Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE COSTITX
Núm. 130071
Bases específiques que regiran la convocatòria per proveir una plaça de policia local de l’Ajuntament de Costitx en comissió de serveis
ESCALA: Administració especial
SUBESCALA: Serveis especials
DENOMINACIÓ: Agent Policia Local
GRUP: C
SUBGRUP: C1
NOMBRE DE VACANTS: 1
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: Concurs
PRIMERA. Objecte de la convocatòria
L'objecte de la present convocatòria és la provisió temporal, en comissió de serveisde caràcter voluntari, de una plaça vacant de policia local existent a la plantillade l'Ajuntament de Costitx.La durada de la comissió de serveis serà de dotze mesos, de conformitat ambl'establert a l'art.192.4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova elReglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears i es modificael Decret 55/2017, de 15 de desembre, del fons de seguretat pública de les IllesBalears; període que es podrà prorrogar desprès de justificació prèvia de l'òrgancompetent, per un termini màxim de dos anys.
SEGONA. Requisits dels aspirants
Per ser admès a aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir enla data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procésselectiu, els requisits següents:
a) Ser funcionari de carrera de l'Administració Local a l'Escala d'Administració Especial, Subescala Serveis Especials, Classe Policia Local.
b) Trobar-se en situació de servei actiu
c) Comptar amb la conformitat de l'òrgan competent de l'Ajuntament deprocedència.
d) Estar en possessió del certificat de nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014. Es realitzarà un examen de convalidació a les persones aspirants que no acreditin aquest nivell.
TERCERA. Forma i termini de presentació d'instàncies
Les sol·licituds es dirigiran al batle de l'Ajuntament de Costitx i s'ajustaran almodel publicat a l'annex I d'aquestes bases. El termini per presentar sol·licitudsserà de 7 dies hàbils, comptats a partir del dia següent al de la publicaciód'aquestesbases en el BOIB. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'ha d'entendreprorrogat al primer dia hàbil següent.
El model normalitzat de sol·licitud inclòs a l'annex I de les bases també es trobarà adisposició de les persones interessades a la pàgina web de l'Ajuntament de Costitx www.ajcostitx.net.Les sol·licituds es presentaran per Registre electrònic de l'Ajuntament de Costitx (www.ajcostitx.net) o per qualsevol mitjà previst en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracionspúbliques. Sense el compliment d'aquest requisit, les sol·licituds que es registrin al'Ajuntament fora del termini de presentació no seran admeses.Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis de lacorporació.
A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la següent documentació:
1. Fotocòpia del NIF en vigor.
2. Certificació expedida per la Secretaria de l'Ajuntament de procedència ons'acrediti que posseeix la categoria necessària per optar a la comissió de serveispresent i s'indiqui la presa de possessió com a funcionari de carrera.
3. Certificat on aparegui la conformitat de l'Ajuntament de procedència amb lacomissió de serveis.
4.Una relació dels mèrits aportats (model annex II).
5. Els documents acreditatius dels mèrits a valorar de titulació, formació iexperiència professional i laboral.
QUARTA. Llista de persones admeses i excloses
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el batle de la corporació dictaràresolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, i declararà aprovada la llistaprovisional de persones admeses i excloses, que es publicarà al tauler d'anuncis dela web, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà untermini de 3 dies hàbils per poder presentar reclamacions.
En el cas que no hi hagués reclamacions, la llista esdevindrà definitiva a partir deldia següent d'acabar el termini de reclamacions.Les reclamacions presentades seran resoltes en el termini màxim de cinc dies hàbilsper la Batlia, des de l'acabament del termini de reclamacions. La llista definitiva,una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà al tauler d'anuncis de la web del'Ajuntament.Així mateix, es fixarà la data i l'hora de constitució de la Comissió de Valoració perla fase de concurs de mèrits.
CINQUENA. Comissió de Valoració
La determinació dels membres de la Comissió de Valoració es realitzarà una vegadaes publiqui la llista definitiva de les persones aspirants admeses i excloses i la sevaactuació s'ajustarà estrictament a les Bases de la convocatòria. No obstant això, laComissió resoldrà els dubtes que puguin sorgir de la seva aplicació i podrà prendreels acords que corresponguin per aquells supòsits no prevists en les Bases.Els membres de la Comissió de Valoració s'abstindran d'intervenir quan concorrialguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1d'octubre, de règim jurídic del sector públic.Acabada la baremació dels aspirants es publicarà, al tauler d'anuncis de web del'Ajuntament, el llistat de puntuacions. Els aspirants disposaran d'un termini de 3dies hàbils per possibles reclamacions. Si no hi ha reclamacions, aquest llistatesdevindrà definitiu. Una vegada resoltes les reclamacions, la Comissió de Valoracióelevarà a Batlia el llistat definitiu de puntuacions i la proposta de nomenament coma funcionari/ària en comissió de serveis.
SISENA. Barem de mèrits i criteris de valoració
Els mèrits es calcularan a la data d'expiració del termini indicat per a la presentacióde sol·licituds per participar en el procés selectiu.Els mèrits presentats i no acreditats pels aspirants mitjançant original o fotocòpiacompulsada no seran valorats.La comissió de valoració avaluarà els mèrits d'acord amb el barem següent:
6.1. Serveis prestats. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 32 punts,d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local oturístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, enels cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitatsautònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes.
6.2.- Estudis acadèmics oficials:
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territorinacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditarl'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix pera la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficialigual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com amèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo,llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents, amb l'excepciódel títol de doctor, que se sumarà a la titulació corresponent.La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criterissegüents:
a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior,ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i elsensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estatdeclarats equivalents: 0,5 punts, fins a un màxim d'1,5 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica,enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3punts.
c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artísticsuperior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.
d)Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació
universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.
e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 puntsper cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau ambcàrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c,obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial Decret 1393/2007, de 29d'octubre.
f) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.
6.3.- Coneixements orals i escrits de llengua catalana:
Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgancompetent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acordamb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
Només es valora el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
6.4.- Coneixements d'altres llengües:
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficialde les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per lesescoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escolesd'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxim a de 5,40 punts segonsels criteris que s'indiquen en la taula següent:
Niveles del Marco Común Europeo |
EOI |
Universidades, escuelas de administración pública y organizaciones sindicales en el marco de los acuerdos de formación continua, equivalentes a los niveles del Marco Común Europeo |
Otros niveles EBAP |
Puntuación |
A1 |
0,30 |
0,20 |
1r curso nivel inicial |
0,10 |
A2 |
0,40 |
0,30 |
2º curso nivel inicial |
0,20 |
B1 |
0,50 |
0,40 |
1r curso nivel elemental |
0,30 |
B1+ |
0,60 |
0,50 |
2º curso nivel elemental |
0,40 |
B2 |
0,70 |
0,60 |
1r curso nivel medio |
0,50 |
B2+ |
0,80 |
0,70 |
2º curso nivel medio |
0,60 |
C1 |
0,90 |
0,80 |
1r curso nivel superior |
0,70 |
C2 |
1 |
0,90 |
2º curso nivel superior |
0,80 |
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb lamateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes. D'unamateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.
6.5.- Cursos de formació
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formativesimpartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits perl'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats ohomologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats enuniversitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques del'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formaciócontínua.Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la queimparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea il'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policieslocals de les Illes Balears, també es valoren.En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formativesrelacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centreformatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les horesi les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials idels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'unauniversitat determinada.
6.5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional.
6.5.1.1 Accions formatives relacionades. La puntuació màxima d'aquest apartat ésde 4,5 punts.Es valoren les accions formatives sempre que estiguin directament relacionadesamb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren elscursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències,salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitàriarelacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquena continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades ambles funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressades en crèdits, s'entén que cada crèditequival a 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores ocrèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit. No s'ha devalorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir aqualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevatque s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
6.5.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc detreball convocat. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.
a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les IllesBalears: 1 punt
b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència degènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.
c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia,seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència degènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Elstítols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
6.5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional.
6.5.2.1 Accions formatives no relacionades. La puntuació màxima d'aquest apartatés de 2 punts.
S'han de valorar les accions formatives que, encara que no estiguin directamentrelacionades amb les funcions pròpies del lloc, es consideren d'interès general. Enconcret, només es valoraran els cursos que estiguin relacionats amb les àreestemàtiques de la formació contínua de l'EBAP.
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora
6.5.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.
a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència degènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèditsECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia,seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència degènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Elstítols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
SETENA. Nomenament, presa de possessió i cessament
El nomenament es realitzarà per resolució del batle, en el termini màxim de quinzedies naturals comptats des de la publicació del llistat definitiu de puntuacions altauler d'anuncis de la web municipal.La resolució del nomenament indicarà el termini en què s'ha d'efectuar elcessament en l'actual lloc de treball i la presa de possessió de la destinacióadjudicada, excepte casos de força major degudament justificats.El termini per prendre possessió serà d'un màxim de tres dies hàbils si no implicacanvi de residència o d'un mes si comporta canvi de residència, i començarà acomptar a partir de l'endemà al del cessament.
VUITENA. Règim jurídic
El personal funcionari en comissió de serveis té dret a la reserva del lloc de treballde procedència i rebrà les retribucions corresponents al lloc que efectivamentocupa.Aquesta convocatòria es regirà per les presents bases, en defecte d'això,supletòriament serà d'aplicació la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de lespolicies locals de les Illes Balears; el Reglament marc de coordinació de les policieslocals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig; la Llei 3/2007,de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; eltext refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic i restant normes queresultin d'aplicació.
NOVENA. Recursos
Contra la present convocatòria, les seves bases i els actes administratius que esderivin d'aquesta, els interessants podran interposar, amb caràcter potestatiu,recurs de reposició davant el batle, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la seva darrera publicació en el tauler d'anuncis de la webmunicipal; o bé directament recurs contenciós- administratiu davant el Jutjat delContenciós- Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptatsigualment des de l'endemà al de la seva darrera publicació; tot això de conformitatamb l'establert en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, delprocediment administratiu comú de les administracions públiques i 46 de la Llei29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciós- administrativa.
DESENA. Protecció de dades
D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dadespersonals, s'informa als aspirants que les dades contingudes en la sol·licitudd'admissió i documentació que s'acompanyi a aquesta o la generada a partir de lapresent convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades personals del que ésresponsable l'Ajuntament de Costitx, amb la finalitat de dur a terme, entrealtres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta Convocatòria.Les dades personals necessàries podran ser utilitzades per dur a terme lespublicacions pròpies del procés selectiu.Els aspirants poden exercir en qualsevol moment els drets d'accés, rectificació,cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a l'adreça de l'Ajuntament deCostitx.”
El que es fa públic per general coneixement.
Costitx, a la data de la signatura electrònica (23 d'abril de 2021)
El batle
Antoni Salas
ANNEX 1
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU DE L'AJUNTAMENT DE COSTITX
______________________________________________________________DNI núm. _________________
(Nom i cognoms)
Domicili a _______________________________________________________ núm. __________________
(Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)Codi postal ____________________________________ Telèfon _______________
e-mail _______________________________________
EXPÒS:
Que he tingut coneixement de la convocatòria:
_______________________________________________, (Nom de la convocatòria)
les bases de la qual van ser publicades:
______________________________________________________
(BOIB -data i núm-; web municipal -data de l'anunci-, etc.)
Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud
AUTORITZO perquè l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.
Per tot l'exposat,
SOL·LÍCIT:
Prendre part en aquesta convocatòria.
__________________________, ______ d_____________________________ de 20______
[signatura]
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE COSTITX
ANNEX 2
RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS
_____________________________________________________ DNI núm. _________________________________ (Nom i cognoms)
Domicilia________________________________________núm. _____________ de ________ Codi postal _________
Telèfon ______________ e-mail ____________________________
CURS DE CAPACITACIÓ ____________________________________
(indicar nota)
SERVEIS PRESTATS A LES ILLES BALEARES
Ajuntament Mesos complets
__________________________________________________________ / ____________
__________________________________________________________ / ____________
__________________________________________________________ / ____________
__________________________________________________________ / ____________
__________________________________________________________ / ____________
CURSOS REALITZATS
DATA |
CURS |
HORES |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nota: Juntament amb aquesta relació s'han d'aportar els originals o les còpies compulsades dels mèrits que s'al·leguen.
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE COSTITX
ANNEX 4
DECLARACIÓ RESPONSABLE
El sotasignat / la sotasignada declara que compleix els requisits que exigeix la base segona de la convocatòria, referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
El sotasignat / la sotasignada SOL·LICITA que es tingui per presentada la present sol·licitud dins del termini concedit a aquest efecte, i que sigui admès/a per a formar part de la borsa de treball per a proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents en la policia local de l'Ajuntament de Costitx.
___________________, ______ d_____________________de20______
[Signatura]
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE COSTITX