Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 135050
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 22 d’abril de 2021 per la qual es convoca la provisió, pel sistema de concurs, del lloc de feina de cap de secció de Desenvolupament Tècnic de Processos de Selecció de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

És necessari cobrir el lloc de feina de cap de secció de Desenvolupament Tècnic de Processos de Selecció de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears.  

Fonaments de dret

1.- Articles 29 i 30 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut (BOE núm. 301/2003, de 17 de desembre).

2.- Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 pel qual es  regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears,  modificat per l'Acord de Consell de Govern de 18 de gener de 2013 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de 5 desembre de 2012.

3.- Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

4.- Resolució del director general del Servei de Salut de 23 de maig de 2011 per la que se dicten les instruccions per aplicar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 87/2011, d'11 de juny).

5.- Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut (BOIB núm. 37/2018, de 24 de març).

6.- Resolució de la consellera de Salut i Consum de 3 de novembre de 2020 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 191/2020, de 7 de novembre), entre elles, convocar i resoldre els procediments de provisió de llocs de prefectura i assimilats que s'hagin de proveir pel sistema de concurs, així com també la remoció del personal que hagi obtingut un lloc de treball mitjançant aquest sistema.

Por tot això, dict la següent

Resolució

1.- Aprovar la convocatòria per proveir, pel sistema de concurs, el lloc de feina de cap de secció de Desenvolupament Tècnic de Processos de Selecció de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears.   

2.- Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren a l'Annex 1.

3.- Publicar un model de sol·licitud per accedir al lloc de feina ofert en aquesta convocatòria, que està a l'Annex 2.

4.- Designar les persones integrants de la Comissió de Selecció, que figuren a l'Annex 3.

5.- Aprovar els aspectes curriculars que s'avaluaran en aquesta convocatòria, que figuren a l'Annex 4.

6.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en els taulers d'anuncis dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears i en el portal web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es).

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que esgota la via administrativa— pot interposar-se un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador  des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant  els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

  

Palma, 22 de abril de 2021   

El director general del Servei de Salut de les Illes Balears

Julio Miguel Fuster Culebras

Per delegació de la consellera de Salut i Consum (BOIB núm. 191/2020, de 7 de novembre)

  

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1.- Lloc de feina ofert:

Cap de secció de Desenvolupament Tècnic de Processos de Selecció de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears.   

2.- Característiques generals

El règim jurídic d'aquest lloc de feina és l'establert per la Llei 55/2003 i les disposicions  que la desenvolupen. El càrrec s'ocuparà en règim de dedicació exclusiva.

3.- Requisits de les persones aspirants:

3.1.- Requisits generals

a.- Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal.

b.- Tenir la titulació oficial que habiliti per a l'exercici professional del lloc de feina o estar en condicions de obtenir-la dins del termini per presentar sol·licituds.

c.- Acreditar els coneixements de català corresponents al nivell B2 per als grups A1, A2 i C1 en el cas del personal estatutari de gestió i serveis; i del nivell C1 per als grups A1, A2 i C1 en el cas del personal estatutari de gestió i serveis de la funció administrativa. Aquesta acreditació s'ha de realitzar per mitjà d'un certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o de qualsevol dels expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística que avalin dit nivell de coneixement.

d.- El personal estatutari fix que no procedeixi del Servei de Salut de les Illes Balears i que participi en un procediment de mobilitat, si no pot acreditar el nivell de coneixements de la llengua catalana corresponent a la plaça o lloc de feina al qual opta, queda obligat a obtenir-lo i acreditar-lo en un termini màxim de dos anys comptadors des de la data d'ocupació de la plaça o lloc de feina en el Servei de Salut de les Illes Balears.

e.- Tenir la capacitat funcional necessària per desenvolupar les funcions que es derivin del nomenament.

f.- Tenir complits 16 anys i no sobrepassar l'edat de jubilació forçosa.

g.- No haver estat separades del servei -per mitjà d'un expedient disciplinari- de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni estar inhabilitades amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni, en el seu cas, la professió corresponent. En els casos de persones d'altres estats mencionats en el paràgraf a), no estar inhabilitades per una sanció o una pena per a l'exercici professional o per accedir a funcions o serveis públics en el seu estat, ni haver estat separades per mitjà d'una sanció disciplinària de cap de les seves administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.

 

3.2.- Requisits específics

a.- Pot participar en aquesta convocatòria el personal estatutari fix de gestió i serveis del subgrups A1, A2 i C1 que hagi prestat serveis als Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears.

b.- Les persones participants han d'estar en situació de servei actiu o de reserva de plaça, i prestar serveis en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut, sempre que compleixen la resta de requisits.

c.- Han d'haver prestat serveis per un període mínim de 2 anys en l'àrea d'activitat corresponent a la gestió de procediments de concursos oposicions per a la selecció de personal estatutari fix en centres i institucions del Sistema Nacional de Salut, sempre que tinguin implantat el Sistema de Gestió SAP-Recursos Humans.

d.-Han d'acreditar més d'un any d'experiència professional utilitzant el mòdul de “Selecció, Ingrés i Provisió” del Sistema de Gestió SAP-Recursos Humans.

e.- Han de tenir reconegut el nivell 3 de carrera professional de qualsevol categoria professional.

3.3.- Acreditació dels requisits

Aquests requisits s'han de complir en la data de publicació de la convocatòria, excepte el relatiu al nivell de coneixements de la llengua catalana, que s'haurà d'acreditar dins del termini de presentació de sol·licituds.

4.- Característiques i funcions a desenvolupar

La persona que obtingui el lloc dependrà de la persona responsable de la Direcció d'Àrea de Professionals i Relacions Laborals, a més de la persona responsable del Servei de Desenvolupament Tècnic de Processos de Selecció, i desenvoluparà les funcions pròpies de cap de secció de Processos de Selecció, entre les quals s'hi troben les següents:

a.- Dirigir, organitzar, controlar i planificar el treball de la unitat, en coordinació amb la persona responsable del Servei de Desenvolupament Tècnic de Processos de Selecció.

b.- Elaboració i publicació de llistes i informes, gestió i control dels processos de baremació de les persones candidates.

c.- Donar suport en la revisió i comprovació de la parametrització en SAP de les categories del Servei de Salut.

d.- Donar suport en la formació de les persones integrants de l'equip en els procediments de baremació amb el mòdul de “Selecció, Ingrés i Provisió” del Sistema de Gestió SAP- Recursos Humans.

e.- Dur a terme  les publicacions en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), així com en el portal web del Servei de Salut.

f.- Informar a les gerències de les publicacions realitzades en el BOIB i en el portal web dels procediments del Servei de Desenvolupament Tècnic i Processos de Selecció.

g.- Col·laboració en la organització, coordinació, seguiment i resolució dels procediments de selecció amb  el/la cap de Servei de Desenvolupament Tècnic de Processos de Selecció.

h.-Donar suport en la coordinació i control de tota la documentació derivada dels procediments desenvolupats per aquest servei.

i.-Qualsevol altre que li encomanin les persones responsables de la Direcció de l'Àrea de Professionals i Relacions Laborals o del Servei de Desenvolupament Tècnic de Processos de Selecció.

5.- Tràmit de sol·licitud

5.1.- Les persones que vulguin participar en aquesta convocatòria han de presentar la sol·licitud amb el model que figura a l'Annex 2.

5.2.- La sol·licitud, dirigida a l'òrgan convocant, ha de presentar-se en el termini de vint dies (20) hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5.3.-  La documentació es pot presentar en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears o per mitjà de qualsevol de les vies que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

5.4.- Documentació que s'ha d'aportar

Juntament amb la sol·licitud, les persones aspirants han d'aportar els documents següents:

a.- Fotocòpia del document d'identitat (DNI, NIE o passaport).

b.- Fotocòpia compulsada del títol i del nomenament (o contracte).

c.- Fotocopia compulsada del certificat de nivell de coneixements de català, sense perjudici del que estableix la base 3.1.d.

e.- Documents que acreditin els requisits i els mèrits al·legats (originals o fotocòpies compulsades).

 

6.- Sistema selectiu

L'òrgan competent verificarà que les persones aspirants compleixen els requisits i la resta d'especificitats exigides en aquesta convocatòria. Desprès s'iniciarà el procediment de valoració de mèrits, en el què s'han d'avaluar els aspectes curriculars previstos a l'Annex 4.

7.- Resolució de la convocatòria

7.1.- En base a l'article 6 de l'Acord del Consell de Govern de 13 de maig  de 2011, cada comissió de selecció ha d'elevar a l'òrgan competent la resolució provisional del concurs, que ha d'indicar la puntuació obtinguda per cada persona aspirant i ha de publicar-se en els taulers d'anuncis dels Serveis Centrals del Servei de Salut i en el seu portal web (www.ibsalut.es). Contra aquesta resolució, les persones interessades poden presentar al·legacions en el termini de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació. Aquestes al·legacions  seran resoltes en la resolució definitiva del concurs, que se publicarà així mateix en els  taulers d'anuncis dels Serveis Centrals, en el portal web del Servei de Salut i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7.2.- Una vegada finalitzat el procés selectiu, ha d'efectuar-se el nomenament de la persona aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta, tal i com estableix aquesta convocatòria.  L'òrgan convocant dictarà una resolució per designar a la persona seleccionada i contra ella es podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en la present resolució.

7.3.- De conformitat amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999, i el punt 8.2. de l'Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011, pel qual es  ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat, el lloc convocat pot ser declarat desert si se considera que no ha concorregut cap persona aspirant idònia per ocupar-lo.

7.4.- Si resulta nomenada per al càrrec una persona estatutària fixa del Servei de Salud de les Illes Balears que té plaça estatutària fixa en el mateix centre, segueix ocupant la plaça com a personal estatutari fix de la seva categoria en el propi centre.

7.5.- Si resulta nomenada per al càrrec una persona estatutària fixa en el Servei de Salut de les Illes Balears que té plaça  estatutària fixa en un altre centre, passa a ocupar directament el càrrec en el centre de destinació i queda en la situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.

7.6.- Si resulta nomenada per al càrrec una persona que és funcionària de carrera que té plaça fixa en una altra administració pública, passa a ocupar directament el càrrec en el centre de destinació i queda en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació que li resulti aplicable.

7.7.- En els supòsits de renúncia, de cessament en el càrrec provist pel sistema de lliure designació o de cessament per no haver superat les avaluacions que corresponguin al càrrec provist pel sistema de concurs de mèrits, des de la data en què aquests supòsits siguin efectius la persona interessada deixa d'ocupar el càrrec i passa a ocupar la plaça bàsica de la seva categoria.

  

 

​​​​​​​ANNEX2

Model de sol·licitud

Dades personals

Nom i cognoms:................................................................. N.º doc. id.:..........................

Data de naixement:......................... Nacionalitat:............................................................

Telèfon:.............................. Correu electrònic:................................................................

Direcció a efectes de notificació:.......................................................................................

Localitat:............................................................................Codi Postal................................

Municipi:.............................................................................................................................

Dades professionals

Especialitat:.........................................................................................................................

Categoria:...........................................................................................................................

Centre on va prestar serveis.............................................................................................

Província:............................................................................................................................

EXPÒS:

Que compleixo amb tots els requisits per participar en esta convocatòria.

SOL·LICIT:

Que s'admeti aquesta sol·licitud per optar al lloc de feina de cap de secció de Desenvolupament Tècnic de Processos de Selecció de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Centrals de Servei de Salut de les Illes Balears, i adjunt els documents exigits en les bases.

..................................... , .......  de.................................... de 20...

[firma]

 

 

DIRECCIÓ GERÈNCIA DE ________________________________________________

  

 

​​​​​​​ANNEX 3

Comissió de Selecció

Presidenta: Juan Miguel Roca Gamundí (designat pel director general del Servei de Salut de les Illes Balears).

Secretària: Luisa Mateu Bennassar (Tècnica funció administrativa. Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears).  

Vocals:

-Irene Ruiz Aguiló (designada pel director de Gestió i Pressuposts del Servei de Salut de les Illes Balears).

-Gabriel Gala del Río (SAP. Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears).   

-Ana Belén Martín García (Coordinadora de Borsa única. Subdirecció de Gestió de Personal. Servei de Salut de les Illes Balears).    

Si es produeix alguna vacant en la Comissió de Selecció, s'anomenarà a una altra persona.  

  

ANNEX 4

Mèrits

El barem consta de tres apartats, en els que se valoraran els serveis prestats  (40%), els llocs de feina ocupats en relació amb aquell al qual s'opta (activitat professional 40%) i la formació relacionada amb el lloc convocat (20%).

1.-Serveis prestats (màxim 60 punts):

a.-Serveis prestats en categories estatutàries de gestió i serveis del subgrup A1………………………..……………...… 0,20 punts por cada mes complet de serveis prestats.

b.-Serveis prestats en categories estatutàries de gestió i serveis del subgrup A2................................................................... 0,18 punts por cada mes complet de serveis prestats.

c.-Serveis prestats en categories estatutàries de gestió i serveis del subgrup C1................................................................... 0,16 punts por cada mes complet de serveis prestats.

2.-Llocs de feina en relació al qual s'opta (màxim 40 punts):

a.-Llocs de prefectura (màxim 40 punts):

-Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació superior al nivell 24 0,20 punts per cada mes complet.

-Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació del nivell 24   0,15 punts por cada mes complet.

-Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació inferior al nivell 24   0,10 punts per cada mes complet.

b.-Una altra experiència professional relacionada amb el lloc al qual s'opta, segons el que s'estableixi en aquesta convocatòria  (màxim 20 punts)………………………..….. 0,10 punts por cada mes complet.

Als efectes del punt anterior, es considerarà altra experiència professional amb el lloc la següent:

-Qualsevol altra àrea que la Comissió de Selecció, justificadament, consideri relacionada amb les funcions del lloc.

3.-Formació relacionada amb el lloc al qual s'opta (màxim 30 punts):

Per cada crèdit o per cada 10 hores, com a docent o discent en cursos, seminaris, tallers, congressos o jornades, que estiguin relacionats directament amb el contingut del lloc al qual s'opta  .……………………………..….……0,10 punts (amb un màxim de 24 punts).

Als efectes del punt anterior, se consideren relacionades les àrees temàtiques següents:

-Programa informàtic SAP – HCM-ADHOC Queries, SAP- HCM Explotació de dades, Introducció a SAP i usabilitat, estructura i registre. SAP RRHH.

-Qualitat, jurídica administrativa, gestió i desenvolupament de gestió de RRHH, funció organitzativa, informàtica referida a aplicacions d'ofimàtica a nivell d'usuari i prevenció de riscs laborals.

-Qualsevol altra àrea que la Comissió de Selecció, justificadament,  consideri relacionada amb les funcions del lloc de feina.

Per a la valoració dels cursos, seminaris, tallers, congressos o jornades, es requereix el següent:

-Organitzats o impartits per alguna administració pública (d'acord amb l'article 2.3 de la Llei  39/2015) o per alguna universitat, el que ha de constar en el corresponent  certificat. En el cas que l'activitat hagi estat organitzada per qualsevol organisme públic i entitat de dret públic conforme a l'article 2.2.a) de la Llei 39/2015, la persona interessada ha d'acreditar aquesta condició.

-Promoguts per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i impartits en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditats i/o subvencionats per aquestes, el que ha de constar en el corresponent certificat.

-Realitzats en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzats per qualsevol del promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.

Quant al nivell de coneixements de català, només es valorarà el títol, diploma o el certificat oficial que tingui la persona concursant sempre que no sigui un requisit de la corresponent categoria estatutària.  

-Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell C1 ……………..…....……… 4 punts

-Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell C2 ……………..…..……… 5 punts

 -Per tenir acreditat el coneixement de català mitjançant els   certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin tenir el nivell E (llenguatge administratiu)  ….....…..1 punt

(Se acumula a qualsevol altre nivell que es tengui)