Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 134977
Resolució de la directora general de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de 20 d’abril de 2021 per la qual s’aproven les instruccions per al reconeixement dels itineraris d’autoformació com a formació permanent del professorat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, por la qual es modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, estableix a l'apartat 2. del seu article 2 que els poders públics han de prestar una atenció prioritària al conjunt de factors que afavoreixen la qualitat de l'ensenyament i, en especial, la qualificació i formació del professorat.

2. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix a l'article 4, com a principis de la formació del professorat, l'actualització dels continguts formatius determinats per les necessitats del sistema educatiu, els projectes educatius dels centres i la qualificació professional i personal del professorat, i la transferència de la formació permanent a la pràctica educativa, en l'educació d'alumnat i en el funcionament dels centres, per tal de contribuir a la millora de la qualitat educativa, a l'equitat i a l'èxit escolar.

3. El mateix Decret, a l'article 8.3, determina que la Conselleria d'Educació i Universitat podrà establir noves modalitats formatives i regular altres processos formatius i autoformatius relacionats amb la recerca i la innovació, o per mitjà de la combinació de diverses modalitats.

4. El Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2020-2024, aprovat per mitjà de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 22 de setembre de 2020 per la qual s'aprova el Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2020-2024 estableix, al punt 4, les vuit línies estratègiques de formació i els àmbits i continguts de formació relacionats amb cada línia i al punt 5 les modalitats de la formació permanent.

5. L'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 14 d'abril de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix, al seu article desè, les activitats formatives que poden ser reconegudes com a auto formació.

6. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears, estableix en l'article 2 l'estructura orgànica bàsica per a les conselleries que integren l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El punt 6.d) d'aquest article disposa que la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a través de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, és l'òrgan que exerceix les competències en matèria de formació permanent del professorat.

Fonaments de dret

1. Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

2. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 16 de juliol).

3. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 22 de setembre de 2020 per la qual s'aprova el Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2020-2024.

4. L'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 14 d'abril de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les instruccions que determinen el reconeixement com a formació permanent del professorat de la modalitat formativa d'itinerari d'autoformació i les condicions de presentació, per part de les persones interessades, de la documentació necessària per sol·licitar el seu reconeixement, que figuren a l'annex 1 d'aquesta resolució.

2. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al lloc web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb el que s'estableix als articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que s'estableix a l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 20 d'abril de 2021

La directora general

Amanda Fernández Rubí

 

ANNEX 1

Instruccions per al reconeixement dels itineraris d'autoformació com a formació permanent del professorat

 

Article 1

Objecte i àmbit d'aplicació

Aquestes instruccions concreten els aspectes necessaris per al reconeixement dels itineraris d'autoformació realitzats per les persones destinatàries de la formació permanent especificades a l'article 3 del Decret 41/2016, de 15 de juliol.

Article 2

Itinerari d'autoformació

La modalitat formativa d'itinerari d'autoformació es defineix com aquell procés formatiu planificat i executat pel propi docent, relacionat amb alguna de les línies estratègiques del pla quadriennal en vigor, que pot contenir diverses activitats formatives (titulacions, cursos, assistència a congressos, jornades, etc.) finalitzades a partir del curs escolar 2017/18, inclòs aquest.

Article 3

Referència a les línies estratègiques del Pla Quadriennal

Cada itinerari autoformatiu ha de fer referència a una de les línies estratègiques del Pla quadriennal vigent.

Article 4

Activitats formatives incloses dins l'itinerari autoformatiu

Només es poden incloure dins un itinerari autoformatiu les activitats de formació que no hagin estat prèviament homologades o reconegudes, sempre que no es tracti de les activitats regulades en els articles 12, 13, 14 i 15 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017. Així, poden formar-ne part, segons dicta l'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 14 d'abril de 2021 de modificació de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

a) Les titulacions universitàries oficials, les titulacions superiors de règim especial o d'altres, sempre que siguin diferents a les que s'hagin al·legat com a requisit per a l'exercici de la funció docent als centres sostinguts amb fons públics, amb un reconeixement de fins a un màxim de 150 hores.

b) Els programes de formació d'especialista, expert o màster universitari, amb un reconeixement de fins a un màxim de 150 hores,

c) Altres programes de formació convocats i realitzats per universitats o entitats de reconegut prestigi en la formació permanent del professorat de l'àmbit de la Unió Europea que estiguin en consonància amb una o diverses línies de formació establertes en el pla quadriennal de formació del professorat vigent, amb un reconeixement de fins a un màxim de 100 hores.

 

Article 5

Sol·licitud i reconeixement de l'itinerari autoformatiu

1. La sol·licitud de reconeixement de l'itinerari autoformatiu ha d'incloure la certificació necessària corresponent de cada una de les activitats formatives que conformen cada itinerari d'autoformació.

2. Cada itinerari s'ha de referir a una línia estratègica del pla quadriennal de formació permanent del professorat vigent i no es poden repetir les línies estratègiques ja reconegudes dins un mateix pla quadriennal de formació.

3. Només es podrà reconèixer un itinerari autoformatiu per curs escolar.

4. La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha de valorar la sol·licitud de reconeixement de l'itinerari autoformatiu i adjudicar les hores de formació que li corresponen.