Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

FUNDACIÓ MALLORCA TURISME

Núm. 111432
Resolució del director de la Fundació Mallorca Turisme per a la que s’estableixen les condicions per subscriure convenis de col·laboració per realitzar campanyes de co-màrketing, a través de comercialitzadors i intermediaris turístics, per a la promoció de Mallorca al mercat Escandinau: Dinamarca, Suècia i Noruega durant l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets 

  1. L'article 6 dels estatuts de la Fundació Mallorca Turisme estableix que la finalitat de la Fundació és la fomentar la promoció turística de Mallorca en els mercats nacional i internacional, la creació de producte, la gestió dels serveis turístics en general i qualsevol altra activitat que tengui per objecte promoure el turisme de l'illa. 

  2. El Pla d'actuació de la Fundació per a l'any 2021, estableix, entre altres la realització d'accions de co-màrqueting per tal de continuar amb la col·laboració publico-privada, basada en diferents insercions publicitàries a distintes plataformes online, a televisió i a mitjans escrits. 

  3. En data 16 de novembre de 2020 el Patronat de la Fundació Mallorca Turisme va aprovar l'esmentat Pla d'actuació i el pressupost de la Fundació per a l'anualitat 2021 on inclou una partida per realitzar co-màrqueting. 

  4. La voluntat de la Fundació Mallorca Turisme és la realització de la convocatòria per formalitzar convenis de col·laboració amb el sector de comercialitzadors i intermediaris turístics per tal d'obtenir una major promoció de Mallorca en els diferents mercats emissors i per a promocionar un productes determinats mitjançant accions de co-màrqueting turístic. 

  5. La situació actual provocada per la pandèmia de la COVID-19 i atesa la incertesa que aquesta ha provocat, es fa necessària una forta inversió conjunta entre el sector públic i el sector privat per aconseguir la recuperació de turisme a l'illa de Mallorca. 

  6. La voluntat de la Fundació, a través d'aquesta convocatòria, és que es donin compliment als principis de publicitat, transparència, cooperació i eficiència en la utilització dels recursos públics. La participació en aquesta convocatòria suposa l'acceptació dels temes i de les condicions establertes en aquesta Resolució. 

Per tot això, dict la següents 

Resolució

  1. Aprovar les condicions generals que han de regir els requisits per subscriure convenis de col·laboració amb els comercialitzadors i intermediaris turístics per tal de realitzar campanyes de co-màrqueting al mercat Escandinau: Dinamarca, Suècia, i Noruega durant l'any 2021. 

  2. Aprovar les condicions necessàries per a la correcta justificació de la campanya (annex II) 

  3. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

Interposició de recursos. 

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el president del Patronat de la Fundació Mallorca Turisme en el termini d'un mes comptadors a partir de l'endemà de publicar-se aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i de l'article 12 dels estatuts de la Fundació. 

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació dels recurs d'alçada. 

Contra la desestimació dels recurs per silenci del recurs d'alçada, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta, que es  produeix tres mesos desprès d'interposar el recurs d'alçada  sense que s'hagi notificat la resolució. 

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

 

Palma, 14 d'abril de 2021 

El director de la Fundació Mallorca Turisme  Miquel Pastor Jordà 

 

ANNEX I  Bases de la convocatòria que han de regir la tramitació dels expedients de convenis de col·laboració per realitzar campanyes de co-màrketing, a través de comercialitzadors i intermediaris turístics, per a la promoció de Mallorca al mercat Escandinau: Dinamarca, Suècia i Noruega durant l'any 2021. 

Objecte 

L'objecte de la convocatòria, pública i oberta, és per la selecció d'empreses col·laboradores per la realització de campanyes de co-màrqueting, a través de comercialitzadors i intermediaris turístics, per a la promoció de Mallorca al mercat mercats Escandinau: Dinamarca, Suècia i Noruega. 

En el mercats Escandinaus s'estableixen tres línies de col·laboració del les quals els interessats podran optar a una, vàries o totes les línies, si bé nomes podran ser adjudicataris a una línia de col·laboració. 

El conveni de col·laboració determinarà tota la campanya a realitzar incloent-hi el calendari, la programació i l'estructura d'acord amb la seva oferta de col·laboració. 

L'objecte d'aquesta convocatòria és trobar una major eficiència del pressupost destinat a la promoció de l'illa de Mallorca i potenciar l'activitat turística i comercial de Mallorca mitjançant la realització d'accions conjuntes que donin un efecte multiplicador i una coordinació més estreta amb el sector privat. 

Seran objecte d'aquesta convocatòria totes les accions publicitàries amb un enfocament comercial, de qualsevol tipus, tant a canals propis com externs, mitjans online i/o offline, dirigits a la comercialització i promoció d'estades turístiques a Mallorca, amb una aportació mínima del 50% del pressupost total de l'acció. 

Le línies es distribuiran de la manera següent: 

  • Línia 1: Comercialitzadors i intermediaris turístics amb contractació directa amb establiments i serveis turístics de Mallorca que promoguin i comercialitzin el turisme a Dinamarca. 
  • Línia 2: Comercialitzadors i intermediaris turístics amb contractació directa amb establiments i serveis turístics de Mallorca que promoguin i comercialitzin el turisme a Suècia. 
  • Línia 3: Comercialitzadors i intermediaris turístics amb contractació directa amb establiments i serveis turístics de Mallorca que promoguin i comercialitzin el turisme Noruega. 

Pressupost de la convocatòria 

Aquesta convocatòria té un pressupost màxim de 67.500,00 € (impostos inclosos) dels pressupost de la Fundació Mallorca Turisme de l'anualitat 2021. 

Les quanties màximes a sol·licitar a cada línia seran les següents: 

  • Línia 1: 22.500,00 € 
  • Línia 2: 22.500,00 € 
  • Línia 3: 22.500,00 € 
 

Objectius de la convocatòria 

L'objectiu principal és la generació i estímul de fluxos turístics cap a Mallorca dels principals mercats d'origen, a partir de la potenciació dels productes que més pretenem potenciar com a destinació. Aquest objectiu es durà a terme en col·laboració estreta amb les empreses de intermediació turística, que són els que tenen una relació més directa amb el client final. 

Per altra banda, la convocatòria pretén la implicació directa per part de les empreses beneficiàries, les quals hauran d'assumir part del cost de la campanya. El que cerquem, en definitiva, és crear un efecte multiplicador pel que fa a l'abast i capacitat de penetració de les campanyes que finalment es licitin.  

Tindran preferència aquelles campanyes que es duguin a terme en temporada mitja i baixa, per sobre d'aquelles que es centrin en la temporada alta. 

Els productes prioritaris a promocionar seran el familiar, el sènior, el Premium, la cultura,  l'esportiu i actiu, i la gastronomia. 

Entitats col·laboradores 

Per a la realització de les campanyes esmentades, la convocatòria s'adreça a la formalització de convenis de col·laboració en matèria de comàrqueting amb empreses d'intermediació turística, Agències de viatges, Touroperadors i OTA's, reforçant la imatge de Mallorca dins dels productes referenciats.  

Les entitats interessades podran presentar propostes per a cada línia però nomes es podrà concedir per una línia. En el cas de ser concessionària de varies línies l'entitat haurà de escollir la línia que més els interessi. 

Serveis i productes objecte de col·laboració  

Els serveis a realitzar que es valoraran, són els següents: 

  • Campanya de comàrqueting als canals propis: 

    • Banners. 
    • Newsletters i mailing. 
    • Microsites específics de Mallorca com a destinació turística. 
    • Pantalles a agències de viatges. 
    • Campanyes locutades a Call Centers. 
    • Xarxes Socials.  
  • Campanyes de comarketing a canals externs: 

    • Medis especialitzats. 
    • Ràdio i televisió. 
    • Pàgines web especialitzades. 
    • Publicitat exterior. 
    • Publicitat nativa. 
    • Programàtica. 

La FMT proporcionarà tots els logotips que hauran d'aparèixer a les campanyes proposades. 

Les despeses relacionades amb l'elaboració del contingut de la campanya, elaboració de fullets o compra de béns per fer les campanyes aniran a càrrec de l'empresa col·laboradora, i no podran ser tingudes en consideració a la proposta. 

La proposta haurà d'incloure el compromís d'un informe que inclogui el control de la inversió i l'impacte de la campanya. Aquest informe haurà de ser lliurat 15 dies després de la finalització de la campanya que resulti objecte de col·laboració. 

Característiques tècniques generals 

Creativitat: 

La creativitat de les distintes accions que conformen la campanya de comàrqueting anirà a càrrec de l'empresa adjudicatària, la qual, haurà de comptar amb el vistiplau de la FMT abans de la seva publicació. 

Totes les creativitats hauran de comptar amb els logotips que la FMT haurà proporcionat a l'empresa licitadora i la seva ubicació dins de la campanya estarà consensuada amb la persona que la FMT designi. 

Gestió i inserció de les campanyes: 

Les creativitats seran realitzades per l'empresa col·laboradora i hauran de ser aprovades per part de la FMT amb antelació a la seva publicació. 

Els logotips, així com els eslògans i textos que es considerin, estaran presents a totes les accions de la campanya. 

La inserció de les campanyes hauran de guardar relació estreta amb la proposta inicialment aprovada. Qualsevol canvi respecte de la proposta inicialment aprovada haurà d'haver estat consensuada amb la FMT. 

Les campanyes als diferents mitjans que es tindran en compte per a les propostes són: 

  • Televisió: inclou totes les cadenes de televisió públiques i privades d'àmbit regional i nacional, així com les diferents plataformes digitals existents (dins l'àmbit geogràfic de la campanya). 

  • Medis impresos: s'inclouen tots els suports de premsa i revistes especialitzades d'àmbit nacional, així com els suplements o versions digitals. 

  • Gran format exterior i escaparatisme: s'inclouen tots aquells formats de publicitat exterior de gran format (tanques publicitàries o marquesines) com el que s'inclou a les pròpies accions de màrqueting dinàmic a les pròpies agències físiques. 

  • Ràdio: inclou emissores de radiodifusió públiques i privades d'àmbit regional i/o nacional. 

  • Campanyes a webs especialitzades i o generalistes: s'inclouen els banners, robapàgines, skycrapers i d'altres que puguin ser consensuats per ambdues parts, dins de llocs webs especialitzats en el producte que es promou. Si es fa la campanya a llocs web generalistes la campanya  ha d'estar centrada en el producte en qüestió per a cada lot. 

  • Internet, noves tecnologies i dispositius electrònics:: inclou totes les possibles variants dins aquest àmbit publicitari, especialment les que permetin una major segmentació de les campanyes, especialment la relativa a programàtica.  

Temporalització: 

La temporalització de cada campanya quedarà definida a la proposta, i no podrà ser modificada llevat de causa major i/o consens per ambdues parts. La proposta haurà de tenir com a data límit d'execució el 15 de novembre. 

Les possibles modificacions acordades respecte de la proposta inicial, no podran allargar-se en cap caps més enllà del 15 de desembre. 

Seguiment i justificació: 

Les empreses col·laboradores aniran remetent periòdicament informes de seguiment de la campanya a la persona que designi la FMT per fer el seguiment de les campanyes. 

Una vegada realitzada la campanya, les empreses adjudicatàries hauran de presentar preceptivament un informe final on es reflecteixi el compliment de la campanya proposada, amb una memòria descriptiva de totes les acciones incloses a les campanyes, documents gràfics, i informe de l'impacte de la campanya, tant en nombre de visites com la possible conversió en vendes. 

Termini i lloc de presentació de la documentació 

La convocatòria per presentar propostes romandrà oberta des de l'endemà de publicar-se aquesta Resolució de convocatòria en el BOIB fins al 3 de maig de 2021 a les 14.00 h. 

Tota  la  tramitació  es  farà  en  línia.  No  cal imprimir cap document de la convocatòria. 

Les persones físiques o jurídiques que compleixin els requisits i vulguin presentar-se a la convocatòria, han de formalitzar la sol·licitud d'adhesió a través del web  (https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/info.0). 

El model de sol·licitud és obligatori i no se n'admet cap altre.  Presentar la sol·licitud de col·laboració fora del termini establert i no utilitzar els formularis normalitzats d'ús obligatori, són causes per no admetre-la. 

Aquest tràmit NOMÉS es pot fer en línia, s'ha d'emplenar la sol·licitud del catàleg de tràmits «Comàrketing mercats Escandinaus». És obligatori fer-la en línia utilitzant el tràmit creat per això. No és vàlida cap altra forma de presentar-la.   

La presentació electrònica de les sol·licituds s'ha de fer amb el certificat digital de la persona interessada o l'ha de presentar un representant de l'entitat que s'acreditarà amb el seu certificat digital com a representant.  

En general s'admet el DNI electrònic i tots els certificats que es reconeixen en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establerts a Espanya, publicada a la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme. 

Formalització de la sol·licitud i documentació 

Les sol·lictuds, acompanyades del projecte tècnic, autobaremació i de la documentació administrativa, s'han de formalitzar mitjançant el model de sol·licitud i els annexos que s'adjunten a aquesta convocatòria (annex II i, si escau, també annex III). El model de sol·licitud és obligatori i s'emplenaran en línia al tràmit corresponent i no s'admetran altres models de presentació. Han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l'entitat o la persona que sol·licita la col·laboració i la persona representant.  

L'escrit de sol·licitud de col·laboració servirà d'autorització perquè el personal del Consell Insular de Mallorca i el personal de l'FMT comprovin d'ofici que l'entitat o la persona sol·licitant està al corrent d'obligacions amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Seguretat Social o del Consell Insular de Mallorca. 

S'hi ha d'adjuntar la documentació administrativa següent: 

  1. Model de sol·licitud de col·laboració amb les dades identificatives de la persona interessada i de la representant. En l'escrit de sol·licitud, la persona interessada ha d'indicar l'adreça electrònica per rebre les notificacions que es tramitaran via notificació electrònica.  
  2. Fotocòpia del DNI, NIE o CIF, segons pertoqui, de l'empresa o de la persona física sol·licitant, així com de la persona representant, si n'hi ha.  
  3. Fotocòpia de la documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua la persona que signa la sol·licitud. 
  4. Fotocòpia de l'escriptura de constitució i/o estatuts de l'entitat degudament inscrits en el Registre. 
  5. Fotocòpia del certificat d'inscripció en el registre corresponent, si escau. 
  6. Fotocòpia del certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) de l'any en curs o fotocòpia de l'alta de la declaració censal de l'inici de l'activitat o de l'alta de l'IAE en què consti l'epígraf corresponent. 

A més també ha de presentar la documentació següent actualitzada: 

  1. Certificat d'estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.  
  2. Certificat d'estar al corrent d'obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen. En aquest supòsit, l'escrit de sol·licitud de patrocini servirà d'autorització perquè el personal del Consell Insular de Mallorca i dels ens dependents comprovin d'ofici aquesta circumstància. 
  3. Declaracions responsables següents (annex III): 
  • Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions de contractar amb l'Administració segons l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Aquesta declaració responsable o document anàleg ha d'incloure la manifestació expressa que l'empresa no incorr en cap dels supòsits a què es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la CAIB. 
  • Declaració responsable d'estar al corrent de pagaments amb la Fundació Mallorca Turisme, així com de la justificació d'altres contractes fets amb la Fundació. Si es constata que hi ha deutes pendents o que la justificació d'expedients anteriors ha estat incorrecta sense que s'hi hagi renunciat expressament, l'entitat serà exclosa de la convocatòria del patrocini. 
  • Declaració responsable que l'entitat no té cap expedient sancionador obert amb una administració pública. 

Totes les declaracions responsables hauran d'anar signades mitjançant certificat digital.  

Persones jurídiques o físiques no espanyoles: 

  1. En el supòsit que l'entitat pertanyi a un estat de la Unió Europea, la capacitat jurídica de l'empresa s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del document de constitució de l'entitat segons la normativa del seu país. S'han d'adjuntar els estatuts i l'acreditació de la representació de la persona que actua en nom de l'entitat, amb fotocòpia del CIF (codi d'identificació fiscal) de l'entitat i del DNI/passaport de la persona representant que ha de ser qui signi el conveni de col.laboració. La documentació es presentarà junt amb una traducció jurada oficial i postil·lada d'acord amb el Conveni de la Haia de 1961. 
  2. En el cas que l'entitat pertanyi a un estat que no és membre de la Unió Europea, la capacitat jurídica de l'entitat s'ha d'acreditar mitjançant la documentació relativa a la sucursal o filial a Espanya de l'entitat, degudament inscrita en el registre corresponent i amb una fotocòpia acarada del CIF. 
  3. En qualsevol dels dos casos anteriors, s'ha d'acreditar la capacitat de la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant per actuar en nom seu. També s'ha de presentar una còpia acarada del passaport/DNI/NIE, traduït per un intèrpret jurat o jurada, o una traducció oficial i postil·lada d'acord amb el Conveni de la Haia de 1961. 
  4. Certificat de l'administració tributària del país del sol·licitant que acredita que es troba d'alta a hisenda o d'activitats econòmiques o bé còpia de l'alta a hisenda del seu país. Si la persona sol·licitant té sucursal o filial a Espanya, ha d'adjuntar el certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'any en curs o una còpia de l'alta de la declaració censal. 
  5. Acreditació que la sucursal o filial, si escau, està al corrent d'obligacions amb el Consell Insular de Mallorca, amb l'Administració Tributària de l'Estat i amb la Seguretat Social, mitjançant la presentació de la certificació oportuna, emesa per l'òrgan competent. Si es tracta d'un agent autoritzat per actuar en nom de l'entitat no resident que operi mitjançant una oficina de representació, ha d'aportar la certificació acreditativa corresponent d'estar al corrent de pagaments amb l'administració estatal, insular i amb la Seguretat Social, emesa per l'òrgan competent. 
  6. També han d'aportar: 

a. Un testimoni judicial, certificació administrativa o declaració responsable de no incórrer en les prohibicions de contractar amb l'Administració segons l'ordenament jurídic espanyol i, per analogia, amb l'ordenament de l'estat al qual pertany. 

b. Aquesta declaració responsable ha d'incloure la manifestació expressa que l'empresa no incorr en cap dels supòsits a què es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la CAIB. 

Documentació tècnica 

Juntament amb la sol·licitud (annex I), la documentació administrativa, l'autobaremació (annex II) i documentació de la campanya que ha d'estar format per la documentació següent: 

  • Una memòria descriptiva on hi figurarà en què consistirà la campanya i les diferents accions que la composen, la calendarització de les diferents accions, el públic al qual s'adreça, les plataformes de comercialització per difondre les campanyes, el segment/segments als quals s'adreça l'esdeveniment i el cost de les diferents accions. A més, la memòria ha de definir i explicar tots els punts de l'annex II. Serà un requisit indispensable que la campanya giri entorn a dos dels productes considerats estratègics dins aquest mercat: Familiar, Sènior, Premium, Cultura, Esportiu i actiu, i Gastronomia. 

  • El pressupost detallat del projecte amb els ingressos i les despeses totals de la campanya, així com el percentatge de col·laboració que suposa l'aportació de la FMT sobre el total de la campanya. 

Tota la documentació haurà d'estar signada de forma digital per el responsable de l'entitat. 

Prescripcions tècniques segons les línies. 

1.1. Línia 1: Comercialitzadors i intermediaris turístics amb contractació directa amb establiments i serveis turístics de Mallorca que promoguin i comercialitzin el turisme a Dinamarca. 

  • Pressupost: 22.500,00 € IVA inclòs 

  • Objectius estratègics: 

    • incrementar la contractació de l'oferta allotjativa i de paquets vacacionals del producte cap a la destinació. 
    • Millorar la percepció de la marca com a destinació dins dels canals de comercialització dels productes familiar, senior, premium, cultura i patrimoni, gastronomia i esportiu-actiu. 
    • Incrementar el nombre de turistes dins d'aquest mercat. 
    • Associar la marca Mallorca a la de destinació ideal per a turisme a Dinamarca. 
  • Accions concretes que es valoren:  

    • Mailings temàtics. 
    • Banners, Robapàgines, skycrapers i/o anàlegs als canals propis i/o externs. 
    • Campanyes a les xarxes socials. 
    • Campanyes a medis externs. 
    • Programàtica online. 
 

1.2. Línia 2:  Comercialitzadors i intermediaris turístics amb contractació directa amb establiments i serveis turístics de Mallorca que promoguin i comercialitzin el turisme a Suècia. 

  • Pressupost: 22.500,00 € IVA inclòs 

  • Objectius estratègics: 

    • incrementar la contractació de l'oferta allotjativa i de paquets vacacionals del producte cap a la destinació. 
    • Millorar la percepció de la marca com a destinació dins dels canals de comercialització dels productes familiar, senior, premium, cultura i patrimoni, gastronomia i esportiu-actiu. 
    • Incrementar el nombre de turistes dins d'aquest mercat. 
    • Associar la marca Mallorca a la de destinació ideal per a turisme familiar, senior, premium, cultura i patrimoni, gastronomia i esportiu-actiu. 
  • Accions concretes que es valoren:  

    • Mailings temàtics. 
    • Banners, Robapàgines, skycrapers i/o anàlegs als canals propis i/o externs.. 
    • Campanyes a les xarxes socials 
    • Campanyes a medis externs. 
    • Programàtica online. 

1.3. Línia 3:  Comercialitzadors i intermediaris turístics amb contractació directa amb establiments i serveis turístics de Mallorca que promoguin i comercialitzin el turisme a Noruega. 

  • Pressupost: 22.500,00 € IVA inclòs 

  • Objectius estratègics: 

    • incrementar la contractació de l'oferta allotjativa i de paquets vacacionals del producte cap a la destinació. 
    • Millorar la percepció de la marca com a destinació dins dels canals de comercialització dels productes familiar, senior, premium, cultura i patrimoni, gastronomia i esportiu-actiu. 
    • Incrementar el nombre de turistes dins d'aquest mercat. 
    • Associar la marca Mallorca a la de destinació ideal per a turisme familiar, senior, premium, cultura i patrimoni, gastronomia i esportiu-actiu. 
  • Accions concretes que es valoren:  

    • Mailings temàtics. 
    • Banners, Robapàgines, skycrapers i/o anàlegs als canals propis i/o externs. 
    • Campanyes a les xarxes socials. 
    • Campanyes a medis externs. 
    • Programàtica online. 

Procediment administratiu per formalitzar la col·laboració 

Fase administrativa 

Les propostes es revisaran a mesura que entrin les sol·licituds i les revisarà l'assessoria jurídica de la Fundació.  

En cas que la sol·licitud necessiti esmenar-se, la direcció de la Fundació requerirà l'entitat o persona interessada perquè hi faci les esmenes oportunes o aporti els documents que manquen, amb la indicació que si no ho fa en un termini de tres dies hàbils a comptar a partir del moment en què rep el requeriment, es considerarà que desisteix de la petició.  

El requeriment de millora de la sol·licitud o d'aportació de documentació es fa per mitjans electrònics (és necessari el certificat digital de la persona representant de l'empresa), de manera que en queda constància en l'expedient. 

Fase tècnica: revisió de la documentació tècnica 

Una vegada finalitzada la revisió de la documentació administrativa, l'òrgan de contractació designarà una comissió per revisar la proposta tècnica per determinar si es compleixen o no els requisits tècnics exigits d'acord amb el que s'estableix en aquestes bases i proposar a l'entitat col·laboradora per a cada línia.  

En el cas que en la documentació tècnica es detectin deficiències, es requerirà que s'esmenin en el termini de tres dies hàbils. Si l'esmena no és correcta o no s'esmena la documentació  requerida, la sol·licitud s'exclourà del procediment de col·laboració. 

El requeriment de la documentació es farà per mitjans electrònics (és necessari el certificat digital de la persona representant de l'empresa), de manera que en queda constància en l'expedient. 

Resolució i formalitzacions dels convenis de col·laboració 

La direcció de la Fundació resoldrà la concessió i es formalitzaran els convenis de col·laboració per a cada línia amb l'entitat guanyadora en el qual constaran les obligacions d'ambdues parts, les contraprestacions que rebrà la Fundació i la forma de justificar el projecte. 

Aquest conveni se signarà en el termini màxim d'un mes des del moment de la resolució i sempre abans de l'inici de la campanya.  

En el cas que la Fundació comuniqui a l'entitat col·laboradora alguna discrepància, l'entitat es compromet a fer les actuacions necessàries per rectificar-la.  

Criteris de valoració 

Dins dels criteris de valoració, puntualitzar que per a la baremació únicament es tindran en consideració dos decimals dins dels valors numèrics aportats en els respectius percentatges obtinguts.  

La proposta haurà de presentar-se d'acord amb l'establert a l'Annex II, havent-se de complimentar totes les caselles relatives a l'autobaremació. Per aquest motiu, hauran d'emplenar-se totes les caselles dins de l'annex amb la informació sol·licitada. 

La no complementació d'alguna de les caselles obligatòries suposarà l'exclusió del procés d'elecció de l'empresa amb la que es subscriurà el conveni de col·laboració. 

Per a la valoració objectiva de l'oferta es seguiran criteris de ponderació en funció de les característiques valorades, tenint diferents pesos específics cadascuna de les característiques. Així, la valoració màxima que es podrà obtenir serà la següent: 

Criteri 

Característiques 

Puntuació màxima per a cada criteri 

Calendarització de la campanya 

20 punts 

Especialització de la campanya en els productes estratègics del mercat 

50 punts 

% de la campanya Online/offline 

20 punts 

Pes dels canals propis a la campanya 

10 punts 

Audiència de la campanya 

10 punts 

Accions a considerar a la proposta de la campanya 

20 punts 

  • Criteri 1. Calendarització de la campanya. 20 punts 

Calendarització 

Punts 

D'abril a juny i/o de setembre a novembre 

20 punts 

Juliol i Agost 

10 punts 

Combinació dels dos períodes 

12 punts 

Tan sols es tindrà en consideració una de les tres possibilitats a efectes de puntuació. Aquesta calendarització haurà de quedar reflectida a la proposta de la campanya. 

  • Criteri 2. Especialització de la campanya en els productes estratègics del mercat 

Subcriteris a considerar 

Punts 

Producte familiar 

20 punts 

Producte Sènior 

5 punts 

Producte Premium 

5 punts 

Producte Cultura i Patrimoni 

10 punts 

Producte Esportiu i Actiu  

10 punts 

En aquest cas, es tindran en consideració tots el criteris que l'empresa licitadora acompleixi, sumant-se les puntuacions fins a un màxim de 50 punts. A la proposta s'hauran d'adjuntar els documents probatoris que certifiquin el compliment de cadascun dels subcriteris als que s'opti. 

Aquest criteri haurà de comptar amb una puntuació mínima de 25 punts. En el cas de no arribar a aquesta puntuació per aquest criteri, la proposta no serà valorada en el seu conjunt. 

  • Criteri 3. Percentatge de la campanya online/offline. 20 punts. 

Criteris a considerar 

Punts 

Campanya online igual o superior al 70%  

20 punts 

Campanya online superior al 50% i inferior al 70% 

10 punts 

Campanya online per davall del 50% 

0 punts 

Tan sols es tindrà en consideració una de les tres possibilitats a efectes de puntuació. Aquesta calendarització haurà de quedar reflectida a la proposta de la campanya. 

  • Criteri 4. Pes dels canals propis a la campanya. 10 punts. 

Criteris a considerar 

Punts 

Campanya fonamentada igual o inferior a un 49% en canals propis 

10 punts 

Sense presència als canals propis 

0 punts 

Campanya fonamentada en més d'un 49% en canals propis 

5 punts 

Aquesta fórmula serà aplicable a les campanyes fomentades en un 49% als canals propis: 

P4= (% a canals propis*10)/49

En aquest cas, els valors de la fórmula fan referencia a: 

P4= Puntuació obtinguda per al criteri 4. 

% a canals propis= Percentatge de la campanya realitzada a canals propis, respecte del total de la mateixa. 

Per a campanyes fonamentades en medis propis superiors al 49%, en tot cas, s'aplicarà una valoració de 5 punts.  

Tan sols es tindrà en consideració una de les tres possibilitats a efectes de puntuació. Aquesta calendarització haurà de quedar reflectida a la proposta de la campanya. 

  • Criteri 5. Audiència de la campanya. 10 punts. 

Criteris a considerar 

Puntuació màxima 

Número d'impressions/impactes previstos a la campanya 

10 punts 

Per aquest criteri s'atorgarà una puntuació per a cada oferta en base al nombre màxim d'impressions/impactes de la campanya, i la resta d'oferta anirà de manera proporcional. S'aplicarà aquesta fórmula per a puntuar cada proposta: 

P5= (10*Número d'impressions proposta)/N Impressions màximes

En aquest cas, els valors de la fórmula fan referencia a: 

P5= Puntuació obtinguda per al criteri 5. 

P màxima= Puntuació màxima que l'empresa col·laboradora pot obtenir per al criteri 5,  relatiu al nombre d'impressions/impactes. 

Número d'impressions proposta=Número d'impressions/impactes que es preveu obtenir amb la campanya proposada. 

N Impressions màximes= correspon al millor nombre d'impressions de totes les campanyes proposades.  

 

 

  • Criteri 6. Accions a considerar per a la proposta de la campanya. 20 punts 

Subcriteris a considerar 

Puntuació 

Inclusió de newsletters temàtiques exclusives de Mallorca 

4 punts 

Inclusió d'una estratègia de programàtica online específica de Mallorca, que inclogui una estratègia de segmentació definida (Google Ads, Youtube, Linkbuilding, Branded Content, publicitat nativa, Facebook Ads, Instagram Ads...) 

4 punts 

Banners a pàgina web pròpia amb una durada mínima de 2 mesos 

4 punts  

Banners a pàgines web especialitzades externes 

3 punts 

Workshops per a call centers, agents i venedors específics de Mallorca. 

3 punts 

Inclusió d'un microsite específic de Mallorca. 

2 punts 

En aquest cas, es tindran en consideració tots el criteris que l'empresa licitadora acompleixi, sumant-se les puntuacions fins a un màxim de 20 punts. A la proposta s'hauran d'adjuntar els documents probatoris que certifiquin el compliment de cadascun dels subcriteris als que s'opti. La proposta presentada podrà incloure d'altres accions que resultin interessant però que no s'hagin tingut en compte dins dels criteris de puntuació. 

En cas d'empat de una o més sol·licituds se resoldrà a favor de l'entitat que tingui major puntuació al criteri 2, en cas de continuar l'empat es resoldrà per rigorós ordre d'entrada al registre de la Fundació Mallorca Turisme. 

Justificació de la col·laboració 

Una vegada finalitzada la campanya, l'entitat col·laboradora, presentarà en el termini màxim de deu dies naturals la justificació de l'objecte del conveni, concretament_ 

  • Memòria descriptiva de la campanya amb la documentació gràfica de les diferents accions realitzades. 

  • Informe de l'impacte de la campanya, tant en nombre de visites com la possible conversió en vendes. 

  • Factures que justifiquin la inversió total realitzada. En cas de canals propis s'haurà de realitzar una declaració responsable amb els imports de les accions. 

Penalitzacions 

Respecte de les diferents propostes, i en relació al nombre d'impressions/impactes prevists, s'aplicaran les següents penalitzacions: 

  • S'aplicarà un 5% sobre el preu adjudicat en el cas que no s'arribi al nombre reflectit a la proposta.  

  • S'aplicarà un 5% en el cas que el CTR de les impressions previstes no superi el 1%. El CTR fa referència a la relació entre clics i impressions i s'obté de dividir el nombre de clics entre el nombre d'impressions. 

Pagament 

Una vegada finalitzada la campanya objecte de la col·laboració, el titular de l'òrgan de contractació dictarà la Resolució corresponent. 

Llengües d'utilització en aquest procediment 

Tota la documentació administrativa i tècnica que s'ha de presentar en aquesta convocatòria ha de ser en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears. En cas que la documentació administrativa o de la justificació sigui en un idioma diferent dels oficials, s'ha d'aportar una traducció jurada. 

Protecció de dades 

De conformitat amb el que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, les entitats sol·licitants accepten que s'incorporin les dades facilitades al fitxer que creï la Fundació i queden informades d'aquesta incorporació. 

Les entitats sol·licitants estan obligades a complir el que estableixen la LOPD i el RD 1720/2007, de 21 de desembre, de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, en relació amb les dades personals a les quals puguin tenir accés durant la vigència dels contractes que es facin en el desenvolupament i en l'execució d'aquesta convocatòria. 

Confidencialitat 

L'entitat patrocinada ha de mantenir la confidencialitat de qualsevol informació que la Fundació li reveli mentre duri la vigència del patrocini. A més, l'entitat es compromet a utilitzar aquesta informació únicament per a la finalitat per a la qual li ha estat revelada, excepte per imperatiu legal. 

L'entitat receptora ha de protegir la informació confidencial que la Fundació li reveli contra qualsevol ús no autoritzat o contra la revelació a tercers, de la mateixa manera que protegeix la seva informació confidencial. L'accés a aquesta informació ha de quedar restringit només al personal de l'entitat que l'hagi de conèixer per complir l'objecte que s'ha de desenvolupar. 

Règim jurídic aplicable 

L'ordre jurisdiccional civil és el competent per resoldre les controvèrsies derivades de la formalització dels convenis de col·laboració, sense que es pugui interposar cap classe de recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial civil. 

Les parts se sotmeten de manera expressa als tribunals i jutjats de Palma, i renuncien, en conseqüència, al seu fur i veïnatge. 

Llengües que s'han d'utilitzar en el procediment 

Tota la documentació administrativa i tècnica que s'ha de presentar en aquesta convocatòria ha d'estar en una de les dues llengües oficials de la comunitat autònoma de les Illes Balears. El conveni que es redactarà posteriorment, també es redactarà en català o castellà a elecció del col·laborador. 

En el cas de que es vulgui traduir a un altre idioma, l'entitat col·laboradora,  es farà càrrec de les despeses de la traducció que únicament serà a efectes informatius prevalent el conveni signat en català o castellà. 

Documents adjunts