Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CAMPANET
Núm. 109840
Aprovació definitiva acord regulador del vot telemàtic
Aprovat inicialment pel Ple de la Corporació, en sessió de 7 d'octubre de 2020, l'acord municipal que regula el vot a distància de regidores i regidors en casos determinats, sotmès a informació pública per termini de 30 dies hàbils, a efectes de reclamacions; i una vegada transcorregut el termini d'informació pública sense que s'hagi presentat cap objecció, conformement la previsió de l'article 102 de la Llei 20/2006, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, ha quedat definitivament aprovat, fent-se públic el seu contingut:
Atès l'informe proposta de l'Institut Balear de la Dona, sobre la modificació dels reglaments orgànics municipals per tal d'introduir-hi la presència i la votació telemàtica de les regidores i després de deliberar s'acorda permetre la participació i votació a distància de regidores i regidors en casos de permisos de maternitat, paternitat, malaltia greu o causa justificada en els òrgans col·legiats de govern, conformement el següent detall:
1.-Els regidors que gaudeixin del permís de maternitat o paternitat, així com els que pateixin una malaltia, o altra causa justificada que els impedeixi assistir personalment a la sessió del Ple i prèvia sol·licitud cursada amb 24 hores d'antelació a la celebració de l'acte, hi poden assistir a distància, mitjançant videoconferència o un procediment similar, participar als debats i votar els assumptes a tractar, sempre que es garanteixi el sentit del seu vot i que s'ha emès en llibertat.
2.-El president del Ple ha d'adoptar una resolució que reguli el funcionament del sistema a distància mitjançant videoconferència -o el procediment determinat-, determini els mitjans informàtics i de tot tipus a emprar i les garanties necessàries per al bon exercici de la fe pública que fa el secretari general del Ple.
Campanet, 14 d'abril de 2021
El secretari
Carlos A. Llorente Sánchez