Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 110936
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual es reclassifiquen els llocs de treball de secretaria [19588] i d’intervenció [19587] de l’Ajuntament d’Alcúdia, reservats a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de classe segona a classe primera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 12 de gener va tenir entrada en el Registre de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització (reg. entrada núm. 399/2021) un ofici de la batlessa d'Alcúdia de la mateixa data mitjançant el qual dóna trasllat del certificat de l'Acord del Ple de l'Ajuntament adoptat en la sessió ordinària de 7 de gener de 2021 i sol·licita la reclassificació a primera categoria dels llocs de secretaria i d'intervenció de l'Ajuntament.

Segons consta en l'Acord tramès, atès que les xifres de població del municipi d'Alcúdia han superat en dues anualitats consecutives els 20.000 habitants i que s'observa, a més, una tendència clara a l'alça en la població, procedeix la reclassificació de les places de secretaria i d'intervenció de l'Ajuntament a classe primera.

2. Els llocs de secretaria i d'intervenció de l'Ajuntament d'Alcúdia en l'actualitat estan classificats com a de classe segona.

3. D'acord amb les xifres oficials de població aprovades per l'Institut Nacional d'Estadística la població del municipi d'Alcúdia l'any 2019 era de 20.241 habitants; i l'any 2020 era de 20.819 habitants.

4. El Servei de Corporacions Locals va emetre l'informe jurídic corresponent el 8 d'abril de 2021.

5. El director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local va emetre la proposta de resolució corresponent el 8 d'abril de 2021.

Fonaments de dret

1. L'article 92 bis. 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, en la redacció que en fa l'apartat 25 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, disposa que el Govern regularà les especialitats de la creació, classificació i supressió de llocs reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. L'article 8.1 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, disposa que els llocs de treball de secretaria de les entitats locals seran classificats per les comunitats autònomes en alguna de les classes que determina, corresponent la classe primera a les secretaries d'ajuntaments de municipis amb població superior als 20.000 habitants.

3. L'article 13 del Reial decret 128/2018 esmentat estableix que els llocs de treball d'intervenció en les entitats locals seran classificats per les comunitats autònomes, en concret com a de classe primera en intervencions d'entitats locals la secretaria de les quals es trobi classificada en classe primera.

4. L'article 24 del Reial decret 128/2018 estableix que correspon als secretaris de categoria superior el desenvolupament dels llocs de treball esmentats a l'article 8.1 a d'aquest Reial decret, és a dir de les secretaries de classe primera.

5. L'article 25 del Reial decret 128/2018 estableix que correspon als interventors tresorers de categoria superior el desenvolupament dels llocs de treball esmentats a l'article 13.1 d'aquest Reial decret, és a dir de les intervencions de classe primera.

6. La disposició addicional primera del Reial decret 128/2018 estableix que les modificacions en la classificació o forma de provisió de llocs de treball efectuades d'acord amb aquest Reial decret no afectaran els destins dels que els estiguessin desenvolupant amb caràcter definitiu.

7. L'article 45.1 a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació, i aquesta té els mateixos efectes que la notificació quan tengui per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.

8. L'article 2.2 b) del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant la Direcció General de Relacions Institucionals i Cooperació Local.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Reclassificar el lloc de treball de secretaria de l'Ajuntament d'Alcúdia, de classe segona a classe primera, reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria superior.

2. Reclassificar el lloc de treball d'intervenció de l'Ajuntament d'Alcúdia, de classe segona a classe primera, reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria superior.

3. Disposar que aquesta reclassificació no afecta els destins dels funcionaris amb habilitació de caràcter nacional que estan ocupant aquests llocs amb caràcter definitiu.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i notificar-la a l'Ajuntament d'Alcúdia i al Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d'aquesta Comunitat Autònoma.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 8 d'abril de 2021

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez