fer constar a la documentació informativa que es faci arribar a les famílies referida al projecte, el següent: “Projecte subvencionat per l'Ajuntament de SA POBLA”. En el cas d'aparèixer en aquest material gràfic la imatge corporativa d'altres col·laboradors (el seu imagotip o logotip), l'Ajuntament de SA POBLA haurà d'aparèixer amb l'escut oficial i la tipografia que marquen la seva imatge corporativa. Aquesta presència gràfica haurà de ser proporcional a l'aportació econòmica de cada col·laborador, de forma que quan l'Ajuntament sigui l'entitat que fa la major aportació econòmica a l'activitat la seva imatge corporativa apareixerà a l'esquerra de la resta d'imatges corporatives de col·laboradors i, com a mínim, amb les mateixes dimensions gràfiques.
20. COMPROMÍS DE PARTICIPACIÓ DELS CENTRES EDUCATIUS
La sol·licitud i acceptació d'aquesta subvenció ha de suposar, per als centres beneficiaris, el compromís explícit del consell escolar del centre de participar-hi en el programa d e reutilització de llibres i material didàctic per període mínim de quatre cursos escolars, tant en el cas de l'educació primària com en el de l'educació secundària obligatòria. No obstant això, els centres hauran de presentar anualment, en cada convocatòria la sol·licitud corresponent, en el cas que aquesta convocatòria es dugui a terme.
21. REINTEGRAMENT DELS IMPORTS
Els centres procediran a reintegrar total o parcialment els imports rebuts per part de l'Ajuntament en el cas de no donar compliment a algunes de les obligacions o compromisos indicats als apartats 18 i 19 d'aquestes bases.
22. DOCUMENTACIÓ A APORTAR
Per sol·licitar la subvenció caldrà aportar:
- Sol·licitud emplenada amb la documentació requerida en aquestes bases.
23. IMPORT ECONÒMIC DESTINAT A LA SUBVENCIÓ PER AL FOMENT DE LA REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT I MATERIAL DIDÀCTIC ALS CENTRES EDUCATIUS DE SA POBLA SUFRAGATS AMB FONS PÚBLICS.
L'import destinat a aquesta subvenció és de 12.000,00 euros, que actuarà com a límit global de la despesa, prevista a l'aplicació pressupostària següent:
01 3231 48919 01 «Aportacions programa reutilització llibres de Text»
24. LLEI ORGÀNICA 3/2018, DE 5 DE DESEMBRE, DE PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL I GARANTIA DELS DRETS DIGITALS
D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i la legislació aplicable, la informació facilitada pels/les sol·licitants serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d'aquesta subvenció, complint-se diligentment les obligacions d'obtenció dels oportuns consentiments i d'informació en la recollida de dades.
En cap cas es produirà cessió, comunicació o accés de qualsevol tipus de dada personal continguda en els fitxers a tercers, excepte accessos necessaris per al compliment dels tràmits vinculats amb l'atorgament de la subvenció, davant d'autorització legal, o autorització expressa de les persones afectades.
Els/les interessats/es podran sol·licitar a l'administració l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
En tot allò no regulat en les presents bases serà d'aplicació l'establert en l'ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de sa Pobla, BOIB núm. 77, de 11 de juny de 2019.
ANNEX 1
ANNEX 2
SEGON. Aprovar la despesa de 12.000 €, a la qual ascendeix l'import de la subvenció.
TERCER. Registrar la informació a incloure en la BDNS pels mitjans electrònics que aquesta proporcioni, acompanyada del text de la convocatòria i del seu extracte.
Després de registrar la informació, la BDNS posarà l'extracte de la convocatòria a la disposició del Butlletí Oficial de la Província per a la seva publicació. En la publicació de l'extracte haurà de constar el codi d'identificació que hagi assignat la BDNS a la convocatòria.
QUART. Designar com a instructor al Sr. Francesc Pons Buades, interventor de l'Ajuntament i comunicar als membres de l'òrgan col·legiat encarregat d'emetre informe en el qual es concreti el resultat de l'avaluació efectuada.
Sa Pobla, a la data de la signatura electrònica (15 d'abril de 2021)
El batle
Catalina Ana Galmés Trueba