Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 135278
Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa de tècnic/a gestor/a de Cultura, com a personal laboral temporal de l’Ajuntament de Felanitx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient 620/2021

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Felanitx, en sessió ordinària realitzada el dia 20 d'abril de 2021, ha adoptat, entre altres, el següent ACORD que en la seva part dispositiva diu:

«Primer. Estimar el recurs de reposició interposat contra les Bases per constituir una borsa de tècnic/a gestor/a de cultura aprovades dia 16 de març de 2021.

Segon. Anul·lar l'anunci i la convocatòria per constituir una borsa de tècnic/a gestor/a de cultura, com a personal laboral temporal de l'Ajuntament de Felanitx, publicat al BOIB núm. 43 de dia 30 de març de 2021.

Tercer. Retrotreure l'expedient al moment previ a l'aprovació de les Bases del concurs-oposició per constituir una borsa de tècnic/a gestor/a de cultura, com a personal laboral temporal de l'Ajuntament de Felanitx.

Quart. Aprovar les noves Bases del concurs-oposició per constituir una borsa de tècnic/a gestor/a de cultura, com a personal laboral temporal de l'Ajuntament de Felanitx, amb la inclusió del Grau en Humanitats i demés titulacions englobades dins la branca d'arts i humanitats, així com els estudis de grau universitari en Antropologia Social i Cultural i de grau universitari en Comunicació i Indústries Culturals, apart de les titulacions ja incloses com a requisit en les Bases.

Cinquè. Compensar a tots els interessats presentats a la convocatòria que s'anul·la l'abonament de la taxa ja efectuat amb la possible futura presentació a la nova convocatòria del procés selectiu, i retornar a aquells aspirants que no es presentin a la propera convocatòria la taxa abonada.

Sisè. Publicar les noves bases en el BOIB i seguir la tramitació reglamentària de l'expedient.

Setè. Notificar aquesta resolució a tots els aspirants presentats, a la persona recurrent, i als departaments d'Intervenció i Tresoreria municipals.»

 

Felanitx, 22 d'abril de 2021

El batle Jaume Monserrat Vaquer

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TÈCNIC/A GESTOR/A DE CULTURA, COM A PERSONAL LABORAL TEMPORAL DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX

PRIMERA. Naturalesa dels llocs de treball

Vinculació: personal laboral temporal

Denominació: tècnic/a gestor/a de Cultura

Grup: A; subgrup: A1

Procediment de selecció: Concurs-oposició, en torn lliure

Es tracta de la creació d'una borsa de treball per cobrir les necessitats relatives a les circumstàncies que permeten contractar personal laboral temporal, en qualsevol de les seves modalitats, segons allò que preveu el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (en endavant, EBEP) i el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

Aquesta borsa quedarà sense efecte quan se substitueixi per la borsa sorgida d'una propera convocatòria. En altre cas, aquesta borsa tendrà una vigència màxima de tres anys des de la publicació de la llista definitiva al BOIB.

SEGONA. Requisits

  • Ser espanyol/a o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la llei estatal que regula aquesta matèria.

  • Tenir complerts els 16 anys, i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.

  • Estar en possessió d'algun dels següents títols de grau universitari o llicenciatura o estar en condicions d'obtenir-lo en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds: Periodisme, Comunicació i Indústries Culturals, Antropologia Social i Cultural, Història, Història de l'Art, Belles Arts, Filosofia, Arts escèniques, Humanitats o demés titulacions englobades dins la branca d'arts i humanitats.

  • No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.

  • No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per al compliment de funcions publiques.

  • No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord a la normativa vigent.

  • Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

  • Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell B2 o equivalent, segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de dia 21 de febrer de 2013, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  • Haver satisfet els drets d'examen dins el termini de presentació d'instàncies.

TERCERA. Funcions del lloc de treball

Entre d'altres pròpies del lloc de feina en matèria de gestió cultural, l'aspirant que ocupi aquest lloc de feina durà a terme la funció d'atenció al públic en general i en les visites a activitats pròpies de l'àrea, així com controlar les compres i vendes de l'àrea.

QUARTA. Presentació de sol·licituds

Les persones interessades disposaran de 10 dies hàbils per presentar les instàncies per prendre part al procés selectiu a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB. Les bases també es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx.

Les sol·licituds es dirigiran al batle de l'Ajuntament de Felanitx i s'ajustaran al model publicat a l'annex d'aquestes bases. La seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma establerta per l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per ser admès/a i, en el seu cas, prendre part en la pràctica de les proves selectives corresponents, bastarà que les persones aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, el que es posa de manifest en el model de sol·licitud.

A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

1. El justificant d'ingrés bancari de 15 euros corresponent a la taxa del procés selectiu en el compte IBAN: ES1520383393236400000656, indicant el concepte “Drets d'examen: borsa tècnic/a de cultura”. Aquesta taxa es fixa d'acord amb el que preveu l'apartat “Drets d'examen per als concursos i oposicions convocats per aquesta corporació” de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius de l'Ajuntament de Felanitx.

L'import dels drets d'examen únicament serà retornat a aquells/es que no fossin admesos/es per falta d'alguns dels requisits exigits per prendre part a les proves selectives, sempre i que formulin la seva reclamació en el termini d'un mes, comptat a partir de la publicació a la web municipal de la resolució per la qual s'aprova la llista de persones admeses i excloses.

2. Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

El fet de ser admès/a a la realització de les proves no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, referits al termini de presentació d'instàncies, s'han de presentar mitjançant originals o còpies que tenguin el caràcter d'autèntiques, dins el termini de deu dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la qualificació de la fase d'oposició.

Les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè l'Administració tracti les seves dades personals a l'efecte derivat d'aquesta convocatòria.

CINQUENA. Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, i declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, que serà publicada en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, al tauler d'edictes electrònic i a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx www.felanitx.org, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 5 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació a la pàgina web, per poder presentar reclamacions. En cas que no n'hi hagués, la llista esdevindrà definitiva a partir de l'endemà d'acabar el termini de reclamacions.

Les reclamacions presentades seran resoltes en el termini màxim de deu dies hàbils per la Batlia des de l'acabament del termini de reclamacions. La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx, al tauler d'edictes i al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.

SISENA. Tribunal qualificador

De conformitat amb l'article 60 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la composició del tribunal qualificador serà:

Presidència: persona funcionària de carrera o personal laboral fix de l'Ajuntament de Felanitx o d'altres administracions públiques del mateix nivell o superior al de la plaça convocada.

Vocals: tres persones funcionàries de carrera o personal laboral fix de l'Ajuntament de Felanitx o d'altres administracions públiques del mateix nivell o superior al de la plaça convocada.

Secretari/a: el/la de la Corporació o persona funcionària designat a l'efecte.

S'hauran de designar els corresponents suplents.

Hi podran assistir representants sindicals amb veu però sense vot, per efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells/es alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015, o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta, en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

Igualment, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior.

La composició del tribunal qualificador s'haurà de fer pública mitjançant el corresponent anunci al BOIB.

SETENA. Fase d'oposició, puntuació 20 punts

Aquesta fase constarà d'una prova obligatòria i eliminatòria que consistirà en contestar un qüestionari de 40 preguntes amb respostes alternatives sobre la totalitat dels temes relacionats en el programa d'aquestes bases, i en un temps màxim d'una hora. Per a cada pregunta es proposaran quatre possibles respostes, essent correcta només una d'elles. Les respostes errònies descomptaran un quart del valor de la pregunta. Les no contestades no puntuaran ni descomptaran. La puntuació màxima d'aquesta prova serà de 20 punts i seran eliminats tots aquells que no arribin a una puntuació mínima de 10 punts.

La data de realització de la prova es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx www.felanitx.org, al tauler d'edictes i al tauler d'anuncis electrònic, juntament amb la llista definitiva de persones aspirants admeses.

La qualificació obtinguda pels/les aspirants en aquesta fase es publicarà, en el termini màxim de tres dies hàbils des de la realització de les proves, en el tauler d'edictes, el tauler d'anuncis electrònic i a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx.

Cada aspirant disposarà d'un termini de tres dies hàbils des de la publicació de les qualificacions per efectuar reclamacions contra la qualificació obtinguda en aquesta fase, i el Tribunal disposarà d'un termini de cinc dies hàbils per resoldre-les.

VUITENA. Valoració de mèrits, puntuació 14 punts

En aquesta fase es valoraran els mèrits i condicions personals de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició, d'acord amb la relació que es detalla a continuació:

a) Serveis prestats a l'Administració pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar o superior, sigui quina sigui la seva denominació: 0,50 punts per cada any, fins a un màxim de 4. Les fraccions d'any es computaran amb el prorrateig de la puntuació pels mesos treballats.

Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o còpia que tengui el caràcter d'autèntica, expedit per l'Administració corresponent.

b) Per serveis prestats fora de l'Administració pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 0,25 punts per any treballat, amb un màxim d'1 punt. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar un certificat, original o còpia que tengui el caràcter d'autèntica, de l'empresa, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades, i certificat de la vida laboral expedit per la TGSS. Excepcionalment, en el cas d'extinció de l'empresa on es prestaren els serveis, s'aportaran documents originals o còpies que tenguin el caràcter d'autèntiques que justifiquin les dades indicades anteriorment.

Els treballs realitzats com a autònoms s'acreditaran mitjançant certificat d'alta i baixa de l'Impost d'activitats econòmiques, amb indicació de la classificació de l'activitat i, si n'és el cas, de la llicència fiscal per a períodes anteriors a 01.01.92.

c) Formació acadèmica. Puntuació màxima 2 punts.

i. Relacionada amb el lloc de feina:

  • Grau universitari o llicenciat (en cas que la persona aspirant acrediti alguna titulació més, a part de la necessària per complir el requisit): 1 punt
  • Doctorat: 1,75 punts
  • Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts per cada títol.

i. No relacionada amb el lloc de feina:

  • Grau universitari o llicenciat (en cas que la persona aspirant acrediti alguna titulació més, a part de la necessària per complir el requisit): 0,50 punts
  • Doctorat: 0,60 punts
  • Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim d'1 punt per cada títol

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.

No es valorarà cap titulació inferior a la que s'exigeixi com a requisit per presentar-se a la convocatòria ni l'exigida com a requisit.

d) Per estar en possessió de certificats de coneixement de la llengua catalana expedits per la Junta Avaluadora de Català, l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Escola Balear d'Administració Pública o altre organisme competent en la matèria:

  • Certificat C1 o equivalent: 1 punt.
  • Certificat C2 o equivalent: 1,50 punts.
  • Certificat LA o equivalent: 0,50 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Puntuació màxima 2 punts.

e) Coneixements d'altres llengües. Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements d'altres llengües, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública o universitats públiques, fins a un màxim d'1 punt, d'acord amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació:

  • Nivell bàsic A1: 0,10 punts.
  • Nivell bàsic A2: 0,20 punts.
  • Nivell intermedi B1: 0,30 punts.
  • Nivell intermedi B2: 0,50 punts.
  • Nivell avançat C1: 0,60 punts.
  • Nivell avançat C2: 0,80 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

f) Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris específics de la plaça convocada (el contingut del programa és específic de les tasques pròpies de la plaça), impartits o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB) i els impartits per la Universitat i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, de manera que no serà acumulativa l'assistència i l'aprofitament a efectes de valoració. Puntuació màxima: 4 punts.

  • Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora, fins a un màxim d'1 punt per curs.
  • Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora, fins a un màxim de 0,5 punts per curs.
  • Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora, fins a un màxim d'1 punt per curs.

Aquest mèrit s'acreditarà documentalment mitjançant còpia que tengui el caràcter d'autèntica del títol d'assistència o del certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i de les matèries tractades.

NOVENA. Publicació de les valoracions

1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, el tauler d'anuncis electrònic i en la pàgina web www.felanitx.org una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació del número de document nacional d'identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

2. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional del mèrits del concurs. En cas que no hi hagi rectificacions dins el termini establert a l'efecte, la llista esdevindrà definitiva.

DESENA. Ordre de prelació i desempats

1. L'ordre de prelació en la borsa serà determinat per la valoració obtinguda en la valoració dels mèrits sumada a la puntuació obtinguda en la fase d'oposició.

2. Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:

a) Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria dins l'Administració Pública.

b) Més edat.

c) Sorteig.

ONZENA. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa

1. El Tribunal Qualificador ha d'elaborar una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, que ha d'elevar al batle o batlessa perquè en dicti la resolució que pertoqui.

2. La borsa s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, el tauler d'anuncis electrònic, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

DOTZENA. Adjudicació

1. Quan es doni algun dels supòsits prevists a la normativa per contractar de forma temporal un/a tècnic/a gestor/a de cultura, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de feina per ocupar-lo. Abans del seu nomenament l'aspirant haurà d'acreditar el compliment de tots els requisits de la base segona que no hagi acreditat amb anterioritat.

2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el que cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament. Aquest termini ha de ser com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils.

TRETZENA. Renúncia i motius d'exclusió de la borsa

1. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament, s'entén que renuncia a ocupar el lloc de feina.

2. A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita, se les ha d'excloure de la borsa de treball, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seva conformitat, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment en els tres dies següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, la qual cosa inclou el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles pel qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar servei com a personal funcionari o personal laboral a una altra administració pública.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

CATORZENA. Reincorporació a la borsa

1. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'Ajuntament l'acabament de les situacions previstes en el punt 2 de la base desena, en un termini no superior a deu dies hàbils des de que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina passar al darrer lloc de la borsa.

2. La posterior renúncia d'una persona contractada temporalment al lloc de feina que ocupa suposa passar al darrer lloc de la borsa, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de ser cridat per ocupar un altre lloc de feina de l'Ajuntament de Felanitx o en els casos de força major, que mantindria la mateixa posició.

3. El personal contractat temporalment que cessi en el lloc de feina, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'incorpora automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.

QUINZENA. Situació de les persones aspirants

1. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de feina que no hagin acceptat el lloc ofert per trobar-se en alguna de les situacions previstes al punt 2 de la base desena.

2. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no serà cridada per oferir-li un lloc de feina.

3. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que han de ser cridades per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició en la borsa.

SETZENA. Impugnació

Les presents bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals es poden impugnar conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques.

PROGRAMA

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Estructura i contingut essencial. Els drets i deures fonamentals. La protecció i suspensió dels drets fonamentals. La reforma constitucional. El Tribunal Constitucional.

Tema 2. L'organització territorial de l'Estat autonòmic: naturalesa i principis. Els estatuts d'autonomia. Organització política i administrativa de les comunitats autònomes. La reforma dels estatuts d'autonomia. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: competències i institucions. Els consells insulars.

Tema 3. El municipi. Organització municipal. Òrgans necessaris: batle, tinent de batle, Junta de Govern Local i Ple. Competències pròpies, competències delegades i competències de l'art. 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

Tema 4. El Pressupost General de les entitats locals. Estructura pressupostària. Elaboració i aprovació. La pròrroga del pressupost. L'Execució i liquidació del pressupost.

Tema 5. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. L'eficàcia: notificació i publicació.

Tema 6. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Funcionament dels òrgans col·legiats. Abstenció i recusació. Responsabilitat patrimonial de les administracions públiques.

Tema 7. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d'aplicació. El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears, mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.

Tema 8. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: àmbit d'aplicació, drets i deures. Principis d'acció preventiva, avaluació de riscos.

Tema 9. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Tema 10. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Objecte i àmbit d'aplicació. Distints tipus de contractes de les administracions públiques. Els òrgans de contractació. La capacitat i solvència dels contractistes.

Tema 11. El tractament de la cultura a la Constitució espanyola i a l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. El marc competencial de l'Administració local en matèria de cultura.

Tema 12. El museu: definició, funcions, i la seva evolució històrica.

Tema 13. La protecció del Patrimoni Històric de les Illes Balears: legislació estatal i autonòmica.

Tema 14. Mitjans de comunicació de masses i tipologia.

Tema 15. Estratègies en la divulgació de l'activitat cultural: tècniques de difusió i captació de públic.

Tema 16. La regulació dels drets d'autor i de la propietat intel·lectual de les creacions artístiques.

Tema 17. Mossèn Alcover i l'obra del Diccionari.

Tema 18. Art i cultura a les Illes Balears en els segles XVI, XVII i XVIII.

Tema 19. Història de Felanitx: el segle XIII.

Tema 20. Història de Felanitx: el segle XIV.

Tema 21. Història de Felanitx: el segle XV.

Tema 22. Història de Felanitx: el segle XVI.

Tema 23. Història de Felanitx: el segle XVII.

Tema 24. Història de Felanitx: el segle XVIII.

Tema 25. Història de Felanitx: el segle XIX.

Tema 26. Història de Felanitx: el segle XX.

Tema 27. Toponímia el terme de Felanitx. Geografia. Llocs d'interès. Patrimoni històric-artístic de Felanitx: principals figures i elements protegits.

Tema 28. La infraestructura en equipaments culturals en el municipi de Felanitx.

Tema 29. La gestió de la cultura a Felanitx a partir de la creació del Centre Cultural.

Tema 30. Festes patronals del municipi de Felanitx i dels distints nuclis de població del terme municipal.

 

ANNEX SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ ALS PROCEDIMENTS SELECTIUS PER COBRIR PLACES DE PERSONAL INTERINAMENT

__________________________________________________________________________________, DNI núm. ___________________

(nom i llinatges)

amb domicili a __________________, ____________________________________________________________________, núm. _____

                                             (localitat)                                                                                  (carrer, avinguda, plaça, etc.)

codi postal ________, telèfon _________________, i adreça electrònica ____________________________________________________,

respectuosament vos

E X P Ò S:

Que m'he assabentat de la convocatòria per cobrir places de ________________________ __________________________________, les

bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm. ____ de data ______________.

Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.

Que declar estar assabentat, i he satisfet els drets d'examen, la qual cosa s'acredita amb el document que s'adjunta.

Que autoritz perquè l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria.

Felanitx, ____ d___________________ de 20__

(signatura)

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX