Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
PORTS DE LES ILLES BALEARS
Núm. 130950
Resolució de la directora gerent de Ports de les Illes Balears per la qual es convoca un concurs per formar part d'una borsa de treball de personal laboral no permanent en la categoria professional d’auxiliar d’informàtica
Antecedents
El 28 de gener de 2021, el Consell d'Administració de Ports de les Illes Balears va adoptar un Acord mitjançant el qual es va ordenar l'inici del procediment del procés de selecció per confeccionar una borsa de treball de personal laboral no permanent en la categoria professional d'auxiliar d'informàtica i va facultar la directora gerent de Ports de les Illes Balears per aprovar la convocatòria, les bases i la realització de tots els tràmits necessaris fins a l'aprovació de la borsa de treball esmentada.
Consideracions jurídiques
1. L'article 25 del II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de Ports de les Illes Balears, vigent actualment, disposa que la selecció de personal laboral de durada determinada s'ha de dur a terme, en primer lloc, mitjançant borses de treball que l'empresa ha de confeccionar periòdicament.
2. Així mateix, aquest article disposa que la convocatòria i les bases d'aquestes borses s'han de negociar amb la participació del Comitè d'Empresa, en la confecció de les quals han de participar els representants que aquest determini.
3. Consta en l'expedient l'Acord del dia 18 de febrer de 2021 adoptat per la directora gerent de Ports de les Illes Balears i el Comitè d'Empresa mitjançant el qual s'aproven les bases que han de regir la convocatòria per confeccionar una borsa de treball de personal laboral no permanent en la categoria professional d'auxiliar d'informàtica.
4. Consta en l'expedient l'informe del dia 15 de març de 2021 emès per la Direcció General de Funció Pública mitjançant el qual s'informa favorablement sobre l'esborrany de bases generals per formar una borsa de treball per cobrir llocs de durada determinada, en la categoria professional d'auxiliar d'informàtica, i es compleixen els principis rectors d'accés a l'ocupació pública.
5. Tal com disposa l'article 11.1.j) del Decret 134/2005, de 28 de desembre, d'aprovació dels Estatuts de Ports dels Illes Balears, correspon al Consell d'Administració de l'ens l'adopció de les decisions fonamentals en les matèries atribuïdes a la competència de l'entitat i a l'exercici, entre altres funcions, de les actuacions relatives a la selecció de personal.
6. Mitjançant l'Acord del Consell d'Administració de 28 de gener de 2021 es va facultar la directora gerent de Ports de les Illes Balears per aprovar la convocatòria, les bases i la realització de tots els tràmits necessaris fins aprovar la borsa de treball corresponent.
Per tot l'exposat, i davant la necessitat urgent de substituir personal laboral amb reserva de lloc de treball i també per cobrir per interinitat les vacants que es produeixen, en la categoria professional objecte de la convocatòria, a l'ens públic Ports de les Illes Balears o per qualsevol altre tipus de contractació laboral mitjançant la modalitat de durada determinada subjecte a la legislació laboral vigent, i en ús de les atribucions que em confereix l'article 10.k) del Decret 134/2005, de 28 de desembre, d'aprovació dels Estatuts de Ports de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria del concurs per seleccionar personal laboral no permanent en la categoria professional d'auxiliar d'informàtica per dur a terme treballs ocasionals i urgents, o bé per substituir personal laboral amb reserva de lloc de treball, o bé per cobrir amb interinitat les vacants que es produeixen en la categoria professional objecte de la convocatòria de l'ens públic Ports de les Illes Balears o per qualsevol altre tipus de contractació laboral mitjançant la modalitat de durada determinada subjecte a la legislació laboral vigent, limitat exclusivament a la categoria professional objecte de la convocatòria.
2. Aprovar les bases i el barem de mèrits que han de regir aquesta convocatòria (annex 1 i annex 2), i nomenar els membres de la Comissió de Selecció (annex 3).
3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el web de Ports de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell d'Administració de Ports de les Illes Balears en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques , i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 23 d'abril de 2021
El vicepresident
Xavier Ramis Otazua
Per suplència de la directora gerent
(BOIB núm. 121, d'11/08/2011)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria per confeccionar una borsa de treball de personal laboral no permanent en la categoria professional d'auxiliar d'informàtica
Primer
Normes generals
1.1. Objecte
L'objecte de la convocatòria és la confecció d'una borsa de treball de personal laboral no permanent en la categoria professional d'auxiliar d'informàtica.
1.2 . Normes d'aplicació
1.2.1. Aquestes bases regeixen la convocatòria d'un concurs per a la selecció de personal per integrar la borsa de treball de personal laboral no permanent per dur a terme treballs ocasionals i urgents, o bé per substituir personal laboral amb reserva de lloc de treball, o bé per cobrir per interinitat les vacants que es produeixen en la categoria professional objecte de la convocatòria de l'ens públic Ports de les Illes Balears o per qualsevol altre tipus de contractació laboral mitjançant la modalitat de durada determinada subjecte a la legislació laboral vigent, limitat exclusivament a la categoria objecte de la convocatòria.
1.2.2. El contingut d'aquestes bases s'ajusta als principis rectors de l'accés a l'ocupació pública que estableix l'article 55.2 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i l'article 25 del II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de Ports de les Illes Balears, respecte de la confecció de les borses de treball. La convocatòria i les bases s'han negociat amb la participació del Comitè d'Empresa.
1.3. Contractacions de personal derivades de la borsa
Les contractacions han de tenir per objecte la realització de treballs ocasionals o urgents, la substitució per interinitat del personal laboral amb reserva de lloc de treball, amb la contractació de personal laboral mitjançant la modalitat de durada determinada subjecta a la legislació laboral vigent, o la cobertura de places vacants, exceptuant-ne la jubilació parcial, que està regulada de forma específica per la negociació col·lectiva.
1.4. Reserva per a persones amb discapacitat
D'acord amb el que disposa l'article 59.1 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, en les ofertes d'ocupació pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'ha de reservar una quota mínima del 7%, sens perjudici que s'hagi d'acreditar la compatibilitat amb les funcions de la categoria professional corresponent.
Els criteris per seleccionar les persones aspirants d'aquesta quota de reserva són els següents:
a) Les persones amb discapacitat han de formar part de la llista general de la borsa, d'acord amb els criteris d'ordenació d'aquesta llista, en situació d'igualtat amb la resta de les persones integrants de la borsa.
b) D'altra banda, quan s'hagi de fer una oferta de treball, aquesta oferta s'ha de fer a les persones amb discapacitat, a qui correspongui, d'acord amb la puntuació obtinguda en el procés selectiu, i com a mínim el lloc número 10 s'adjudicarà a la primera persona seleccionada de la llista de reserva de persones amb discapacitat, i a continuació se seleccionaran les persones aspirants següents cada 15 places, és a dir, la número 25, 40, 55, 70, 85 i 100, i així successivament. No obstant això, s'oferirà el lloc de treball a la persona amb discapacitat a la qual, per la puntuació obtinguda en el procés selectiu, correspondria un lloc de treball del torn lliure.
Segon
Requisits que han de complir les persones aspirants
Les persones interessades han de reunir, en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:
— Tenir la nacionalitat espanyola o alguna d'altra que, de conformitat amb l'article 57 de l'EBEP, permeti l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.
— Tenir 16 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
— No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per exercir funcions similars a les que complien, en el cas que hagin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de ser nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
— Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions de la categoria laboral en què s'inclou la plaça oferta.
— No patir cap malaltia ni estar afectades per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents a la categoria d'auxiliar d'informàtica.
— Presentar, d'acord amb la normativa vigent, les persones aspirants que al·leguin discapacitat un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General d'Atenció a la Dependència que acrediti les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions fonamentals de la categoria professional objecte de la convocatòria.
— Estar en possessió del títol corresponent a cicles formatius de grau mitjà d'informàtica o equivalent. En el supòsit de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
— Estar en possessió del certificat B1 de coneixements de llengua catalana, de conformitat amb l'establert en el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant un certificat corresponent a un nivell igual o superior a l'exigit, expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts com a equivalents per l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Tercer
Presentació de sol·licituds
El termini de presentació de les sol·licituds és de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web de Ports de les Illes Balears.
Les sol·licituds d'admissió, juntament amb la documentació acreditativa dels requisits i els mèrits, es poden presentar de les maneres següents:
— Telemàticament a la seu electrònica de Ports de les Illes Balears (https://portsib.sedelectronica.es/dossier). Mitjançant el tràmit «Sol·licitud d'admissió al procés de selecció de personal laboral per integrar la borsa de treball de personal laboral no permanent en la categoria d'auxiliar d'informàtica». Per poder fer aquest tràmit és necessari disposar de certificat electrònic, Cl@ve o DNI electrònic.
— Presencialment, mitjançant el registre ubicat a Ports de les Illes Balears, al carrer de Vicente Tofiño, 36, 07007 de Palma, en horari de 9.00 a 14.00 h, segons el model de sol·licitud que es pot trobar a la pàgina web de Ports IB (https://www.portsib.es/es/paginas/inicio/recursoshumanos/bolsines).
A més, les persones aspirants poden aportar la documentació requerida mitjançant qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, segons el model de sol·licitud que es pot trobar a la pàgina web de Ports de les Illes Balears (https://www.portsib.es/es/paginas/inicio/recursoshumanos/bolsines).
En aquest darrer cas s'haurà d'enviar per correu electrònic (rrhh@portsib.es), dins el termini de presentació de les sol·licituds, una còpia de la sol·licitud emplenada i signada, sense els annexos, amb el segell d'entrada i/o justificant de registre d'entrada.
S'ha d'adjuntar a la sol·licitud emplenada adequadament la documentació acreditativa dels mèrits al·legats en la forma establerta i la documentació següent:
— Autobaremació, que ha de formalitzar-se en línia a través del «Formulari d'autobaremació auxiliar d'informàtica» que es trobarà disponible en el web de Ports de les Illes Balears (https://www.portsib.es/es/paginas/inicio/recursoshumanos/bolsines).
La tramitació de la sol·licitud d'admissió així com el formulari d'autobaremació emplenat són de caràcter obligatori per poder participar en el procés.
— Currículum actualitzat.
— DNI o document identificatiu en vigor.
— Títol acadèmic requerit i de l'homologació corresponent del títol, si escau.
— Documentació acreditativa de cada un dels mèrits al·legats. No es podrà valorar cap mèrit que no hagi estat acreditat mitjançant l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.
L'experiència professional s'ha d'acreditar mitjançant el certificat de la vida laboral, i l'acreditació de la categoria i de les funcions fetes mitjançant el contracte de treball o un certificat de l'empresa o de l'Administració, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.
— Les persones aspirants amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 % han d'aportar una còpia de la resolució de reconeixement de grau, així com el certificat d'aptitud emès per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears o de l'organisme públic equivalent, que acrediti la compatibilitat per a l'exercici de les funcions corresponents a la categoria professional objecte de la convocatòria, i en el qual es determini, si escau, les adaptacions que la persona aspirant necessita per complir les funcions del lloc de treball d'auxiliar d'informàtica.
Aquest certificat s'ha de presentar abans de la finalització de dos mesos des de l'inici del procés selectiu, de forma que no presentar el certificat en el termini establert implicarà l'eliminació de la persona aspirant.
Si en el període de dos mesos abans esmentat, es cridàs una de les persones aspirants amb discapacitat i no disposàs de la certificació que acrediti la compatibilitat per exercir les funcions d'auxiliar d'informàtica, s'ha de cridar la persona candidata següent en la llista, sense que la primera perdi l'ordre de la llista en la borsa, per la qual cosa en la crida següent li tornarà a correspondre a la persona amb discapacitat.
— Documentació acreditativa de trobar-se en alguna de les situacions establertes per resoldre els casos d'empat (base sisena).
— Resguard del pagament de la taxa per a la inscripció en les convocatòries per a la selecció de personal de Ports de les Illes Balears. L'import de la taxa és de 15,21 euros (amb l'IVA inclòs).
El pagament es pot fer efectiu mitjançant una transferència bancària al número de compte de Ports de les Illes Balears de Bankia IBAN ES98 2038 9501 6364 0000 2784, i s'ha d'indicar en el concepte «Exp 6972021» i el DNI de la persona aspirant. Estan exemptes de pagament les persones en situació d'atur que no rebin percepcions econòmiques com a aturades o que només rebin algun subsidi d'atur. Aquests requisits s'han d'acreditar documentalment en el moment de presentar la sol·licitud. Estan exemptes de pagament de la taxa les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %, circumstància que s'ha d'acreditar documentalment en el moment de presentar la sol·licitud.
El fet de no presentar les sol·licituds en temps i forma determina la inadmissió de la persona aspirant en el procés selectiu. Els aspirants han de presentar tota la documentació per acreditar el compliment dels requisits exigits mitjançant l'original, una còpia autèntica o una còpia simple. En aquest darrer cas, les còpies aportades han de ser reflex veraç i exacte dels documents digitals i s'ha de disposar de la documentació original, que s'ha de presentar davant Ports de les Illes Balears en el moment en què se li requereixi, sens perjudici de les comprovacions que Ports de les Illes Balears pugui efectuar d'ofici, si ho considera adient.
Quart
Admissió de candidatures
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en un màxim de quinze dies hàbils, s'ha de publicar la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses en el procés selectiu. Aquesta relació s'ha de publicar en el web de Ports de les Illes Balears. Aquesta relació és definitiva en cas de no haver-hi persones candidates excloses. Les persones aspirants excloses o que no figuren a cap llista disposen de dos dies hàbils per poder esmenar la deficiència que motiva l'exclusió o l'omissió, de forma telemàtica a la seu electrònica de Ports IB (https://portsib.sedelectronica.es/dossier) mitjançant el tràmit «Sol·licitud genèrica Ports de les Illes Balears» o mitjançant qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, segons el model de «Sol·licitud genèrica Ports de les Illes Balears» que es pot trobar a la pàgina web de Ports IB
(https://www.portsib.es/es/paginas/inicio/recursos-humanos/bolsines).
En aquest darrer cas, s'ha d'enviar per correu electrònic (rrhh@portsib.es) una còpia amb el segell d'entrada i/o justificant de registre d'entrada, dins el termini indicat.
Un cop transcorregut el termini, s'ha de fer pública, pel mateix sistema, la llista definitiva de persones admeses o excloses en el procés de selecció.
Cinquè
Comissió de Selecció
La Comissió de Selecció està formada per un president o presidenta i un secretari o secretària, amb veu i sense vot, que ha de designar el director gerent de Ports de les Illes Balears, i dos vocals, un designat pel Comitè d'Empresa i un altre elegit per sorteig, entre el personal que presta serveis amb caràcter permanent. S'han de designar titulars i suplents.
Sisè
Sistema de selecció
El sistema de selecció de les persones aspirants és el de concurs.
La Comissió de Selecció ha de valorar els mèrits al·legats i autobaremats per les persones aspirants admeses, conforme al barem i les puntuacions que s'especifiquen en l'annex 2 («Barem de mèrits») d'aquesta Resolució. Per valorar els mèrits es consideren els resultats de l'autobaremació feta per cadascun dels aspirants. La quantia de l'autobaremació efectuada per les persones aspirants vincula la Comissió de Selecció, en el sentit que només pot valorar els mèrits que les persones aspirants hagin al·legat i autobaremat.
Un cop avaluats els mèrits s'han de notificar els resultats a les persones interessades mitjançant la publicació de la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants amb indicació del DNI. Aquesta relació s'ha de publicar en el web de Ports de les Illes Balears. Les persones candidates poden formular les reclamacions que estimin oportunes en el termini de cinc dies hàbils des de la publicació. Aquestes reclamacions s'han de presentar telemàticament a la seu electrònica de Ports de les Illes Balears (https://portsib.sedelectronica.es/dossier) mitjançant el tràmit «Sol·licitud genèrica Ports de les Illes Balears» o mitjançant qualsevol forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, segons el model de «Sol·licitud genèrica Ports de les Illes Balears» que es pot trobar a la pàgina web de Ports de les Illes Balears (https://www.portsib.es/es/paginas/inicio/recursoshumanos/bolsines). En aquest darrer cas s'ha d'enviar per correu electrònic (borsiinformatica@portsib.es) una còpia amb el segell d'entrada i/o justificant de registre d'entrada, dins el termini indicat.
Finalitzat el termini i un cop analitzades i resoltes per la Comissió de Selecció les reclamacions presentades, s'ha de publicar la llista definitiva de puntuacions obtingudes.
L'ordre de prelació de les persones aspirants es determina per la puntuació obtinguda en el procés de valoració. En cas d'empat, aquest es resoldrà d'acord amb els criteris següents successivament:
— Major puntuació en l'apartat d'experiència professional del barem de mèrits.
— Majors càrregues familiars.
— Persona major de 45 anys i inscrita en el SOIB en situació d'atur o millora d'ocupació.
— Situació d'exclusió social o amb discapacitat.
— Col·lectiu menys representat.
— Situació de cerca de la primera ocupació.
— Més edat.
Setè
Finalització del procés selectiu
La Comissió de Selecció ha d'elevar al vicepresident executiu de Ports de les Illes Balears les llistes definitives de les persones aspirants seleccionades, per ordre de puntuació obtinguda. El vicepresident executiu ha de dictar resolució que ordeni la publicació en el BOIB de les llistes, amb la composició final de cada borsa, en què s'indiquin totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
Vuitè
Vigència de les borses de treball
El període de vigència d'aquesta borsa de treball temporal és de tres anys, comptat a partir de l'endemà de publicació en el BOIB de la llista de persones candidates seleccionades del concurs per formar part de la borsa de treball.
Si en finalitzar el termini d'aquest període no s'ha constituït una nova borsa que substitueixi l'anterior, la vigència d'aquesta s'ha de prorrogar de forma automàtica, sense necessitat d'acte exprés, fins que quedi constituïda la nova, amb la convocatòria prèvia corresponent.
No obstant això, es pot convocar una nova borsa abans que transcorri el període de vigència, amb informació prèvia al Comitè d'Empresa.
Novè
Crida
Quan sigui necessari cobrir temporalment un lloc de treball, s'ha d'oferir el contracte corresponent a la persona aspirant que es trobi en primer lloc de la llista que correspongui, i així successivament, tot respectant el que estableix el punt 1.4.b) d'aquesta convocatòria. No obstant això, en els supòsits que per aplicació de la normativa bàsica en matèria laboral no es pugui dur a terme la contractació de l'aspirant corresponent, s'ha de cridar el següent de la llista fins que desapareguin les circumstàncies que impossibilitin aquesta contractació.
Les citacions a les persones interessades s'han de fer preferentment de forma telefònica i se n'ha de deixar constància a l'expedient del dia i l'hora de les telefonades. Ports de les Illes Balears, si escau, ha de telefonar un mínim de tres vegades en un dia, i si no s'ha pogut localitzar l'aspirant, se li ha de trametre un correu electrònic i deixar un termini de 24 hores abans de passar al següent de la llista.
Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb l'oferta rebuda en el termini d'un dia hàbil —si la crida es fa en divendres el dia hàbil següent és dilluns—, s'entén que hi renuncia, i se l'ha de col·locar en el darrer lloc de la llista, llevat que es produeixi alguna de les circumstàncies següents, justificada oportunament:
a) Que tengui una malaltia, acreditada mitjançant el certificat mèdic corresponent.
b) Que estigui en període d'embaràs, de maternitat o paternitat, d'adopció i d'acolliment permanent o preadoptiu, que inclogui el període en què és procedent la concessió d'excedència per a cura de fills, en els supòsits anteriors, o casos de càrregues familiars justificats degudament, d'acord amb el que disposa el conveni col·lectiu vigent.
c) Que presti serveis en Ports de les Illes Balears, en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o en algun dels ens que en depenen, com a personal funcionari interí o com a laboral de durada determinada.
En aquests casos les persones aspirants conserven el seu lloc a la borsa. Això no obstant, qui al·legui alguna de les circumstàncies abans previstes no rebrà cap més oferta mentre es mantengui la circumstància al·legada. Correspon a la persona interessada comunicar a Ports de les Illes Balears, per qualsevol mitjà que permeti deixar-ne constància, la finalització de la concurrència de les causes esmentades.
Estan en situació de no disponibles aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis com a personal laboral a Ports de les Illes Balears i en la mateixa categoria professional objecte de la convocatòria.
En acabar el contracte pel qual les varen cridar, les persones aspirants s'han d'incorporar automàticament a la borsa de la qual formen part, en el lloc que els correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es varen formar.
La renúncia d'un contracte de treball una vegada iniciada la relació laboral implica la pèrdua del dret a continuar en la borsa.
Desè
Motius d'exclusió
Són motius d'exclusió de la borsa els següents:
a) No haver superat el període de prova d'acord amb el que preveu l'article 27 del II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de Ports de les Illes Balears o disposar d'un informe negatiu per part del cap de l'àrea o de la unitat, amb informe previ no vinculant del Comitè d'Empresa.
b) Haver estat sancionat mitjançant un expedient disciplinari.
c) Haver rebutjat dues vegades consecutives una oferta de treball, sense que es produeixi cap de les circumstàncies justificatives de les que preveu la base novena d'aquesta convocatòria.
d) Haver renunciat al contracte de treball una vegada iniciada la relació laboral, conforme al que estableix la base novena.
Onzè
Formalització dels contractes
La incorporació al lloc de treball s'ha de fer a mesura que es produeixin les circumstàncies previstes en la base 1.3 d'aquesta convocatòria.
Immediatament abans de signar el contracte corresponent, les persones interessades han de presentar una declaració jurada que justifiqui que no incorren en cap supòsit d'incompatibilitat dels que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
Dotzè
Seguiment de la borsa
Amb la finalitat de mantenir el seguiment de la gestió de la borsa, Ports de les Illes Balears ha d'informar el Comitè d'Empresa sobre les contractacions realitzades, com també sobre les renúncies, les incidències en les notificacions o qualsevol altra circumstància que suposi una alteració de la situació de les borses.
ANNEX 2
Barem de mèrits
Mèrits per valorar (màxim 20 punts)
1. L'experiència professional es valora de la manera següent (puntuació màxima: 10 punts):
— Experiència professional en la mateixa categoria professional o equivalent: 0,20 punts/mes treballat.
— Experiència professional en l'administració portuària estatal, autonòmica, local i/o organismes o entitats públiques d'àmbit portuari en altres categories professionals no incloses en l'apartat anterior: 0,04 punts/mes treballat.
2. Titulacions acadèmiques oficials superiors a les requerides relacionades amb el lloc de treball (puntuació màxima: 2 punts).
— Per cada títol formatiu de grau superior d'informàtica o equivalent: 1 punt.
— Per cada títol oficial universitari d'informàtica: 1,2 punts.
3. Coneixements de català (puntuació màxima: 1 punt). Només s'ha de valorar un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació es pot sumar a la dels certificats C1 o C2, segons correspongui.
— Certificat de coneixements de llenguatge administratiu: 0,25 punts.
— Certificat B2 o equivalent: 0,25 punts.
— Certificat C1 o equivalent: 0,50 punts.
— Certificat C2 o equivalent: 0,75 punts.
4. Formació complementària relacionada amb les funcions del lloc de feina. (puntuació màxima: 7 punts).
4.1. Formació específica relacionada amb TIC (puntuació màxima: 5 punts).
Es valoren els certificats acreditatius de durada igual o superior a 10 hores de cursos i accions formatives que s'hagin dut a terme en universitats, en centres o organismes oficials i en escoles d'administració pública, o es tracti d'accions formatives homologades per aquestes en les àrees de formació de TIC següents: cursos d'ofimàtica, cursos de manteniment d'ordinadors, cursos d'edició de pàgines web especialment HTML i CSS, cursos de gestió de xarxes (P=0,002 x hora).
4.2. Formació genèrica (puntuació màxima: 2 punts)
Es valoren els certificats acreditatius de durada igual o superior a 10 hores de cursos i accions formatives que s'hagin dut a terme en universitats, en centres o organismes oficials i en escoles d'administració pública, o es tracti d'accions formatives homologades per aquests en les àrees de formació següents: cursos de l'àrea jurídica i administrativa, cursos de l'àrea de gestió econòmica i financera, cursos de l'àrea de qualitat, cursos de l'àrea de gestió de l'organització, cursos referits a la igualtat entre homes i dones i sobre violència de gènere, i cursos de prevenció de rics laborals (P=0,001 x hora).
Per a les accions formatives relacionades amb les àrees de gestió de l'organització, igualtat entre homes i dones i sobre violència de gènere i de prevenció de riscs laborals, només es valora un màxim de 60 hores per curs.
En tots els casos només es valoren una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa encara que s'hagi repetit la participació.
ANNEX 3
Comissió de Selecció
Titulars:
President: Sebastián Bustamante Cano
Secretària: Lucía Pascual Calleja
Vocal 1: Francisco Javier Aroca Roig
Vocal 2: Juan A. Guardiola García
Suplents:
President: Irene Rodríguez Espinosa
Secretària: M. Llum González Pastor
Vocal 1: María Luisa Navas Garrido
Vocal 2: María Dolores Sánchez Barceló