Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 110933
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual es classifiquen com a de classe segona els llocs de treball de vicesecretaria i de viceintervenció de l’Ajuntament d’Alcúdia, reservats a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 13 de gener va tenir entrada en el Registre de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització (reg. entrada núm. 418/2021) un ofici de la batlessa d'Alcúdia de dia 12 de gener mitjançant el qual dóna trasllat del certificat de l'Acord del Ple de l'Ajuntament adoptat en la sessió ordinària de 7 de gener de 2021 en relació amb l'aprovació de la modificació puntual de la relació de llocs de treball de l'Ajuntament d'Alcúdia amb la creació dels llocs de viceintervenció i vicesecretaria.

Segons consta en l'Acord tramès, l'Ajuntament aprova la creació dels nous llocs de viceintervenció i vicesecretaria, com a llocs de col·laboració adscrits respectivament a la intervenció i a la secretaria, i es modifica la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament, incorporant les dues fitxes descriptives.

Segons consta en dit Acord, se sol·licita la classificació d'aquests llocs com a de classe segona, reservats a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria d'entrada, el de viceintervenció; i de la subescala de secretaria, categoria d'entrada, el de vicesecretaria.

2. Com a nivell de coneixement de llengua catalana que correspon a aquests llocs com a requisit, s'estableix el C1.

3. La secretaria i la intervenció de l'Ajuntament d'Alcúdia estan classificats com a de classe primera d'acord amb la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, de 8 d'abril de 2021.

4. El Servei de Corporacions Locals va emetre l'informe jurídic corresponent el 8 d'abril de 2021.

5. El director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local va emetre la proposta de resolució corresponent el 8 d'abril de 2021.

Fonaments de dret

1. L'article 92 bis. 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, en la redacció que en fa l'apartat 25 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, disposa que el Govern regularà les especialitats de la creació, classificació i supressió de llocs reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. L'article 15 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, disposa que les entitats locals podran crear altres llocs de treball que tenguin atribuïdes funcions de col·laboració immediata i auxili a les de secretaria, intervenció i tresoreria, com a llocs reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

3. El mateix articles estableix que a aquests llocs de col·laboració els corresponen les funcions reservades que, amb l'autorització prèvia del batle o president de la corporació, lis siguin encomanades pels titulars dels llocs reservats de secretaria, intervenció i tresoreria. Igualment lis correspon la substitució dels titulars dels llocs citats, en casos de vacant, absència, malaltia o concurrència de causa d'abstenció o recusació legal o reglamentària dels mateixos.

4. D'acord amb aquest article, la classificació d'aquests llocs correspon a la comunitat autònoma d'acord amb els criteris que s'hi estableixen. Segons aquests criteris, en corporacions locals amb els llocs de secretaria i d'intervenció classificats com a de classe primera, els llocs de col·laboració a les funcions de secretaria podran ser classificats en 1a, 2a i 3a classe i ser adscrits, respectivament, a les subescales de secretaria, categoria superior, secretaria, categoria d'entrada i a la subescala de secretaria intervenció. Per altra banda, els llocs de col·laboració a les funcions d'intervenció, podran ser classificats en 1a, 2a i 3a classe i ser adscrits, respectivament a les subescales d'intervenció tresoreria, categoria superior, intervenció tresoreria, categoria d'entrada i a la subescala de secretaria intervenció.

5. L'article 15.4 del Reial decret 128/2018 estableix que si la corporació local suprimeix un lloc de col·laboració cobert amb caràcter definitiu, haurà de garantir al titular de dit lloc un altre del seu grup de titulació, adequat a les funcions pròpies de la seva condició professional, la remuneració del qual no sigui inferior, en més de dos nivells a la del lloc per al qual va ser designat.

6. D'acord amb l'article 27.1 del Reial decret 128/2018, els llocs de treball reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional es proveiran per concurs de mèrits, que serà el sistema normal de provisió.

7. L'article 45.1 a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació, i aquesta té els mateixos efectes que la notificació quan tengui per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.

8. L'article 1.2 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que el nivell de coneixement de la llengua catalana que s'exigeix amb caràcter general és el nivell B2, sens perjudici que les entitats locals puguin exigir el requisit del coneixement de la llengua catalana corresponent al certificat de nivell C1 per a qualsevol forma de provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional quan estigui previst en la relació de llocs de treball o ho acordi l'òrgan competent.

9. L'article 2.2 b) del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant la Direcció General de Relacions Institucionals i Cooperació Local.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Classificar el lloc de treball de vicesecretaria de l'Ajuntament d'Alcúdia, com a de classe segona, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria d'entrada. La forma de provisió d'aquest lloc és el concurs i el nivell de coneixement de català que li correspon és el C1.

2. Classificar el lloc de treball de viceintervenció de l'Ajuntament d'Alcúdia, com a de classe segona, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria d'entrada. La forma de provisió d'aquest lloc és el concurs i el nivell de coneixement de català que li correspon és el C1.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i notificar-la a l'Ajuntament d'Alcúdia i al Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d'aquesta comunitat autònoma.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 8 d'abril de 2021

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez