Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 112754
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeixen ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d’aire per reduir els contagis per la COVID-19 s’autoritzen i disposen les despeses, es reconeixen les obligacions i se’n proposen els pagaments

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 16 de desembre de 2020, s'ha aprovat la convocatòria extraordinària d'ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 ( BOIB núm. 210 de 17 de desembre).

2. Dins el termini establert a resolució esmentada al paràgraf 1, han tingut entrada a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de forma telemàtica la sol·licitud i la documentació prevista en la convocatòria per part dels titulars de petites empreses del sector de la restauració a què fa referència l'annex 1.

3. En les sol·licituds a què es fa referència a l'annex 1 s'ha emès informe de validació automàtica per part del sistema Helium o informe favorable de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, òrgan instructor del procediment. Mitjançant validació automàtica o, en el seu cas, informe favorable s'ha comprovat que les sol·licituds que consten a l'annex 1:

- Han declarat responsablement que compleixen amb els requisits establerts en el punt 2 de la convocatòria per ser beneficiaris dels ajuts.

- Han realitzat les declaracions responsables establertes en el punt 5.3 de la convocatòria.

- Han declarat responsablement que es troben al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears, i al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Han presentat la documentació necessària prevista en el punt 6 de la convocatòria.

4. D'acord amb el punt 7 de la resolució de la convocatòria, el procediment de concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut de la urgència, derivada de la crisi sanitària causada per la pandèmia de la COVID-19, i del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les sol·licituds s'han de resoldre per rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, sobre la base dels requisits establerts en aquesta resolució sempre que hi hagi crèdit suficient.

5. D'acord al punt 8 de la convocatòria l'import de l'ajut serà del 100% de la inversió realitzada, amb un màxim de 800 euros per centre de treball, amb un màxim de 4 centres de treball. La inversió ha de ser d'un import mínim de 450 € per centre de treball, d'acord amb el que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria.

6. Hi ha crèdit adequat i suficient per fer efectiva aquesta subvenció a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

3. Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19( BOIB núm.180, de 20 d'octubre).

4. Llei 1/2019 de, 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, (BOIB núm. 15 de 2 de febrer de 2019).

5. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 31 de setembre).

7. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).

8. L'Ordre del conseller de Turisme de dia 20 de juny de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores en matèria de turisme ( BOIB núm. 96, de 25 de juny de 2005).

Per tot l'exposat anteriorment dict la següent,

Resolució

1. Concedir un ajut per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 a les empreses que figuren a l'annex 1, per una despesa global de 85.851,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, per l'import individual indicat

2. Autoritzar i disposar una despesa global de 85.851,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec de la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, per l'import individual indicat.

3. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per una despesa global de 85.851,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per l'any 2021, per l'import individual indicat.

4. D'acord amb el que disposa l'article 29 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, s'admet per a la justificació de despeses inferiors a tres mil euros, una declaració formal de la persona física o de l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

5. Comunicar als beneficiaris que els ajuts que estableix aquesta resolució es troben sotmeses al Règim del Marc Nacional Temporal, d'acord al punt 10 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

6. Els beneficiaris queden obligats al compliment de les obligacions establertes en el punt 9 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

7. Els beneficiaris hauran de tenir a disposició d'eventuals actuacions de control la següent documentació:

- Informe de vida laboral del codi de compte de cotització, a la data de la publicació d'aquesta resolució.

- Factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura, data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura.

- Document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.

- Certificats d'estar el corrent amb les agències tributàries estatal i autonòmica i amb la seguretat social a la data de la publicació d'aquesta resolució.

8. Comunicar a les empreses beneficiàries que queden obligades al compliment de les obligacions establertes en el punt 12 de la Resolució, així en cas de no haver realitzat la inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire a la data de la sol·licitud, el sol·licitant s'haurà de comprometre a realitzar una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire destinats a obtenir un cabal de ventilació de 12,5 l/s i persona, i en un mesurador de CO2 dins la declaració responsable inclosa amb la sol·licitud telemàtica i a més haurà d'aportar fins dia 1 de setembre de 2021 una declaració responsable d'haver realitzat una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire, i en un mesurador de CO2.

En cas de no haver realitzat una inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire i en un mesurador de CO2 de al manco l'import de l'ajuda concedida, el beneficiari de l'ajuda haurà de presentar fins dia 1 de setembre de 2021 una sol·licitud de reintegrament voluntari de l'ajuda, per la totalitat o la part no invertida, i es procedirà a tramitar el corresponent expedient de reintegrament.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 14 d'abril de 2021

El director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular

Manuel Porras Romero

(Per delegació, Resolució de 8 de juliol de 2019. BOIB núm. 97/2019)

 

ANNEX 1

Beneficiaris dels ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

 

NUM EXPEDIENT

NIF BENEFICIARI

IMPORT DE L'AJUDA

[RST 1245/2021]

41708723V

799,00

[RST 1244/2021]

X7390509B

800,00

[RST 1243/2021]

43217326G

799,00

[RST 1242/2021]

43055700E

799,00

[RST 1241/2021]

E57516825

1600,00

[RST 1240/2021]

43049975R

800,00

[RST 1239/2021]

E16548976

800,00

[RST 1238/2021]

B45849973

550,00

[RST 1234/2021]

43087143R

800,00

[RST 1233/2021]

43157966F

800,00

[RST 1231/2021]

18217764Q

565,00

[RST 1230/2021]

41491623Z

799,00

[RST 1229/2021]

B07537426

800,00

[RST 1228/2021]

Y4657166W

800,00

[RST 1227/2021]

B16517922

1598,00

[RST 1226/2021]

A07304835

800,00

[RST 1224/2021]

42978580K

800,00

[RST 1221/2021]

41694010R

1598,00

[RST 1218/2021]

E07655905

799,00

[RST 1216/2021]

46698901T

800,00

[RST 1215/2021]

B16574394

550,00

[RST 1214/2021]

B57956039

550,00

[RST 1212/2021]

78212840Y

800,00

[RST 1211/2021]

41460958P

800,00

[RST 1209/2021]

B57947947

550,00

[RST 1208/2021]

46784909B

550,00

[RST 1207/2021]

B07799349

799,00

[RST 1206/2021]

E01756675

800,00

[RST 1204/2021]

43086338R

800,00

[RST 1203/2021]

49921956L

799,00

[RST 1202/2021]

41539920B

800,00

[RST 1201/2021]

37340571W

800,00

[RST 1200/2021]

B57867756

515,00

[RST 1199/2021]

J16599979

800,00

[RST 1198/2021]

J02832210

799,00

[RST 1197/2021]

26039176W

799,00

[RST 1196/2021]

41518628V

799,00

[RST 1195/2021]

79264255E

799,00

[RST 1194/2021]

X5610088C

799,00

[RST 1192/2021]

38790187C

799,00

[RST 1191/2021]

49605906N

799,00

[RST 1190/2021]

B57514952

800,00

[RST 1189/2021]

B16611444

800,00

[RST 1188/2021]

X5559031T

800,00

[RST 1186/2021]

X2606803Y

799,00

[RST 1185/2021]

18221767V

800,00

[RST 1184/2021]

41519997Y

799,00

[RST 1183/2021]

b07998883

799,00

[RST 1182/2021]

78201175W

799,00

[RST 1181/2021]

X9803930L

1598,00

[RST 1179/2021]

18217842W

799,00

[RST 1178/2021]

37334996Q

799,00

[RST 1177/2021]

X7385476S

799,00

[RST 1176/2021]

18223776W

799,00

[RST 1175/2021]

B02888956

799,00

[RST 1174/2021]

X8190931X

799,00

[RST 1173/2021]

78203301N

799,00

[RST 1172/2021]

X1731584Y

799,00

[RST 1171/2021]

X0613079Z

799,00

[RST 1169/2021]

Y7798623G

800,00

[RST 1168/2021]

B07965312

800,00

[RST 1167/2021]

43010433L

799,00

[RST 1166/2021]

44966025J

450,00

[RST 1165/2021]

43393000G

799,00

[RST 1159/2021]

41491915F

665,00

[RST 1158/2021]

B57561359

665,00

[RST 1157/2021]

43066496P

800,00

[RST 1156/2021]

41572064R

799,00

[RST 1155/2021]

43129525V

799,00

[RST 1153/2021]

41615443W

799,00

[RST 1152/2021]

X0335344G

799,00

[RST 1151/2021]

31691538E

799,00

[RST 1150/2021]

B07947856

799,00

[RST 1149/2021]

E57703910

799,00

[RST 1148/2021]

E57993099

799,00

[RST 1147/2021]

E16605362

799,00

[RST 1146/2021]

E16530529

799,00

[RST 1145/2021]

E57500779

799,00

[RST 1144/2021]

E57810467

799,00

[RST 1143/2021]

Y2645515T

799,00

[RST 1142/2021]

B57701054

799,00

[RST 1141/2021]

41522003B

799,00

[RST 1140/2021]

B16644635

799,00

[RST 1139/2021]

E16617730

459,00

[RST 1138/2021]

18219429W

799,00

[RST 1137/2021]

46391695M

761,00

[RST 1136/2021]

B57895898

799,00

[RST 1135/2021]

B07859283

799,00

[RST 1133/2021]

40351051N

550,00

[RST 1132/2021]

B07932858

550,00

[RST 1131/2021]

B16570509

550,00

[RST 1130/2021]

47635363V

450,00

[RST 1129/2021]

B57548380

550,00

[RST 1128/2021]

41495112F

539,00

[RST 1127/2021]

E57857435

800,00

[RST 1126/2021]

41739703Q

550,00

[RST 1125/2021]

X2220667V

800,00

[RST 1124/2021]

18219628V

799,00

[RST 1122/2021]

B16667859

800,00

[RST 1121/2021]

43055793T

800,00

[RST 1120/2021]

28657198A

550,00

[RST 1118/2021]

J16639361

629,00

[RST 1117/2021]

43056721P

800,00

[RST 1116/2021]

41743459T

800,00

[RST 1051/2021]

E57106015

800,00

[RST 818/2021]

B16656050

800,00

[RST 752/2021]

X6427494Y

799,00

[RST 746/2021]

43091856E

800,00

[RST 355/2021]

B57460743

609,00

[RST 183/2021]

b57449472

750,00