Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 132163
Aprovació definitiva del Reglament Intern d’Extinció d’Incendis i Salvament del Consell Insular de Formentera (Bombers)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Formentera, en sessió de caràcter Ordinari de 26 de març de 2021, va adoptar, entre d'altres, el següent acord: 

PRIMER.- APROVAR DEFINITIVAMENT el nou Reglament intern del servei d'extinció d'incendis i salvament del Consell Insular de Formentera, el text del qual s'adjunta com ANNEX I. 

SEGON.- Ordenar la publicació íntegra al BOIB de l'acord corresponent, en el tauler d'anuncis i en el web del Consell Insular de Formentera, www.consellinsulardeformentera.cat, com a text refós que incorpori la nova regulació, als efectes d'entrada en vigor, tot de conformitat amb els articles 103.1 i 113 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. 

Contra el present acord d'aprovació definitiva del Reglament Intern d'Extinció d'Incendis i Salvament del Consell Insular de Formentera (Bombers) els interessats poden interposar el recurs contenciós administratiu davant la sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la seva publicació en el BOIB, d'acord amb allò que preveu l'article 10.1.b de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

ANNEX I REGLAMENT INTERN DEL SERVEI DE PREVENCIÓ, EXTINCIÓ D'INCENDIS I SALVAMENT DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA. 

EXPOSICIÓ DE MOTIUS 

I 

El present Reglament té per objecte la regulació de determinats aspectes d'organització interna del SERVEI DE PREVENCIÓ I EXTINCIÓ D'INCENDIS I SALVAMENT del Consell Insular de Formentera i alguns aspectes puntuals en matèria de personal en què cal complementar la legislació vigent, en l'exercici de la potestat reglamentària d'aquesta institució, sense perjudici de la subjecció plena a aquesta legislació.  

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dins del seu àmbit competencial establert a l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (en endavant, EAIB), té competències de desenvolupament legislatiu i execució en matèria de protecció civil i emergències, tal com ve determinat en el seu article 31.11. Així mateix, ostenta la competència exclusiva en forest (article 30.9 EAIB), i és l'administració competent pel servei de vigilància i extinció d'incendis forestals d'acord amb l'article 43 i següents de la Llei 43/2003, de 21 de novembre, de forests. En aquest marc competencial es va promulgar la Llei 2/1998, de 13 de març, d'ordenació d'emergències a les Illes Balears, l'objectiu de la qual és la regulació de les actuacions en aquesta matèria en l'àmbit de les Illes Balears. 

En aquest sentit, l'esmentada Llei estableix que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears exercirà les funcions de coordinació que l'ordenament jurídic li atribueixi. 

Igualment, aquesta llei estableix que els consells i els municipis exerciran les seves competències d'acord amb el que estableix la legislació estatal i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el que en matèria de protecció civil i emergències es tradueix, entre altres, en la creació i manteniment dels serveis de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament quan resultin obligats a això. 

La Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local, modificà en part la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local. S'hi estableix que cada administració assumeixi una competència, és a dir, que no hi hagi solapament entre administracions en relació a les competències sobre la gestió d'aquests serveis, i introdueix els principis d'eficiència, estabilitat i sostenibilitat financera aplicats a la gestió dels serveis de prevenció i extinció d'incendis. En coherència amb aquests principis, es manté l'obligació dels municipis amb població superior als 20.000 habitants de prestar aquest servei (article 26.1.c), i s'introdueix per les diputacions i els consells insulars l'exercici de la competència subsidiària, que no directa, en l'àmbit de la prevenció i extinció d'incendis, quan els municipis amb població inferior als 20.000 habitants no procedeixin a la prestació del servei (article 36.1.c). 

Així, la competència segueix sent pròpia dels municipis, en tot cas, amb independència del nombre d'habitants d'aquestes entitats (article 25.2.f). Si bé la legislació sectorial haurà de concretar aquestes competències dins el marc de l'eficiència, estabilitat i sostenibilitat financera, sobretot a l'hora d'avaluar la conveniència de la implantació de nous serveis, entre d'altres, els de prevenció i extinció d'incendis.

Atès que no s'ha efectuat una regulació específica al respecte, segons el que estableix la Llei 2/1998, seran serveis públics de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments, dins l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears els serveis municipals, insulars de prevenció́ i extinció d'incendis i de salvaments dels consells insulars i els serveis de vigilància i extinció d'incendis forestals del Govern de les Illes Balears, amb les particularitats pròpies de Formentera, que més avall es detallen, per raons òbvies de fons, en sortir del marc general.   

Així mateix, tindran la consideració de col·laboradors dels serveis abans esmentats: les agrupacions de defensa forestal o similars, els voluntaris de protecció civil, els bombers voluntaris i el personal de vigilància, seguretat, prevenció contra incendis i autoprotecció dels organismes i empreses públiques i privades. 

D'altra banda, l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears estableix, en els articles 31.3 i 31.13, les competències de la CAIB en matèria de règim local i règim estatutari dels seus funcionaris, amb subjecció a la legislació estatal en aquesta matèria. 

Així mateix, la Llei 2/1998 classifica als Serveis de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament com a serveis essencials d'intervenció enfront d'emergències i determina que l'estructura, funcionament i organització d'aquests serveis es regularà per llei. 

La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, ja esmentat, va establir la creació del Consell Insular de Formentera, que es va constituir el 10 de juliol de 2007 i representà l'assumpció i desenvolupament a l'illa de Formentera de noves competències, com el servei insular de prevenció i extinció d'incendis que anteriorment exercia el Consell Insular d'Eivissa i Formentera, però amb les circumstàncies sobrevingudes especials de Formentera, de manera simultània (geogràfiques, territorials, administratives i d'escala i base econòmica i poblacional o demogràfica).  

El Consell Insular de Formentera està dotat d'autonomia pròpia per gestionar els seus interessos, d'acord amb l'article 137 en relació amb el 141.4 de la Constitució, i article 1.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local atribueix a la institució insular com a finalitat pròpia assegurar la prestació integral i adequada dels serveis de competència municipal (articles 31.2.a i 41.3 de la LBRL), però que s'ha d'acomodar a una realitat que no es dona enlloc més del conjunt del territori balear i espanyol. En efecte, en aqueix exacte sentit, per mor de la seua naturalesa especial de Consell Insular unimunicipal o d'illa de municipi únic”, segons el Tribunal Constitucional, el nostre Consell Insular administra i gestiona competències d'un ens local –municipal i insular- i competències d'una institució d'autogovern de les Illes Balears, si bé, aquí s'està estrictament parlant de les competències locals, que se'n surten del model general, com s'ha descrit.

El Consell disposa de potestat d'autoorganització i de potestat reglamentària que l'habiliten per aprovar aquesta norma, segons li reconeixen els articles 4.1.a de la Llei 7/1985 i 6 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, entre d'altres disposicions, com a competència local.   

No se'ns amaga, emperò, que tot i aqueixes competències que el Consell Insular de Formentera administra i gestiona, també és cert que, tanmateix, el Govern de les Illes Balears, no ha de ser aliè a la realitat que, tot i tractar-se d'un Consell Insular, l'evidència és que es tracta d'un municipi –que a la vegada és una illa major habitada i d'altres illes i illots adjacents no habitats, o només eventualment, com ara s'Espalmador- que té menys de 20.000 habitants que és la xifra que marca la legislació de règim local per tal que els ens supramunicipals, insulars o provincials, auxiliïn, recolzin i donin suport als municipis, en el ben entès que en el supòsit especial de Formentera les competències municipals i insulars se solapen, i resulta una “contradictio in terminis” pretendre que el Consell Insular auxiliï l'Ajuntament de Formentera, perquè l'Ajuntament de Formentera està incorporat dins del propi Consell Insular i aquest darrer administra simultàniament les competències d'aquell. I aquesta peculiaritat extrema s'ha plasmat a nivell autonòmic amb aquestes tres normes, que han donat resposta administrativa a aquesta realitat:

  1. La disposició addicional setena, inclosa en la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en virtut de la Llei 11/2017, de 20 de desembre, sobre establiment d'un Règim específic i singular de Formentera en matèria de policia local. El contingut és el següent: “Disposició addicional setena. Règim específic i singular de Formentera. Atès el règim singular de l'illa de Formentera pel que fa al seu consell insular de caràcter unimunicipal, i atès que aquest només disposa del cos de la policia local que, juntament amb la Guàrdia Civil, resulta totalment insuficient, el Govern de les Illes Balears, com a garant de la política autonòmica i de l'equilibri intern interinsular previstos a l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, haurà de prestar el suport administratiu, tècnic i de gestió addicionals en matèria de policia local al consell insular d'aquesta illa”. 

  2. La disposició addicional sisena de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears, sobre Règim específic de l'illa de Formentera en matèria territorial i urbanística, íntimament vinculat amb el supòsit que aquí tractam. El contingut (resumit) és el següent: “Disposició addicional sisena. Règim específic de l'illa de Formentera. 1. L'actual instrument d'ordenació territorial i urbanística vigent a Formentera, Pla Territorial Insular-Normes Subsidiàries, passa a anomenar-se, a tots els efectes, Pla Territorial Insular de Formentera.2. El Pla Territorial Insular de Formentera constitueix l'instrument integral per a la definició de l'ordenació territorial i urbanística de l'illa, per la qual cosa ha de contenir, a més de les determinacions que resultin exigibles en aplicació de la Llei14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial, les pròpies del pla general i dels plans d'ordenació detallada, d'acord amb el que estableix aquesta llei. L'informe que ha d'emetre la Comissió de Coordinació de Política Territorial, conforme a la esmentada Llei d'ordenació territorial, atendrà especialment a les conseqüències i derivacions, de tot ordre, que comporten els fets diferencials especials que, en el marc de la comunitat autònoma, atresora Formentera com la insularitat específica del territori i el règim jurídic propi de l'illa. Correspon, en tot cas, al ple del consell insular l'aprovació inicial i definitiva de l'instrument present. (...)”. I si bé és cert que l'existència de la Comissió de Coordinació de Política Territorial i la seua intervenció i, per tant, l'informe final de l'Administració depenent del Govern de les Illes Balears de cara a aprovar el PTI, han quedat derogats per la disposició derogatòria única, lletres h i j de la Llei  2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, provinent del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 (en el mateix i exacte sentit), la insularitat, les necessitats i les altres peculiaritats, de tot ordre, de Formentera segueixen essent exactament les mateixes. 

  3. La disposició addicional desena de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears sobre Règim singular de Formentera, a propòsit de les obligacions que té el Govern de les Illes Balears envers Formentera, íntimament vinculat, en part, amb el supòsit que aquí tractam, en relació a garantir la prestació dels serveis municipals. El contingut és el següent: “Disposició addicional desena. Règim singular de Formentera. Ateses les singularitats territorials i administratives de l'illa de Formentera, el Govern de les Illes Balears ha de prestar al Consell Insular de Formentera: a) Suport tècnic, administratiu i de gestió, addicionals, per garantir la prestació integral dels serveis municipals en la totalitat del territori de Formentera. b) Assistència i cooperació jurídica. c) Col·laboració activa en el foment del desenvolupament econòmic i social de Formentera”.

És a dir, estam davant tres Lleis on el tractament del fet insular de Formentera, per part del Govern de les Illes Balears i les obligacions d'aquest, és absolutament correcte, tot havent ideat en el supòsit darrer una norma importantíssima, sense precedents (com també ho és la relativa a la norma sobre la policia local), i plenament aplicable, on s'explicita el paper diferent de l'actuació del Govern de les Illes Balears envers Formentera front a la resta d'illes, per tal de posar fre als diversos handicaps que la insularitat de Formentera comporta; i això, en matèria de servei contra incendis no és una qüestió que hom puga oblidar, en particular vista la redacció de la citada disposició addicional desena de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears que té caràcter general i, per tant, també aplicable en matèria de servei contra incendis, en particular les lletres a i b d'aqueixa disposició addicional.   

II

La regulació que es pretén respon als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència, tot considerant que l'element personal és la peça clau sobre la qual pivota la funció de prevenció i extinció d'incendis. L'especificitat d'aquesta funció i la professionalitat, la preparació i l'ensinistrament dels qui la compleixen requereix una regulació que, si bé no ha d'ésser diferent del règim de la funció pública, almenys ha de tenir en compte les particularitats d'un personal que corre un risc permanent. Els drets i obligacions, la direcció del servei, fins i tot les condicions d'accés al servei, han d'ésser regulats i formar part d'un estatut del bomber. 

La prevenció d'incendis és una funció que implica disposició de mitjans personals i materials, informació i conscienciació de la societat i execució de totes les accions que tendeixin a disminuir-ne el risc. L'extinció d'incendis és una funció material, però altament tecnificada, la direcció i l'execució de la qual s'han de portar a terme amb perfecta claredat, tant pel que fa als criteris com pel que fa a les ordres transmeses, en la qual no hi pot haver ni improvisació ni desconcert i en la qual la jerarquització́ pot arribar a ésser més operativa que la coordinació. 

Així, la regulació està justificada per les raons d'interès general exposades. 

III

El Reglament s'estructura en dos títols, abordant el primer d'ells al llarg dels seus dos capítols una sèrie d'aspectes, de caràcter general com són les categories de personal, les funcions i deures i les normes de funcionament dels SPEIS. N'estableix la naturalesa, l'àmbit d'actuació́, les funcions, l'organització́ i l'estructura funcional. Es pretén l'específica regulació de les tasques que desenvolupen i als drets i els deures inherents a les funcions que compleixen. Cal destacar l'estructuració́ del cos en tres categories. 

El títol segon, que consta de deu capítols, el dedica a la regulació de l'organització i funcionament del SPEIS. 

Comença pels principis generals de comandament, ordres i comunicacions. 

Conté, d'altra banda una regulació relativa als drets personals i professionals dels treballadors, aspectes derivats de l'ingrés, provisió de destinacions i promoció professional, uniformitat, honors i distincions així com el règim disciplinari, completant el règim estatutari d'aquest col·lectiu, buscant sempre el necessari equilibri, per fer compatible la raó de ser de servei a la societat i els interessos professionals del conjunt que integren la totalitat dels Serveis de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament. 

A més s'estableixen les especificitats de la provisió dels llocs de treball i de l'accés a les categories professionals, es determina la jornada de treball, la compensació per la realització d'hores extraordinàries en les tasques de vigilància i extinció, l'horari de treball, atenent a l'època de perill que es tracti i adaptant-lo a les necessitats del servei, el règim de treball en diumenges i festius, la disponibilitat, que serà diària total en l'època de perill alt i sistemàticament de torn fora d'aquesta època, el règim específic per a concessió de permisos i llicències, la formació i les particularitats del règim disciplinari dins dels paràmetres establerts en el propi Conveni Col·lectiu per al personal laboral del Consell Insular de Formentera. 

IV

Conforme al que es deriva de la Llei 17/2019, de 8 d'abril, de concessió de crèdits suplementaris per atendre despeses inajornables derivades de sentències judicials pendents de pagament en l'àmbit de la Llei 4/2008, de 14 de maig, de mesures urgents per a un desenvolupament territorial sostenible a les Illes Balears, amb càrrec als pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018, i de modificació del Decret llei 2/2018, de 18 d'octubre, pel qual s'estableixen ajudes i altres mesures urgents per reparar les pèrdues i els danys produïts per les pluges intenses i les inundacions del dia 9 d'octubre de 2018 a la comarca de Llevant de Mallorca, que inclou la disposició addicional segona relativa a la Classificació dels cossos de bombers i altres normes en matèria de personal dels serveis de prevenció i extinció d'incendis (SPEIS) de les administracions locals, aquesta corporació inclou aqueixa classificació i, en paral·lel, es fa la classificació dels llocs de treball, tot modificant el Catàleg de llocs de treball del Consell Insular, que a tal efectes ja ho preveu. 

TÍTOL I Règim general del Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament 

Capítol I. Disposicions generals  

Article 1 Objecte 

És objecte del present Reglament la regulació del règim de funcionament i organització del Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments (d'ara en endavant SPEIS) del Consell Insular de Formentera (d'ara en endavant CIF). 

Article 2 Competències del SPEIS 

Al SPEIS li corresponen les competències establertes en la legislació vigent, especialment la Llei 2/1998, de 13 de març, d'ordenació d'emergències a les Illes Balears. Els Bombers del CIF presten un servei públic essencial d'emergències per prevenir i extingir incendis, i fer salvaments i rescats, d'acord amb la legislació autonòmica d'emergències, sense perjudici de les competències d'altres administracions en els àmbits de la prevenció i l'extinció d'incendis i salvaments.

En exercici de la disposició addicional desena de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears sobre Règim singular de Formentera, i a propòsit de l'objecte del Reglament present, ateses les singularitats territorials i administratives de l'illa de Formentera, el Govern de les Illes Balears ha de prestar al Consell Insular de Formentera: 

a) Suport tècnic, administratiu i de gestió, addicionals, per garantir la prestació integral dels serveis municipals en la totalitat del territori de Formentera.

b) Assistència i cooperació jurídica. 

Article 3 Àmbit d'actuació 

L'àmbit territorial d'actuació del SPEIS és el terme municipal de Formentera. 

 

Capítol II. Categories del personal, funcions i deures 

Article 4 Estructura funcional

El SPEIS s'estructura segons les categories següents: 

  1. Sergent/a en cap del parc.
  2. Caporal/a.
  3. Bomber/a. 

El comandament directe del SPEIS, l'exercirà el/la sergent/a en cap de parc de Bombers, que serà designat per la Presidència del CIF. El/la caporal/a serà designat per la presidència del CIF a proposta del/de la sergent/a en cap de parc d'entre la plantilla d'aquest i sobre la base a mèrits professionals i capacitacions.

Article 5 Funcions 

En col·laboració i coordinació amb les Forces de Seguretat i amb ple respecte a l'àmbit competencial de cadascuna d'elles, correspon al SPEIS l'exercici de les funcions que venen encomanades per la llei i la resta de la normativa aplicable. 

Article 6 Deures

Són deures de caràcter general i comú a tot el personal del SEIS: 

  • Complir les ordres que rebin dels seus superiors en assumptes relacionats amb el Servei.
  • Cuidar el material i, si escau, del personal al seu càrrec, així com comunicar les novetats corresponents al seu superior immediat i mantenir el tracte adequat dels mitjans i instal·lacions del Servei.
  • Proposar al seu Cap superior immediat totes aquelles millores que estimi convenients per al Servei.
  • Executar els treballs, tants teòrics com a pràctics, relacionats amb les activitats del Servei.
  • Facilitar les dades necessàries per emplenar la seua fitxa interna, notificant qualsevol variació encara que sigui temporal.
  • Portar l'uniforme reglamentari establert pel Servei.
  • Mantenir l'aptitud física adequada per incorporar-se al servei en plenes facultats.
  • Si la gravetat de la situació ho requerís, incorporar-se al servei encara que no es trobi dins del torn de guàrdia localitzada.
  • Assistir als cursos de formació teòrics i pràctics que s'organitzin.
  • Els membres del SPEIS que realitzen el servei de guàrdies localitzades hauran de complir l'establert sobre aquest servei en el present Reglament.
  • Complir i fer complir el present Reglament i la resta de normativa vigent.

Article 7 Funcions del/de la sergent/a en cap

Les funcions del cap de parc inclouran totes aquelles relacionades amb les pràctiques de salvament i extinció d'incendis en les seves facetes d'intervenció, preparació, manteniment i formació, així com totes aquelles funcions de caràcter administratiu i tècnic necessari pel correcte funcionament del servei. A continuació, es relacionen les funcions més comunes amb caràcter no exhaustiu. 

  • Organitzar el Servei, modificant o corregint els aspectes necessaris i procedents per al seu bon funcionament, coordinar i programar els torns de guàrdia, lliurances, etc. així com exercir el comandament sobre el personal adscrit.
  • Elaborar els protocols d'actuació, analitzar els resultats de les intervencions i supervisar la revisió i manteniment dels materials i equips especials.
  • Assistir als sinistres que cregui necessari, i aquells que per les seves característiques i importància sigui requerit pel superior jeràrquic o a petició dels seus subordinats.
  • Investigar la causa i l'origen dels incendis i informar dels resultats a petició de l'autoritat competent.
  • Fer un inventari semestral de materials i equips.
  • Elaborar el pressupost anual.
  • Proposar i promoure un pla anual de simulacres i pràctiques.
  • Produir una memòria anual.
  • I, en general, altres funcions de caràcter similar que li siguin atribuïdes.
  • Programar un calendari d'accions i feines setmanals d'obligat compliment a realitzar dins el parc per part dels membres del SPEIS que ell designi a cada funció.
  • Resoldre tots els problemes sorgeixin al seu Parc i proposar als superiors tots aquells canvis consideri necessaris per a la millora i eficàcia del Servei.

Article 8 Funcions dels/de les caporals/es

Corresponen als/les caporal/es les següents funcions: 

  1. Substituir i assumir les funcions inherents al sergent en cap del cos del bombers quan aquestes trobi fora de servei o fora de l'illa.
  2. Organitzar i dirigir les actuacions relatives a l'extinció d'incendis i, en general, el salvament de les persones, animals i béns, en cas de sinistre o situació d'emergència.
  3. Assenyalar les missions del personal durant la guàrdia i dirigir les maniobres encomanades, participant activament.
  4. Organitzar i supervisar els recursos humans i materials dels quals disposa durant el servei.
  5. Controlar el material, equips i instal·lacions del SPEIS. Elaborar informes d'actuació sobre el desenvolupament de les comeses atribuïdes.
  6. I en general, altres funcions de caràcter similar que li siguin atribuïdes.

Article 9 Funcions dels/de les bombers/es

Corresponen als/les bombers/es les funcions:

  1. Respondre a la trucada del/ de la sergent/a en cap del parc o al cap de torn per a la seua immediata incorporació a un servei desplaçant-se al parc al més aviat possible per equipar-se i dirigir-se al servei.

  2. Atendre a l'extinció d'incendis i, en general, al salvament de persones, animals i béns, en cas de sinistre o situació d'emergència, que es produeixin dins de l'àmbit d'actuació del Servei, acatant les ordres donades pels seus superiors.

  3. Instruir a altre personal del parc en l'execució d'operacions d'intervenció i manteniment.

  4. Conduir els vehicles i cuidar del material, equips i instal·lacions del SPEIS.

  5. Efectuar la revisió i el condicionament dels vehicles assignats, dels equips i instal·lacions del SPEIS i posar en coneixement dels seus superiors qualsevol novetat existent.

  6. Realitzar les activitats d'exercici físic i les maniobres i simulacres necessaris per garantir una bona forma física  i una correcta preparació professional, sobre la base del calendari de formació teòrica i pràctica que es planifiquin a través del CIF.

  7. Responsabilitzar-se de l'equip que forma la dotació de material de personal o del vehicle assignat, coneixent la disposició d'aquest i realitzant la revisió pertinent al relleu de la guàrdia d'acord amb la següent sistemàtica:

  • Es verificarà l'existència de tot el material habitual al vehicle i la seva ubicació adequada.
  • Es comprovarà el funcionament i l'existència de consumibles necessaris per al seu ús prolongat.
  • Es realitzarà la neteja del material i vehicle en aquells casos que procedeixi.
  • S'informarà el superior de les situacions d'anomalia, deterioració o despesa que s'observin.
  • Després de cada actuació es reposarà immediatament el material danyat i els consumibles utilitzats durant aquesta. Igualment es netejarà i es condicionarà en els casos que procedeixi.

      h. I, en general, altres funcions de caràcter similar que li siguin atribuïdes.  

 

TÍTOL II ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL SPEIS 

Capítol III. Procediments operatius de comandament 

Article 10 Comandament 

Els membres del SPEIS realitzaran els serveis que els encomanin els seus comandaments, sempre que siguin comeses del Servei, i en cas que es consideri que algun servei no s'ajusta al que determina el present  Reglament, donaran coneixement als seus superiors per la via jeràrquica.

El cap de torn és el responsable de tots els aspectes relatius al servei dins del seu torn de guàrdia, a excepció de les atribucions que són pròpies del cap del parc.

Article 11 Jerarquia de comandament 

1. D'acord amb la línia jeràrquica de comandament del SPEIS, la direcció de la intervenció en cada sinistre, l'assumirà el membre del SPEIS amb un major nivell jeràrquic (cap de torn) que formi part de l'equip d'intervenció (són el conjunt de membres que s'han desplaçat fins al lloc on s'està produint un sinistre). En el cas que el cap de torn coincideixi amb el sergent en cap en el sinistre, la direcció de la intervenció recaurà sobre el màxim nivell jeràrquic.

2. En cas d'absència d'un comandament, assumirà les seues funcions el membre d'immediat nivell jeràrquic, i així successivament.

3. Donades les característiques de línia jeràrquica, les ordres del Servei ja siguin verbals o escrites, seran de compliment obligatori, sense perjudici que posteriorment puguin ser recorregudes.

Article 12 Ordres i instruccions 

Les ordres i instruccions que amb caràcter general es dictin es publicaran amb l'exposició necessària per al coneixement de tots els membres del Servei. Aquestes ordres seran complementàries del present Reglament i no seran mai contradictòries. 

S'entén per ordre aquella prescripció imperativa que, dictada per a ser complerta, és el mitjà per a l'assoliment dels fins propis d'una institució jeràrquicament organitzada, com és el cas del SPEIS.  

Article 13 Informes  

Un informe és la comunicació que es dirigeix a un superior per posar en el seu coneixement les novetats o qualsevol fet o situació relativa al Servei.

Per norma general: 

  1. Es realitzaran informes d'acord amb el model estandaritzat i homologat pel CIF quan siguin fruit de qualsevol intervenció ordinària, i també quan així ho determini el/la sergent/a en cap fruit d'un requeriment derivat d'una altra institució o administració.
  2. En els informes, qualsevol que sigui la seua classe, s'emprarà un estil clar i senzill. Els fets s'exposaran amb exactitud i de forma concisa i cada assumpte serà tractat de forma diferent i separada.
  3. Després de cada servei, el cap de torn informarà de totes les circumstàncies i incidències que s'hagin produït.

 

Capítol IV. Servei de guàrdia localitzada i règim de vacances, permisos i canvis de guàrdia  

Article 14 Servei de guàrdia localitzada

Per al funcionament operatiu del SPEIS existeix el servei denominat de guàrdia localitzada, el qual està regulat per les normes següents: 

  1. El servei de guàrdia localitzada suposa que un nombre determinat de membres del SPEIS està permanentment localitzable mitjançant telèfon mòbil mentre duri el seu servei de guàrdia localitzada.
  2. Quan un membre del SPEIS està prestant el servei de guàrdia localitzada, ha de trobar-se a l'illa de Formentera  i no es pot desplaçar fora d'aquest àmbit territorial, per garantir la seua ràpida incorporació al Parc de Bombers, atès que aquesta és la raó de ser del servei de guàrdia localitzada.
  3. El servei de guàrdia localitzada estarà format pel nombre d'efectius que determini el CIF a proposta del SPEIS. La distribució del personal que realitzi aquestes guàrdies serà de 3 persones com a mínim per torn de guàrdia.
  4. Els bombers realitzaran les guàrdies localitzades per torns.
  5. El bomber que estigui fora del torn de guàrdia localitzada, es considera que no haurà d'atendre les emergències, excepte en el cas d'extrema gravetat per la qual cosa sempre romandrà amb el mòbil encès.
  6. Si el personal que realitza el servei de guàrdia localitzada hagués de deixar de prestar aquest servei durant unes hores i per causa justificada, haurà d'avisar amb antelació al sergent comunicant el temps que previsiblement es trobarà fora de servei i presentar el justificant corresponent (metge, jutjat, etc.) garantint que sempre i com mínim hi haurà tres bombers per torn.
  7. Els canvis de torn i/o horaris de guàrdia localitzada a petició individual d'un membre del cos requeriran autorització prèvia pel sergent en cap del SPEIS.
  8. La no assistència al lloc de feina o al torn de guàrdia localitzada sense justificació per part d'un membre integrant del SPEIS es considerarà una falta greu.

Article 15 Vacances, permisos i canvis de guàrdia 

Les peticions de vacances i permisos per part dels membres del SPEIS hauran de ser sol·licitades per registre d'entrada a través de l'OVAC i autoritzades per part del/la sergent/a en cap. 

 

Capítol V. Procediments operatius interns  

Article 16 Torns 

El Sergent/la Sargenta en cap del parc establirà per escrit els torns de guàrdia i els caps de Torn, els horaris setmanals de treball, descansos i procediments de totes les activitats diàries de revisió d'equips, materials i vehicles, formació, preparació física, pràctiques operatives, manteniment i neteja d'equips, materials i vehicles i de qualsevol altre aspecte relacionat amb el Servei. 

Els esmentats protocols seran revisats periòdicament per analitzar les possibles incidències i aconseguir millorar el funcionament ordinari de les guàrdies. 

Cada canvi de torn es farà la revisió de material i equip. 

 

Article 17 Activitats internes de funcionament

Són activitats internes de funcionament del Servei les següents: 

  1. El responsable de la guàrdia sortint o cap de torn sortint informarà de les novetats i instruccions existents i es farà càrrec del torn el responsable de la guàrdia entrant en qualitat de cap de torn entrant.
  2. Una vegada realitzat el relleu, el cap de torn és el màxim responsable del torn de guàrdia en curs, a excepció de les funcions reservades al sergent en cap, per la qual cosa el cap de torn assignarà al personal que forma el torn de guàrdia els diferents llocs de treball segons els criteris d'organització interna que determini el sergent en cap del parc.
  3. Cada component de la guàrdia, al seu inici, comprovarà el seu Equip Personal d'Intervenció (EPI) i haurà de conèixer el lloc que ocupa dins del dispositiu d'actuacions.
  4. El personal del SPEIS haurà de complir l'horari de les activitats a desenvolupar durant el torn de guàrdia. Aquest horari podrà ser modificat temporalment pel cap de torn corresponent amb el vistiplau del cap de parc, en funció de les necessitats del Servei.

 

Capítol VI. Procediments operatius davant de sinistres o situacions d'emergència  

Article 18 Normes generals relatives a l'actuació en sinistres o situacions d'emergència:

Les normes generals relatives a l'actuació en sinistres o situacions d'emergència són: 

  1. Una vegada rebut l'avís d'alarma, i amb les dades concretes, el cap de torn donarà immediatament l'ordre de sortida, segons la composició de “primera sortida” prevista per a cada classe de sinistre.
  2. Durant els desplaçaments als serveis, si les circumstàncies ho requereixen i sempre a criteri del cap de torn(és el membre amb major comandament que forma part de la sortida), els vehicles utilitzaran la senyalització d'emergències.
  3. Quan sigui utilitzada la senyalització d'emergències, serà responsabilitat del conductor del vehicle prioritari el compliment de la vigent legislació de trànsit, circulació de vehicles i seguretat vial de vehicles prioritats en serveis d'urgència.
  4. A l'arribada al lloc del sinistre els vehicles s'estacionaran de manera que els permeti la seua ràpida maniobra davant qualsevol emergència; així com en casos especials guardar les distàncies mínimes de seguretat en l'estacionament de vehicles. Com a norma addicional, quan formi la sortida més d'un vehicle, el vehicle de suport no haurà d'estacionar-se fins que ho hagi fet el primer.
  5. Cada component de la dotació, si el cap de torn no dóna cap contraordre, haurà de realitzar amb efectivitat i promptitud la preparació del material i cada missió específica assignada.
  6. La inspecció i valoració del sinistre serà a càrrec del Cap de torn. En els casos de risc sobre la seguretat i la salut de les persones mai la realitzarà ell solament. Sobre la base de la valoració establirà les prioritats tàctiques i l'organització de les operacions, sol·licitarà les ajudes necessàries i la presència del cap del parc si ho considera necessari.
  7. Tot el personal, i especialment els comandaments que intervinguin en un sinistre, hauran de tenir en compte les conseqüències que puguin originar, a les persones, béns i entorn, tant el propi sinistre com les operacions realitzades per a la seua eliminació.
  8. En tot moment i d'acord amb la constant revisió dels resultats, s'aniran ajustant els mitjans a la magnitud puntual del sinistre, retirant elements que no siguin necessaris i sol·licitant aquells que ho siguin.
  9. Una vegada les circumstàncies del sinistre hagin disminuït apreciablement o pràcticament acabat, s'efectuarà una valoració de danys i pèrdues, tants personals com a materials.
  10. En situacions d'especials gravetat o en aquells casos en que les característiques de l'incendi requereixin una vigilància posterior el sergent en cap determinarà si es fa necessari la permanència d'una unitat mòbil. Aquests inspeccionaran de manera periòdica i metòdica la zona afectada per detectar i actuar immediatament.
  11. El Cap de torn serà el responsable de prendre nota de les dades relatives als sinistres i de reflectir-les en l'informe d'actuació.
  12. Una vegada finalitzat el servei, es recollirà el material utilitzat i es procedirà al recompte del personal; cada membre romandrà al peu del seu vehicle. El Cap de torn prendrà nota de les novetats relatives al personal i material que s'haguessin produït, adoptarà les mesures necessàries.
  13. En el cas d'incidents comunicats a través del 112, en tancar l'emergència, s'haurà d'informar al mateix de l'estat de disponibilitat dels vehicles.
  14. Durant el trajecte de retorn es procedirà a tornar al parc pel camí més curt possible. Si el parc es troba sense cobertura mínima de personal, s'utilitzaran els senyals de prioritats òptiques i acústiques.
  15. Una vegada de nou al parc, es realitzaran les següents comeses:
  16. Nova posada en servei: es procedirà a repostar els vehicles d'aigua i combustible; si abans no s'ha fet o és necessari, a la neteja, revisió del material utilitzat en la intervenció i reposant o reparant tots els elements que es precisin.
  17. Totes les novetats hauran de ser anotades en els corresponents impresos i notificades per a la reposició de material.
  18. Realització d'informe: el cap de torn emplenarà degudament el model d'informe validat tot basant-se en les dades recollides i anotades en el lloc del sinistre. Si fos necessari, es realitzarà informe addicional per a l'esclariment del que sigui necessari. Aquestes dues comeses hauran de realitzar-se al retorn de tot servei independent de la situació horària.
  19. Anàlisi de l'actuació: es tractarà de reunir el personal per debatre i analitzar l'actuació realitzada, a fi d'extreure'n conclusions positives i proposar les mesures correctores més adients.
  20. Aquesta comesa serà realitzada al retorn del servei i una vegada que tot el personal es trobi de tornada al parc i el material estigui degudament endreçat.
  21. El cap de parc, analitzarà la intervenció amb el cap de torn i els altres membres de SPEIS que hagin intervingut.
  22. Atesa l'organització jeràrquica i l'especialització dels membres del SPEIS, totes les ordres seran donades  única i exclusivament pels comandaments de major jerarquia. El membre del SPEIS que rebi una ordre d'una persona o autoritat externa, respectuosament l'adreçarà al comandament del Servei que ha de dirigir-se.
  23. Qui es trobi al comandament d'una dotació romandrà al lloc de la incidència fins que sigui rellevat formalment per un company mitjançant designació directa del sergent en cap del parc o en el seu defecte pel caporal.
  24. La facultat de donar informació relativa a les seves actuacions i intervencions del SPEIS correspondrà a la presidència del Consell, conseller o persones autoritzades pel CIF.

 

Capítol VII. Uniformitat i equips de protecció individual

Article 19 Uniforme 

Els membres del SPEIS vestiran uniforme d'acord amb les normes i necessitats que s'estableixin. S'entén per uniforme totes aquelles peces de vestir, tant de protecció personal com de vestimenta, que li siguin assignades a cada membre del Servei per al seu ús personal.

La plena uniformitat de tots els components del Servei, tant individual, com en el conjunt, posa de manifest el grau de respecte que es té a la professió, a més l'ús de l'uniforme es configura com una necessitat real i pràctica especialment de l'Escala Operativa, donades les missions i serveis del SPEIS. 

  1. No s'establiran més diferències exteriors en la uniformitat que les que corresponguin en les diverses escales i en cadascuna d'elles, als distintius de grau i especialitat.
  2. Existirà un uniforme de treball o de Parc complementat amb peces d'atac al foc i altres emergències, a més podrà existir uniforme de gala o de passeig. Igualment es disposarà del necessari respecte a l'uniforme d'estiu o d'hivern, amb l'oportuna ordre del cap de parc per a procedir al canvi en el temps. 

Article 20 Ús del vestuari 

L'ús d'aquestes peces de vestir haurà d'estar subjecte a les següents normes: 

  1. Tots els membres del Servei estaran obligats a presentar-se a l'inici del servei amb l'uniforme reglamentari.
  2. Hauran de posar la deguda diligència en la seua conservació i neteja, de la qual es faran càrrec.
  3. La roba de treball no podrà utilitzar-se per a finalitats diferents que les del propi Servei.

Article 21 Equips de protecció individual 

Els equips de protecció personal hauran de ser utilitzades en totes les intervencions, tenint en compte les necessitats pròpies de cada tipus de sinistre. 

Article 22 Conservació del material 

El material personal estarà sempre en perfecte estat d'utilització i sota la responsabilitat de la persona usuària, qui deurà notificar als seus superiors les anomalies i les deterioracions que s'observin. 

Article 23 Distintius i emblemes 

Els distintius i emblemes utilitzats només podran ser modificats per Decret de Presidència del CIF. Són distintius de comandament i emblemes del Servei els que s'observen en el capítol XI. 

Article 24 Responsabilitat 

Tot el personal, i especialment els comandaments, seran responsables del material i equips així com de la seva cura i correcta utilització.

 

Capítol VIII. Emblemes i distintius 

Article 25 Acreditació 

Tots els integrants s'identificaran mitjançant una acreditació expedida per part del CIF que demostrarà la seua pertinença al SPEIS del CIF.

Els distintius reglamentaris que caracteritzin el cos del SPEIS de Formentera, així com l'ordre jeràrquic de cada membre seran els que validi el CIF. 

Article 26. Distintius del grau o categoria 

També és norma de compliment obligat portar, durant el servei, els distintius propis de la categoria del lloc de feina que cada membre ocupa. 

 

Capítol IX. Deontologia i normes de comportament 

Article 27 

El personal del SPEIS desenvoluparà les seves funcions amb la diligència deguda i la responsabilitat inherent al seu càrrec, a més dels deures genèrics que les lleis imposen als funcionaris i al personal laboral de l'Administració local. 

Article 28 

El personal del parc estarà en disposició permanent de sortida, sent responsabilitat individual dels membres, cuidar que la seva persona i equip es trobin en les degudes condicions. A aquest efecte haurà d'estar correctament uniformat. 

Article 29

Queda expressament prohibit incorporar-se al torn de treball havent ingerit begudes alcohòliques o ingerir-les durant aquest. 

  1.  Queda prohibit l'ingerir substància tòxiques, estupefaents o altres substàncies, inclòs medicaments, que puguin alterar l'estat físic o mental per a la prestació del servei.
  2.  Queden prohibits tots els jocs d'atzar en les dependències del Parc del Servei.

Article 30 

Tot el personal del Servei està obligat a guardar sigil i reserva, sobre aquells fets que coneguin en l'exercici de la seva activitat o relatius al Servei. 

Article 31 

Durant el torn de guàrdia o jornada de treball s'evitaran aquelles activitats i conductes que puguin menyscabar la disciplina i permanent disposició per al servei.

Article 32 

1. Ningú podrà absentar-se del Parc o una altra dependència del Servei, si no és amb l'autorització pertinent del seu immediat superior en servei.

2. Per a assumptes menors, que no afectin el normal funcionament del servei, l'autorització serà de l'Encarregat del Parc, que l'atorgarà per temps determinat.

3. Per a assumptes personals i familiars, la durada dels quals no es pugui preveure, es requerirà el coneixement i autorització de la Direcció. En casos greus i urgents, en què a aquest no se li pugui localitzar immediatament, el comandament superior al Parc podrà concedir l'autorització sense perjudici de la posterior comunicació a aquesta Direcció, procurant la substitució si procedís. 

 

​​​​​​​Article 33 

Al Parc, només està permesa la permanència continuada dels membres d'aquest. Es podrà autoritzar pel responsable del Parc l'accés per raons de convivència personal, sempre que això no causi alteracions o perjudici a la normal actuació del Servei. Qualsevol altra persona que pretengui entrar o romandre al Parc, requeriran autorització expressa del Cap del Parc. 

Article 34 

El personal del Servei serà responsable del bon ús i manteniment de les edificacions, instal·lacions i estris, responent dels desperfectes que es produeixin per causes negligents. 

Article 35 

El material del SPEIS únicament podrà ser utilitzat pel seu propi personal i per als fins d'aquell, excepte autorització expressa del Cap de Parc, quedant aquell material sota la responsabilitat de la persona que el va autoritzar. 

En particular, els vehicles, no es podrà fer ús d'ells per a desplaçaments privats, quedant aquells sota la supervisió dels quals s'assignin a cada torn i els seus comandaments immediats. 

Article 36 

En tota actuació del Servei el comandament serà únic i recaurà sobre el de major categoria i quan en un acte de servei es personi un comandament superior al que en aquest moment dirigeixi els efectius, aquest el cedirà al primer, qui podrà ordenar la continuïtat fins que, una vegada rebuda la informació necessària i efectuats els reconeixements pertinents, estigui en disposició d'assumir-ho.

Article 37

a) No podran barrejar les peces de les diferents modalitats de la uniformitat ni les corresponents a períodes estacionals.

1. El personal haurà de disposar de la següent uniformitat que li serà lliurada amb la periodicitat que s'estableix en l'apartat 2.

Dos uniformes de treball complets, composts cadascun per:

  • UNIFORME DE TREBALL:

    • Jersei de màniga llarga (Hivern).

    • Jersei de màniga curta (Estiu).

    • Jaqueta/caçadora de servei.

    • Pantalons i jaqueta

b) A l'ingrés al SPEIS es lliurarà com a material esportiu:

  • UNIFORME ESPORTIU: 

    • Xandall (pantalons i jaqueta).

    • Pantalons esportius.

    • Samarreta esportives.

    • Botes d'esport.

c) A l'ingrés al SPEIS es lliurarà com a material d'actuació: 

  • Casc de protecció.

  • Jaqueta ignífuga.

  • Botes de treball.

  • Cinturó de seguretat.

  • Guants de seguretat.

2. La uniformitat serà renovada, no pel temps o període de durada, sinó pel seu ús, estat de conservació al final de cada període. Es pot substituir qualsevol peça que justificadament s'apreciï el seu deteriorament.

 

 

 

​​​​​​​​​​​​​​Capítol X. Règim disciplinari 

Article 38 Règim legal  

El règim disciplinari del personal del SPEIS, en tots els aspectes (faltes sancionades i la seua qualificació, procediment disciplinari i sancions aplicables), serà l'establert legalment per als funcionaris o el personal laboral de l'Administració local, segons correspongui. 

Article 39 Amonestació 

En el cas d'irregularitats causades per algun membre del SPEIS el cap del parc podrà prendre mesures a mode d´amonestació tot seguint el mateix procediment que l'establert per a les faltes de caràcter lleu i així mateix es donarà audiència a l'interessat. 

Article 40 Incompliment resposta guàrdia localitzada 

El bomber que no respongui a la trucada del sergent en cap durant el seu torn de guàrdia localitzada sense poder-ho justificar adequadament per més de 2 vegades durant el període d'un any, podrà ser expulsat del SPEIS. 

També podrà ser motiu d'expulsió l'incompliment reincident de les obligacions establertes per als bombers.

En tot cas, les baixes per expulsió es tramitaran en expedient individual i amb audiència prèvia. 

 

Capítol XI. Distintius de comandament i emblemes del Servei 

Article 41 Distintius Sergent/a cap de parc 

El/La sergent/a portarà un galó identificatiu format per dues franges horitzontals blanques dins un rectangle amb fons blau i vores blanques amb una mesura de 7cm d'ample per 5cm d'alt. (Annex 1) 

El seu casc serà de color blau.  

Article 42 Distintius caporal/a 

El/La caporal/a portarà un galó identificatiu format per una franja horitzontal blanca dins un rectangle amb fons blau i vores blanques amb una mesura de 7cm d'ample per 5cm d'alt. (Annex 1)  

El seu casc serà de color vermell. 

Article 43 Distintius Bomber/a 

Portarà casc de color groc. 

Article 44 Emblemes del Servei 

L'emblema del servei (Annex 2) 

1. Escut pit 

Estarà situat a la part superior del pit esquerre, amb una mesura de 6,5cm d'ample per 8cm de llarg. 

2. Escut braç 

Estarà situat a la part superior del braç esquerre, amb una mesura de 11cm d'ample per 7,5cm de llarg. 

 

 

​​​​​​​Capítol XII. Assistència jurídica. 

Article 45. 

Tots els membres del SPEIS que siguin inculpats o processats judicialment per accions o omissions no doloses, i en les que no s'estimin l'existència de negligència inexcusable, que siguin conseqüència del desenvolupament de les seves funcions, i sempre i quan no sigui el CIF la part demandant, se'ls proporcionarà, a càrrec de la corporació, l'assistència jurídica que requereixin amb l'objectiu de procurar la seva defensa. Les despeses derivades de fiances, responsabilitat civil, honoraris i costes judicials seran abonades per la corporació, que es podrà rescabalar amb càrrec a les pòlisses de les assegurances del personal en cas que en tinguin formalitzades. 

 

Capítol XIII. ​​​​​​​Mèrits i reconeixements  

Article 46 Informació, difusió pública i constància al expedient 

Les accions o intervencions destacables de qualsevol membre del SPEIS que siguin mereixedors d'un reconeixement a proposta de persones o entitats públiques o privades, o a proposta del sergent en cap del SPEIS, s'informaran a la Presidència del Consell i si escau, es notificaran al tauler d'anuncis del Parc de Bombers, perquè se'n faci difusió pública a mode de reconeixement a l'interessat. 

Quan es compti amb informe favorable del cap de parc, es farà constar en el full de servei o expedient personal, el qual serà mèrit per concórrer als ascensos. 

Disposició derogatòria 

Queda derogat el “Reglament intern del Servei d'Extinció d'Incendis i Salvament del Consell Insular de Formentera” publicat al BOIB núm. 131, de 3 de setembre de 2011. 

Disposició final 

El present Reglament entrarà en vigor l'endemà a la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes balears, i una vegada hagi transcorregut el termini a què es refereix l'article 113 en relació amb l'article 103 de la llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i l'article 65.2 en relació amb l'article 70.2 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local.  

 

ANNEX 1. Emblemes i distintius de comandament. 

Caporal.

Una franja horitzontal dins d'un rectangle.  

 

Sergent en Cap de Parc de Bombers.  

 

Dos franges horitzontals dins d'un rectangle. 

 

ANNEX 2. 

Escut de pit:

Escut de braç: 

La qual cosa es publica, per a general coneixement, i conforme a la normativa de funció pública.

 

 

Formentera, 23 d'abril de 2021

La presidenta Alejandra Ferrer Kirschbaum