Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 109508
Convocatoria extraordinaria d'ajudes directes al sector productiu per pal·liar les conseqüències de la crisi sanitària i econòmica provocada per la Covid-19
La Junta de Govern Local, en sessió extraordinària i urgent de dia 13 d'abril de 2021, va adoptar el següent acord:
“Aprovar la convocatòria extraordinària d'ajudes per pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 en el sectors econòmics següents:
a) Activitats de restauració, gimnasos, escoles de dansa, sales de ball i discoteques que no hagin estat beneficiaris de qualsevol de les convocatòries d'ajudes per pal·liar els efectes de la COVID-19 implementades per la Fundació Mallorca Turisme del Consell de Mallorca, dirigides a aquests sectors, per no complir algun o alguns dels requisits. Cal indicar quin és el requisit pel qual no s'ha obtingut l'ajuda de la referida convocatòria.
b) Activitats d'oci nocturn. En concret, totes i cadascuna de les categories d'oferta d'entreteniment de la legislació turística, és a dir, cafès-concert, clubs de platja i bars de copes, entenent inclosos dins d'aquest apartat els pubs i lounges.
c) Comerç a la menuda de productes o serveis de bugaderia, agències de viatges, rentat de cotxes (excepte estacions de servei), ferreteria, drogueria, merceria, dietètica, estètica, perruqueria, perfumeria, cosmètica, tatuatges, instituts de bellesa, decoració, plantes, floristeries i herbes en herbolari.
d) Parcs d'atraccions de caràcter estable, centres d'oci, minigolf, kàrting, lloguer de bicicletes (se n'exclouen expressament els establiments de jocs recreatius, cases d'apostes o similars i anàlogues).
e) Estudis fotogràfics i fotoserveis, venda de llibres i premsa, papereria, impremta i copisteria.
f) Comerç a la menuda de productes tèxtils, confecció, calçat, pells, articles de cuir, souvenirs, confeccions per a la llar, articles esportius.
g) Comerç a la menuda d'articles de joieria, rellotgeria, argenteria, bijuteria, porcellana i joguines.
h) Comerç a la menuda de productes alimentaris i begudes en general (excepte hipermercats i grans superfícies), forns, botigues de queviures, supermercats, botelleries, carnisseries, pastisseries, fruiteries, sempre que no hagin romàs oberts al públic més de nou mesos durant l'any 2020.
i) Granges escola. S'entenen inclosos dins d'aquest apartat els establiments amb títol habilitant de Centre Mediambiental Cultural, així com els que hagin obtingut el títol habilitant equivalent a granja escola a través de la legislació agrària.
j) Comerç a la menuda de productes i serveis per a animals domèstics (excepte centres o clíniques veterinàries) .”
Calvià, 13 d' abril de 2021
El tinent de batle d'Urbanisme, Comerç i Activitats (Decret de Delegació de data 17 de juny de 2019) Marc López Expósito
CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA D'AJUTS DIRECTES AL SECTOR PRODUCTIU PER A PAL·LIAR LES CONSEQÜÈNCIES DE LA CRISI SANITÀRIA I ECONÒMICA PROVOCADA PER LA COVID-19
1. Objecte
L'objecte de la present convocatòria és emprendre actuacions encaminades a pal·liar les conseqüències de la pandèmia sobre els sectors productius que s'hi indiquen, mitjançant la concessió d'ajuts directes a les persones físiques o jurídiques titulars d'establiments radicats en el terme municipal de Calvià, en els quals es desenvolupin les activitats següents:
a) Activitats de restauració, gimnasos, escoles de dansa, sales de ball i discoteques que no hagin estat beneficiaris de qualsevol de les convocatòries d'ajuts per pal·liar els efectes de la COVID-19 implementades per la Fundació Mallorca Turisme del Consell de Mallorca, dirigides a aquests sectors, per no complir algun o alguns dels requisits. Cal indicar quin és el requisit pel qual no s'ha obtingut l'ajut de la referida convocatòria.
b) Activitats d'oci nocturn. En concret, totes i cadascuna de les categories d'oferta d'entreteniment de la legislació turística, és a dir, cafès-concert, clubs de platja i bars de copes, entenent inclosos dins d'aquest apartat els pubs i lounges.
c) Comerç a la menuda de productes o serveis de bugaderia, agències de viatges, rentat de cotxes (excepte estacions de servei), ferreteria, drogueria, merceria, dietètica, estètica, perruqueria, perfumeria, cosmètica, tatuatges, instituts de bellesa, decoració, plantes, floristeries i herbes en herbolari.
d) Parcs d'atraccions de caràcter estable, centres d'oci, minigolf, kàrting, lloguer de bicicletes (s'exclouen expressament els establiments de jocs recreatius, cases d'apostes o similars i anàlogues).
e) Estudis fotogràfics i foto-servei, venda de llibres i premsa, papereria, impremta i copisteria.
f) Comerç a la menuda de productes tèxtils, confecció, calçat, pells, articles de cuir, souvenirs, confeccions per a la llar, articles esportius.
g) Comerç a la menuda d'articles de joieria, rellotgeria, argenteria, bijuteria, porcellana i joguines.
h) Comerç a la menuda de productes alimentaris i begudes en general (excepte hipermercats i grans superfícies), forns, botigues de queviures, supermercats, botelleries, carnisseries, pastisseries, fruiteries, sempre que no hagin romàs oberts al públic més de nou mesos durant l'any 2020.
i) Granges escola. S'entenen inclosos dins d'aquest apartat els establiments amb títol habilitant de Centre Mediambiental Cultural així com aquells que hagin obtingut el títol habilitant equivalent a granja escola a través de la legislació agrària
j) Comerç a la menuda de productes i serveis per a animals domèstics (excepte centres o clíniques veterinàries).
2. Bases reguladores i normativa aplicable
Pacte de Reactivació Econòmica i Social de les Illes Balears, subscrit el mes de juliol de 2020, d'acord amb el qual l'Ajuntament rep una aportació en concepte de subvenció del Consell de Mallorca, per Acord de Consell Executiu de 26 de febrer de 2021, per import de 489.243,65 euros (BOIB núm. 28, de 27 de febrer), que ha estat aprovada i concedida per Acord de Consell Executiu de 10 de març de 2021 (BOIB núm. 36 de 16 de març) i de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, segons Conveni de Col·laboració signat entre la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat i l'Ajuntament, el dia 10 de març de 2021, per import de 489.243,65 euros, destinats a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics.
Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en endavant LGS) i el seu Reglament de desenvolupament, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol (en endavant RLGS).
Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005),
Les Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2021.
Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures vigents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 (BOIB núm. 180, de 20 d'octubre), segons la modificació per disposició final primera del Decret Llei 1/2021, de 25 de gener (BOIB núm. 11 de 26 de gener).
Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual s'aprova la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.
Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Qualsevol altra disposició normativa que per la seva naturalesa pugui ser aplicable.
Règim de minimis, regulat pel Reglament (UE) 1407/2013, de 18 de desembre, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 de el Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis (DOUE L352 de 24 de desembre de 2013).
La participació en aquesta convocatòria s'ha de subjectar als principis de publicitat, concurrència, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, reducció de tràmits, agilitació, eficiència i simplificació així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.
Amb caràcter general, pel que disposen les bases reguladores.
3. Crèdit pressupostari
L'import total destinat a la convocatòria, ascendeix a 3.000.000 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 603-43100-4800002. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin se'n podrà augmentar l'import.
4. Quantia de la subvenció
La quantia de l'ajut directe ascendirà a una quantitat fixa de TRES MIL EUROS (3.000.- €) per centre de treball o establiment, encara que s'hi exerceixi més d'una activitat.
El màxim a percebre és de dos establiments per persona beneficiària (màxim 6.000 euros), Aquest màxim computarà en aquells supòsits en què una persona formi part en més d'una societat o entitat, ja sigui com a administradora, sòcia o partícip o qualsevol altra circumstància. Això limitarà els ajuts a dos establiments de què formi part.
5. Persones o entitats beneficiàries
En queden excloses:
6. Requisits per ser persona o entitat beneficiària
a) Ser titular de l'activitat subvencionable, amb establiment, centre de treball o local amb ubicació i domicili fiscal a Calvià, que no superi la mitjana anual de 20 persones treballadores per establiment o centre de treball.
b) Estar donada d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració tributària.
c) En el cas de comunitats de béns i altres entitat sense personalitat jurídica, han de nomenar una persona representant apoderada, amb poders suficients per complir obligacions que corresponen a l'agrupació o comunitat de béns. Així mateix, aquestes no es podran dissoldre fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la LGS, d'acord amb el que estableix l'article 11 de l'esmentada llei.
d) No ser o haver estat beneficiària de subvencions, de qualsevol de les convocatòries d'ajuts per pal·liar els efectes de la COVID-19, implementades per la Fundació Mallorca Turisme del Consell de Mallorca, Pla "Mallorca Reacciona", dirigides a aquests sectors, per no complir amb algun o alguns dels requisits. Cal indicar quin és el requisit pel qual no s'ha obtingut l'ajut de la referida convocatòria.
e) No haver incorregut en la denegació d'atorgament de subvencions per les causes que preveu l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'Igualtat de Dones i Homes.
f) No haver estat receptora d'ajuts de minimis en un import superior als 200.000 € en els últims tres últims exercicis fiscals, a comptar a partir de la concessió de l'ajut.
g) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Calvià.
S'eximeix les persones sol·licitants d'aquests ajuts d'estar al corrent en les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, i de ser deutores per reintegrament davant l'Administració, en els supòsits de deutes contrets durant els exercicis 2020 i 2021, sempre que la suma total d'aquests no sigui superior a la quantitat a rebre en concepte d'ajut, d'acord amb l'article 13.2 de la LGS. No obstant això, es podrà obtenir l'ajut si, en el cas d'existir un deute corresponent a períodes anteriors, el beneficiari procedeix a regularitzar la seva situació en el període d'esmena que s'estableixi.
h) No haver estat sancionada per incompliment molt greu de la normativa en matèria de contenció de la covid-19 o ser considerada reincident
i) No haver estat obert a el públic més de nou mesos durant l'any 2020, els centres de treball o establiment dedicats al comerç a la menuda de productes alimentaris i begudes en general (excepte hipermercats i grans superfícies), forns, botigues de comestibles, supermercat, botelleria, carnisseria, pastisseria i fruiteria.
7. Compatibilitat amb altres ajuts o subvencions
Les presents subvencions són compatibles amb la percepció de qualsevol altra subvenció procedent de qualsevol entitat del sector públic o privat, a excepció de les atorgades pel Consell de Mallorca, mitjançant la Fundació Mallorca Turisme, Pla “Mallorca Reacciona”, per pal·liar els efectes de la Covid-19 fins al moment de la present convocatòria.
Atès que es tracta de subvencions sotmeses a règim de minimis, establertes en el Reglament (UE) 1407/2013, de 18 de desembre, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis (DOUE L352 de 2013.12.24), no es poden concedir a les empreses dels sectors a què es refereix aquesta normativa.
En cap cas els ajuts no podran superar l'import màxim total d'ajut de minimis, actualment establert en 200.000 euros durant un període de tres exercicis fiscals per a una mateixa empresa, ni individualment, ni com a resultat de l'acumulació amb altres ajuts de minimis concedides a la mateixa empresa, conforme estableix el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, o amb un altre tipus d'ajuts subjectes a les regles comunitàries d'ajuts d'Estat.
8. Termini de presentació de la sol·licitud. Presentació en línia
Termini de presentació: de 20 dies hàbils des del dia següent a la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), mitjançant la sol·licitud normalitzada, d'obligada presentació, per mitjà del model que s'adjunta (Annex I).
També es publicarà a la Base Nacional de Subvencions i a la seu electrònica del web de l'Ajuntament de Calvià, on es pot trobar tota la informació.
Presentació: en línia, amb el certificat digital de la persona o entitat sol·licitant o, si n'és el cas, de la persona que la representi. Aquesta representació s'acredita mitjançant el certificat digital de la persona que representa l'entitat.
Es pot presentar un màxim d'una sol·licitud per persona física o jurídica o entitat de les recollides en la convocatòria. En el supòsit d'optar a dos ajuts, tal com assenyala la base núm. 4, constarà en una mateixa sol·licitud.
Juntament amb la sol·licitud, en cas de ser necessari, s'ha d'aportar la documentació que es detalla.
Enllaços per a la presentació:
Es podrà rebre:
Assistència per a la presentació:
Informació sobre les bases:
9. Inadmissió de la sol·licitud. Causes
10. Formalització de la sol·licitud
Formalització: emplenament de l'annex I (Sol·licitud i Declaració Responsable)
Sol·licitud i declaració responsable (Annex I) signada per la persona interessada o representant legal de la persona o entitat sol·licitant, que reuneix tots els requisits per ser beneficiària de la subvenció.
ADVERTÈNCIA: la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable, o la no presentació davant l'Ajuntament de la documentació que sigui requerida per acreditar el compliment del que s'hi hagi declarat, determinarà el reintegrament de la quantitat total percebuda, més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència de reintegrament, així com la prohibició per a la persona sol·licitant de participar en qualsevol subvenció o línia d'ajuts implementada per l'Ajuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que se'n puguin derivar (art. 69.4 Llei 39/2015).
Camps d'emplenament obligatori:
Persones físiques: DNI o NIE
Persona jurídica: CIF, així com que l'entitat està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada, i inscrita al registre de cooperatives si es tracta d'una cooperativa
Activitat per a la qual se sol·licita l'ajut (màxim dues)
Nom comercial de l'establiment (màxim dos)
Localització de l'establiment (màxim dues)
Domicili fiscal de la persona o entitat
Poder suficient per actuar en nom de l'entitat sol·licitant de la persona que presenta la sol·licitud.
Compte bancari, a nom de la persona beneficiària, en la qual es vol rebre el pagament de l'ajut.
Correu electrònic de la persona beneficiària, als efectes de notificacions.
Declaració de coneixement que la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable, o la no presentació davant l'Ajuntament de la documentació que sigui requerida per acreditar el compliment del que s'hi hagi declarat, determinarà el reintegrament de la quantitat total percebuda, més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència de reintegrament, així com la prohibició per a la persona sol·licitant de participar en qualsevol subvenció o línia d'ajuts implementada per l'Ajuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que se'n puguin derivar.
Declaració que cap societat o entitat de la qual la persona sol·licitant és administradora, sòcia, partícip, o qualsevol altra circumstància, no ha sol·licitat un ajut d'aquesta convocatòria. Si no és així, la persona sol·licitant haurà de reintegrar la quantitat total percebuda, més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència de reintegrament, i tindrà prohibida la participació en qualsevol subvenció o línia d'ajuts implementada per l'Ajuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que se'n puguin derivar.
Punt 1. h) de les bases. No haver estat obert al públic, més de nou mesos durant l'any 2020, els centres de treball o establiments dedicats al comerç a la menuda de productes alimentaris i begudes en general (excepte hipermercats i grans superfícies), forns, botigues de queviures, supermercat, botelleria, carnisseria, pastisseria i fruiteria.
Documentació a presentar obligatòriament:
Sol·licitud i declaració responsable (Annex I)
Contracte signat entre les i els membres i designació de representant, si es tracta d'una comunitat de béns o entitat sense personalitat jurídica degudament constituïdes segons la normativa.
Només en el supòsit de no autoritzar l'Ajuntament perquè pugui consultar o demanar dades i documents de qualsevol Administració, haurà d'aportar, amb la sol·licitud i la declaració responsable, la documentació acreditativa següent (Annex II):
a) Certificat actualitzat de situació censal. El certificat ha d'indicar l'activitat econòmica que es realitza, la data d'alta en l'activitat, el lloc on es desenvolupa i el domicili fiscal.
b) Certificat de ser titular de l'activitat subvencionable, amb establiment, centre de treball o local ubicat i amb domicili fiscal a Calvià, que no superi la mitjana anual de 20 treballadors i / o treballadores per establiment o centre de treball.
c) Certificat d'estar donada d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència estatal d'Administració Tributària.
d) En el cas de comunitats de béns i altres entitats sense personalitat jurídica, nomenament d'una persona representant apoderada, amb poders suficients per complir obligacions que corresponen a l'agrupació o comunitat de béns, així com una declaració en què consti que no es dissoldrà l'entitat fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'acord amb el que estableix l'article 11 de l'esmentada llei.
e) Acreditació de no ser beneficiària de subvencions de qualsevol de les convocatòries d'ajuts per pal·liar els efectes de la COVID-19 implementades per la Fundació Mallorca Turisme de el Consell de Mallorca, pla "Mallorca Reacciona", dirigides a aquests sectors, per no complir amb algun o alguns dels requisits. Cal indicar quin és el requisit pel qual no s'ha obtingut l'ajut de la referida convocatòria.
f) Acreditació de no haver incorregut en la denegació d'atorgament de subvencions per les causes que preveu l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'Igualtat de Dones i Homes.
g) Acreditació de no haver estat receptora d'ajuts de minimis en un import superior als 200.000 € en els últims tres últims exercicis fiscals a comptar a partir de la concessió de l'ajut.
h) Certificat d'estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Calvià. S'eximeix les persones sol·licitants d'aquests ajuts d'estar al corrent en les seves obligacions tributàries i davant la seguretat social i de ser deutores per reintegrament davant l'Administració, en els supòsits de deutes contrets durant els exercicis 2020 i 2021, sempre que la suma de totes elles no sigui superior a la quantitat a rebre en concepte d'ajut, d'acord amb l'article 13.2 de la LGS. No obstant això, es podrà obtenir l'ajut si, en el cas d'existir un deute corresponent a períodes anteriors, la persona beneficiària procedeix a regularitzar la seva situació en el període d'esmena que s'estableixi.
i) Certificat de no haver estat sancionada per incompliment molt greu de la normativa en matèria de contenció de la covid-19 o ser considerada reincident.
11. Procediment i instrucció
1. La instrucció el procediment correspondrà al Servei d'Infraccions, Sancions i Desenvolupament Estratègic, que actuarà d'ofici realitzant totes les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió dels ajuts.
2. La concessió es farà entre les persones sol·licitants que reuneixin la totalitat de requisits i documentació exigida en aquesta convocatòria, fins a esgotar el crèdit disponible per a la convocatòria. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, se'n podrà augmentar l'import. S'entendrà, d'acord al principi de confiança mútua i a la necessària celeritat que l'actual situació requereix, que les persones sol·licitants reuneixen els requisits de la convocatòria en subscriure la sol·licitud i la declaració responsable. Després de la recepció telemàtica, s'efectuarà el pagament de l'ajut, sense perjudici de les comprovacions que es duran a terme amb posterioritat a la concessió provisional i que, d'acord amb el que disposa el punt 10, pot originar greus conseqüències en cas d'inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable, o la no presentació davant l'Ajuntament de la documentació que sigui requerida per acreditar el compliment del declarat, determinarà el reintegrament de la quantitat total percebuda més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència de reintegrament, i tindrà prohibida la seva participació en qualsevol subvenció o línia d'ajut implementada per l'Ajuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.
3. Si la sol·licitud o documentació presentada no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà electrònicament la persona interessada perquè la complementi, esmeni la falta de dades o acompanyi els documents preceptius que s'indiquin, en el termini màxim improrrogable dels deu dies hàbils següents, amb l'advertiment que, si no ho fa en el termini assenyalat, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució prèvia expressa d'acord amb el que preveu l'article 73.2 de la referida Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El requeriment per millorar la sol·licitud es notificarà electrònicament, per mitjà del web municipal. Aquesta notificació per mitjans electrònics s'entén rebutjada quan hagin transcorregut deu dies naturals des que s'ha enviat la notificació per correu electrònic sense accedir-hi.
4. El procediment es podrà resoldre de forma parcial, tramitant de forma immediata el pagament, sense esperar la resolució de la totalitat de la convocatòria, emetent-se la proposta al tinent de batle d'Urbanisme, Comerç i Activitats i posteriorment serà ratificada per la Junta de Govern Local.
Els acords de concessió de subvenció contindran l'atorgament de les subvencions i en fixaran expressament la quantia.
5. El termini màxim per resoldre i notificar l'acord i realitzar les comprovacions posteriors serà de sis mesos, a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. La resolució posarà fi a la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució, o bé recórrer-la directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en la forma i terminis previstos en la llei reguladora d'aquesta jurisdicció.
12. Protecció de dades
De conformitat amb el que disposa el Reglament general de protecció de dades (UE) 2016/679 i la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posam en el seu coneixement que:
1. L'entitat responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal és l'Ajuntament de Calvià, titular del CIF P0701100J, amb domicili 07184 Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, batle, núm. 1.
2. Les dades de contacte de la persona delegada de Protecció de Dades de l'Ajuntament de Calvià són: dpd@calvia.com
3. La finalitat amb la qual es tracten les seves dades és la tramitació i gestió de la convocatòria de subvencions destinades a ajuts per pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics del municipi de Calvià.
4. La base legal per al tractament de les dades facilitades, tant en la sol·licitud com en la documentació que hi pugui ser adjuntada, es basa en l'article 6.1.c) del Reglament general de protecció de dades, compliment d'una obligació legal, i en l'art 6.1.e, compliment d'una missió realitzada en interès públic, d'acord amb la següent normativa:
5. La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.
6. Cessions de dades previstes: les dades personals podran ser comunicades a la Bases Nacional de subvencions, Agència Estatal d'Administració Tributària i a altres administracions que puguin estar relacionades amb la subvenció.
7. Podrà exercir, en els casos i formes previstos en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat en el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, batle, núm.1, Calvià.
8. En tot cas, pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. En pot trobar més informació a la pàgina web d'aquesta entitat: www.agpd.es .
13. Obligacions de les persones i entitats beneficiàries
a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.
b) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei general de subvencions, i, en particular, per obtenir la subvenció falsejant les condicions requerides o ocultant les que ho haguessin impedit, o mostrar resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer que preveu l'article 14 de la Llei general de subvencions, sense perjudici de la responsabilitat penal, civil o administrativa que se'n pugui derivar.
c) Complir la resta d'obligacions que detalla l'article 14 de la Llei general de subvencions, el seu Reglament i normativa autonòmica.
d) En cas que la persona o empresa beneficiària es trobi compresa en els supòsits de l'article 3 b) de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, s'ha d'adaptar a les obligacions de publicitat activa que li siguin aplicables.
14. Pagament i justificació de les subvencions a cada persona o entitat beneficiària
El pagament d'aquestes subvencions es farà en un pagament únic per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió i publicació a la web municipal, sense que sigui necessària la constitució de garanties, el que implica l'acceptació de la subvenció.
Aquestes subvencions no requereixen cap altra justificació que l'acreditació de les condicions i requisits necessaris per accedir a la subvenció, de manera que les subvencions es donaran per justificades en el moment de la seva concessió, sense perjudici de les actuacions comprovadores de l'Administració i el control financer que es pugui estendre a verificar la seva exactitud.
La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o informació podrà donar lloc a responsabilitat penal, civil o administrativa.
15. Reintegrament de les subvencions
1. El reintegrament de l'import percebut, quan sigui procedent, es regirà pel que disposa el títol II de la LGS i pel títol III del RLGS i la resta de normativa d'aplicació.
2. Serà procedent el reintegrament de la quantitat total percebuda indegudament, quan de la comprovació efectuada es conclogui que les manifestacions realitzades per la persona beneficiària en la seva declaració no són correctes. Al costat de les causes d'invalidesa de la resolució de concessió, recollides en l'article 36 de la LGS, donaran lloc a l'obligació de reintegrar la quantitat total percebuda, així com l'exigència de l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència del reintegrament, els supòsits previstos amb caràcter general en l'article 37 de la Llei general de subvencions.
Així mateix, en cas d'inexactitud, falsedat o omissió en les afirmacions efectuades en la declaració responsable, la persona beneficiària de l'ajut tindrà prohibida la participació en qualsevol subvenció implementada per l'Ajuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de la responsabilitat penal, civil o administrativa que se'n pugui derivar.
16. Infraccions i sancions
És aplicable el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, així com la Llei general de subvencions i el seu Reglament en tot el que sigui aplicable.
La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la declaració responsable podrà donar lloc a responsabilitat penal, civil o administrativa.
17. Publicació de la convocatòria i de la concessió
De la convocatòria i de les resolucions de concessió que se'n derivin, s'enviarà informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
L'extracte de la convocatòria s'ha de publicar al BOIB per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions i al web de l'Ajuntament de Calvià, i se'n farà la major difusió possible entre les persones que hi puguin estar interessades.
Els actes d'aquesta convocatòria que s'hagin de sotmetre a informació pública, es publicaran al web de l'Ajuntament de Calvià, en compliment de l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, al marge de la seva publicació al BOIB quan estigui previst.
18. Recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà d'haver-se publicat l'extracte d'aquesta Resolució en el BOIB, o ser impugnada directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, d'acord amb el que preveu l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El recurs contenciós administratiu no es podrà interposar fins que no s'hagi resolt expressament o s'hagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat, que es produirà si en el termini d'un mes no ha estat resolt.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.