Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 109854
Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 12 d’abril de 2021 per la qual es convoca la prova específica d’accés als estudis superiors de Disseny i es concreta el procés d’admissió i matrícula a aquests ensenyaments per al curs 2021-2022
Mitjançant la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 12 d'abril de 2021 s'aproven les instruccions per regular les proves d'accés i el procés d'admissió i matrícula als ensenyaments artístics superiors d'Art Dramàtic, de Disseny i de Música.
El punt 13.1 de l'annex 1 d'aquesta Resolució especifica que la direcció general competent en matèria d'ensenyaments artístics superiors ha de convocar, almenys una vegada a l'any, una prova específica d'accés a aquests estudis, la qual ha de ser diferent per a cada un dels ensenyaments artístics superiors que s'ofereixen a les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar les instruccions d'acord amb les quals s'han d'organitzar i desenvolupar la prova específica d'accés als estudis superiors de Disseny i el procés d'admissió i matrícula a aquests ensenyaments per al curs 2021-2022 (annexos: 1 Instruccions, 2 admissió i matrícula, 3 Prova accés , i 4 Sol·licitud adaptacions prova accés ).
2. Convocar la prova específica d'accés als estudis superiors de Disseny en els termes que figuren en les instruccions que s'inclouen en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
3. Disposar que aquesta Resolució entri en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de la data en què es publiqui, de conformitat amb el que preveu l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma,12 d'abril de 2021
El director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors Antonio Baos Relucio
ANNEX 1 BASES DE LA CONVOCATORIA
I. Instruccions relatives a la prova específica d'accés als estudis superiors de Disseny
Primer
Objecte i àmbit d'aplicació
Aquestes instruccions regulen els aspectes necessaris per desenvolupar la prova específica d'accés als estudis superiors de Disseny que s'ha de dur a terme a les Illes Balears en aquesta convocatòria.
Segon
Requisits dels aspirants
1. S'hi poden inscriure les persones que compleixen algun dels requisits acadèmics que permeten accedir als ensenyaments artístics superiors:
a) Tenir el títol de batxillerat o un títol equivalent.
b) Haver superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys.
2. S'hi poden inscriure les persones que no compleixen els requisits acadèmics d'accés als ensenyaments artístics superiors, però es troben en algun dels supòsits següents:
a) Han superat la prova general per a les persones majors de dinou anys, segons figura en el punt quart de l'annex 1 de la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 12 d'abril de 2021.
b) Accés als ensenyaments artístics superiors per a persones sense requisits acadèmics, amb caràcter d'excepcionalitat.
Tercer
Termini d'inscripció a la prova
La inscripció a la prova específica d'accés als estudis superiors de Disseny s'ha de fer del 20 al 31 de maig de 2021. En cas de que no es cobreixin totes les places, hi haurà un altre període d'inscripció, que serà de l'1 al 6 de setembre, ambdós inclosos.
Quart
Centre que ha de fer la prova
1. La prova específica d'accés als estudis superiors de Disseny s'ha de fer a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears, a Palma, que és l'únic centre que pot fer la prova en aquesta convocatòria.
2. La inscripció s'ha de formalitzar en línia des del web del centre on s'ha de fer la prova d'accés.
3. La taxa d'inscripció a la prova és de 46,49 €, d'acord amb la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 4 de gener de 2021 d'actualització de les bases, el tipus de gravamen i les quotes tributàries de les taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021 (BOIB núm. 3, de 7 de gener de 2021).
4. S'han de tenir en compte les exempcions de pagament següents:
a) Els membres de famílies nombroses i monoparentals tenen dret a la bonificació de les taxes que, d'acord amb la seva categoria, els pugui correspondre segons les disposicions vigents, sempre que la demanin al centre prestador del servei i acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció, d'acord amb els documents que preveu la normativa vigent.
b) Els qui hagin estat víctimes d'actes terroristes, i també el cònjuge i els fills, tenen dret a l'exempció total de taxes, sempre que la demanin al centre prestador del servei i acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s'acredita presentant la resolució administrativa corresponent. En el cas del cònjuge i els fills, s'hi ha d'adjuntar el llibre de família.
c) Les víctimes de violència de gènere, com també els fills que en depenen, tenen dret a l'exempció total de taxes, sempre que la demanin al centre prestador del servei i acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s'acredita presentant qualsevol dels documents prevists per la normativa vigent. En el cas dels fills dependents, també s'ha de presentar el llibre de família.
d) Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %, els membres d'unitats familiars en situació de vulnerabilitat econòmica especial, els joves tutelats i ex tutelats en via d'emancipació, els joves en acolliment familiar i les persones subjectes a mesures privatives de llibertat tenen dret a l'exempció total de les taxes, sempre que acreditin documentalment, en el moment de la inscripció, que es troben en alguna d'aquestes situacions.
e) Els alumnes que rebin beques o altres ajuts de caràcter oficial no estan obligats a pagar la taxa corresponent a la matrícula del curs o del treball final d'estudis. Els alumnes que en el moment de formalitzar la matrícula s'acullin a aquesta exempció resten obligats a pagar la taxa si posteriorment no se'ls concedeix la beca o se'ls revoca la beca concedida. El fet de no pagar–la comporta l'anul·lació de la matrícula.
f) Els alumnes amb matrícula d'honor o amb premi extraordinari a batxillerat o a un cicle formatiu de grau superior de formació professional concedit per ministeri competent o per la Conselleria d'Educació i Formació Professional del Govern de les Illes Balears i els alumnes amb premi d'exempció de matrícula obtingut a les olimpíades de dibuix que organitza la Universitat de les Illes Balears en col·laboració amb la Conselleria d'Educació i Formació Professional, poden acollir-se a l'exempció total dels preus de matrícula dels crèdits de primer curs dels ensenyaments artístics superiors de què es matriculin per primera vegada a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears l'any posterior a l'obtenció del premi.
g) L'obtenció de la menció de matrícula d'honor en una assignatura o més dels ensenyaments superiors artístics de Disseny permet, en el moment de matricular-se posteriorment en els ensenyaments superiors artístics de Disseny, acollir-se per una sola vegada a l'exempció de les taxes de matrícula d'un nombre de crèdits equivalents al que s'hagi superat amb aquesta menció. La bonificació corresponent s'ha d'aplicar un cop calculat l'import total de la matrícula. En cap cas no en pot resultar un import final negatiu.
h) Per al reconeixement de crèdits per haver participat en activitats comunitàries (activitats artístiques, culturals, esportives de representació estudiantil, solidàries i de cooperació), s'ha d'abonar per cada crèdit el 25 % de la taxa de primera matrícula.
i) En el moment de sol·licitar l'adaptació, la convalidació, la transferència o el reconeixement de crèdits o assignatures d'altres estudis superiors artístics, estudis universitaris o d'altres estudis equivalents, o per correspondència en cicles formatius de grau superior o per l'acreditació d'experiència laboral o professional, s'ha d'abonar la taxa corresponent. Aquesta taxa no s'ha d'aplicar quan només es tracti d'incorporar al nou expedient assignatures superades a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears amb la mateixa denominació, el mateix nombre de crèdits i el mateix codi.
j) Els alumnes que hagin obtingut l'adaptació, la convalidació, el reconeixement o la transferència d'assignatures o crèdits d'altres estudis han d'abonar per cada crèdit el 10 % de la taxa de primera matrícula. Aquesta taxa no s'ha d'aplicar a les assignatures superades a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears que s'incorporin al nou expedient amb la mateixa denominació, el mateix nombre de crèdits i el mateix codi.
k) Les condicions que donen dret a les exempcions i les bonificacions en les taxes de matrícula s'han de complir en el moment de formalitzar la matrícula i també en la data d'inici de l'any acadèmic. Pel que fa als preus dels altres serveis, les condicions que donen dret a les exempcions i les bonificacions s'han de complir en el moment de sol·licitar el servei.
l) Excepcionalment, en el cas d'alumnes que hagin seguit estudis d'acord amb qualsevol regulació acadèmica anterior a la vigent, les condicions que donen dret a les exempcions i bonificacions en les taxes de matrícula recollides en els apartats h) i j) s'han de complir en el moment de sol·licitar la incorporació a l'expedient dels crèdits corresponents a aquests estudis.
5. L'import de la taxa s'ha de retornar en el cas que el sol·licitant no sigui admès a les proves convocades. La sol·licitud de devolució s'ha de presentar en el termini de vint dies naturals comptadors des de l'endemà del dia en què es publiqui la relació definitiva de persones admeses i excloses.
Cinquè
Formalització de la sol·licitud d'inscripció
1. La sol·licitud d'inscripció i la presentació de la documentació requerida que figura en el punt setè d'aquestes instruccions s'ha de formalitzar en línia a través de la pàgina web de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears (www.escoladisseny.com).
2. Una vegada formalitzada la inscripció, s'han de presentar telemàticament els documents que escaiguin dels que figuren en el punt setè d'aquestes instruccions.
3. Els qui necessitin una adaptació de les condicions en què s'ha de fer la prova ho han de fer constar quan presentin la documentació.
Sisè
Pagament de la taxa
La taxa s'ha de pagar a través de la pàgina web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (www.atib.es), mitjançant el model 046.
Setè
Documentació per acreditar els requisits per inscriure's a la prova
1. Els documents per acreditar els requisits són els següents:
2. Els aspirants amb necessitats educatives específiques derivades de discapacitats físiques, psíquiques o sensorials o altres trastorns greus que tenguin reconeixement oficial poden sol·licitar els recursos addicionals o les adaptacions necessaris per participar en les proves d'accés específiques. A aquests efectes, les persones interessades han de presentar la sol·licitud juntament amb l'annex 4 i adjuntar-hi la documentació que consta a continuació:
a) Certificat de reconeixement de discapacitat emès per l'equip de valoració i orientació corresponent de l'organisme competent o certificat mèdic oficial.
b) Certificat emès per l'organisme acreditat corresponent que informi de les característiques de la discapacitat o trastorn que pateix l'aspirant.
c) Dictamen d'escolarització de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
d) Informe emès pel departament d'orientació del centre educatiu amb el detall de les adaptacions autoritzades durant els últims estudis cursats en els sistema educatiu.
3. Els centres d'ensenyaments artístics superiors han de revisar la documentació presentada i l'han de posar en coneixement del servei d'orientació per tal de determinar les mesures o recursos addicionals, dels quals s'ha d'informar la comissió avaluadora corresponent.
Vuitè
Exempció de la prova específica d'accés als estudis superiors de Disseny
1. Queden exempts de fer la prova específica per accedir als ensenyaments artístics superiors de Disseny els qui puguin acreditar que tenen el títol de tècnic superior d'Arts Plàstiques i Disseny o un títol declarat equivalent.
2. L'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears ha d'aplicar aquesta exempció a les persones que ho sol·licitin i que ho acreditin documentalment.
Novè
Admissió a la prova específica d'accés
L'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que les persones que sol·liciten fer la prova compleixen els requisits establerts en el punt segon d'aquest annex.
Desè
Llista provisional d' admesos i exclosos per fer la prova específica d'accés
La llista provisional d' admesos i exclosos per fer la prova específica d'accés s'ha de publicar el dia 4 de juny a la pàgina web de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears. La data de publicació d'aquesta llista per a la convocatòria extraordinària és el dia 9 de setembre de 2021.
Onzè
Reclamacions
Les reclamacions contra la llista provisional d' admesos i exclosos per fer la prova específica d'accés s'han de presentar davant el director de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears els dies 5 i 6 de juny, en el cas de la convocatòria ordinària, i els dies 7 i 8 de setembre, en el cas de la convocatòria extraordinària.
Dotzè
Llista definitiva d' admesos per fer la prova específica d'accés
1. E El dia 7 de juny, com a màxim, l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears ha de publicar la llista definitiva d' admesos per fer la prova específica d'accés. En el cas de la convocatòria extraordinària, s'ha de publicar el 9 de setembre com a màxim.
2. Contra la llista definitiva es pot presentar un recurs d'alçada davant el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini d'un mes comptador des del dia de la publicació.
Tretzè
Comissió Avaluadora de la prova específica d'accés
La composició de la Comissió Avaluadora es regula d'acord amb el que estableix el punt 16.1 de l'annex 1 de la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 12 d'abril de 2021 per la qual s'aproven les instruccions per regular les proves d'accés i el procés d'admissió i matrícula als ensenyaments artístics superiors d'Art Dramàtic, de Disseny i de Música.
Catorzè
Data i horari en què s'ha de fer la prova específica d'accés
1. La prova específica d'accés als estudis superiors de Disseny s'ha de fer el dia 29 de juny de 2021. En el cas de la convocatòria extraordinària, la prova serà el dia 20 de setembre de 2021.
2. L'horari i l'ordre en què es desenvoluparan les proves s'han de fer públics a la pàgina web de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears amb una antelació mínima de 48 hores.
Quinzè
Publicació de la relació d'estris
La relació d'estris, en cas que siguin necessaris per al desenvolupament de la prova, s'ha de publicar a la pàgina web de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears el mateix dia que es publica la llista definitiva d' admesos.
Setzè
Verificació de la identitat dels aspirants
Els membres de la Comissió Avaluadora han de verificar la identitat dels aspirants abans de començar la prova.
Dissetè
Incidències
1. Quan hi hagi causes justificades que impedeixin a algun aspirant fer la prova o que alterin les condicions en què l'ha de dur a terme, la Comissió Avaluadora ho ha de comunicar a la Direcció General de Formació Professionals i Ensenyaments Artístics Superiors, a la qual correspon decidir què cal fer d'acord amb el que consideri procedent.
2. Aquestes incidències s'han de fer constar en l'acta d'avaluació de la prova.
Divuitè
Expedients de les persones inscrites
L'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears ha de posar a disposició de la Comissió Avaluadora la documentació presentada per les persones inscrites per fer la prova d'accés.
Dinovè
Correcció i qualificació de les proves
1. Un cop acabada la prova, la Comissió Avaluadora ha de corregir cadascun dels exercicis que la componen i n'ha de calcular la nota mitjana de conformitat amb el que s'estableix en el punt dissetè de l'annex 1 de la Resolució del director general de Formació Professionals i Ensenyaments Artístics Superiors de 12 d'abril de 2021.
2. L'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears ha de custodiar els exàmens fets pels aspirants fins que no comenci el procés d'admissió i matrícula del curs 2022-2023.
Vintè
Contingut de les actes d'avaluació
En l'acta d'avaluació s'hi ha de fer constar la informació següent:
a) Els llinatges i el nom dels aspirants.
b) El número del document oficial d'identificació dels aspirants.
c) Les qualificacions obtingudes en cadascun dels exercicis de la prova.
d) La qualificació mitjana de la prova.
Vint-i-unè
Actuació amb les actes d'avaluació
1. Una vegada estesa l'acta d'avaluació amb els resultats de les proves, tots els membres de la Comissió Avaluadora l'han de signar.
2. L'acta original s'ha d'arxivar a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears i s'ha de conservar fins que no comenci el procés d'admissió i matrícula del curs 2022-2023.
Vint-i-dosè
Resultats provisionals de la prova
El dia 5 de juliol a partir de les 15 h, l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears ha de publicar a la pàgina web la llista amb els resultats provisionals de la prova específica d'accés. En la convocatòria extraordinària, la data de publicació és el 22 de setembre de 2021.
Vint-i-tresè
Reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i no aptes
1. Contra la llista provisional de persones aptes i no aptes, es pot presentar una reclamació davant la Comissió Avaluadora els dies 6 i 7 de juliol de 2021, en el cas de la convocatòria ordinària, i els dies 22 i 23 de setembre de 2021, en el cas de la convocatòria extraordinària.
2. La Comissió Avaluadora ha d'estudiar el contingut de la reclamació i, si escau, ha de convocar la persona interessada a una sessió de revisió de l'examen per comentar-li els criteris de correcció i de qualificació que hi ha aplicat.
3. La revisió de les reclamacions s'ha de fer el dia 8 de juliol, o el 23 de setembre de 2021 en la convocatòria extraordinària.
Vint-i-quatrè
Llista definitiva de persones aptes
1. El dia 8 de juliol, o el 23 de setembre per a la convocatòria extraordinària, la Comissió Avaluadora ha d'estendre i aprovar l'acta de la sessió amb la resolució de les reclamacions presentades i ha de publicar la llista amb els resultats definitius de la prova específica d'accés a la pàgina web de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears.
2. Els qui no estiguin conformes amb el resultat de la revisió poden interposar un recurs d'alçada davant el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la data de publicació de la llista definitiva.
Vint-i-cinquè
Contingut del certificat d'aptitud
En el certificat d'aptitud per acreditar que s'ha superat la prova específica d'accés, hi ha de constar la informació següent:
a) El nom complet i el DOI (document oficial d'identificació) de l'examinand.
b) El nom de la prova: «Prova específica per accedir als ensenyaments artístics superiors de Disseny per a l'any acadèmic 2021-2022».
c) El nom de l'ensenyament i l'especialitat.
d) La qualificació.
e) La data en què s'ha superat la prova.
Vint-i-sisè
Sol·licitud del certificat d'aptitud
Les persones que han superat la prova específica d'accés poden sol·licitar a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears el certificat d'aptitud que ho acredita a partir del dia 12 de juliol, o a partir del 27 de setembre de 2021 en el cas que hagin participat en la convocatòria extraordinària.
II. Instruccions per formalitzar la sol·licitud d'admissió i la matrícula als estudis superiors de Disseny
Vint-i-setè
Sol·licitud per participar en el procés d'admissió i matrícula
La sol·licitud d'admissió s'ha de formalitzar en línia a través de la pàgina web de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears (www.escoladisseny.com).
Vint-i-vuitè
Termini per presentar la sol·licitud
1. Els aspirants als estudis superiors de Disseny que han de superar la prova específica d'accés han de presentar la sol·licitud d'admissió als ensenyaments conjuntament amb la sol·licitud d'inscripció a la prova específica.
2. Els aspirants als estudis superiors de Disseny que estan exempts de fer la prova específica i que, per tant, accedeixen directament a aquests ensenyaments han de presentar la sol·licitud d'admissió de dia 20 de maig a dia 31 de maig, o de dia 1 a dia 6 de setembre 2021 en el cas del procediment extraordinari.
Vint-i-novè
Procediment d'adjudicació de les places
Les places s'han d'adjudicar d'acord amb el procediment descrit a la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 12 d'abril de 2021 per la qual s'aproven les instruccions per regular les proves d'accés i el procés d'admissió i matrícula als ensenyaments artístics superiors d'Art Dramàtic, de Disseny i de Música (punts vint-i-sisè i vint-i-setè de l'annex 1).
Trentè
Llista provisional d'adjudicació de places
El dia 8 de juliol, i el dia 24 de setembre de 2021 per al procediment extraordinari, l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears ha de publicar la llista amb l'adjudicació provisional de les places.
Trenta-unè
Reclamacions
Les al·legacions contra la llista provisional d'adjudicació de places s'han de presentar davant el director de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears els dies 8 i 9 de juliol, i el 24 de setembre de 2021 en cas de la convocatòria extraordinària de setembre.
Trenta-dosè
Llista definitiva d'adjudicació de places
1. El dia 10 de juliol, com a màxim, o el 27 setembre de 2021 en el cas de la convocatòria extraordinària, l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears ha de publicar la llista definitiva d'adjudicació de places.
2. Contra la llista definitiva, s'hi pot presentar un recurs d'alçada davant el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini d'un mes comptador des del dia de la publicació.
Trenta-tresè
Matriculació
1. Els aspirants que hagin estat admesos s'han de matricular en línia entre el 19 i el 28 de juliol de 2021, d'acord amb les instruccions indicades a la pàgina web del centre. El període de matrícula per a la convocatòria extraordinària és del 27 al 29 de setembre de 2021.
2. Si l'aspirant no formalitza la matrícula en el període establert, perd la plaça.
3. Quan el centre tengui les dades de matriculació, les ha de comunicar a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors.
4. Els professors de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears no poden matricular-se de cap ensenyament impartit al mateix centre.
ANNEX 2 Calendari del procés d'admissió i matrícula a l'Escola d'Art i Superior de Disseny per al curs 2021-2022
Convocatòria ordinària |
|
Abril |
|
Del 20 d'abril al 4 de maig |
Inscripció telemàtica per a aspirants sense requisits acadèmics |
Maig |
|
5 |
Publicació de les llistes provisionals d'aspirants admesos a la prova general |
6 i 7 |
Reclamacions contra les llistes provisionals d'aspirants admesos a la prova general |
10 |
Publicació de les llistes definitives d'aspirants admesos a la prova general sense requisits acadèmics |
Del 20 al 31 |
Inscripció en línia per a aspirants amb requisits acadèmics i per als d'accés directe |
11 |
Prova general per a aspirants sense requisits acadèmics |
13 |
Llista provisional dels resultats de la prova general |
14 i 17 |
Reclamacions contra els resultats de la prova general |
18 |
Resolució de les reclamacions presentades per part del tribunal |
18 |
Llista definitiva dels resultats de la prova general |
20 al 31 |
Inscripció en línia dels aspirants amb requisits acadèmics i per als d'accés directe |
Juny |
|
4 |
¾ Publicació en línia de la llista provisional de les persones admeses a la prova específica ¾ Publicació en línia de la llista provisional de les persones admeses per accés directe |
5 i 6 |
Reclamacions contra les llistes provisionals de les persones admeses a les proves específiques i admeses per accés directe |
7 |
¾ Publicació en línia de la llista definitiva d' admesos a la prova específica ¾ Publicació en línia de la llista definitiva d' admesos per accés directe |
Del 7 al 13 |
Matrícula en línia dels alumnes que tenen accés directe |
29 |
Prova específica |
Juliol |
|
5 |
Publicació en línia dels resultats provisionals de la prova específica a partir de les 15 hores |
6 i 7 |
Reclamacions contra els resultats de la prova |
8 |
Resolució de les reclamacions presentades per part del tribunal |
8 |
¾ Publicació en línia dels resultats definitius de la prova específica ¾ Publicació en línia de l'adjudicació provisional de places |
8 i 9 |
Al·legacions contra la llista provisional d'adjudicació de places |
10 |
Resolució de les al·legacions |
10 |
Publicació en línia de la llista definitiva d'adjudicació de places |
A partir del 12 |
Sol·licitud dels certificats de superació de la prova |
Del 19 al 28 |
Matrícula en línia |
Convocatòria extraordinària de setembre |
|
Setembre |
|
De l'1 al 6 |
Inscripció en línia dels aspirants: ¾ Prova general ¾ Prova especifica amb requisits acadèmics ¾ Accés directe |
6 |
Publicació de les llistes provisionals d'aspirants admesos a la prova general |
6 i 7 |
Reclamacions contra les llistes d'aspirants admesos a la prova general |
7 |
¾ Publicació en línia de la llista provisional d' admesos a la prova específica ¾ Publicació en línia de la llista provisional d' admesos per accés directe |
7 i 8 |
Reclamacions contra les llistes provisionals de les persones admeses a les proves específiques i admeses per accés directe |
9 |
¾ Publicació en línia de la llista definitiva de les persones admeses a la prova específica ¾ Publicació en línia de la llista definitiva de les persones admeses per accés directe |
10 |
Publicació de les llistes definitives d'aspirants admesos a la prova general |
10 al 17 |
Matrícula en línia dels alumnes que tenen accés directe |
13 |
Prova general |
15 |
Llista provisional dels resultats de la prova general |
15 i 16 |
Reclamacions contra els resultats de la prova general |
17 |
Resolució de les reclamacions presentades per part del tribunal |
17 |
Llista definitiva dels resultats de la prova general |
20 |
Prova específica |
22 |
Publicació en línia dels resultats provisionals de la prova específica |
22 i 23 |
Reclamacions contra els resultats de la prova fins dia 23 a les 12.00 h |
23 |
Resolució de les reclamacions |
24 |
¾ Publicació en línia dels resultats definitius de la prova específica ¾ Publicació en línia de l'adjudicació provisional de places |
24 |
Reclamacions contra la llista provisional d'adjudicació de places |
27 |
Resolució de les reclamacions |
27 |
Publicació en línia de la llista definitiva d'adjudicació de places |
A partir del 27 |
Sol·licitud dels certificats de superació de la prova |
Del 27 al 29 |
Matrícula en línia |
ANNEX 3 Prova d'accés als ensenyaments artístics superiors de Disseny
I. Estructura de la prova específica
La prova específica d'accés als ensenyaments artístics superiors de Disseny consta de dos exercicis:
Primer exercici
Escrit i de caràcter teòric, té una durada màxima de dues hores. Consisteix en l'anàlisi i la crítica d'un text, d'una imatge o d'una sèrie d'imatges o materials gràfics proporcionats per la comissió avaluadora i procedents dels mitjans de comunicació i d'informació habituals que tenen relació amb les diferents manifestacions del disseny. En aquest exercici es valora:
L'exercici es qualifica amb una valoració numèrica de 0 a 10 punts.
Segon exercici
De caràcter pràctic, s'ha de basar en material proposat per la comissió avaluadora referent a realitats bidimensionals o tridimensionals, que han de servir de models.
L'alumne pot triar una de les tres propostes següents:
Opció A
Exercici de caràcter descriptiu que consisteix en la representació del model proposat per la comissió avaluadora, amb les tècniques pròpies del dibuix tècnic. La durada màxima d'aquest exercici és de tres hores. En aquest exercici es valora:
Opció B
Exercici de caràcter analític i descriptiu que consisteix en la representació del model proposat per la comissió avaluadora, amb les tècniques pròpies del dibuix artístic. La durada màxima d'aquest exercici és de tres hores. En aquest exercici es valora:
Opció C
Exercici de caràcter creatiu i comunicatiu que consisteix en el desenvolupament d'una proposta de disseny a partir d'una reinterpretació creativa del model proposat per la comissió avaluadora. La durada màxima d'aquest exercici és de tres hores. En aquest exercici es valora:
L'exercici es qualifica amb una valoració numèrica de 0 a 10 punts.
En cada convocatòria s'han de fixar els mitjans tècnics i materials per dur a terme els exercicis.
II. Qualificació final de la prova específica d'accés
La qualificació final de la prova específica d'accés és la mitjana ponderada de les qualificacions obtingudes en els dos exercicis. Al primer exercici li correspon un 40 % i al segon, un 60 %. Aquesta qualificació final s'ha d'expressar en termes numèrics del 0 al 10 amb dos decimals, que s'han d'arrodonir a la centena més propera o, en cas d'equidistància, a la superior.
Per superar la prova d'accés s'exigeix una qualificació final de 5 punts o superior.
ANNEX 4 SOL·LICITUD D'ADAPTACIÓ DE LA PROVA D'ACCÉS ALS ENSENYAMENTS ARTÍSTICS SUPERIORS DE L'ESCOLA D'ART I SUPERIOR DE DISSENY
Destinació |
Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors |
Codi DIR3 |
A04026924 |
Sol·licitant
DNI/NIE |
|
Nom |
|
|||
Llinatge 1 |
|
Llinatge 2 |
|
|||
Adreça electrònica |
|
|||||
Telèfon |
|
|||||
Estudis que sol·licita |
|
|||||
Centre de procedència |
|
EXPÒS: |
|
SOL·LICIT: |
|
Documentació justificativa presentada
( ) Certificat de reconeixement de discapacitat emès per l'equip de valoració i orientació corresponent de l'organisme competent o certificat mèdic oficial. |
( ) Certificat emès per l'organisme acreditat corresponent que informi de les característiques de la discapacitat o trastorn que pateix l'aspirant. |
( ) Dictamen d'escolarització de la Conselleria d'Educació i Formació Professional. |
( ) Informe emès pel departament d'orientació del centre educatiu amb el detall de les adaptacions autoritzades durant els últims estudis cursats en el sistema educatiu. |
( ) Altres: (especifiqueu la documentació) 1. _____________________________________________________________________________________ 2. _____________________________________________________________________________________ 3. ____________________________________________________________________________________ 4. ____________________________________________________________________________________ |
Informació sobre protecció de dades personals |
||
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de dades personals que conté aquesta sol·licitud. Tractament de dades. Les dades personals que conté aquesta sol·licitud seran tractades per la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors. Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirada del consentiment, si escau, en els termes que estableix l'RGPD) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es). Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Delegació de Protecció de Dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es). |
__________________________ , ___ d _______________________ de ______
[rúbrica]