Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 128151
Bases del procés selectiu per a cobrir set places de policia local de la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu pel procediment d'oposició i sistema d'accés torn lliure

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret d'Alcaldia de data X d'abril de 2021 s'ha adoptat el següent acord:

“Dª MARÍA DEL CARMEN FERRER TORRES, Alcaldessa-Presidenta de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, Eivissa (Illes Balears).

Per Decret d'Alcaldia de 9 d'abril de 2021 es va procedir a convocar el procés selectiu per a cobrir set places de Policia Local de la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

Publicada la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 50, de 15 d'abril de 2021, s'ha advertit error, per part de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB), en la convocatòria i bases del procés selectiu.

Tenint en compte l'exposat, a instància de l'ISPIB, i de conformitat amb l'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que assenyala "Les administracions públiques podran, així mateix , rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes. "

DISPOSO:

PRIMER. Rectificar la convocatòria i les bases del procés selectiu per a cobrir set places de Policia Local de la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, aprovades per Decret de 9 d'abril de 2021, en els termes que s'expressen a continuació:

1a. Es modifica el dispositiu segon del Decret d'Alcaldia en el següent sentit:

On diu:

"El procediment de selecció serà el de concurs-oposició pel sistema torn lliure."

Ha de dir:

"El procediment de selecció serà el d'oposició pel sistema torn lliure."

2a. Es modifica la Base 1. Objecte de la convocatòria.

On diu:

"L'objecte d'aquesta convocatòria és la regulació del procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, set places de Policia Local, dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2021 (BOIB núm. 36, de 16 de març de 2021), pel procediment ordinari i sistema d'accés de torn lliure. "

Ha de dir:

"L'objecte d'aquesta convocatòria és la regulació del procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, set places de Policia Local, dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2021 (BOIB núm. 36, de 16 de març de 2021), pel procediment ordinari i sistema d'accés de torn lliure.

Per aconseguir una composició equilibrada de la plantilla de la Policia Local de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, d'acord amb la disposició addicional 3a de la Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears modificada per la Llei 11 / 2017, es determina que el 25% de les places ofertes en aquesta convocatòria ha de ser cobert per dones, en els termes que estableix aquestes bases. “

 

3a. Es modifica la base 11. Procés selectiu.

On diu:

“[…]La qualificació final s'obtindrà mitjançant la suma de les puntuacions obtingudes en cadascuna de les proves avaluables mitjançant puntuació de la fase d'oposició.

Si dues o més persones aspirants obtenen la mateixa qualificació total es desfarà l'empat seguint, successivament, els criteris següents:

1. La puntuació total de la tercera prova (prova de desenvolupament).

2. La puntuació total de la segona prova (prova de coneixements tipus test).

3. Si persisteix l'empat, es tindran en compte successivament les puntuacions parcials del segon test i el primer test de la segona prova.

4. Còmput de serveis prestats com a personal funcionari (ja sigui de carrera o interí) en el mateix cos, escala o especialitat a el qual s'opta.

5. Sorteig.”

Ha de dir:

“[…] L'ordre d'actuació dels aspirants s'iniciarà per ordre alfabètic del primer cognom.

La qualificació final s'obtindrà mitjançant la suma de les puntuacions obtingudes en cadascuna de les proves avaluables mitjançant puntuació de la fase d'oposició.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del Tribunal aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta circumstància.

La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i el Tribunal ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa als efectes del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.

Si dues o més persones aspirants obtenen la mateixa qualificació total es desfarà l'empat seguint, successivament, els criteris següents:

1. La puntuació total de la tercera prova (prova de desenvolupament).

2. La puntuació total de la segona prova (prova de coneixements tipus test).

3. Si persisteix l'empat, es tindran en compte successivament les puntuacions parcials del segon test i el primer test de la segona prova.

4. Sorteig.”

4a. Es modifica la base 12. Relació d'aprovats.

On diu:

"Finalitzat el procediment selectiu, el Tribunal qualificador farà pública la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cadascuna de les proves.

Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant del Tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d'un assessor.

El Tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, publicarà, al tauler digital d'anuncis, la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació, que no podrà contenir un nombre d'aprovats superior al de places vacants ofertes. En la citada llista proposarà el nomenament com a funcionaris en pràctiques dels aspirants aprovats per ordre de puntuació. "

Ha de dir:

"Finalitzat el procediment selectiu, el Tribunal qualificador farà pública la llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cadascuna de les proves.

Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant del Tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d'un assessor.

El Tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, publicarà, al tauler digital d'anuncis, la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació, que no podrà contenir un nombre d'aprovats superior al de places vacants convocades. En la citada llista proposarà el nomenament com a funcionaris en pràctiques dels aspirants aprovats per ordre de puntuació.

Les vacants convocades s'adjudicaran seguint una única llista final d'aspirants atenent l'ordre de puntuació obtinguda i els criteris de desempat anteriorment esmentats. Quan l'objectiu que estableix la disposició addicional 3a de la Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en relació amb el nombre de places que haurien de ser cobertes per candidates dones regulat en la clàusula primera d'aquestes Bases no s'aconsegueixi es donarà preferència a les candidates dones sobre els candidats homes, fins a complir l'objectiu perseguit, sempre que:

a) Hi hagi una equivalència de capacitació determinada per superar les proves i exercicis de la fase d'oposició del sistema selectiu.

b) Cap de les candidates dones seleccionades aplicant aquesta preferència tingui un diferencial de puntuació en la fase d'oposició superior al 15% enfront dels candidats homes pretèrits.

c) No concorrin en l'altre candidat motius legalment previstos que, no sent discriminatoris per raó de sexe, justifiquin la no aplicació de la mesura, com la pertinença a altres col·lectius amb especials dificultats per accedir a l'ocupació.

Les places no cobertes per dones en el percentatge establert aplicant aquests criteris seran cobertes per la resta d'aspirants que hagin superat les proves. "

5a. Es modifica la base 13. Presentació de documents.

On diu:

“Un cop publicada la llista definitiva d'aprovats en el tauler digital d'anuncis de l'Ajuntament, les persones aspirants que figurin disposen d'un termini de vint dies naturals des de la data de publicació, per a presentar, si és el cas, els següents documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix ​​la convocatòria:

a) Certificat d'antecedents penals en vigor.

b) Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

c) Declaració jurada de no tenir obert expedient disciplinari o trobar-se en el compliment d'una sanció disciplinària. En el cas de comprovar d'ofici l'existència expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

d) Declaració jurada de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

A l'efecte d'acreditar el requisit establert a l'apartat 5.d), es convocarà les persones aspirants a realitzar un reconeixement mèdic a l'efecte de comprovar que no pateixen cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.”

Ha de dir:

“Un cop publicada la llista definitiva d'aprovats en el tauler digital d'anuncis de l'Ajuntament, les persones aspirants que han superat el procés selectiu i han de ser nomenades funcionàries en pràctiques disposen d'un termini de vint dies hàbils des de la data de publicació, per a presentar, si és el cas, els següents documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix ​​la convocatòria:

a) Certificat d'antecedents penals en vigor.

b) Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

c) Declaració jurada de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

A l'efecte d'acreditar el requisit establert a l'apartat 5.d), es convocarà les persones aspirants a realitzar un reconeixement mèdic a l'efecte de comprovar que no pateixen cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.”

 

​​​​​​​6a. Es modifica la base 14. Funcionaris en pràctiques.

On diu:

“La persona aspirant que superi el procés selectiu i acrediti que compleix els requisits que exigeix la convocatòria serà nomenada funcionari en pràctiques de la categoria de Policia Local.”

Ha de dir:

“La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de policia com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de (batle/batlessa) a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves de l'oposició per ser nomenats personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”

7a. Es modifica l'Annex I.

On diu:

"PRIMERA. Prova d'aptitud física.

[...]

El resultat global d'aquesta prova s'atorgarà sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials [...] "

Ha de dir:

"PRIMERA. Prova d'aptitud física.

[...]

El resultat global d'aquesta prova s'atorgarà sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de tres de les quatre proves parcials [...] "

SEGON. Declarar que es manté inalterable la resta de les Bases del procés selectiu, publicades al BOIB núm. 50, de 15 d'abril de 2021, en tots els seus termes.

TERCER. Publicar la rectificació en el BOIB i en el Tauler digital d'anuncis del web municipal.

 

Santa Eulària des Riu, 22 d'abril de 2021

L'alcaldessa María del Carmen Ferrer Torres​​​​​​​