Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 115173
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 15 d’abril de 2021 per la qual es convoquen ajudes econòmiques per al curs 2020-2021 per contribuir al sosteniment de les escoles de música i dansa públiques de les Illes Balears reconegudes per la Conselleria d’Educació i Formació Professional els titulars de les quals siguin administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El capítol VI de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, regula els ensenyaments artístics. El punt 3 de l'article 48 estableix que es poden cursar estudis de música i dansa que no condueixin a l'obtenció de títols amb validesa acadèmica o professional en escoles específiques, amb organització i estructura diferents i sense limitació d'edat. El mateix punt 3 també estableix que aquestes escoles han de ser regulades per les administracions educatives.

El Decret 37/1999, de 9 d'abril, pel qual es regulen les escoles de música i dansa de la comunitat autònoma de les Illes Balears, regula aquests centres. L'article 7 determina el procediment per al reconeixement de les escoles.

La tasca que realitzen les administracions locals de les Illes Balears ha possibilitat l'existència i el sosteniment de les escoles de música i dansa, la majoria de les quals són de titularitat municipal. Gràcies a aquest esforç, l'ensenyament de la música i la dansa és una activitat present en un gran nombre de poblacions de les Illes Balears. El Govern de les Illes Balears, a través de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, vol promoure i impulsar la col·laboració institucional en els ensenyaments de música i dansa i vol contribuir al manteniment de la xarxa d'escoles de música i dansa reconegudes per la Conselleria que imparteixen aquests ensenyaments per tot el territori de la comunitat autònoma.

El procediment de concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació, la qual cosa exigeix publicar-ne la convocatòria corresponent. D'acord amb l'article 4.1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), correspon al conseller d'Educació i Formació Professional aprovar aquesta convocatòria mitjançant una resolució.

També són aplicables a aquesta Resolució la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Finalment, en el BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018, es va publicar l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020.

La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, el dia 11 de novembre de 2019, va proposar la modificació d'aquest Acord del Consell de Govern per tal que contribuís al sosteniment de les escoles de música i dansa de titularitat municipal reconegudes per la Conselleria d'Educació i Formació Professional de les Illes Balears. Aquesta modificació consistia a afegir un punt VI.8 a l'annex del Pla, amb relació al foment de l'ensenyament de la música i la dansa per tal de promoure l'activitat de les escoles de música i dansa de titularitat municipal reconegudes per la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

Aquesta modificació va ser aprovada per la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 28 de novembre de 2019 per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm.166, de 10 de desembre).

L'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021 pel qual es prorroga la vigència del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 11, de 26 de gener) va prorrogar la seva vigència fins que s'aprovi i desplegui el nou pla estratègic de subvencions.

En el BOIB ext. núm. 20, de 14 de febrer, es va publicar el Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears).

En el BOIB ext. núm. 20, de 14 de febrer, es va publicar el Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears.

En el BOIB ext. núm. 21, de 15 de febrer, es va publicar el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El dia 14 d'abril de 2021, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va realitzar la proposta de resolució de la convocatòria d'ajudes econòmiques per al curs 2020-2021 per contribuir al sosteniment de les escoles de música i dansa públiques de les Illes Balears reconegudes per la Conselleria d'Educació i Formació Professional els titulars de les quals siguin administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals.

Per tot això, tenint en compte la disponibilitat pressupostària per a l'exercici de 2021, i amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de conformitat amb l'article 4 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria, en règim de concurrència competitiva, d'ajudes econòmiques per al curs 2020-2021 per contribuir al sosteniment de les escoles de música i dansa públiques de les Illes Balears reconegudes per la Conselleria d'Educació i Formació Professional els titulars de les quals siguin administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals.

2. Aprovar els termes d'aquesta convocatòria, que consten en l'annex 1, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, així com els models de sol·licitud, de declaracions responsables, de certificats, d'acceptació de l'ajuda, de pressupost i de memòria, que consten en els annexos 2 a 9b.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El recurs potestatiu de reposició s'entén desestimat si no s'ha resolt i no se n'ha notificat la resolució en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la interposició. En aquest cas, resta expedita la via jurisdiccional contenciosa administrativa en els termes que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Contra aquesta Resolució, també s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998.

 

Palma, 15  d'abril de 2021

El conseller d'Educació i Formació Professional Martí Xavier March i Cerdà

 

ANNEX 1 Normes generals i particulars de les ajudes econòmiques per al curs 2020-2021 per contribuir al sosteniment de les escoles de música i dansa públiques de les Illes Balears reconegudes per la Conselleria d'Educació i Formació Professional els titulars de les quals siguin administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals

Primer

Objecte de la convocatòria

1. L'objecte de la convocatòria és contribuir al sosteniment de les escoles de música i dansa públiques de les Illes Balears reconegudes per la Conselleria d'Educació i Formació Professional els titulars de les quals siguin administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals.

2. questa convocatòria regula la concessió d'ajudes econòmiques destinades a finançar parcialment les despeses de funcionament ordinàries i d'adquisició de petits instruments d'aquestes escoles durant el curs 2020-2021.

3. Les ajudes són subvencions que es convoquen per impartir els ensenyaments elementals de música reglats, els ensenyaments no reglats de música i dansa i els ensenyaments del Programa d'Ensenyaments Professionals (PREP).

Segon

Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i per l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

Tercer

Import de la convocatòria i partida pressupostària

1. El crèdit màxim disponible destinat a aquesta convocatòria és de 250.000,00 euros per a l'exercici 2021, a càrrec dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. La distribució del pressupost de l'any 2021 per partides pressupostàries és la següent:

  • Partida 13501 421C01 46000 10: 172.000,00 euros.
  • Partida 13501 421C01 46000 11: 12.000,00 euros.
  • Partida 13501 421C01 46000 20: 24.000,00 euros.
  • Partida 13501 421C01 46000 30: 7.000,00 euros.
  • Partida 13501 421C01 46000 31: 7.000,00 euros.
  • Partida 13501 421C01 46100 40: 7.000,00 euros.          
  • Partida 13501 421C01 46900 00: 12.000,00 euros.
  • Partida 13501 421C01 48000 00: 9.000,00 euros.

3. La concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria està sotmesa a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de l'obligació en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2021.

4. Aquesta distribució és orientativa i es pot modificar una vegada efectuada la proposta de la Comissió Avaluadora d'acord amb les sol·licituds presentades. L'assignació que figura en les partides és vinculant per l'import total i no per cada partida.

Quart

Instrucció del procediment

1. L'inici i la resolució del procediment per concedir les ajudes regulades en aquesta convocatòria corresponen al conseller d'Educació i Formació Professional.

2. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment és la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució corresponent, en el marc de l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

3. En concret, correspon a l'òrgan instructor:

a) Determinar les sol·licituds admeses en la convocatòria.

b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria.

c) Sol·licitar l'informe de la Comissió Avaluadora al qual fa referència el punt 11.1.b) d'aquest annex.

d) Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució.

e) Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per conèixer les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

f) Formular la proposta de resolució.

 

Cinquè

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta convocatòria les escoles de música i dansa públiques de les Illes Balears reconegudes per la Conselleria d'Educació i Formació Professional els titulars de les quals són administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals.

2. Els sol·licitants de la subvenció que es convoca no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser-ne beneficiaris, les quals s'estableixen en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, modificat per la disposició final setena de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

3. Els beneficiaris han de complir les obligacions que figuren en l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, els compromisos de l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura i els requeriments que s'especifiquen en aquesta convocatòria.

Sisè

Requisits generals

1. Per poder obtenir una de les ajudes d'aquesta convocatòria s'han de complir els requisits generals següents:

a) Tenir la categoria d'escola de música i/o dansa pública reconeguda per la Conselleria d'Educació i Formació Professional segons el Decret 37/1999 de 9 d'abril de 1999, pel qual es regulen les escoles de música i dansa de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en data anterior a la de la publicació d'aquesta Resolució. Els titulars de l'escola han de ser administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals.

b) Haver entregat a la Conselleria d'Educació i Formació Professional el Document d'Organització de l'Escola (DOE) del curs 2020-2021. S'ha d'haver lliurat a la Conselleria d'Educació i Formació Professional de les Illes Balears fins al 28 de febrer de 2021.

2. D'acord amb el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la presentació de la sol·licitud per a l'obtenció de l'ajuda comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan que la concedeix obtengui de forma directa l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), la Seguretat Social i la hisenda autonòmica, mitjançant certificats electrònics. Malgrat això, si el sol·licitant denega expressament aquesta autorització ha d'aportar els certificats que ho acreditin.

Setè

Sol·licituds i documentació

Per formalitzar la sol·licitud s'ha d'emplenar l'imprès de sol·licitud, adreçat al director general de Planificació, Ordenació i Centres. El model oficial de l'imprès és el que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució. Aquest model està disponible en el lloc web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres (http://dgplacen.caib.es).

S'ha d'adjuntar a la sol·licitud la documentació general que a continuació es detalla, ordenada i numerada:

  • L'original o una fotocòpia compulsada del certificat de l'òrgan competent de l'entitat acreditatiu, d'acord amb la legislació vigent, de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud i fotocòpia compulsada del document oficial d'identificació del representant legal.

  • Una fotocòpia compulsada de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.

En el cas que el sol·licitant denegui expressament l'autorització perquè la Conselleria d'Educació i Formació Professional obtengui els certificats a què fa referència el punt 6.2 d'aquest annex, ha d'aportar:

  • El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb l'AEAT.

  • El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica.

  • El certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que indiqui que està al corrent de les obligacions davant la Seguretat Social.

A més, cal presentar, emplenats i signats, els documents que s'adjunten com a annexos 3, 4 i 5 d'aquesta Resolució, que permeten fer constar les declaracions que figuren a continuació:

  • La declaració responsable signada pel representant de l'entitat relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades a altres institucions públiques o privades, nacionals o internacionals per realitzar la mateixa activitat (annex 3). D'acord amb l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, en cas que l'entitat obtengui altres subvencions, l'import no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar.

  • La declaració, signada pel representant de l'entitat, que totes les dades que conté la sol·licitud són certes i que coneix i accepta les bases de la convocatòria, que l'entitat no està incursa en cap causa de prohibició per ser-ne beneficiària d'acord amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i que l'entitat no està incursa en cap causa de prohibició per ser-ne beneficiària d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, d'11 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Aquesta declaració ha de reflectir que l'entitat no ha estat sancionada o condemnada per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals, durant els darrers cinc anys (annex 4).

  • La declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades (annex 5).

Finalment, també s'han de presentar:

  • La relació i el pressupost desglossat de les despeses de funcionament objecte de subvenció de l'escola de música i/o dansa pública, del curs 2020-2021, com material fungible, despeses de gestoria, despeses de professorat, etc. (annex 6).

  • Les certificacions detallades de les especialitats instrumentals que l'escola de música i/o dansa té implantades i del nombre d'alumnes del curs 2020-2021 de l'escola. Cal especificar les especialitats instrumentals i el nombre d'alumnes que cursen ensenyaments elementals reglats de música, els que cursen ensenyaments no reglats de música i/o dansa i els que cursen el programa PREP, signada pel director o directora de l'escola (annex 7). Les especialitats instrumentals i el nombre d'alumnes han de coincidir amb les dades reflectides en el DOE del curs 2020-2021, que s'ha d'haver lliurat abans del 28 de febrer de 2021 a la Conselleria d'Educació i Formació Professional de les Illes Balears.

Vuitè

Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds és de vint dies naturals comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. La sol·licitud i tota la documentació descrita en el punt anterior s'han d'adreçar al director general de Planificació, Ordenació i Centres de la Conselleria d'Educació i Formació Professional de les Illes Balears. S'han de presentar:

  • A qualsevol dels registres de la Conselleria d'Educació i Formació Professional o a les delegacions territorials de la Conselleria d'Educació i Formació Professional a Menorca o a Eivissa i Formentera.

  • A qualsevol dels llocs que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Si la sol·licitud s'envia per correu certificat, s'ha de presentar dins un sobre obert perquè l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació i Formació Professional es dati i segelli, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En el cas que l'oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s'entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada al Registre de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

4. Si la sol·licitud es presenta en un lloc diferent del Registre de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, s'ha d'enviar al correu electrònic regimespecial@dgplacen.caib.es una còpia del full amb segell d'entrada dins el termini a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, durant les 48 hores següents a la presentació. En els mateixos termes, si s'envia per correu, s'ha de trametre per correu electrònic una còpia del full de la sol·licitud amb el segell de Correus en què consti la tramesa dins el termini.

Novè

Esmena de la sol·licitud i de la documentació presentada

1. Si la sol·licitud no compleix els requisits exigits o la documentació aportada és incorrecta o incompleta, s'ha de requerir a la persona interessada que esmeni la falta o afegeixi els documents preceptius en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la notificació del requeriment, d'acord amb el que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015.

2. Si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015.

3. La documentació per esmenar les sol·licituds s'ha de presentar, dins el termini establert, al Registre de la Conselleria d'Educació i Formació Professional o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

Desè

Quantia de les ajudes i criteris per a la concessió

1. Els criteris per calcular la quantia de l'ajuda són el nombre d'especialitats instrumentals i el nombre d'alumnes matriculats a l'escola de música i/o dansa segons el tipus d'ensenyament a l'inici del curs 2020-2021.

2 S'assignaran les següents quantitats segons el nombre d'especialitats instrumentals que tengui implantades l'escola de música i/o dansa durant el curs 2020-2021:

  • Fins a cinc especialitats instrumentals: 800 euros.

  • Des de sis a vuit especialitats instrumentals: 1.000 euros.

  • Més de vuit especialitats instrumentals: 1.200 euros.

3. Per realitzar el càlcul de l'import corresponent a cada escola de música i/o dansa segons el nombre d'alumnes s'assignaran les quantitats següents:

  • Per cada alumne dels ensenyaments elementals reglats: 65 euros.

  • Per cada alumne del programa PREP: 85 euros.

  • Per cada alumne d'ensenyaments no reglats: 30 euros.

4. La quantia total serà la suma de les quanties obtingudes segons les especialitats instrumentals i segons el nombre d'alumnes tal i com es descriu en els apartats anteriors.

5. En el cas que la suma total dels imports corresponents a totes les escoles de música i/o dansa sol·licitants sigui superior a la quantia màxima fixada de 250.000 euros, es repartirà la quantitat màxima de 250.000 euros proporcionalment a les quantitats totals assignades a cada sol·licitant.

6. En el cas que la suma total dels imports corresponents a totes les escoles de música i/o dansa sol·licitants sigui inferior a la quantia màxima fixada de 250.000 euros, es repartirà la quantitat sobrant proporcionalment a les quantitats totals assignades a cada sol·licitant.

7. D'acord amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'import de les ajudes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.

Onzè

Comissió Avaluadora

1. Es constitueix una comissió avaluadora, que ha d'exercir les funcions següents:

a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució.

b) Emetre l'informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

2. La Comissió Avaluadora ha d'estar formada pels membres següents:

  • La cap del Departament de Planificació i Centres o persona en qui delegui, que n'ocuparà la presidència.
  • Una persona en representació de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres encarregada de l'assessorament dels ensenyaments de música i dansa, que actuarà com a secretari.
  • La cap del Servei d'Ensenyaments de Règim Especial de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres o persona en qui delegui, que actuarà com a vocal.
  • Una persona en representació del Departament del Servei Jurídic de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, que actuarà com a vocal.
  • Una persona en representació del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, que actuarà com a vocal.

Dotzè

Proposta de resolució provisional de concessió i denegació de les ajudes i al·legacions

1. Una vegada l'òrgan instructor hagi analitzat les sol·licituds i la documentació aportada per esmenar, la Comissió Avaluadora s'ha de reunir per elaborar l'informe a què fa referència el punt 11.1.

2. Fonamentant-se en l'informe de la Comissió Avaluadora, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha d'elaborar la proposta provisional de resolució de concessió i de denegació de les ajudes, que ha d'expressar la llista d'entitats beneficiàries proposades per a l'atorgament de subvenció, així com de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

3. La proposta de resolució s'ha de fer pública en el web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres (http://dgplacen.caib.es).

Amb relació a aquesta proposta de resolució, les entitats interessades tenen un període de deu dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació de la proposta de resolució provisional per presentar les al·legacions que considerin adients i fer les modificacions a la sol·licitud inicial en els termes de l'article 16.3 del Decret legislatiu 2/2005, modificat per la disposició final setena de la Llei 13/2017, de 29 de desembre. Les al·legacions s'han de formular mitjançant un escrit adreçat al director general de Planificació, Ordenació i Centres, que s'ha de presentar al Registre de la Conselleria d'Educació i Formació Professional o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015. Per agilitar la concessió dels ajuts, les entitats que facin al·legacions a la proposta de resolució provisional o que presentin modificacions a la sol·licitud inicial també les han de trametre, en el període indicat, a l'adreça electrònica regimespecial@dgplacen.caib.es.

No s'acceptaran al·legacions consistents a aportar documents que no s'hagin presentat abans de publicar-se la proposta de resolució per esmenar la sol·licitud d'acord amb el que preveu el punt novè d'aquest annex.

Tretzè

Proposta de resolució definitiva

1. Una vegada que l'òrgan instructor hagi examinat i resolt les al·legacions presentades, ha de formular la proposta de resolució definitiva i l'ha de publicar en el lloc web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres (http://dgplacen.caib.es) en el termini màxim de quinze dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució provisional.

2. Una vegada publicada la proposta de resolució definitiva, els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres l'acceptació de la subvenció en els termes de la proposta de resolució de concessió (annex 8). En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si, en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució definitiva, no es fa constar el contrari.

3. La proposta de resolució definitiva s'ha d'elevar al conseller d'Educació i Formació Professional.

4. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari. El dret a rebre la subvenció s'adquireix a partir de la publicació de la resolució que n'estableix la concessió.

Catorzè

Resolució de concessió del conseller d'Educació i Formació Professional

1. El conseller d'Educació i Formació Professional ha de dictar, de forma expressa i motivada, la resolució que concedeix i denega les ajudes, estableix la quantia exacta de cadascuna i informa dels recursos administratius pertinents, en un termini màxim de sis mesos comptadors des de l'acabament del termini per presentar sol·licituds. En aquesta resolució també han de figurar les renúncies que es produeixin des de la publicació de la proposta de resolució definitiva a què fa referència el punt tretzè d'aquest annex.

En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini de sis mesos fixat en aquest apartat, totes les sol·licituds s'han d'entendre desestimades.

2. La resolució de concessió posa fi al procediment de concessió de la subvenció corresponent a aquesta convocatòria i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. D'acord amb el previst en l'article 21.4 del Text refós de la Llei de subvencions i amb l'article 10.5 de l'Ordre de bases reguladores, en aquesta convocatòria no es notificarà individualment la resolució de concessió o denegació de les ajudes. La resolució del conseller també s'ha de publicar en el web http://dgplacen.caib.es.

3. En el cas que s'atorgui l'ajuda, l'acceptació de l'ajuda comporta que el sol·licitant consent a ser inclòs en la llista de beneficiaris publicada electrònicament o per altres mitjans amb indicació dels ens beneficiaris, el nom de les operacions i la quantitat de fons públics assignats a cada escola.

Quinzè

Despeses subvencionables

1. Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera inequívoca responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada.

2. Es considera despesa realitzada la que s'hagi pagat efectivament des del dia 1 de setembre de 2020 fins al dia 30 d'agost de 2021.

3. Es consideren despeses subvencionables les que figuren a continuació:

a) Les retribucions del personal de l'escola de música i/o dansa:

  • Personal amb contracte laboral. En aquest concepte s'han d'incloure els salaris i les assegurances socials.
  • Empleats públics. S'admet la justificació de les retribucions dels empleats públics pels mateixos conceptes aplicables, en què pertoqui, als contractes laborals.

S'han de presentar el contracte laboral o nomenament del personal, les nòmines del període imputat i els TC1 i TC2 corresponents.

b) Les despeses d'adquisició de materials didàctics i béns consumibles. Es poden imputar despeses per a l'adquisició de materials didàctics i béns consumibles per al simple ús utilitzats en la realització dels programes didàctics que s'imparteixen a l'escola de música i/o dansa. Les despeses pel concepte de materials didàctics i béns consumibles no poden superar el 20 % del pressupost que presenti l'entitat per al funcionament de l'escola.

c) Les despeses d'adquisició de petits instruments musicals.

L'entitat beneficiària ha de presentar les factures d'adquisició dels materials consumits i els justificants de pagament corresponents.

4. Es consideren despeses no subvencionables les que figuren a continuació:

a) Les que no siguin reals o no hagin estat efectivament fetes i pagades.

b) Les que no es justifiquin adequadament.

c) Les que no responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada.

d) Les que s'hagin fet i/o pagat després de la finalització del termini atorgat o de la data de signatura del compte justificatiu.

e) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

f) Les adquisicions noves o de segona mà de béns inventariables, tals com mobiliari, equipament, ordinadors, etc.

g) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

h) Les de procediments judicials.

i) Les derivades de l'obertura i el manteniment de comptes corrents.

j) Les de publicitat.

k) Les que comportin duplicitat d'una despesa, sense que es justifiqui la inexistència d'aquesta duplicitat.

 

Setzè

Justificació de la subvenció

1. D'acord amb el que preveu l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, les entitats beneficiàries tenen l'obligació de justificar davant l'òrgan que concedeix l'ajuda l'aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció.

2. Les subvencions atorgades s'han de justificar mitjançant un compte justificatiu abans del 8 de setembre de 2021. D'acord amb l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, el fet de no justificar l'activitat dins termini suposa que es revoqui la subvenció concedida.

3. Només es consideren justificades les despeses realitzades, efectivament fetes, pagades i justificades mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent, entenent per això qualsevol document presentat per justificar que el que reflecteix la comptabilitat correspon a la realitat i és conforme a les normes vigents en matèria comptable.

4. Una vegada presentada la liquidació de l'operació o les operacions, no s'admetran justificants de despeses que no s'hagin inclòs inicialment en la liquidació.

5. Només són admissibles les factures que s'hagin emès conformement als requisits reglamentaris exigibles i que contenguin una descripció completa i detallada del subministrament del bé o de la prestació del servei a què es refereixen. Si la factura conté claus que facin incomprensible l'objecte de la transacció s'ha d'aportar l'albarà de lliurament corresponent. Si, tot i així, segueix sense ser clara la identificació del bé o servei, s'ha d'acompanyar amb un escrit explicatiu dels béns o serveis adquirits.

6. Els documents que es presenten per justificar les despeses han de ser perfectament llegibles. No s'admeten documents incomplets o que continguin modificacions o ratllades. Qualsevol aclariment o explicació d'aquests documents s'ha de fer en un escrit que s'ha d'adjuntar al compte justificatiu.

7. Tots els escrits que acompanyen el compte justificatiu els ha de signar el representant legal de l'entitat o persona que tengui les facultats de representació per actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant de la subvenció, d'acord amb la legislació vigent.

8. La justificació del pagament de nòmines s'ha de fer per l'import líquid i, si el justificant del pagament es fa per la totalitat de les persones que treballen a l'escola de música i/o dansa, s'ha de presentar el desglossament per treballador. Els imports de les retencions que figuren en les nòmines i/o factures s'han d'acreditar mitjançant l'aportació dels documents d'ingrés de les retencions practicades en concepte d'IRPF (models 111 i 115). En el cas de la justificació del pagament de les assegurances socials s'han de presentar els documents TC1 i TC2, en els quals hi ha d'haver el segell de compensació o pagament en efectiu de l'entitat financera corresponent.

9. En els supòsits en què els pagaments a la Tresoreria General de la Seguretat Social els gestioni el sistema RED (remissió electrònica de documents), el pagament s'ha d'acreditar de la manera següent:

  • Si el pagament es fa mitjançant una transferència bancària, s'ha de presentar el càrrec al compte bancari del beneficiari corresponent.

  • Si l'ingrés es fa a través d'una entitat financera, s'ha d'aportar una fotocòpia compulsada del rebut de liquidació de cotitzacions segellat o validat mecànicament per l'entitat financera.

  • Si l'ingrés es fa a través d'altres canals de pagament, s'ha d'acreditar amb la fotocòpia compulsada del rebut de liquidació de cotitzacions i una fotocòpia del justificant emès per l'entitat financera (càrrec). La fotocòpia del rebut de liquidació de cotitzacions substitueix els documents de cotització de la sèrie TC1 a què es refereix aquesta Resolució.

10. La justificació ha d'incloure la realització completa de l'activitat per a la qual es va sol·licitar la subvenció i el cost total, encara que el cost no coincideixi amb l'import que es va pressupostar en la sol·licitud de l'ajuda i independentment de l'import concedit.

Dissetè

Rendició del compte justificatiu

1. La rendició del compte justificatiu constitueix un acte obligatori del beneficiari en el qual s'han d'incloure, sota responsabilitat del declarant, els justificants i qualsevol altre document amb validesa jurídica que permetin acreditar el compliment de l'objecte de la subvenció pública.

2. El compte justificatiu s'ha d'adreçar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i ha de constar dels documents següents:

  • Un certificat (annex 9, apartat A), que ha de signar el representant de l'entitat beneficiària, amb relació al fet que el compte justificatiu conté la totalitat dels justificants imputables.

  • La memòria de les despeses de funcionament objecte de subvenció i dels criteris objectius d'imputació (annex 9, apartat B).

  • La relació ordenada i numerada correlativament dels justificants imputats.

  • La documentació justificativa de les despeses fetes.

3. D'acord amb l'article 15.2 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, les administracions territorials beneficiàries d'aquesta subvenció poden presentar un informe que acrediti la veracitat i la regularitat de les despeses i dels ingressos imputables a la subvenció, que ha d'emetre l'òrgan interventor de l'administració pública beneficiària. Aquest informe ha de contenir:

  • Les dades identificatives del beneficiari, del projecte subvencionat, i de la persona que signa l'informe de justificació.

  • La manifestació expressa acreditativa de veracitat i regularitat de la documentació justificativa.

  • La relació detallada identificativa dels documents justificants, així com de la data de pagament.

4. El model de compte justificatiu té present l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 esmentada i la Instrucció 3/2007, de 25 de maig de 2007, de la Intervenció General de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació que regula la justificació d'expedients de subvencions convocades a partir de gener de 2006. Aquest model és el que apareix en els apartats A i B de l'annex 9 d'aquesta Resolució i que també està a disposició de les entitats beneficiàries en el web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres (http://dgplacen.caib.es).

5. El compte justificatiu s'ha de presentar, al més tard, el 8 de setembre de 2021, una vegada emplenat i signat. També s'ha de trametre una còpia del document emplenat en format Excel, per correu electrònic, a l'adreça regimespecial@dgplacen.caib.es, dins el termini esmentat.

6. El període de cobertura de les despeses subvencionables comprèn el curs escolar 2020-2021.

7. L'aplicació dels fons percebuts no s'entendrà del tot justificada fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import que va servir de base a la concessió de la subvenció.

8. En el supòsit que no es justifiqui totalment l'import del projecte que va servir de base per a la concessió de la subvenció, s'ha de revisar la quantia justificada i s'ha de minorar proporcionalment a la part no justificada, d'acord amb els següents criteris de gradació:

  • Si es justifica una quantia d'entre el 100 % i el 85 % del projecte, no s'ha d'aplicar cap minoració.

  • Si es justifica una quantia inferior al 85 % i fins al 80 % del projecte, el cost elegible s'ha de minorar al 95 %.

  • Si es justifica una quantia inferior al 80 % i fins al 75 % del projecte, el cost elegible s'ha de minorar al 90 %.

  • Si es justifica una quantia inferior al 75 % s'ha de minorar proporcionalment a l'import no justificat.

9. En el cas que la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres apreciï defectes en la justificació de la subvenció ha de notificar al beneficiari, per escrit, quins són els defectes detectats i li ha de donar un termini de deu dies hàbils perquè els esmeni.

Divuitè

Pagament de l'ajuda

1. El pagament de la subvenció, un cop aprovat, s'ha de fer efectiu quan acabi el curs i prèvia justificació, d'acord amb els termes d'aquesta convocatòria.

2. D'acord amb el que disposa l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005, la justificació de la subvenció s'ha de documentar, i s'ha de fer mitjançant la rendició del compte justificatiu de la despesa efectuada per part del beneficiari en els termes expressats en el punt dissetè d'aquest annex.

3. Perquè el pagament de les ajudes es faci efectiva és imprescindible que els beneficiaris hagin complert amb les obligacions que s'indiquen en el punt dinovè d'aquest annex.

Dinovè

Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableixen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005 i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, especialment les següents:

  • Comunicar a l'òrgan competent l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els terminis de la resolució de la convocatòria.

  • Acreditar davant la Conselleria d'Educació i Formació Professional el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió d'ajudes.

  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmiques, estatals i comunitàries, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixen amb relació a les ajudes concedides.

  • Comunicar, en el seu cas, a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

  • Acreditar que s'està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica. En aquest darrer cas, la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació i Formació Professional ha de comprovar d'ofici que els beneficiaris estan al corrent de les seves obligacions amb la hisenda de la Comunitat Autònoma, en el marc del que preveu l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  • Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si s'escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable.

  • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

  • Presentar tota la documentació requerida en els terminis establerts en aquesta convocatòria a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

Vintè

Control financer de la subvenció

Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control de les ajudes públiques.

L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la revocació de l'ajuda concedida.

Per intensificar el control a fi d'evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajudes, l'Administració educativa pot determinar si s'ha produït l'ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.

Vint-i-unè

Revocació de les ajudes concedides

1. D'acord amb el que disposa l'article 20 de l'Ordre de les bases reguladores, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

2. La revocació de la subvenció ha de tenir lloc d'acord amb l'article 20.2 de l'Ordre de les bases reguladores.

3. A aquest efecte, s'ha de tenir en compte el principi general de proporcionalitat, així com els criteris de gradació següents:

  • En el cas d'execució parcial de l'activitat objecte de subvenció, el nivell de divisibilitat de l'activitat i de la finalitat pública perseguida.

  • En el cas de no presentar la documentació justificativa de la subvenció dins el termini establert a aquest efecte, previ requeriment per escrit al beneficiari perquè aquest presenti en el termini màxim de quinze dies, el fet de no aportar efectivament la documentació dins aquest termini addicional.

4. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

Vint-i-dosè

Reintegrament de les ajudes concedides

Pertoca reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament, en els casos establerts en l'article 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005, modificat per la disposició final setena de la Llei 13/2017, de 29 de desembre.

El reintegrament de les quantitats rebudes s'ha de fer quan s'ha obtingut l'ajut falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit, o per qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la resolució de concessió.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

 

Vint-i-tresè

Règim d'infraccions i sancions

Si s'incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, s'ha d'aplicar el règim d'infraccions i sancions que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, i el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.

Vint-i-quatrè

Protecció de dades de caràcter personal

Als efectes prevists en la Llei orgànica 3/2018, de 5 desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, les dades recollides en la tramitació d'aquesta convocatòria, el tractament i publicació de les quals autoritzen els ens que hi participen, s'incorporen a un registre d'activitats de tractament del qual és titular la Conselleria d'Educació i Formació Professional. Les dades només es faran servir per a la gestió d'aquesta convocatòria de subvencions, així com també per informar les persones que hi participin del seu desenvolupament. L'organisme responsable del registre és la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. Els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició es poden exercir davant la Direcció General esmentada en els termes previstos en la Llei orgànica 3/2018.

Documents adjunts