Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 114841
Concessió i primer, segon i tercer pagament, corresponent al mes de gener, febrer i març de la convocatòria d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears (dotzena relació)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 15 d'abril de 2021, la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa ha dictat la Resolució número 2021000028, del tenor literal següent:

« En data 14 de març de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va aprovar el Reial decret 463/2020 de 14 de març (BOE núm. 67, de 14/03/2020), pel qual es va declarar la situació d'alarma a tot l'estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada per la Covid-19. El Reial decret, que inicialment tenia una vigència de 15 dies naturals, va ser prorrogat mitjançant Reials decrets 487/2020, de 10 d'abril, i 492/2020, de 24 d'abril. Una vegada finalitzada la vigència d'aquest estat d'alarma, han estat les Comunitats Autònomes les que encarregades d'anar establint, d'acord amb la situació de la pandèmia en cada zona, un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat, encaminades a protegir la salut i la seguretat dels ciutadans, contenir la progressió de la malaltia i reforçar el sistema de salut pública. En data 25 d'octubre de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va decretar una nova declaració d'estat d'alarma que es va traduir en restriccions de la mobilitat i d'horaris per tal de controlar l'expansió de la pandèmia, restriccions que han de gestionar les Comunitats Autònomes.

Davant aquest context, les administracions públiques han prioritzat les polítiques d'impuls de l'activitat econòmica i han destinat recursos extraordinaris a garantir actuacions dirigides a fomentar la inversió pública, cercant així una reactivació immediata però també a mig i llarg termini que permeti consolidar l'activitat durant uns anys.

En aquest sentit, tenint en compte les noves restriccions de l'activitat econòmica derivades de l'Acord del Consell de Govern de data 11 de gener de 2021, en data 15 de gener de 2021, en el marc del Pacte de reactivació econòmica i diversificació social signat el mes de juliol de 2020, es varen acordar noves mesures econòmiques per ajudar a pal·liar els efectes dels tancaments dels diferents sectors econòmics afectats per les mesures dràstiques adoptades per aturar l'expansió de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Dins d'aquestes mesures es troba la creació d'un fons obert a tots els sectors productius afectats per les restriccions, dotat amb 30 milions d'euros, finançat a parts iguals entre el Govern de les Illes Balears i els consells insulars.

La Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar el efectes de la crisi ocasionada per la Covid-19, concretament en l'art. 32, modificat per la disposició final primera del Decret llei 1/2021, de 25 de gener (BOIB núm. 11 de 26 de gener de 2021) i que preveu que “(...) els municipis i els consells insulars, i també els ens instrumentals o dependents respectius, sens perjudici de l'exercici, en qualsevol moment, de les competències esmentades i de la resta de competències que els són pròpies d'acord amb la normativa local, poden atorgar ajudes o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris municipals i insulars respectius.”

El Consell Insular d'Eivissa va aprovar, en el Consell Executiu de data 1 de febrer de 2021, un conveni amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres que consta en el present expedient amb CSV núm. 13525176567727511730.

El Consell Insular d'Eivissa va aprovar les bases de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, que varen ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 16, de 6 de febrer de 2021, i l'extracte de la convocatòria el dia 9 de febrer de 2021, en el BOIB núm. 17. Aquestes bases varen ser publicades a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), amb núm. referència IGAE 548016.

La línea de subvencions està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions 2020-2022 (BOIB núm. 20 de data 15-02-20), amb modificació publicada en el BOIB núm. 13, de data 30 de gener de 2021.

L'objectiu principal que es pretén assolir amb aquesta convocatòria és concedir ajudes a les persones físiques i jurídiques amb establiments oberts a l'illa d'Eivissa i que s'han vist afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021 pel qual es declarava la fase 4, per tal de mitigar els efectes econòmics de les restriccions i garantir la continuïtat de l'activitat dels sectors afectats.

El crèdit previst per a aquesta convocatòria és de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000 €), import cofinançat pel Govern de les Illes Balears, de conformitat amb el Conveni formalitzat amb la Comunitat Autònoma el dia 1 de febrer de 2021.

D'aquesta quantia, les bases estableixen una distribució per a cadascun dels municipis calculat d'acord amb els mateixos criteris i les xifres d'autònoms utilitzades pel Govern de les Illes Balears per fer el repartiment de la seua aportació per illes, i que és la següent:

 

REPRESENTACIÓ

CRÈDIT

ILLA D'EIVISSA

100%

4.770.000,00 €

EIVISSA

30,78%

1.468.206,00 €

SANTA EULÀRIA DES RIU

28,74%

1.370.898,00 €

SANT JOSEP DE SA TALAIA

19,93%

950.661,00 €

SANT ANTONI DE PORTMANY

15,40%

734.580,00 €

SANT JOAN DE LABRITJA

5,15%

245.655,00 €

Dins el termini establert a la convocatòria i al seu extracte, han tengut entrada al Consell Insular d'Eivissa de forma telemàtica la sol·licitud i documentació prevista en la convocatòria per part de les persones relacionades al punt primer de l'acord.

El Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, òrgan instructor del procediment, ha examinat les sol·licituds i ha comprovat que les persones físiques o jurídiques que consten a l'annex compleixen els requisits establerts a la convocatòria, així com també que es troben al corrent de pagaments a la Seguretat Social, am l'Agència Tributària Estatal i amb l'Agència Tributària Autonòmica i amb el Consell Insular d'Eivissa.

Consta a l'expedient, l'informe de seguiment (12) de la subvenció de data 9 d'abril de 2021, de conformitat amb l'establert a l'art. 88.3 de la LGS.

Hi ha crèdit adequat i suficient tal i com consta a la retenció de crèdit núm. 2/2021000000433, de 3 de febrer de 2021, per import de 4.770.000,00 euros a càrrec de la partida 4220 47900, d'aquest import el Govern Balear ha aportat 2.385.000 €.

El Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; industria i vigilància de marques.”

El Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), en el seu punt tercer, apartat e), atribueix al Consell Executiu la competència per aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions d'import superior a quinze mil euros (15.000,00 €), fet pel qual correspon a aquest òrgan l'aprovació d'aquest convocatòria per import de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000,00 €).

No obstant l'anterior, en data 3 de febrer de 2021, de conformitat amb la base 8 de la convocatòria, el Consell Executiu va delegar en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal la concessió i abonament de les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.

Vist l'informe proposta de la cap de Secció d'Indústria de data 13 d'abril de 2021, favorable en relació a la concessió, primer, segon i tercer pagament de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, en col·laboració amb el Govern de les Illes Balears.

Atès que en data 15 d'abril de 2021, la Intervenció del Consell Insular d'Eivissa, emet informe de fiscalització prèvia plena en sentit favorable.

Per tot l'anterior, de conformitat amb l'article 72 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), en base a les competències que legal i reglamentàriament tenc atribuïdes

 

RESOLC

PRIMER.- Concedir les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears, a les persones físiques i jurídiques que a continuació es relacionen amb les quanties individuals indicades, que corresponen al mes de gener, febrer i març de 2021:

MUNICIPI D'EIVISSA

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

202

2021/2819M

XXXXXXX

B07773229

4.500 €

203

2021/2911M

XXXXXXX

X6427494Y

4.500 €

204

2021/3058Z

XXXXXXX

Y3447360L

4.500 €

205

2021/3065K

XXXXXXX

46955476X

4.500 €

206

2021/3246H

XXXXXXX

E57950263

4.500 €

207

2021/3256M

XXXXXXX

E16550121

4.500 €

208

2021/4027V

XXXXXXX

74621902N

9.000 €

209

2021/3858D

XXXXXXX

X6118820S

4.500 €

210

2021/3865Q

XXXXXXX

Y0931079F

4.500 €

211

2021/3947Y

XXXXXXX

B07941297

4.500 €

212

2021/3956S

XXXXXXX

B57827255

4.500 €

213

2021/4054K

XXXXXXX

B16616427

4.500 €

214

2021/4137N

XXXXXXX

E57808578

4.500 €

215

2021/4090B

XXXXXXX

41435057M

4.500 €

216

2021/4433D

XXXXXXX

B16666620

4.500 €

217

2021/4436N

XXXXXXX

A07145667

4.500 €

218

2021/4512L

XXXXXXX

B57754848

4.500 €

219

2021/4522Y

XXXXXXX

B16570848

9.000 €

220

2021/4527B

XXXXXXX

B16650608

4.500 €

221

2021/4537K

XXXXXXX

X8099321D

4.500 €

222

2021/4572X

XXXXXXX

B16604845

4.500 €

223

2021/4729Y

XXXXXXX

46695546A

4.500 €

MUNICIPI DE SANT JOSEP

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

79

2021/2497M

XXXXXXX

A07057649

4.500 €

80

2021/3549E

XXXXXXX

A07089311

4.500 €

81

2021/3736W

XXXXXXX

41448662V

4.500 €

82

2021/3753L

XXXXXXX

B57960874

4.500 €

83

2021/3782W

XXXXXXX

B01693894

4.500 €

84

2021/4004V

XXXXXXX

X8016257K

4.500 €

85

2021/3997X

XXXXXXX

53180996M

4.500 €

86

2021/4056T

XXXXXXX

Y2939926B

4.500 €

87

2021/3954J

XXXXXXX

B57114613

4.500 €

88

2021/4073V

XXXXXXX

41459436G

4.500 €

89

2021/4387D

XXXXXXX

Y2963697T

4.500 €

90

2021/4415Z

XXXXXXX

B57707564

4.500 €

91

2021/4593P

XXXXXXX

41450373A

4.500 €

92

2021/4644J

XXXXXXX

B16617235

4.500 €

93

2021/4719L

XXXXXXX

03892319Y

4.500 €

MUNICIPI DE SANTA EULÀRIA

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

135

2021/3400B

XXXXXXX

47162446A

4.500 €

136

2021/3617K

XXXXXXX

E57582942

4.500 €

137

2021/3762M

XXXXXXX

47430463R

4.500 €

138

2021/3775H

XXXXXXX

47250624E

4.500 €

139

2021/3789D

XXXXXXX

B57661001

4.500 €

140

2021/3949P

XXXXXXX

J57838039

4.500 €

141

2021/4240T

XXXXXXX

X4980979F

4.500 €

142

2021/4562T

XXXXXXX

X5733627A

4.500 €

143

2021/4741H

XXXXXXX

41452585F

4.500 €

MUNICIPI DE SANT ANTONI

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

82

2021/3527T

XXXXXXX

74935647Z

4.500 €

83

2021/3781R

XXXXXXX

B16502031

4.500 €

84

2021/4113B

XXXXXXX

B57270019

4.500 €

85

2021/3931J

XXXXXXX

17727258P

4.500 €

86

2021/4002S

XXXXXXX

B07917529

4.500 €

87

2021/4733X

XXXXXXX

47405413K

4.500 €

88

2021/3912V

XXXXXXX

B16613762

4.500 €

MUNICIPI DE SANT JOAN

Núm.

Núm. Expedient

BENEFICIARI/A

NIF Beneficiari/a

Import Econòmic

12

2021/3231A

XXXXXXX

41436140F

4.500 €

13

2021/3945G

XXXXXXX

B07107048

4.500 €

14

2021/4067B

XXXXXXX

46955970K

4.500 €

15

2021/4095Q

XXXXXXX

01797458P

4.500 €

16

2021/4382G

XXXXXXX

B57261257

4.500 €

SEGON.- Autoritzar i disposar una despesa global de 265.500 euros a favor de les persones físiques i jurídiques relacionades en l'acord primer, amb càrrec a l'aplicació pressupostària núm. 4220.47900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2021.

TERCER.- Reconèixer l'obligació i proposar el pagament global de 265.500 euros, corresponent al mes de gener, febrer i març, a favor de les persones físiques i jurídiques relacionades a l'acord quart, amb càrrec a la a l'aplicació pressupostària núm. 4220.47900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2021.

QUART.- Notificar a les persones interessades aquesta resolució mitjançant la publicació de la present resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), tot incloent el següent:

  • Que, de conformitat amb l'indicat al punt 10 de la present convocatòria d'ajudes, per a rebre el pagament, la persona física o jurídica que hagi resultat beneficiària haurà d'aportar, també mitjançant la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, el document següent:

L'imprès de sol·licitud d'alta com a creditor del Consell Insular per a realitzar transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l'ajuda (persona física, jurídica o membre de la CB –persona física– que cobrarà l'ajuda) i segellat per l'entitat bancària. Podreu trobar aquest document a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, a l'Àmbit Tresoreria, seleccionant el tràmit: Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics, o al següent enllaç https://seu.conselldeivissa.es/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=CATALOGO.

  • Que han de complir les obligacions establertes al punt 9 de les bases de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.

  • Que han de presentar al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa el document Annex III que es troba adjunt a les bases de la convocatòria, en el cas de l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat en el termini de tres dies hàbils des de l'obtenció de la subvenció concurrent.

  • Que els incompliments i falsedat de les condicions requerides per obtenir les ajudes són causes de reintegrament previstes en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

  • Que contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar, davant la Presidència del Consell Insular d'Eivissa, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.”

  

Eivissa, 16 d'abril de 2021

La cap de Secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal

Olga Torres Ribas