Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 115798
Aprovació bases de la convocatòria del procés selectiu per a la provisió per mobilitat com a Personal Funcionari de Carrera dos (2) places vacants de la categoria de Policia Local mitjançant el sistema de concurs de mèrits

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la sessió celebrada el dia 14 de abril de 2021, va adoptar el següent acord:

PRIMER. APROVAR les bases reguladores específiques del procés selectiu, que figuren com a annex a aquesta Resolució, per a la provisió en propietat de dues places vacants de la categoria de POLICIA, mitjançant el sistema de mobilitat, corresponent a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials , classe Policia Local, grup de classificació C1.

SEGON. CONVOCAR el concurs de mèrits per a la provisió per mobilitat de la plaça dalt referenciada.

TERCER. PUBLICAR íntegrament el text de les bases i la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es .

QUART. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria, i les bases, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

ANNEX BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ PER MOBILITAT COM PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DOS (2) PLACES VACANTS DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS DE MÈRITS.

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa.

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió per mobilitat horitzontal entre els funcionaris/es de carrera dels cossos de policia local o funcionaris/es dels ajuntaments que no tinguin constituït cos de policia local dels municipis de les Illes Balears, de dos (2) places de la categoria de Policia, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a la reserva del 20 % de l'Oferta d'Ocupació Pública any 2021, aprovada per la Junta de Govern Local en la sessió del 8 d'abril de 2021, per el sistema de concurs de mèrits.

Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup de classificació C, subgrup C1, de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

2. Les places reservades que no es cobreixin per falta de sol·licitants o que siguin declarades desertes, s'acumularan a les de la convocatòria pública de selecció per oposició lliure.

3. S'aplicarà a aquestes bases la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

4. Les bases d'aquesta convocatòria es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. L'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, en el marc de l'exercici de la potestat d'autoorganització que li correspon, ostenta la facultat d'utilitzar els instruments legals al seu abast per a la millora organitzativa i optimització dels recursos de la Policia Local amb el objecte d'assolir nivells satisfactoris d'eficàcia i eficiència en els serveis que presta a la ciutadania, nivells que cobren especial rellevància en època estival tenint en compte que aquest Ajuntament és eminentment turístic, sector en què basa la seva motor econòmic i que requereix d'equilibri en la seguretat i convivència entre les persones residents i visitants.

En aquest context s'emmarca la necessitat de donar més estabilitat a la plantilla de la Policia Local, dotant-la d'un major nombre d'efectius, context en el que cobren especial importància els temps que s'han d'invertir en el present procés selectiu, resultant necessari que els terminis s'optimitzin i es redueixin el màxim possible, amb l'objecte de poder cobrir les places oferides abans de l'inici de la temporada turística, per a una millora organitzativa dels serveis policials que, sens dubte, resulten d'interès públic.

SEGONA. Requisits de les persones aspirants.

1. Per a ser admeses en aquesta provisió de llocs de treball mitjançant el sistema de mobilitat, les persones interessades han de complir, en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds els requisits generals següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió de títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, segons el que estableix la legislació bàsica estatal o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

d) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

e) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

f) Compromís de portar armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

j) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2. Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013.

A més dels següents específics per a la provisió per mobilitat:

a) Tenir la condició de funcionari de carrera en la mateixa categoria o en una categoria superior en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears o a les plantilles dels ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local, i no trobar-se en la situació administrativa de suspensió de funcions.

b) Haver romàs com a mínim tres anys en situació de servei actiu en la mateixa categoria o en una superior com a funcionari de carrera en l'ajuntament de procedència.

c) Faltar més de cinc anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.

2. No podran participar els funcionaris de carrera que es troben en una situació administrativa diferent de la de servei actiu o serveis especials.

3. En els processos de mobilitat, que preveu l'annex 5 del Decret 40/2019 no és aplicable i s'ha de presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

4. Amb anterioritat al nomenament com a Policia Local de Sant Antoni de Portmany, la persona aspirant haurà de manifestar que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats al personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.

TERCERA. Publicació de la convocatòria i presentació de sol·licituds.

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria, i les presents bases, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Les sol·licituds per prendre part en la provisió de llocs de treball mitjançant el sistema de mobilitat s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud disponible a la seu electrònica i en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a partir de l'obertura de l' termini per a la seva presentació.

Les sol·licituds es dirigiran a l'alcalde i es poden presentar al Registre General de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la seu electrònica ( https://santantoni.sedelectronica.es ) mitjançant tràmit habilitat a l'apartat de Recursos Humans, o en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany ( https://santantoni.sedelectronica.es )

Quan les instàncies siguin presentades en la forma prevista en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, a excepció de la lletra a), haurà de remetre la justificació de l'enviament al costat la data de presentació de la sol·licitud per correu electrònic a rrhh@santantoni.net . No seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

3. La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de les persones aspirants al procés de provisió de la parada.

4. Les persones aspirants han d'adjuntar juntament amb la sol·licitud, correctament emplenada, la documentació que s'indica a continuació:

a) Document Nacional d'Identitat en vigor.

b) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base segona, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a presentar les sol·licituds.

c) Certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

d) Certificat expedit pel secretari o la secretària de l'Ajuntament de què procedeixi la persona aspirant, on es farà constar els serveis prestats com a funcionari / a de carrera, d'acord amb els antecedents que obrin en el seu expedient personal.

e) Model d'Autobaremació dels mèrits que s'al·leguin en relació amb el lloc objecte de provisió, segons model publicat a la seu electrònica de l'Ajuntament i que també serà facilitat per l'Oficina d'atenció al Ciutadà.

f) Documents acreditatius dels mèrits al·legats. En cap cas es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta. Els mèrits s'acreditaran i es valoraran sempre amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

5. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

De conformitat amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal de què és responsable l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, i que té per finalitat, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució de aquesta convocatòria.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicats al BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i el portal web d'aquesta institució (www.santantoni.net) d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria, la Llei 39/2015 i disposició addicional setena de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

Es fa constar que, en el supòsit que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant del qual les persones interessades poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999, és l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, situada al Passeig de la Mar, 16, Sant Antoni de Portmany.

6. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar a la seva sol·licitud. El domicili, telèfon i correu electrònic que figuren en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de provisió de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

7. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés de provisió hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen en la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

L'Ajuntament pot requerir el sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de cinc dies hàbils, l'Alcalde dictarà resolució per la qual s'aprovi la llista provisional d'admesos i exclosos, amb la causa d'exclusió, si escau. Es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany ( https://santantoni.sedelectronica.es ).

En la resolució en la qual es publiqui la llista provisional d'admesos i exclosos del procés de provisió, es publicarà la composició de la Comissió de Valoració i la data, hora i lloc en què es durà a terme la prova d'aptitud psicològica i de personalitat per a determinar la idoneïtat de la persona aspirant al nou lloc de treball en els termes que estableix l'article 172 de Decret 40/2019.

En tot cas, per tal d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar la seua esmena en temps i forma, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de tres dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

3. Un cop finalitzat el termini a què es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'Alcalde dictarà una resolució, en el termini màxim de cinc dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses , que serà publicada al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutja que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per a participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

CINQUENA. Comissió de valoració.

1. La comissió de valoració és l'òrgan col·legiat encarregat de valorar els mèrits, gestionar les convocatòries, interpretar les bases i efectuar la proposta d'adjudicació dels llocs de treball convocats en els processos de mobilitat.

2. A les comissions de valoració els és aplicable el que disposa l'article 183 de Decret 40/2019, relatiu als tribunals qualificadors, exceptuant que les organitzacions sindicals que hagin obtingut més del 10% de representants en l'àmbit del municipi convocant, tenen el dret a participar com a membres de la comissió de valoració. El nombre de les persones representants de les organitzacions sindicals no pot ser igual o superior al dels membres designats a proposta de l'Administració.

3. La comissió de valoració és un òrgan col·legiat i la seva composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

4.La composició de la comissió ha de ser predominantment tècnica; tots els seus membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

5. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.

6. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta en representació ni per compte d'altri.

7. La comissió de valoració ha d'estar constituïda per cinc membres i igual nombre de suplents. S o composició es publicarà juntament amb la llista provisional d'admesos i exclosos i han d'estar format per:

a) President o presidenta: designat per l'ajuntament entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals:

- Un vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals.

- Un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública.

- Un vocal designat per l'Ajuntament.

c) Un secretari o secretària: persona designada per l'Ajuntament amb veu i vot.

La comissió no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense presidència ni secretari. Les decisions s'adoptaran per majoria.

8. La Comissió podrà acordar la incorporació a les seves tasques de personal assessor o especialistes, que podran actuar amb veu però sense vot.

9. Els membres de la comissió i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres de la comissió es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i els articles 22 i 23 de la Llei 3/2003 , de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. Les decisions adoptades per la comissió es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

11. Finalitzat el procés de provisió, es remetrà pel secretari/a del Tribunal al departament de Recursos Humans l'expedient degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació.

SISENA. Fases del sistema de selecció.

Les fases del sistema de provisió per mobilitat són les següents:

1ª Fase: Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

2ª Fase: Valoració de mèrits generals.

3ª Fase: Valoració específica: Entrevista personal.

SETENA. Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.

Aquesta prova és de caràcter obligatori i eliminatori. Consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de Policia, i descartar l'existència d' símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i / o de la personalitat. Les proves seran efectuades per un / a professional de la psicologia que actuarà com a assessor / a de la comissió.

Consta de dues parts:

a) La primera consisteix a respondre (un o diversos test) d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'apte o no apte, quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una valoració d'apte. El temps serà establert per la persona assessora abans del inici de la prova.

b) La segona consisteix a respondre (una o diverses proves) per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria de Policia (que poden consistir en un o diversos test i, si escau, en una entrevista personal per completar l'estudi ). La seva valoració és apte o no apte. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'apte. El temps serà establert per la persona assessora abans del inici de la prova.

La qualificació final de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat és d'apte o no apte, sent necessari obtenir la qualificació d'apte per poder continuar el procediment de provisió per mobilitat.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb la data de realització de la prova prevista en el procés de provisió, podran posar aquesta situació en coneixement de la comissió de valoració, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual se certifica aquesta circumstància.

La comunicació s'ha de fer amb el temps suficient i la comissió determinarà, d'acord amb la informació, si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap cas les proves de reconeixement mèdic derivades de la situació d'embaràs o lactància han d'estimar com a circumstància negativa.

VUITENA. Fase de concurs. Mèrits generals.

Es procedirà a la valoració dels mèrits d'aquells aspirants que hagin obtingut la qualificació d'apte en les proves d'aptitud psicològica i de personalitat.

En la fase de concurs, es valoraran els mèrits generals que estableix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del fons de seguretat pública de les Illes Balears i que s'adjunten en annex i a la present convocatòria.

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits generals és de 56,40 punts.

La Comissió qualificarà els mèrits de conformitat amb el que estableix el barem i ordenarà els candidats per ordre de puntuació obtinguda, excloent de la llista els aspirants que no hagin obtingut una puntuació superior a 10 punts.

NOVENA. Concurs específic. Entrevista personal.

La Comissió de Valoració celebrarà una entrevista amb les persones aspirants que hagin superat la prova d'aptitud psicològica i de personalitat i en la fase de concurs hagin obtingut una puntuació superior a 10 punts, en la qual es comprovaran i valoraran els mèrits i les capacitats, els coneixements i / o les aptituds dels aspirants, relacionats amb el lloc de treball convocat.

L'entrevista tindrà una durada màxima de 30 minuts, es valorarà fins a un màxim de 20 punts del total assolible en el procés de provisió. No tindrà caràcter eliminatori.

DESENA. Relació provisional de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat.

Finalitzada la valoració dels mèrits aportats i realitzada l'entrevista, es farà pública al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany ( https://santantoni.sedelectronica.es ) la relació provisional de les puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat.

Les persones aspirants disposaran de 3 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional, per efectuar les reclamacions que considerin oportunes. Finalitzat el període de reclamacions, seran resoltes per la Comissió en un termini de 5 dies hàbils.

ONZENA. Relació definitiva de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat.

Resoltes les reclamacions, si n'hi ha, la comissió aprovarà la relació definitiva de les puntuacions del procés de provisió i la relació definitiva d'aspirants als quals s'ha d'adjudicar el lloc de treball, s'ha de fer pública al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany ( https://santantoni.sedelectronica.es ).

En el cas que dos o més aspirants obtinguessin la mateixa puntuació, l'empat es resoldrà segons el següent ordre:

1r) L'aspirant que hagués obtingut major puntuació en l'apartat 1 "valoració de serveis prestats" de la fase de concurs dels mèrits generals.

2n) es manté l'empat, s'atendrà d'acord amb qui hagués obtingut major puntuació en l'entrevista.

3r) Si després de l'aplicació dels criteris anteriors continués l'empat en puntuació, es resoldrà d'acord amb la major data d'ingrés com a funcionari/a de carrera en la categoria de Policia.

DOTZENA. Proposta de nomenament i documentació.

La comissió de valoració formularà proposta de nomenament per a la provisió en propietat, com funcionari de carrera, del lloc de treball de Policia de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany a favor dels dos aspirants que, havent obtingut la qualificació d'apte en les proves psicotècniques hagin obtingut la major qualificació definitiva.

Els aspirants proposats presentaran en el registre d'entrada de documents dirigits al departament de Recursos Humans de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, dins el termini de 10 dies hàbils a partir de la publicació al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany ( https://santantoni.sedelectronica.es ) de la proposta de nomenament, els documents que acreditin que compleixen els requisits generals que exigeix la convocatòria degudament compulsats i / o validats electrònicament:

- Títol de batxillerat, tècnic o equivalent.

- Certificat d'antecedents penals per delictes dolosos en vigor.

- Permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

- Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984. de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

- Declaració jurada de no tenir obert expedient disciplinari o trobar-se en el compliment d'una sanció disciplinària. En el cas de comprovar d'ofici l'existència expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés.

- Declaració jurada o promesa que no ocupa cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

- Declaració jurada per la qual es compromet a dur armes i, si escau, a utilitzar-les.

- Certificat que acrediti estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana.

L'incompliment d'aquest termini, excepte casos de força major, o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

TRETZENA. Nomenament.

La Corporació resoldrà d'acord amb la proposta de la comissió de valoració, publicant-se la Resolució de nomenament al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es).

Les places incloses en la convocatòria no podran declarar-se vacants quan hi hagi aspirants que, reunint els requisits, hagin obtingut la puntuació mínima exigida.

CATORZENA. Presa de possessió i cessament en el lloc anterior.

Els aspirants nomenats hauran de cessar en els seus llocs en un termini màxim de 3 dies hàbils des de la publicació del nomenament i hauran de prendre possessió de la plaça adjudicada en el termini màxim de 7 dies hàbils comptadors des de l'esmentat cessament.

Transcorregut aquest termini sense efectuar la presa de possessió, s'entendrà que renuncia al nomenament i aquest cas es procedirà a realitzar els tràmits esmentats a la base anterior per a efectuar el nomenament en favor dels següents aspirants per ordre de puntuació.

QUINZENA. Vinculació de les bases i recursos.

Les bases vinculen a l'Administració, als òrgans de selecció i a les persones participants.

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

ANNEX I

MÈRITS GENERALS A VALORAR EN LA FASE DE CONCURS DE MÈRITS DE MOBILITAT HORITZONTAL

1. Valoració de serveis prestats.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de sotsinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a funcionaris de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració Pública en qualsevol altra categoria, lloc o destinació, d'acord amb això que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a la Administració pública: 0,1 punts per any.

La data de referència per a la valoració és la de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials.

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació realitzada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria que s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, a excepció del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, els ensenyaments professionals en arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau d'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Només s'ha de valorar la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria que s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, a excepció dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.

4. Valoració dels coneixements d'idiomes.

4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt

b) Nivell B1: 1,25 punts

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

i) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

S'ha de valorar únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per l'interessat (excepte en el cas que sigui un requisit per participar en el concurs d'estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2. Coneixements d'altres llengües.

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública

i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la següent taula:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continuada, equivalents als nivells del Marc comú europeu

D'altres nivells

EBAP

Puntuació

 

 

 

1r Curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n Curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r Curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n Curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r Curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n Curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r Curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n Curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, únicament es valoraran les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació.

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins del marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP ) o pla similar. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeixi a centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màster propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional.

5.1.1. Accions formatives relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix: 0,0075 punts per hora.

En relació als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entendrà que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Màster, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punt per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional.

5.2.1. Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, que es considerin d'interès general amb càrrega lectiva de, al menys, 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màster, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, que es considerin d'interès general : 0,05 punt per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics.

Valoració dels reconeixements honorífics.

La valoració màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els següents criteris:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista a la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punts.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,50 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o pel ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

Ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament poden valorar-se a efectes de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per a una felicitació pública pot considerar només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedit.

 

Sant Antoni de Portmany, 15 d'abril de 2021

L'alcalde

Marcos Serra Colomar