Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 127721
Concessió i primer, segon i tercer pagament, corresponent al mes de gener, febrer, i març de la convocatòria d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears (tretzena relació)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 21 d'abril de 2021, la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa ha dictat la Resolució número 2021000030, del tenor literal següent:

« En data 14 de març de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va aprovar el Reial decret 463/2020 de 14 de març (BOE núm. 67, de 14/03/2020), pel qual es va declarar la situació d'alarma a tot l'estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada per la Covid-19. El Reial decret, que inicialment tenia una vigència de 15 dies naturals, va ser prorrogat mitjançant Reials decrets 487/2020, de 10 d'abril, i 492/2020, de 24 d'abril. Una vegada finalitzada la vigència d'aquest estat d'alarma, han estat les Comunitats Autònomes les que encarregades d'anar establint, d'acord amb la situació de la pandèmia en cada zona, un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat, encaminades a protegir la salut i la seguretat dels ciutadans, contenir la progressió de la malaltia i reforçar el sistema de salut pública. En data 25 d'octubre de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va decretar una nova declaració d'estat d'alarma que es va traduir en restriccions de la mobilitat i d'horaris per tal de controlar l'expansió de la pandèmia, restriccions que han de gestionar les Comunitats Autònomes.

Davant aquest context, les administracions públiques han prioritzat les polítiques d'impuls de l'activitat econòmica i han destinat recursos extraordinaris a garantir actuacions dirigides a fomentar la inversió pública, cercant així una reactivació immediata però també a mig i llarg termini que permeti consolidar l'activitat durant uns anys.

En aquest sentit, tenint en compte les noves restriccions de l'activitat econòmica derivades de l'Acord del Consell de Govern de data 11 de gener de 2021, en data 15 de gener de 2021, en el marc del Pacte de reactivació econòmica i diversificació social signat el mes de juliol de 2020, es varen acordar noves mesures econòmiques per ajudar a pal·liar els efectes dels tancaments dels diferents sectors econòmics afectats per les mesures dràstiques adoptades per aturar l'expansió de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Dins d'aquestes mesures es troba la creació d'un fons obert a tots els sectors productius afectats per les restriccions, dotat amb 30 milions d'euros, finançat a parts iguals entre el Govern de les Illes Balears i els consells insulars.

La Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar el efectes de la crisi ocasionada per la Covid-19, concretament en l'art. 32, modificat per la disposició final primera del Decret llei 1/2021, de 25 de gener (BOIB núm. 11 de 26 de gener de 2021) i que preveu que “(...) els municipis i els consells insulars, i també els ens instrumentals o dependents respectius, sens perjudici de l'exercici, en qualsevol moment, de les competències esmentades i de la resta de competències que els són pròpies d'acord amb la normativa local, poden atorgar ajudes o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris municipals i insulars respectius.”

El Consell Insular d'Eivissa va aprovar, en el Consell Executiu de data 1 de febrer de 2021, un conveni amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres que consta en el present expedient amb CSV núm. 13525176567727511730.

El Consell Insular d'Eivissa va aprovar les bases de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, que varen ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 16, de 6 de febrer de 2021, i l'extracte de la convocatòria el dia 9 de febrer de 2021, en el BOIB núm. 17. Aquestes bases varen ser publicades a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), amb núm. referència IGAE 548016.

La línea de subvencions està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions 2020-2022 (BOIB núm. 20 de data 15-02-20), amb modificació publicada en el BOIB núm. 13, de data 30 de gener de 2021.

L'objectiu principal que es pretén assolir amb aquesta convocatòria és concedir ajudes a les persones físiques i jurídiques amb establiments oberts a l'illa d'Eivissa i que s'han vist afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021 pel qual es declarava la fase 4, per tal de mitigar els efectes econòmics de les restriccions i garantir la continuïtat de l'activitat dels sectors afectats.

El crèdit previst per a aquesta convocatòria és de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000 €), import cofinançat pel Govern de les Illes Balears, de conformitat amb el Conveni formalitzat amb la Comunitat Autònoma el dia 1 de febrer de 2021.

D'aquesta quantia, les bases estableixen una distribució per a cadascun dels municipis calculat d'acord amb els mateixos criteris i les xifres d'autònoms utilitzades pel Govern de les Illes Balears per fer el repartiment de la seua aportació per illes, i que és la següent:

 

REPRESENTACIÓ

CRÈDIT

ILLA D'EIVISSA

100%

4.770.000,00 €

EIVISSA

30,78%

1.468.206,00 €

SANTA EULÀRIA DES RIU

28,74%

1.370.898,00 €

SANT JOSEP DE SA TALAIA

19,93%

950.661,00 €

SANT ANTONI DE PORTMANY

15,40%

734.580,00 €

SANT JOAN DE LABRITJA

5,15%

245.655,00 €

Dins el termini establert a la convocatòria i al seu extracte, han tengut entrada al Consell Insular d'Eivissa de forma telemàtica la sol·licitud i documentació prevista en la convocatòria per part de les persones relacionades al punt primer de l'acord.

El Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, òrgan instructor del procediment, ha examinat les sol·licituds i ha comprovat que les persones físiques o jurídiques que consten a l'annex compleixen els requisits establerts a la convocatòria, així com també que es troben al corrent de pagaments a la Seguretat Social, am l'Agència Tributària Estatal i amb l'Agència Tributària Autonòmica i amb el Consell Insular d'Eivissa.

Consta a l'expedient, l'informe de seguiment (13) de la subvenció de data 20 d'abril de 2021, de conformitat amb l'establert a l'art. 88.3 de la LGS.

Hi ha crèdit adequat i suficient tal i com consta a la retenció de crèdit núm. 2/2021000000433, de 3 de febrer de 2021, per import de 4.770.000,00 euros a càrrec de la partida 4220 47900, d'aquest import el Govern Balear ha aportat 2.385.000 €.

El Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; industria i vigilància de marques.”

El Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), en el seu punt tercer, apartat e), atribueix al Consell Executiu la competència per aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions d'import superior a quinze mil euros (15.000,00 €), fet pel qual correspon a aquest òrgan l'aprovació d'aquest convocatòria per import de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000,00 €).

No obstant l'anterior, en data 3 de febrer de 2021, de conformitat amb la base 8 de la convocatòria, el Consell Executiu va delegar en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal la concessió i abonament de les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.

Vist l'informe proposta de la cap de Secció d'Indústria de data 20 d'abril de 2021, favorable en relació a la concessió, primer, segon i tercer pagament de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, en col·laboració amb el Govern de les Illes Balears (tretzena relació).

Atès que en data 20 d'abril de 2021, la Intervenció del Consell Insular d'Eivissa, emet informe de fiscalització prèvia plena en sentit favorable.

Per tot l'anterior, de conformitat amb l'article 72 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), en base a les competències que legal i reglamentàriament tenc atribuïdes

RESOLC

PRIMER.- Tenir per desistides les sol·licituds de les persones físiques i jurídiques que a continuació es relacionen, per no haver contestat el requeriment realitzat pel Consell Insular d'Eivissa, d'acord amb la base vuitena de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears:

NÚM. EXP

NÚM. REGISTRE ENTRADA

DATA RGE

SOL·LICITANT

NIF SOL·LICITANT

2021/3681Q

E202199900001757

10/02/2021

XXXXXXX

B98639362

2021/3502K

2021ERE595

10/02/2021

XXXXXXX

B16553786

2021/3110C

E/2021003726

10/02/2021

XXXXXXX

53139390Y

2021/2662D

2021ERE1961

10/02/2021

XXXXXXX

33863591R

2021/2936F

2021ERE2036

10/02/2021

XXXXXXX

B16511826

2021/2722T

2021ERE1988

10/02/2021

XXXXXXX

47259857D

2021/3041C

E/2021003644

10/02/2021

XXXXXXX

46791051N

2021/2774Y

E/2021003368

10/02/2021

XXXXXXX

E16620841

2021/2637F

E/2021003318

10/02/2021

XXXXXXX

46139158P

2021/2531Q

E/2021003250

10/02/2021

XXXXXXX

48313772H

2021/2335G

E/2021003196

10/02/2021

XXXXXXX

X3487785L

2021/2322Z

E/2021003186

10/02/2021

XXXXXXX

Y5492300Y

2021/2310W

E/2021003180

10/02/2021

XXXXXXX

Y3854895V

2021/2269F

E/2021003168

10/02/2021

XXXXXXX

B01685403

2021/2298J

E/2021003175

10/02/2021

XXXXXXX

Y0321011Z

2021/2601V

E/2021003301

10/02/2021

XXXXXXX

41456173F

2021/2839W

E/2021003415

10/02/2021

XXXXXXX

42876984Q

2021/2616D

E/2021003310

10/02/2021

XXXXXXX

41440507G

2021/2529Z

E/2021003248

10/02/2021

XXXXXXX

38826218X

2021/2446T

E/2021003225

10/02/2021

XXXXXXX

B16653438

20212433X

E/2021003221

10/02/2021

XXXXXXX

B16592941

2021/2791T

E/2021003381

10/02/2021

XXXXXXX

E57895336

2021/2590Y

E/2021003293

10/02/2021

XXXXXXX

49410199N

2021/2789K

E/2021003379

10/02/2021

XXXXXXX

36932282D

2021/2847X

E/2021003426

10/02/2021

XXXXXXX

X2343844Y

2021/3098P

E/2021003834

11/02/2021

XXXXXXX

B16661704

2021/3174S

E/2021003798

11/02/2021

XXXXXXX

B16510091

2021/3274T

E/2021003927

11/02/2021

XXXXXXX

41427898E

SEGON.- Tenir per desistides les sol·licituds de les persones físiques i jurídiques que a continuació es relacionen, per no haver esmenat correctament la causa indicada respecte dels requisits establerts a les bases de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears:

Núm. Expedient

SOL·LICITANT

NIF Sol·licitant

Motiu exclusió, no acreditat

2021/4598J

XXXXXXX

39857668W

2.4 d) Bases convocatòria

2021/3127Z

XXXXXXX

7986039W

2.4 f) Bases convoctatòria

2021/2496G

XXXXXXX

B16550915

2.1 b) Bases convocatòria

2021/3899G

XXXXXXX

46954828Y

2.4 f) Bases convoctatòria

2021/3711T

XXXXXXX

16808756B

2.4 f) Bases convocatòria dels dos establiments

2021/3591H

XXXXXXX

B57980088

2.1 a) Bases convocatòria

2021/3274T

XXXXXXX

41427898E

2.1 b) Bases convocatòria

2021/3428Q

XXXXXXX

J57935546

2.1 a) Bases convocatòria

2021/3980Q

XXXXXXX

50264840L

2.4 c) Bases convocatòria

2021/3875A

XXXXXXX

B57773442

2.2 i 2.4 f) Bases convocatòria

2021/4254Z

XXXXXXX

E57713596

2.4 f) Bases convocatòria

2021/4638F

XXXXXXX

B16548059

2.1 a) Bases convocatòria

2021/3572E

XXXXXXX

B16625576

2.1b) Bases convocatòria

TERCER.- Concedir les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears, a les persones físiques i jurídiques que a continuació es relacionen amb les quanties individuals indicades, que corresponen al mes de gener, febrer i març de 2021:

MUNICIPI D'EIVISSA

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import econòmic

224

2021/2981Y

XXXXXXX

B57844904

4.500 €

225

2021/3213P

XXXXXXX

B57279986

4.500 €

226

2021/3456K

XXXXXXX

E57997561

4.500 €

227

2021/3743D

XXXXXXX

74489677Z

4.500 €

228

2021/3938C

XXXXXXX

X2141413K

4.500 €

229

2021/4098L

XXXXXXX

E57856536

4.500 €

230

2021/4335A

XXXXXXX

B16618902

4.500 €

231

2021/4497G

XXXXXXX

B57399925

4.500 €

MUNICIPI DE SANT JOSEP

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

94

2021/3430H

XXXXXXX

B07727142

4.500 €

95

2021/4673L

XXXXXXX

B16598468

4.500 €

MUNICIPI DE SANTA EULÀRIA

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

144

2021/3743D

XXXXXXX

74489677Z

4.500 €

145

2021/3005F

XXXXXXX

X7148914P

4.500 €

146

2021/3221Q

XXXXXXX

X6917734R

4.500 €

147

2021/3437W

XXXXXXX

B57431892

4.500 €

148

2021/3628D

XXXXXXX

B16636532

4.500 €

149

2021/3802E

XXXXXXX

36977051C

4.500 €

150

2021/3953N

XXXXXXX

E57751166

4.500 €

151

2021/4130M

XXXXXXX

41422812L

4.500 €

152

2021/4077K

XXXXXXX

44351451E

4.500 €

153

2021/4203D

XXXXXXX

20200220X

4.500 €

154

2021/4420L

XXXXXXX

E16565616

4.500 €

155

2021/4576Z

XXXXXXX

B16620908

4.500 €

156

2021/7302A

XXXXXXX

E57274045

4.500 €

MUNICIPI DE SANT ANTONI

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

89

2021/3300A

XXXXXXX

E07771355

4.500 €

90

2021/3433K

XXXXXXX

X2518829F

4.500 €

91

2021/3748Z

XXXXXXX

41449224G

4.500 €

92

2021/4050V

XXXXXXX

E57267189

4.500 €

93

2021/3905X

XXXXXXX

47430539P

4.500 €

94

2021/3930N

XXXXXXX

B16654048

4.500 €

QUART.- Autoritzar i disposar una despesa global de 130.500 euros a favor de les persones físiques i jurídiques relacionades en l'acord primer, amb càrrec a l'aplicació pressupostària núm. 4220.47900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2021.

CINQUÉ.- Reconèixer l'obligació i proposar el pagament global de 130.500 euros, corresponent al mes de gener, febrer i març, a favor de les persones físiques i jurídiques relacionades a l'acord quart, amb càrrec a la a l'aplicació pressupostària núm. 4220.47900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2021.

SISÉ.- Notificar a les persones interessades aquesta resolució mitjançant la publicació de la present resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), tot incloent el següent:

  • Que, de conformitat amb l'indicat al punt 10 de la present convocatòria d'ajudes, per a rebre el pagament, la persona física o jurídica que hagi resultat beneficiària haurà d'aportar, també mitjançant la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, el document següent:

L'imprès de sol·licitud d'alta com a creditor del Consell Insular per a realitzar transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l'ajuda (persona física, jurídica o membre de la CB –persona física– que cobrarà l'ajuda) i segellat per l'entitat bancària. Podreu trobar aquest document a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, a l'Àmbit Tresoreria, seleccionant el tràmit: Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, o al següent enllaç https://seu.conselldeivissa.es/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=CATALOGO.

  • Que han de complir les obligacions establertes al punt 9 de les bases de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.

  • Que han de presentar al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa el document Annex III que es troba adjunt a les bases de la convocatòria, en el cas de l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat en el termini de tres dies hàbils des de l'obtenció de la subvenció concurrent.

  • Que els incompliments i falsedat de les condicions requerides per obtenir les ajudes són causes de reintegrament previstes en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

  • Que contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar, davant la Presidència del Consell Insular d'Eivissa, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.”

  

Eivissa, 22 d'abril de 2021

La cap de Secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal

Olga Torres Ribas