Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MURO

Núm. 137562
Aprovació de la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per proveir dues places de policia local de l'Ajuntament de Muro en comissió de serveis

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Per acord de la Junta de Govern Local, de data 26 d'abril de 2021, s'ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per proveir dues places de policia local de l'Ajuntament de Muro en comissió de serveis.

Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament de Muro (https://www.ajmuro.net/ca/ofertes-feina), als efectes establerts a l'article 45 de la Llei 39/2.015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batlia, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la present resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents

«BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER PROVEIR DUES PLACES DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MURO EN COMISSIÓ DE SERVEIS

1. OBJECTE

L'objecte de la present convocatòria és la provisió temporal, en comissió de serveis de caràcter voluntari, de dues places vacants de policia local existents a la plantilla de l'Ajuntament de Muro.

La durada de la comissió de serveis serà de dotze (12) mesos, de conformitat amb l'establert a l'art.192.4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del fons de seguretat pública de les Illes Balears; període que es podrà prorrogar desprès de justificació prèvia de l'òrgan competent, per un termini màxim de dos anys.

El lloc convocat té les següents característiques:

ESCALA: Administració especial

SUBESCALA: Serveis especials

DENOMINACIÓ: Policia Local

GRUP: C

SUBGRUP: C1

NOMBRE DE VACANTS: 2

2. REQUISITS

Per ser admès a aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Ser funcionari de carrera de l'Administració Local a l'Escala d'Administració Especial, Subescala Serveis Especials, Classe Policia Local.

b) Trobar-se en situació de servei actiu, faltant-li almenys dos anys per passar a la situació de segona activitat per raó de l'edat.

c) Estar en possessió del certificat de nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.

 

3. FORMA I TERMINI PRESTACIÓ INSTÀNCIES

Les sol·licituds es dirigiran al batle de l'Ajuntament de Muro i s'ajustaran al model publicat a l'annex I d'aquestes bases. El termini per presentar sol·licituds serà de set (7) dies hàbils, comptats a partir del dia següent al de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat al primer dia hàbil següent. El model normalitzat de sol·licitud inclòs a l'annex I de les bases també es trobarà a disposició de les persones interessades a la pàgina web de l'Ajuntament de Muro www.ajmuro.net.

Les sol·licituds es presentaran per Registre electrònic de l'Ajuntament de Muro (www.ajmuro.net) o per qualsevol mitjà previst en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis de la corporació. A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la següent documentació:

1. Fotocòpia del NIF en vigor.

2. Certificació expedida per la Secretaria de l'Ajuntament de procedència on s'acrediti que posseeix la categoria necessària per optar a la comissió de serveis present i s'indiqui la presa de possessió com a funcionari de carrera.

3. Certificat acreditatiu del nivell de coneixements de llengua catalana requerit

4. Una relació dels mèrits aportats (model annex II) estructurada segons els quatre blocs en què es divideix el barem de mèrits.

5. Els documents acreditatius dels mèrits a valorar de titulació, formació i experiència professional i laboral.

4. LLISTA DE PERSONES ADMESES I EXCLOSES

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el batle de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de cinc (5) dies hàbils, i declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, que es publicarà al tauler d'anuncis de la web, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de tres (3) dies hàbils per poder presentar reclamacions.

En el cas que no hi hagués reclamacions, la llista esdevindrà definitiva a partir del dia següent d'acabar el termini de reclamacions.

Les reclamacions presentades seran resoltes en el termini màxim de cinc (5) dies hàbils per la Batlia, des de l'acabament del termini de reclamacions. La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà al tauler d'anuncis de la web de l'Ajuntament.

Així mateix, es fixarà la data i l'hora de constitució de la Comissió de Valoració per la fase de concurs de mèrits.

5. COMISSIÓ DE VALORACIÓ

La determinació dels membres de la Comissió de Valoració es realitzarà una vegada es publiqui la llista definitiva de les persones aspirants admeses i excloses i la seva actuació s'ajustarà estrictament a les Bases de la convocatòria. No obstant això, la Comissió resoldrà els dubtes que puguin sorgir de la seva aplicació i podrà prendre els acords que corresponguin per aquells supòsits no prevists en les Bases.

Els membres de la Comissió de Valoració s'abstindran d'intervenir quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Acabada la baremació dels aspirants es publicarà, al tauler d'anuncis de web de l'Ajuntament, el llistat de puntuacions. Els aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils per possibles reclamacions. Si no hi ha reclamacions, aquest llistat esdevindrà definitiu. Una vegada resoltes les reclamacions, la Comissió de Valoració elevarà a Batlia el llistat definitiu de puntuacions i la proposta de nomenament com a funcionari/ària en comissió de serveis.

6. BAREM DE MÈRITS I CRITERIS DE VALORACIÓ

Els mèrits es calcularan a la data d'expiració del termini indicat per a la presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.

Els mèrits presentats i no acreditats pels aspirants mitjançant original o fotocòpia compulsada no seran valorats.

La comissió de valoració avaluarà els mèrits d'acord amb el barem següent:

6.1. Serveis prestats. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 12 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

6.2.- Estudis acadèmics oficials:

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents, amb l'excepció del títol de doctor, que se sumarà a la titulació corresponent.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins a un màxim d'1,5 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

d)Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

6.3.- Coneixements orals i escrits de llengua catalana:

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

Només es valora el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

6.4.- Coneixements d'altres llengües:

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxim a de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs nivell inicia

0.10

 

 

 

2n curs nivell inicial

0.20

A1

0.40

0.30

1r curs nivell elemental

0.30

A2

0.60

0.40

2n curs nivell elemental

0.40

B1

0.80

0.60

1r curs nivell mitjà

0.60

B1+

1

0.80

2n curs nivell mitjà

0.80

B2

1.20

1

1r curs nivell superior

1

B2+

1.40

1.20

2n curs nivell superior

1.20

C1

1.60

1.40

 

 

C2

1.80

1.60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes. D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

6.5.- Cursos de formació:

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centre formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

6.5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional

6.5.1.1 Accions formatives relacionades. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts.

Es valoren les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora. Pel que fa als cursos o activitats expressades en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit. No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

6.5.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6.5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional.

6.5.2.1 Accions formatives no relacionades. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

S'han de valorar les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc, es consideren d'interès general. En concret, només es valoraran els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

6.5.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat

7. NOMENAMENT, PRESSA DE POSSESSIÓ I CESSAMENT

El nomenament es realitzarà per resolució del batle, en el termini màxim de quinze (15) dies naturals comptats des de la publicació del llistat definitiu de puntuacions al tauler d'anuncis de la web municipal.

La resolució del nomenament indicarà el termini en què s'ha d'efectuar el cessament en l'actual lloc de treball i la presa de possessió de la destinació adjudicada, excepte casos de força major degudament justificats. Així mateix els aspirants hauran de presentar en un termini màxim de set (7) dies hàbils els següents certificats:

- Certificat mèdic d'aptitud per portar a terme les funcions del lloc de feina

- Certificat d'antecedents penals

- Conformitat del batle o batlessa de l'administració d'origen.

El termini per prendre possessió serà d'un màxim de tres (3) dies hàbils si no implica canvi de residència o d'un (1) mes si comporta canvi de residència, i començarà a comptar a partir de l'endemà al del cessament.

8. RÈGIM JURÍDIC

El personal funcionari en comissió de serveis té dret a la reserva del lloc de treball de procedència i rebrà les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupa.

Aquesta convocatòria es regirà per les presents bases, en defecte d'això, supletòriament serà d'aplicació la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic i restant normes que resultin d'aplicació.

9. RECURSOS

Contra la present convocatòria, les seves bases i els actes administratius que es derivin d'aquesta, els interessants podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el batle, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la seva darrera publicació en el tauler d'anuncis de la web municipal; o bé directament recurs contenciós- administratiu davant el Jutjat del Contenciós- Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptats igualment des de l'endemà al de la seva darrera publicació; tot això de conformitat amb l'establert en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciós- administrativa.

10. PROTECCIÓ DE DADES

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als aspirants que les dades contingudes en la sol·licitud d'admissió i documentació que s'acompanyi a aquesta o la generada a partir de la present convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades personals del que és responsable l'Ajuntament de Muro, amb la finalitat de dur a terme, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta Convocatòria.

Les dades personals necessàries podran ser utilitzades per dur a terme les publicacions pròpies del procés selectiu.

Els aspirants poden exercir en qualsevol moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a l'adreça de l'Ajuntament de Muro.

 

Muro, en data de la signatura electrònica (27 d'abril de 2021) 

El batle Antonio Serra Sastre

 

ANNEX I MODEL DE SOL·LICITUD

Nom i llinatges:

DNI:

Adreça: Telèfon:

Població i CP:

Correu electrònic:

E X P Ò S:

Que m'he assabentat de la convocatòria efectuada per aquest Ajuntament per cobrir places de policia local en comissió de serveis.

Que reuneixo totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.

SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria, acceptant íntegrament el contingut de les bases.

S'adjunten els documents detallats a la clàusula tercera de les bases.

 

Muro, ____ d___________________ de 2021

(signatura)

 

Sr. BATLE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE MURO

De conformitat al que disposen la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets humans, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. Que en aquest acte l'Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07440 – Muro, Plaça del Comte d'Empúries, 1. Que així mateix se m'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.