Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FONS EUROPEUS, UNIVERSITAT I CULTURA

Núm. 139523
Resolució de la directora general de Política Lingüística de 29 d’abril de 2021 per la qual es convoquen les proves de setembre de 2021 per obtenir els certificats oficials de coneixements de llengua catalana

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En el Decret 21/2019, de 15 de març, d'avaluació i certificació de coneixements de llengua catalana (BOIB núm. 35, de 16 de març), s'hi preveuen, en especial en els articles 6, 7, 8 i 14, la convocatòria de les proves, els requisits per inscriure-s'hi, l'estructura i els continguts de les proves, i la constitució dels tribunals avaluadors.

D'altra banda, el Decret 11/2011, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), atribueix a la Direcció General de Política Lingüística, entre altres competències, la certificació dels coneixements de llengua catalana de la població adulta fora de l'ensenyament reglat mitjançant l'organització i la gestió de proves.

D'acord amb l'article 6 del Decret 21/2019, de 21 de març, correspon a la directora general de Política Lingüística convocar les proves per obtenir els certificats oficials de coneixements de llengua catalana. La convocatòria s'ha de fer sempre mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Convocar les proves de setembre de 2021 per obtenir els certificats oficials de coneixements de llengua catalana dels nivells A2, B1, B2, C1 i C2, i de llenguatge administratiu.

2. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria de proves, que consten en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

3. Nomenar els membres dels tribunals, que figuren en l'annex 2 d'aquesta Resolució.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant la directora general de Política Lingüística en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 29 d'abril de 2021

La directora general de Política Lingüística Beatriu Defior Barcons

 

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primera. Normes generals

1. Es convoquen les proves de setembre de 2021 per obtenir els certificats oficials de coneixements generals de llengua catalana dels nivells A2, B1, B2, C1 i C2, i de llenguatge administratiu.

2. No és possible inscriure's a les proves d'un certificat obtingut en una convocatòria anterior.

3. Només és possible inscriure's a les proves d'un sol certificat.

4. Atesa la situació d'emergència sanitària ocasionada per la covid-19, la Direcció General de Política Lingüística podrà, en qualsevol moment i mitjançant una resolució de la directora general que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, modificar aquestes bases si les circumstàncies ho requereixen.

Segona. Requisits

1. Per presentar-se a les proves és necessari complir els requisits següents:

— Tenir setze anys o més en el moment de fer la prova.

— Tenir el DNI o el NIE en vigor.

— Dins el termini d'inscripció establert, haver formalitzat correctament la inscripció i, si escau, haver presentat la documentació d'acord amb la base quarta.

2. Per inscriure's a les proves del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, s'ha d'acreditar, com a mínim, el nivell C1 de llengua catalana.

Tercera. Inscripció

1. Termini d'inscripció

El termini d'inscripció als certificats oficials de coneixements generals de llengua catalana i al certificat de llenguatge administratiu de la convocatòria de setembre de 2021 serà del 4 al 17 de maig, ambdós inclosos.

2. Taxa d'inscripció

2.1. Import

D'acord amb el que disposen l'article 82 de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 4 de gener de 2021 per la qual s'estableix l'actualització de les bases, els tipus de gravamen i les quotes tributàries de les taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021 (BOIB núm. 3, de 7 de gener), l'import de la taxa és el següent:

— Certificats dels nivells A2, B1 i B2: 17,11 €

— Certificats dels nivells C1 i C2, i de llenguatge administratiu: 24,29 €

2.2. Bonificacions i exempcions

a) D'acord amb la normativa, tenen dret a una bonificació del 50 % de l'import de la taxa d'inscripció:

— Les persones que estan en situació de desocupació.

— Les persones que perceben una pensió pública.

— Les persones recluses en un centre penitenciari.

— Les persones que tenen un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

— Les persones que acreditin estar en possessió del Carnet Jove Europeu.

— Les famílies en situació de protecció especial que preveuen les lletres b), c), d) i e) de l'article 5 de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies.

b) Els membres de famílies nombroses tenen dret a l'exempció o a la bonificació de les tarifes que, d'acord amb la seva categoria, els corresponguin segons les disposicions vigents.

2.3. Documentació per acreditar la bonificació o exempció de la taxa

La documentació que s'ha de presentar per acreditar algun dels motius que donen dret a la bonificació o exempció de la taxa, segons el cas, és la següent:

Motiu

Document

Estar en situació de desocupació

Informe de període ininterromput inscrit en situació de desocupació del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (o de l'organisme equivalent de fora de les Illes Balears) que acrediti la condició de desocupat. La data d'aquest document no pot ser anterior en més de trenta dies naturals a l'inici del termini d'inscripció.

Percebre una pensió pública

Còpia del certificat expedit per l'Institut Nacional de la Seguretat Social que acrediti la condició de pensionista

Estar reclòs en un centre penitenciari

Còpia del certificat expedit pel centre penitenciari

Tenir una discapacitat del 33 % o superior

Còpia de la targeta acreditativa del grau de discapacitat o certificat expedit per la Direcció General d'Atenció a la Dependència que acrediti un grau de discapacitat del 33 % o superior

Tenir el Carnet Jove Europeu

Carnet Jove Europeu

Ser víctima de violència masclista

Còpia del certificat acreditatiu de l'Institut Balear de la Dona

Ser membre d'una família amb persones en situació de dependència

Còpia de la resolució de reconeixement de la situació de dependència en grau II o grau III

 

Llibre de família de la unitat de convivència

Ser membre d'una família amb persones amb discapacitat

Còpia de la targeta acreditativa del grau de discapacitat o certificat expedit per la Direcció General d'Atenció a la Dependència

 

Llibre de família de la unitat de convivència

Ser membre d'una família en situació de vulnerabilitat econòmica especial

Còpia de la resolució de la renda social garantida, de la renda mínima d'inserció o de l'ingrés mínim vital, o certificat del Servei Públic d'Ocupació Estatal que acredita que la família té el subsidi de desocupació com a únic ingrés

 

Llibre de família de la unitat de convivència

Ser membre d'una família monoparental

Còpia del títol de família monoparental o de la targeta individual corresponent

Ser membre d'una família en risc social

Acreditació de la situació de declaració de risc: còpia del certificat expedit per l'Institut Mallorquí d'Afers Socials o pel departament competent del Consell Insular de Menorca, del Consell Insular d'Eivissa o del Consell Insular de Formentera

 

Acreditació de la situació de joves en mesures de justícia juvenil: còpia del certificat de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies de la Conselleria d'Afers Socials i Esports

 

Llibre de família de la unitat de convivència

Ser membre d'una família nombrosa, categoria general o especial

Còpia del títol de família nombrosa en vigor o de la targeta individual corresponent

2.4. Pagament

a) Si la inscripció és telemàtica, el pagament es pot fer:

— Mitjançant targeta bancària o banca electrònica (el tràmit telemàtic enllaça directament amb el web de l'ATIB).

— Presencialment (l'assistent de tramitació genera un model 046 a través del web de l'ATIB per presentar-lo a una oficina bancària i fer la liquidació a les entitats col·laboradores).

b) Si la inscripció és presencial, el pagament s'ha de fer abans d'inscriure's a les proves a través del web de l'ATIB (http://www.atib.es). En aquest cas també hi ha dues opcions:

— Pagament telemàtic mitjançant targeta bancària o banca electrònica.

— Pagament presencial. En el web de l'ATIB es pot generar un model 046 per presentar-lo a una oficina bancària i fer la liquidació a les entitats col·laboradores.

 

Quarta. Modalitats d'inscripció

1. Inscripció telemàtica

a) És recomanable que les persones que vulguin inscriure's a les proves ho facin telemàticament, a través d'Internet. En aquest cas, la inscripció s'ha de fer a través del tràmit telemàtic disponible al web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat) i a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.cat). Cal tenir en compte que només s'ha completat el tràmit telemàtic si es genera un justificant de registre, o un justificant d'enviament per a aquelles persones que han d'aportar documentació complementària (vegeu els punts 2.3 i 2.4 de la base tercera i aquesta base quarta).

b) Les persones que no han d'aportar cap document rebran per correu electrònic el justificant d'inscripció, que té la mateixa validesa que el justificant de registre. Si la persona interessada no figura en la llista provisional d'admesos i exclosos, aquest document és el que haurà de presentar en el termini d'al·legacions per acreditar que realment es va inscriure en el termini corresponent.

c) Les persones que hagin d'aportar documentació han d'imprimir el justificant d'enviament i presentar-lo juntament amb tots els documents necessaris, dins el termini d'inscripció, al registre de la Direcció General de Política Lingüística o a qualsevol dels llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que el justificant d'enviament i la resta de la documentació requerida es presentin en un registre que no sigui el de la Direcció General de Política Lingüística, se n'ha d'enviar una còpia dins el termini d'inscripció a l'adreça electrònica provescatala@dgpoling.caib.es per tenir constància que s'ha duit a terme el tràmit

Si en convocatòries anteriors de proves la persona interessada ja ha presentat alguns dels documents requerits i encara no han caducat, aquests no s'han de presentar novament. En aquest cas, juntament amb el justificant d'enviament, la persona interessada ha d'indicar en el missatge electrònic quins documents no ha presentat perquè ja consten a la Direcció General de Política Lingüística.

Una vegada que s'hagi rebut la documentació i s'hagi comprovat que és correcta, les persones interessades rebran per correu electrònic el justificant d'inscripció com a comprovant de la formalització de la inscripció. Si la persona interessada no figura en la llista provisional d'admesos i exclosos, aquest document és el que haurà de presentar en el termini d'al·legacions per acreditar que realment es va inscriure en el termini corresponent.

d) En tot cas, les persones interessades han de consultar les relacions provisionals i definitives d'admesos i d'exclosos que s'esmenten en la base sisena, atès que tan sols es consideraran inscrites i tindran dret a examen les persones que hi apareguin com a admeses.

2. Inscripció presencial

a) La inscripció presencial es pot fer a les oficines de la Direcció General de Política Lingüística (c. d'Alfons el Magnànim, 29, 1r pis, porta 3, Palma) o a qualsevol dels llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) S'ha de presentar la documentació següent:

— La sol·licitud correctament emplenada i signada, d'acord amb el model disponible al web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat) i a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.cat).

— El justificant de pagament de la taxa corresponent.

— Si escau, la documentació que acrediti alguna de les situacions que donen dret a la bonificació o exempció de la taxa, d'acord amb el punt 2.3 de la base tercera.

— En el cas de sol·licitar adaptació de les condicions de la prova per discapacitat, l'informe d'adaptació de la Direcció General d'Atenció a la Dependència o còpia del document que acrediti que s'ha sol·licitat aquest informe d'adaptació. En aquest darrer cas, cal que l'informe es lliuri en el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de l'acabament del període d'inscripció.

— En el cas de sol·licitar adaptació de les condicions de la prova per trastorn de la lectoescriptura (dislèxia), informe en què es reconegui aquesta condició.

— En el cas d'inscriure's en el certificat de llenguatge administratiu, com a mínim, el nivell C1 de llengua catalana, si no ha estat expedit per la Direcció General de Política Lingüística.

Si la persona interessada ja ha presentat en convocatòries anteriors de proves alguns dels documents requerits i encara no han caducat, aquests no s'han de presentar novament i en la sol·licitud d'inscripció s'ha d'indicar de quins documents es tracta i en quina convocatòria es van presentar.

c) En el cas que la sol·licitud i la resta de la documentació es presentin en un registre que no sigui el de la Direcció General de Política Lingüística, dins el termini d'inscripció se n'ha d'enviar una còpia a l'adreça electrònica provescatala@dgpoling.caib.es, per tenir constància que s'ha duit a terme el tràmit.

Una vegada que s'hagi rebut la documentació i s'hagi comprovat que és correcta, les persones interessades rebran per correu electrònic el justificant d'inscripció com a comprovant de la formalització de la inscripció. Si la persona interessada no figura en la llista provisional d'admesos i exclosos, aquest document és el que haurà de presentar en el termini d'al·legacions per acreditar que realment es va inscriure en el termini corresponent.

d) En tot cas, les persones interessades han de consultar les relacions provisionals i definitives d'admesos i d'exclosos que s'esmenten en la base sisena, atès que tan sols es consideraran inscrites i tindran dret a examen les persones que hi apareguin com a admeses.

Cinquena. Adaptació de les condicions de les proves

1. Les persones que tenguin reconeguda legalment una discapacitat igual o superior al 33 % i vulguin sol·licitar l'adaptació de les condicions de la prova han de presentar un informe d'adaptació de la Direcció General d'Atenció a la Dependència. Aquest document s'ha de sol·licitar en una de les delegacions del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència i del Servei d'Atenció a la Discapacitat:

— Eivissa: carrer del Bisbe Abad i Lasierra, 47.

— Inca: carrer de Ramon Llull, 73, baixos (antic edifici de l'ONCE).

— Manacor: carrer del Mossèn Andreu Pont, 4, local 2.

— Maó: avinguda de Vives Llull, 42.

— Palma: carrer de Joan Crespí, 11, baixos.

2. Així mateix, poden sol·licitar l'adaptació de les condicions de la prova les persones que tenguin diagnosticat un trastorn de la lectoescriptura (dislèxia). En aquest cas, han de presentar un informe d'una entitat competent en què es reconegui aquesta condició.

3. En ambdós casos, l'adaptació de les condicions de la prova s'ha de sol·licitar en formalitzar-se la inscripció i cal que l'informe es lliuri com a tard en el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de l'acabament del període d'inscripció. En cas contrari, les persones que hagin sol·licitat adaptació de les condicions de la prova constaran com a inscrites, però el tribunal no adaptarà la prova.

Sisena. Admissió d'aspirants

1. Relacions provisionals d'admesos i d'exclosos

La directora general de Política Lingüística aprovarà, mitjançant una resolució, les relacions provisionals d'admesos i d'exclosos, amb indicació del motiu de l'exclusió. Aquesta resolució es publicarà, d'acord amb el calendari que figura en la base vuitena, en el tauler d'anuncis i en el web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat), i en la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.cat).

2. Esmena d'errors

2.1. Les persones interessades disposaran de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les relacions provisionals d'admesos i d'exclosos, per esmenar qualsevol error o deficiència documental.

2.2. En el cas que la documentació per esmenar es presenti en un registre que no sigui el de la Direcció General de Política Lingüística, s'ha d'enviar una còpia d'aquesta documentació dins el termini d'esmena a l'adreça electrònica provescatala@dgpoling.caib.es, per tenir constància que s'ha duit a terme el tràmit.

3. Relacions definitives d'admesos i d'exclosos

3.1. La directora general de Política Lingüística aprovarà, mitjançant una resolució, les relacions definitives d'admesos i d'exclosos. Aquesta resolució es publicarà, d'acord amb el calendari que figura en la base vuitena, en el tauler d'anuncis i en el web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat), i en la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.cat).

3.2. Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Setena. Devolució de les taxes d'inscripció

1. Únicament es pot sol·licitar la devolució de la taxa d'inscripció quan no s'hagi pogut formalitzar la matrícula per una causa imputable a l'Administració, en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de les relacions definitives d'admesos i d'exclosos; és a dir, de l'1 al 14 de juliol. Aquest termini s'entén sens perjudici del que disposa l'article 66 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

La devolució de la taxa s'ha de sol·licitar a la Direcció General de Política Lingüística i s'ha de presentar la documentació acreditativa del pagament de la taxa.

2. Una vegada pagada la taxa i presentada la sol·licitud d'inscripció, no s'admetrà cap document que doni dret a la reducció de la taxa i, per tant, no se'n farà cap devolució parcial.

Vuitena. Calendari

1. El calendari de la convocatòria de proves de setembre de 2021 és el següent:

— Termini d'inscripció: del 4 al 17 de maig

— Publicació de les relacions provisionals d'admesos i d'exclosos: 3 de juny, a partir de les 15 h

— Termini per esmenar errors en les inscripcions: del 4 al 10 de juny

— Publicació de les relacions definitives d'admesos i d'exclosos: 30 de juny, a partir de les 15 h

— Termini de sol·licitud de devolució de les taxes: de l'1 al 14 de juliol

— Publicació del centre, l'aula i l'hora de les proves escrites: 30 de juliol, a partir de les 15 h

— Proves:

 

 

Prova escrita

Publicació del centre, aula i

hora de les proves orals

Prova oral

A2

18 de setembre

24 de setembre

28 de setembre

B1

18 de setembre

24 de setembre

30 de setembre

B2

11 de setembre

17 de setembre

21 i 23 de setembre

C1

4 de setembre

10 de setembre

14 i 16 de setembre

C2

7 de setembre

17 de setembre

25 de setembre

LA

25 de setembre

 

— Publicació dels resultats provisionals: 22 d'octubre, a partir de les 15 h

— Termini per sol·licitar revisió i tràmit de vista: del 23 al 26 d'octubre

— Publicació dels resultats definitius d'aptes i no aptes de cada nivell: 22 de novembre, a partir de les 15 h

2. Totes les persones que es presentin a les proves escrites, llevat dels examinands del certificat de llenguatge administratiu, també seran convocades a la prova oral del nivell corresponent.

3. Si el nombre de persones que s'hagin presentat a les proves escrites ho requereix, la Direcció General de Política Lingüística es reserva el dret d'incrementar les jornades de les proves orals a fi de poder atendre tots els examinands.

4. En cap cas no es permetran canvis de l'hora i el lloc assignats.

5. Els tribunals s'han d'ajustar al calendari establert, tret que hi hagi causes de força major o imprevistes degudament justificades que ho impedeixin.

6. Sempre que hi hagi prou persones inscrites, les proves es duran a terme a les localitats següents: Inca, Manacor, Palma, Ciutadella, Eivissa i Formentera. Els examinands han d'indicar en la sol·licitud el lloc on volen examinar-se.

7. Si la situació sanitària causada per la covid-19 ho requereix, per assegurar la seguretat en l'organització de les proves, la Direcció General de Política Lingüística pot modificar el calendari establert en l'apartat 1 d'aquesta base. La modificació es durà a terme mitjançant una resolució de la directora general de Política Lingüística que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Novena. Organització de les proves

1. Els examinands seran convocats per a cada prova (escrita i oral) en crida única. Els qui no hi compareguin seran exclosos de la prova. Aquest punt s'aplicarà sens perjudici del que estableix l'article 3.1 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

2. Si algun examinand no pot comparèixer el dia i l'hora en què sigui convocat per fer la prova oral per raó d'una causa de força major degudament justificada, podrà sol·licitar que se li guardi la nota de la prova escrita, en cas que sigui apte, per a la convocatòria següent, en la qual només serà convocat a la prova oral. En aquest cas, la persona interessada ho haurà de sol·licitar formalment, i s'haurà d'inscriure de nou a les proves i pagar la taxa corresponent.

Per presentar la sol·licitud i justificar la causa de força major, es disposarà d'un termini d'un mes des del dia en què hagi tingut lloc la prova oral a la qual no hagi pogut comparèixer, llevat que s'acrediti que la causa de força major encara es manté a l'acabament d'aquest termini. En aquest cas, el termini s'entendrà ampliat fins als deu dies següents a la finalització de la causa de força major.

3. Per poder fer la prova escrita i la prova oral, els examinands s'han d'identificar amb el document d'identitat oficial en vigor (DNI o NIE). En cas contrari, seran exclosos de la prova.

4. Durant les proves, es podrà requerir als aspirants que acreditin la seva identitat.

5. Els examinands, sense excepció, hauran de respectar les normes de seguretat i les instruccions que la Direcció General de Política Lingüística estableixi en relació amb la situació d'emergència sanitària per la covid-19. Aquestes instruccions es publicaran en el web de la Direcció General (http://dgpoling.caib.cat) abans de les proves.

Desena. Publicació dels resultats provisionals

Una vegada aprovats pels tribunals, els resultats provisionals d'aptes i no aptes es publicaran en el tauler d'anuncis i en el web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat), i en la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.cat), d'acord amb el calendari que figura en la base vuitena.

Onzena. Revisió i vista de les proves

1. En cas de ser no apte, es pot sol·licitar al tribunal la revisió i la vista de la prova en el termini de dos dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació dels resultats provisionals.

2. La sol·licitud es pot fer presencialment o telemàticament mitjançant el tràmit habilitat a aquest efecte al web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat) i a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.cat).

En el cas que la sol·licitud es presenti en un registre que no sigui el de la Direcció General de Política Lingüística, se n'ha d'enviar una còpia dins el termini d'inscripció a l'adreça electrònica provescatala@dgpoling.caib.es per tenir constància que s'ha duit a terme el tràmit.

3. La revisió de la prova és un tràmit que du a terme el tribunal. El resultat de la revisió es dona a conèixer mitjançant la publicació dels resultats definitius.

4. El tràmit de vista és el procediment que permet a l'examinand veure la seva prova i els fulls de correcció corresponents, una vegada revisada pel tribunal. Les persones que vulguin veure l'examen (tràmit de vista) ho han d'indicar expressament en la sol·licitud. Aquest tràmit es du a terme posteriorment a la publicació dels resultats definitius i consisteix en la tramesa per correu electrònic de la prova de l'examinand.

Dotzena. Publicació dels resultats definitius

Una vegada aprovats pels tribunals, els resultats definitius d'aptes i no aptes es publicaran en el tauler d'anuncis i en el web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat), i en la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.cat), en la data prevista en la base vuitena.

Tretzena. Publicació de la relació d'aptes de les proves

Un cop publicats els resultats definitius, la directora general de Política Lingüística ordenarà la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, mitjançant una resolució, de la relació d'aptes definitiva de cada certificat d'acord amb els resultats aprovats pels tribunals, i s'expediran els certificats corresponents.

Contra la resolució de la directora general de Política Lingüística es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura.

Catorzena. Constitució i funcionament dels tribunals

1. Sessió de constitució

1.1. La constitució dels tribunals ha de tenir lloc en els deu dies posteriors a la publicació de les relacions provisionals d'admesos i d'exclosos. El president ha de convocar a la sessió de constitució tots els membres, titulars i suplents.

1.2. En la sessió de constitució, el president de cada tribunal ha de demanar als membres, titulars i suplents, que declarin si estan sotmesos a les circumstàncies previstes com a motiu d'abstenció en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Els membres dels tribunals amb algun motiu d'abstenció han d'acreditar-ho documentalment en la mateixa sessió de constitució o bé dins els dos dies posteriors.

1.3. Els tribunals queden constituïts sempre que assisteixin a la sessió de constitució, com a mínim, el president, el secretari i un vocal titular, o els suplents corresponents.

1.4. En aquesta sessió, havent llegit les bases de la convocatòria, cada tribunal ha d'acordar les decisions que li corresponguin per garantir el desenvolupament correcte de les proves.

1.5. Una vegada constituït el tribunal, el president ha de comunicar als membres, titulars o suplents, que per motius degudament justificats no hagin pogut assistir-hi que s'ha duit a terme l'acte de constitució del tribunal, del qual formen part excepte si estan sotmesos a les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015.

2. Nomenament de nous membres dels tribunals

2.1. Quan el tribunal no estigui complet perquè algun membre ha perdut aquesta condició per alguna de les causes previstes en l'apartat anterior, la directora general de Política Lingüística, abans de l'inici de les proves, ha de nomenar els nous membres titulars i suplents mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2.2. Una vegada constituït el tribunal i nomenats, si cal, els nous membres, no se'n podrà modificar la composició durant el desenvolupament de les proves, tret del que preveu el punt següent.

2.3. L'abstenció o la renúncia sobrevingudes d'un o diversos membres titulars dels tribunals constituïts, acceptades, si escau, per la directora general de Política Lingüística, comportarà que siguin substituïts pels suplents corresponents. Si això no és possible, o si es considera necessari per al bon funcionament de les proves, la directora general de Política Lingüística dictarà una resolució per nomenar els nous membres titulars i suplents fins que es completi el tribunal. Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Funcions del president

El president de cada tribunal té com a funció pròpia assegurar el compliment de les lleis i de les bases de la convocatòria, i garantir la regularitat de les deliberacions, les quals pot suspendre en qualsevol moment per causa justificada.

4. Convocatòria dels tribunals

4.1. La convocatòria del tribunal correspon al president. S'ha de notificar amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, tret dels casos d'urgència, i ha d'anar acompanyada de l'ordre del dia, que ha fixar el president, el qual ha de tenir en compte, si ho considera procedent, les peticions dels altres membres formulades amb prou antelació.

4.2. No obstant això, els tribunals actuen vàlidament, encara que no s'hagin complert els requisits de la convocatòria, quan estiguin reunits tots els membres i ho acordin així per unanimitat.

4.3. Així mateix, el president, quan el tribunal estigui reunit en la sessió corresponent, pot convocar-lo vàlidament, sense necessitat dels requisits esmentats en aquesta base, per a sessions successives.

5. Majoria necessària per actuar

A partir de la constitució dels tribunals, aquests, per actuar vàlidament, necessiten la presència del president, del secretari i d'un vocal. Els acords s'adopten per majoria dels assistents i el vot del president dirimeix els empats.

 

​​​​​​​6. Actes

De cada sessió, el secretari del tribunal n'ha d'estendre una acta, en la qual han de constar les persones que hi han assistit, les circumstàncies de lloc i temps en què s'ha duit a terme, els punts principals de deliberació, la forma i el resultat de la votació, i el contingut dels acords.

Les actes de cada sessió s'han d'aprovar en la mateixa sessió o en la següent.

7. Votacions

Els membres dels tribunals poden fer constar en acta el seu vot contrari a l'acord adoptat, la seva abstenció i els motius que la justifiquen o el sentit del seu vot favorable. Qualsevol membre té dret a sol·licitar la transcripció íntegra de la seva intervenció o proposta, sempre que n'aporti una còpia escrita, que pot presentar en la mateixa sessió o en el termini que el president assenyali.

Quinzena. Organització i desenvolupament de les proves

1. Per corregir les proves, els tribunals poden recórrer a examinadors col·laboradors, d'acord amb l'article 16 del Decret 21/2019, de 15 de març, d'avaluació i certificació de coneixements de llengua catalana. Els col·laboradors han d'actuar sempre sota la direcció del tribunal i no intervenen en la qualificació final.

Així mateix, la Direcció General de Política Lingüística pot nomenar col·laboradors per a les tasques de vigilància, coordinació o altres de similars necessàries per al desenvolupament de les proves, d'acord amb l'article 2 del Decret 21/2019, de 15 de març.

2. Quan en el personal col·laborador que participa en el procés de correcció de les proves hi concorrin les circumstàncies de l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, aquestes persones han de comunicar-ho a l'autoritat que les ha nomenades i han d'abstenir-se d'intervenir en el procés.

3. Els tribunals han d'adoptar les mesures necessàries perquè els examinands amb alguna discapacitat reconeguda disposin de les mateixes possibilitats que la resta dels participants per fer els exercicis.

4. Els tribunals són responsables de l'objectivitat del procés d'avaluació i han de garantir que la correcció de les proves es dugui a terme sense que se sàpiga la identitat dels examinands. Els tribunals no han de qualificar les proves en què figurin noms, traços, marques o signes que permetin saber la identitat de l'examinand.

5. La Direcció General de Política Lingüística és responsable que es compleixin aquestes bases, inclosos els terminis per dur a terme i valorar les proves i per publicar-ne els resultats.

6. Els tribunals han de resoldre tots els dubtes i incidències que puguin sorgir en relació amb els exercicis de les proves. Contra les decisions dels tribunals es pot interposar un recurs d'alçada davant la directora general de Política Lingüística.

7. Correspon a la directora general de Política Lingüística resoldre els dubtes o incidències en relació amb l'aplicació d'aquestes bases o els casos que no s'hi preveuen. Contra aquestes decisions es pot interposar un recurs de reposició davant la directora general de Política Lingüística.

8. Des del moment de la constitució dels tribunals i mentre duri el procés d'avaluació, correspon al secretari, amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística, la custòdia de la documentació del tribunal i de tot el material de les proves.

9. Una vegada acabat el procés d'avaluació, després del tràmit de revisió de les proves, els tribunals han de lliurar a la Direcció General de Política Lingüística totes les actes de les sessions i la resta de documentació.

10. A l'efecte de comunicacions i per a la resta d'incidències, els tribunals tenen la seu a les oficines del carrer d'Alfons el Magnànim, 29, 1r pis, porta 3 (07004 Palma).

11. Els membres dels tribunals i els col·laboradors que participin en l'organització i la correcció de les proves percebran les dietes i les indemnitzacions que els corresponguin legalment.

Setzena. Expedició dels certificats

Després de l'aprovació dels resultats definitius, s'ha de disposar la inscripció dels examinands aptes en el Registre de Certificats de la Direcció General de Política Lingüística, d'acord amb l'Ordre de la consellera de Cultura, Educació i Esports de dia 15 de maig de 1992 per la qual es crea el Registre de Certificats (BOCAIB núm. 70, d'11 de juny), i s'han d'expedir els certificats.

 

ANNEX 2 Composició dels tribunals

Tribunal del nivell A2

Membres titulars

Presidenta: Cristina Perelló Alonso

Secretària: Aina Maria Cifre Bennasar

Vocal primera: Eva Maria Guasp Pol

Vocal segona: Catalina Company Vidal

Vocal tercera: Antònia Fullana Miralles

Membres suplents

President: David Sintes Mateu

Secretària: Maria Teresa Juan Garcia

Vocal primera: Laia Carrera Oliver

Vocal segona: Rut José Prat

Vocal tercera: Catalina Company Vidal

Tribunal del nivell B1

Membres titulars

Presidenta: Marta Caamaño Heras

Secretària: Cristina Perelló Alonso

Vocal primera: Cristina Gaviño Vadell

Vocal segon: Samuel Carreras Benejam

Vocal tercer: David Sintes Mateu

Membres suplents

Presidenta: Antònia Fullana Miralles

Secretària: Aina Maria Cifre Bennasar

Vocal primera: Laia Carrera Oliver

Vocal segona: Maria Antònia Massanet Medrano

Vocal tercer: Jaume Mas Ferrà

Tribunal del nivell B2

Membres titulars

Presidenta: Aina Maria Cifre Bennasar

Secretària: Maria Teresa Juan Garcia

Vocal primer: Jaume Mas Ferrà

Vocal segona: Rut José Prat

Vocal tercera: Cristina Perelló Alonso

Membres suplents

Presidenta: Marta Caamaño Heras

Secretari: David Sintes Mateu

Vocal primera: Floral Gual Pons

Vocal segona: Cristina Gaviño Vadell

Vocal tercer: Samuel Carreras Benajam

 

 

​​​​​​​Tribunal del nivell C1

Membres titulars

Presidenta: Maria Teresa Juan Garcia

Secretària: Marta Caamaño Heras

Vocal primera: Antònia Serra Bennàssar

Vocal segona: Isabel Simón Serra

Vocal tercera: Aina Maria Cifre Bennasar

 

Membres suplents

 

Presidenta: Antònia Fullana Miralles

Secretària: Cristina Perelló Alonso

Vocal primera: Flora Gual Pons

Vocal segona: Irene Calafat Picornell

Vocal tercer: David Jordi Llobet Martín

Tribunal del nivell C2

Membres titulars

President: David Sintes Mateu

Secretària: Antònia Fullana Miralles

Vocal primera: Elisenda Farré Secall

Vocal segona: Neus Munar Pastor

Vocal tercera: Maria Teresa Juan Garcia

Membres suplents

Presidenta: Aina Maria Cifre Bennasar

Secretària: Marta Caamaño Heras

Vocal primer: Xavier Barceló Pinya

Vocal segona: Irene Calafat Picornell

Vocal tercer: David Jordi Llobet Martín

Tribunal de llenguatge administratiu

Membres titulars

Presidenta: Antònia Fullana Miralles

Secretari: David Sintes Mateu

Vocal primer: Bartomeu Riera Rodríguez

Vocal segona: Antònia Ramis Amengual

Vocal tercer: Francesc Esteve Beneito

Membres suplents

Presidenta: Margalida Pons Amengual

Secretari: David Jordi Llobet Martín

Vocal primera: Lira Sastre Moragues

Vocal segon: Joan Mut Munar

Vocal tercera: Antònia Serra Bennàssar