Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 116375
Bases específiques per a la creació d’una borsa de tècnics/iques d’Administració Especial, grup A, subgrup A1, pertanyents a l’escala d’administració especial, subescala tècnica, classe superior, per cobrir interinament o temporalment les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina del Consell Insular d’Eivissa mitjançant el sistema de concurs

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Bases específiques per a la creació d'una borsa de tècnics/iques d'Administració Especial, per cobrir interinament o temporalment les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina del Consell Insular d'Eivissa

Per resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans núm. 2021000697, de data 15 d'abril de 2021, s'ha disposat l'aprovació del següent:

Bases específiques per a la creació d'una borsa de tècnics/iques d'Administració Especial, grup A, subgrup A1, pertanyents a l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe superior, per cobrir interinament o temporalment les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina del Consell Insular d'Eivissa mitjançant el sistema de concurs.

Primera. Normes generals

1.1. És objecte d'aquesta convocatòria la creació d'una borsa de tècnics/iques d'Administració Especial, grup A, subgrup A1, de l'article 76 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pertanyent a l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe superior, per cobrir, interinament o temporalment, les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina que siguin necessaris al Consell Insular d'Eivissa.

1.2. Aquesta selecció es regirà pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, en tot el que disposa en referència a l'accés a l'ocupació pública i l'adquisició de la relació de serveis; per les prescripcions contengudes en aquesta convocatòria específica, i per les bases generals que regiran les proves selectives per cobrir, interinament i amb caràcter urgent, places vacants de personal del Consell Insular d'Eivissa, publicades al BOCAIB núm. 75, del dia 23 de juny de 1992.

Segona. Requisits de les persones aspirants

A més de tots i cada un dels requisits exigits a les Bases generals, les persones aspirants han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna de les previstes a l'article 57 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que permeti l'accés a l'ocupació pública. En el supòsit que les persones aspirants no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen “els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera (DELE)” expedit per les entitats previstes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que tenen el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.

b) Tenir 16 anys d'edat complits i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que haguessin estat separades o inhabilitades. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) Haver satisfet els drets d'examen en la forma establerta a la base tercera d'aquestes bases.

e) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions de la plaça a proveir.

f) Estar en possessió del títol universitari de grau o de llicenciat/ada en ciències econòmiques o en ciències empresarials o intendent mercantil o actuari o ciències polítiques i de l'administració, o administració i direcció d'empreses o aquell que habiliti per l'exercici de la professió regulada de tècnic/a d'administració especial, segons estableixen les Directives comunitàries. En el cas de titulacions obtengudes a l'estranger, s'haurà de tenir la credencial que acrediti la seua homologació.

g) Estar en possessió d'un certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2 o superior, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència dels coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquests requisits s'hauran de tenir el dia de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu.

Tercera. Sol·licituds

3.1. Les persones aspirants que vulguin prendre part en el procés selectiu hauran de presentar la corresponent sol·licitud normalitzada que consta a l'Annex I d'aquestes bases i que estarà disponible a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre i a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es).

3.2. Les sol·licituds hauran de presentar-se preferentment a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) o de forma presencial en el Registre General del Consell Insular d'Eivissa. També es podran presentar en la forma que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini de presentació de sol·licituds serà de deu dies naturals, comptats a partir del següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Les sol·licituds (Annex I) i l'autobarem (Annex II) es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa.

3.3. Les persones aspirants hauran d'acompanyar a la sol·licitud el document acreditatiu d'haver abonat 30,05 euros per drets d'examen, mitjançant model d'autoliquidació que figura a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.

La sol·licitud s'ha d'acompanyar amb el resguard original de l'ingrés efectuat.

En cap cas, la sola presentació del justificant d'ingrés dels drets d'examen no suposarà la substitució del tràmit de presentació, de la sol·licitud (Annex I) a l'òrgan expressat en aquestes bases.

Així mateix, la falta d'abonament d'aquests drets d'examen durant el termini de presentació de sol·licituds no serà esmenable i determinarà l'exclusió de les persones aspirants.

No serà procedent en cap cas la devolució de la taxa en els supòsits d'exclusió de la convocatòria per causa imputable a la persona interessada.

3.4. Els errors de fet que poguessin advertir-se com a tals en la sol·licitud es poden esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de part.

3.5. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagin fet constar en les seues sol·licituds i poden únicament demanar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.

La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa sempre i quan determini la mancança dels requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

3.6. Les persones aspirants hauran de presentar necessàriament:

-Sol·licitud Annex I.

Als efectes d'admissió de les persones aspirants, es tendran en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud.

Les dades corresponents al domicili, telèfon i adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideraran com les úniques vàlides a efectes de notificació i seran responsabilitat exclusiva de les persones aspirants els errors en la seva consignació i la comunicació al Consell d'Eivissa de qualsevol canvi de les mateixes.

Serà responsabilitat de les persones aspirants la veracitat de les dades consignades, sense perjudici que en qualsevol moment l'autoritat convocant o la comissió avaluadora pugui requerir l'acreditació dels requisits necessaris quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer les persones aspirants.

 

-Annex II. Document d'autobarem, que ha d'estar emplenat i signat.

-La documentació acreditativa dels mèrits a valorar reflectits a l'Annex II complimentat. Els mèrits es valoraran amb referència a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

Bastarà amb còpies simples de la documentació, si bé, la inexactitud o falsedat de les dades o documents aportats comportarà l'exigència de les responsabilitats penals, civils o administratives al fet que pertoqués.

-Justificant original d'haver satisfet els drets d'examen.

3.7. La convocatòria o les bases, una vegada publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques i de la Llei de règim jurídic del sector públic.

Quarta. Admissió de persones aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o aquella en qui delegui dictarà resolució, en el termini màxim de deu dies, en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, la qual s'exposarà a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, en la qual constaran el nom i els llinatges de les persones candidates, i quatre xifres aleatòries del document nacional d'identitat i la causa de la seua exclusió, si és el cas.

Els errors de fet podran corregir-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

En tot cas, les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de tres dies, des del dia següent a aquell en què es publica la relació provisional a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, perquè puguin presentar al·legacions a la seua exclusió. Qui no presenti al·legacions dins del termini assenyalat, justificant el seu dret d'estar-hi admès/esa, s'exclourà definitivament del procés.

Transcorregut el termini fixat per presentar al·legacions, es dictarà resolució que declararà aprovada la relació definitiva de persones aspirants admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà a la pàgina seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.

Cinquena. Comissió Avaluadora

5.1. La comissió avaluadora valorarà els mèrits del procés selectiu. La seua composició col·legiada s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i de professionalitat dels seus membres, tendent a la paritat entre l'home i la dona.

Tots els membres de la comissió avaluadora hauran d'estar en possessió d'un nivell de titulació igual o superior al de la categoria de la borsa convocada i han de ser funcionaris/àries de carrera que pertanyin al mateix grup/subgrup d'entre els previstos a l'article 76 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, en relació amb el grup/subgrup en què s'integri la plaça convocada.

La pertinença a la comissió avaluadora serà sempre a títol individual, no es pot exercir en representació ni per compte de ningú.

5.2. Als efectes del que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, la designació amb els noms dels membres titulars i dels seus respectius suplents es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5.3. Si s'escau, a sol·licitud de la comissió avaluadora podrà disposar-se la incorporació d'assessors/ores especialistes. Els assessors especialistes es designaran per resolució del conseller/a competent en la matèria i estaran subjectes a idèntic règim d'abstenció i recusació que el previst per als membres de la comissió.

5.4. En els supòsits d'absència del president titular o suplent, les funcions de presidència seran exercides pels vocals designats seguint per a això l'ordre en què hagin estat designats en la resolució de nomenament.

5.5. La comissió avaluadora resoldrà totes les qüestions derivades de l'aplicació de les bases d'aquesta convocatòria durant el desenvolupament del procés selectiu.

5.6. Les presents bases s'interpretaran en el sentit finalista que millor garanteixi la preservació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat.

5.7. El procediment d'actuació de la comissió s'ajustarà al que es disposa en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; a partir de la seua constitució, la comissió per actuar vàlidament requerirà la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents, inclosos els que exerceixin la presidència i la secretaria.

 

5.8. Aquest òrgan de selecció estarà compost per:

President/a:

Titular: Sra. Elena Riera Costa; suplent: Sra. María Teresa Torres Torres

Secretari/ària:

Titular: Sr. Fernando Gelabert González; suplent: Sr. Agustín Goerlich López

Vocals:

Titular: Sra. María del Carmen Ribas Ferrer; suplent: Sra. Maria Torres Bonet

Titular: Sr. Antonio Montero Guasch; suplent: Sr. Juan Manuel Gil Gómez

Titular: Sra. Annelise Roig Brown; suplent: Sra. Lourdes Ferrer Ripoll

Sisena. Desenvolupament del procés selectiu

Aquest procés selectiu consistirà en un concurs de mèrits (puntuació màxima 90 punts) i una entrevista personal (puntuació màxima 10 punts).

A) El concurs de mèrits consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins a un màxim de 90 punts, i de conformitat amb l'escala següent:

a) Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima: 31 punts

 

-Títol de doctor: puntuació màxima, 8 punts

En aquest apartat es valoraran els doctorats universitaris en economia, economia i empresa, economia aplicada, auditoria, ciències exactes, finances, administració pública, dret tributari o altres títols relacionats amb el perfil convocat.

-Títol de màster oficial: puntuació màxima, 8 punts

En aquest apartat es valoraran els màsters universitaris en comptabilitat, auditoria, finances, fiscalitat, desenvolupament econòmic i innovació, anàlisi econòmic del dret, economia, gestió i organització pública finances i computació, en auditoria, ciències exactes, MBA (master in bussines administration) o altres títols relacionats amb el perfil convocat.

-Altres títols de doctor o màster no relacionats amb el perfil convocat: puntuació màxima 2 punt

-Graus universitaris o equivalent en dret, econòmiques, empresarials, intendent mercantil o actuari, ciències polítiques i de l'administració, o administració i direcció d'empreses: puntuació màxima, 10 punts.

- Altres graus i diplomatures universitaris o equivalents: puntuació màxima, 3 punts

 

No es valoraran els títols acadèmics que s'han fet servir per obtenir una titulació acadèmica superior o s'hagin presentat com a requisit.

L'aspirant haurà de fer constar el títol que presenta com a compliment de la titulació requerida com a requisit.

 

b) Cursos de formació i perfeccionament rebuts o impartits. Puntuació màxima: 11 punts.

 

b.1) Cursos directament relacionats amb les funcions d'auditoria, fiscalització pública, contractació pública, comptabilitat, tresoreria, finances, tributàries, planificació financera, gestió d'ingressos o gestió pressupostària, organitzats per centres de formació universitària degudament acreditats, per escoles de negoci, per col·legis oficials, per les administracions públiques o per organismes col·laboradors de les universitats o en el marc d'accions formatives pròpies de plans de formació contínua dels empleats públics, en els que s'hagin expedit diploma o certificat d'aprofitament o assistència. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l'assistència i l'aprofitament. Si s'han impartit puntuarà l'aprofitament. Puntuació màxima, 10 punts:

 

Núm. hores lectives

Crèdits

Punts aprofitament

Punts assistència

10 hores

1

0,050

0,025

20 hores

2

0,100

0,050

30 hores

3

0,150

0,075

40 hores

4

0,200

0,100

50 hores

5

0,250

0,125

100 hores

10

0,500

0,250

150 hores

15

0,750

0,375

200 hores

20

1,000

0,500

250 hores

25

1,250

0,625

Més de 300 hores

Més de 30 crèdits

1,500

0,750

És convenient adjuntar al certificat del curs el seu programa o temari per valorar si té relació amb la categoria professional a la qual s'opta.

b.2) Cursos d'ofimàtica (word, excel, accés, power point, writer, calc...) impartits per centres oficials, amb una duració mínima de 10 hores cadascun. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l'assistència i l'aprofitament. Puntuació màxima, 1 punts:

Núm. hores lectives

Crèdits

Punts aprofitament

Punts assistència

10 hores

1

0,025

0,0125

20 hores

2

0,050

0,0250

30 hores

3

0,075

0,0375

40 hores

4

0,100

0,0500

50 hores

5

0,125

0,0625

100 hores

10

0,250

0,1250

150 hores

15

0,375

0,1875

200 hores

20

0,500

0,2500

250 hores

25

0,625

0,3125

300 hores o més

Més de 30 crèdits

0,750

0,3750

És convenient adjuntar al certificat del curs el seu programa o temari per valorar si té relació amb la categoria professional a la qual s'opta.

En relació als apartats b.1) i b.2) per valorar la impartició de cursos s'ha d'aportar d'una certificació o document acreditatiu expedit pel centre on s'hagi impartit la formació.

c) Superació d'exàmens. Puntuació màxima 14 punts.

Es valorarà la superació d'exàmens als processos selectius per a l'ingrés a les subescales de secretaria-intervenció o intervenció-tresoreria de funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional, inspectors d'hisenda, inspectors tributaris, tècnics superiors d'administració general i auditors, convocats per l'estat, les comunitats autònomes o càmeres de comptes, segons el següent:

 

- Superació del primer examen: 14 punts

- Superació del segon examen: 10 punts

 

Per justificar aquest punt, la persona aspirant haurà de presentar acta de la comissió avaluadora del procediment selectiu al que es va presentar o document oficial acreditatiu de la superació de l'examen.

 

d) Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 3 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

  • Nivell C1 o equivalència reconeguda: 2,25 punts
  • Nivell C2 o equivalència reconeguda: 2,75 punts
  • Nivell LA o equivalència reconeguda: 1,25 punts

Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Si només es presenta el certificat de coneixements de llenguatge administratiu es valorarà a raó de 0,25 punts.

Aquests coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació de títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut del Govern de les Illes Balears i les equivalències previstes.

 

e) Experiència professional. La puntuació màxima serà de 31 punts.

1. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a qualsevol administració pública o càmera de comptes en places o llocs relacionats amb la fiscalització de fons, auditoria, comptabilitat, tresoreria, gestió tributària o recaptació del subgrup A1: 0,20 punts/mes, fins un màxim de 20 punts.

2. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública o càmera de comptes del subgrup A1, en places o llocs diferents als del punt anterior: 0,20 punts/mes, fins un màxim de 10 punts.

3. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a qualsevol administració pública o càmera de comptes en places o llocs relacionats amb la fiscalització de fons, auditoria, comptabilitat, tresoreria, gestió tributària o recaptació del subgrup A2: 0,10 punts/mes, fins un màxim de 10 punts.

4. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a qualsevol administració pública o càmera de comptes del subgrup A2, en places o llocs diferents al del punt anterior: 0,05 punts/mes, fins un màxim de 10 punts.

5. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d'autònoms, en una categoria enquadrada dins del mateix grup de classificació professional que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb les funcions de fiscalització de fons, auditoria, comptabilitat, tresoreria, gestió tributària o recaptació: 0,20 punts/mes, fins un màxim de 20 punts.

6. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d'autònoms en qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior, que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb les funcions de fiscalització de fons, auditoria, comptabilitat, tresoreria, gestió tributària o recaptació la categoria que es convoca: 0,20 punts/mes, fins un màxim de 10 punts.

A l'efecte de valorar aquest mèrit (punts 1, 2, 3 i 4) s'inclouen, en tot cas, els serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública i sector públic instrumental de l'administració, i en el Tribunal de Comptes o qualsevol càmera de comptes autonòmica.

S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui quan la jornada sigui inferior a l'ordinària.

En cap cas, ocupar un lloc de treball reservat a personal eventual o alt càrrec o d'estricta confiança política no constituirà mèrit per accedir a la funció pública o a la promoció interna.

En el cas que l'aspirant hagi desenvolupat simultàniament dues o més modalitats professionals anteriors, només se'n computarà una a efecte de valoració, que serà la que atorgui una puntuació més alta.

La documentació d'aquests mèrits s'acreditarà mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la següent documentació:

  • Treballs realitzats a l'Administració pública o Càmares de comptes: certificat de l'organisme corresponent, en el qual constin: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contracte laboral).

  • Treballs realitzats en empresa pública societària o privada i règim d'autònoms: còpies dels contractes de treball o certificat d'empresa, acompanyats obligatòriament del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.

S'ha de fer constar el temps de treball, la categoria laboral i grup de classificació professional. Per acreditar el treball d'autònoms s'exigirà el document d'alta d'activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l'activitat professional no queda reflectida en la vida laboral, s'haurà d'adjuntar el certificat del col·legi professional que acrediti l'exercici de l'activitat en els períodes que correspongui.

En l'àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s'ha d'acreditar que s'han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les de la categoria professional per a la qual s'opta relacionades amb les funcions de fiscalització de fons, auditoria, comptabilitat, tresoreria, gestió tributària o recaptació. Només es podrà valorar l'experiència laboral quan de la documentació aportada es desprenguin clarament les funcions realitzades i l'analogia amb les del lloc que s'ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d'un certificat de funcions realitzades o d'un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades en el lloc de treball.

6.2. Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies per efectuar les reclamacions oportunes o per sol·licitar la revisió dels mèrits davant la comissió. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d'un/a assessor/a.

La comissió tendrà un termini de tres dies per resoldre les reclamacions.

6.3 La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori o la no presentació davant l'Administració competent de la documentació que, si s'escau, es requereix per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar el procediment des del moment en què es tengui constància d'aquests fets, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.

B) Entrevista personal: Puntuació màxima 10 punts.

Una vegada revisats els mèrits presentats per les persones aspirants, la Comissió avaluadora convocarà les persones aspirants per al desenvolupament d'una entrevista personal de caràcter curricular, destinada a concretar i aclarir aspectes relacionats amb els mèrits declarats, amb la finalitat de valorar la major adequació del perfil professional acreditat per les persones aspirants a les funcions a desenvolupar.

Per a l'atorgament de la puntuació es tendrà en compte la major o menor similitud de les funcions que acrediti haver desenvolupat la persona aspirant, en relació amb les que corresponen al lloc de feina convocat, així com el grau d'autonomia en l'acompliment o altres dades objectives sobre la experiència acreditada, que serveixin per a valorar l'adequació de la persona aspirant a les funcions del lloc de feina convocat.

Aquesta entrevista personal es podrà realitzar presencialment o per mitjans telemàtics.

En tot cas, la comissió haurà de deixar constància d'aquesta entrevista mitjançant l'acta en la què s'expressin els punts assignats, a més dels criteris i motius de la puntuació.

En cap cas l'entrevista tendrà caràcter eliminatori, encara que la no compareixença per part de l'aspirant s'entendrà com una renúncia a seguir en el procés.

Setena. Qualificació final

La qualificació final serà la que resulti del concurs de mèrits i l'entrevista personal.

En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte els criteris següents:

1. Haver obtengut major puntuació en l'apartat e) de la base sisena.

2. Si persisteix l'empat s'ha de fer un sorteig.

Vuitena. Borsa per a contractacions temporals i/o interinitats

Finalitzades i valorades les fases de la selecció, el comissió avaluadora farà pública, a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, la relació de les persones seleccionades per formar part de la borsa, per l'ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació obtenguda, el nom, els llinatges i el document nacional d'identitat.

Les persones aspirants que formin part de la borsa hauran d'acreditar documentalment, abans de ser nomenades, els requisits assenyalats a la base 2 de la convocatòria, mitjançant la presentació dels documents i certificacions originals.

La formalització del nomenament restarà condicionada a l'acompliment de la totalitat dels requisits formals de la convocatòria. Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.

Les persones aspirants que no acreditin els requisits de la convocatòria no podran prendre possessió de la plaça oferida.

Novena. Període de pràctiques

La persona aspirant nomenada funcionària en pràctiques veurà condicionat el seu posterior nomenament com a funcionària interina a la superació d'un període de pràctiques que tendrà una durada màxima de sis mesos amb caràcter obligatori sempre que es tracti de cobrir places vacants. En el cas que es tracti de cobrir places d'una durada de fins a sis mesos, el període de pràctiques serà com a màxim d'un mes.

A l'acabament d'aquest període, la persona aspirant haurà d'obtenir una valoració d'apte o no apte, per al qual es tendrà com a referència l'informe que hagi emès el cap de la Secció o del Servei. La declaració d'aptitud, que comportarà el nomenament com a funcionari/ària interí/ina, correspondrà a l'autoritat competent del Consell Insular d'Eivissa.

La persona aspirant que no superi el període de pràctiques perdrà tots els drets al seu nomenament com a funcionària interina, i deixarà de format part de la borsa, fet que serà resolt per l'autoritat competent de la Corporació.

Així mateix, en qualsevol moment del període de pràctiques podrà ser determinada l'eliminació d'una persona aspirant per motius disciplinaris.

Desena. Recursos i impugnacions

Contra la resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans d'aprovació de les presents bases, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant la Presidència del Consell Insular d'Eivissa, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que es preveu a l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que es derivin de l'actuació de la comissió, en el termini i en la forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques”.

 

Eivissa, 16 d'abril de 2021

El cap de Servei de Recursos Humans

Agustín Goerlich López

Documents adjunts