Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 103574
Bases reguladores de les subvencions municipals per el Pla de Foment de Rehabilitació de façanes en l’àmbit del conjunt històric i immobles inclosos en el catàleg municipal de la Ciutat d’Alcúdia de l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Plenari de l'Ajuntament d'Alcúdia, en sessió Extraordinària de dia 6 d'abril de 2021, va aprovar les Bases reguladores de les subvencions municipals per el Pla de Foment de Rehabilitació de façanes en l'àmbit del conjunt històric i immobles inclosos en el catàleg municipal de la Ciutat d'Alcúdia de l'any 2021.

I d'acord amb el que disposa l'art. 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions es publiquen les bases aprovades envers la subvenció referida.  

Alcúdia, 8 d'abril de 2021

La batlessa

Bàrbara Rebassa Bisbal

 

“ BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS MUNICIPALS PER AL PLA DE FOMENT DE REHABILITACIÓ DE FAÇANES EN L'ÀMBIT DEL CONJUNT HISTÒRIC I IMMOBLES INCLOSOS EN EL CATÀLEG MUNICIPAL DE LA CIUTAT D'ALCÚDIA DE L'ANY 2021

DISPOSICIONS GENERALS

Base primera

L'Àrea de Patrimoni proposa convocar una línia de subvencions d'acord amb el Pla estratègic de subvencions 2020-2022. Aquesta convocatòria es regeix per el règim de concurrència competitiva.

És objecte de les presents bases establir i regular les ajudes econòmiques que es pretenen destinar al foment d'actuacions d'adequació, millora, rehabilitació o conservació de les façanes dels immobles emplaçats en l'àmbit del Conjunt Històric de la Ciutat d'Alcúdia, així com als inclosos en el Catàleg Municipal d'aquesta; tot amb la finalitat de garantir la col·laboració entre l'administració pública i els particulars per a la recuperació del Patrimoni Arquitectònic d'Alcúdia.

La subvenció va a càrrec de la partida núm. PA 336.781.000 dels Pressupostos Generals de l'Ajuntament d'Alcúdia de l'exercici de l'any 2021, aprovats pel Ple de l'Ajuntament el dia 19 de febrer de 2021 i publicats definitivament al Boib nº39 de dia 20 de març de 2021, amb una dotació econòmica total de 20.000 €.

La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment en que es resolgui la concessió.

Base segona

Les Bases s'aprovaran per el Ple de l'Ajuntament d'Alcúdia i, juntament amb l'Edicte, seran publicades al BOIB i a la pàgina web de l'ajuntament d'Alcúdia.

La subvenció serà donada d'alta a la Base de Dades Estatal de Subvencions BDNS. En posterioritat s'elaborarà i aprovarà la convocatòria, i la Resolució de l'aprovació serà publicada al BOIB.

Base tercera

L'òrgan instructor son els serveis tècnics adscrits al Departament de Patrimoni i supervisarà el compliment dels requisits esmentats en aquestes Bases.

Correspondrà a la Batlessa de l'Ajuntament d'Alcúdia o òrgan municipal competent resoldre sobre la concessió o denegació de les subvencions objecte d'aquestes Bases.

Base quarta

A les presents Bases es nomenen els membres que formaran part de l'Òrgan Col·legiat per tal d'avaluar les sol·licituds presentades. L'esmentat òrgan emetrà un informe avaluant la inclusió al Pla dels sol·licitants i un altre informe, en posterioritat, avaluant la concessió de les subvencions incloses i el seu pagament.

Una vegada efectuada cada valoració i emès el corresponent informe de l'Òrgan Col·legiat, l'Òrgan Instructor formularà la corresponent proposta de resolució.

L'Òrgan Col·legiat tindrà la següent composició:

  1. President: Regidor/a del Departament de Patrimoni
  2. Vocal: Tècnica de Patrimoni

Base cinquena

L'execució de les accions o la presentació de documentació definida en aquestes bases son de compliment obligat, serà requisit imprescindible per a l'obtenció de la subvenció i el seu incompliment serà motiu de denegació.

Per tal de mantenir unes condicions especialment avantatjoses per a les obres objecte d'aquesta subvenció, es declaren compatibles els ajuts aquí previstos amb els establerts per altres administracions públiques sempre que no se superi amb les subvencions concedides el cost total de l'obra.

AMBIT D'APLICACIÓ I ACTUACIÓ

Base sisena

Seran objecte de les ajudes establertes en aquestes bases les actuacions que es duguin a terme dins els àmbits següents:

Àmbit  1 (A1): Inclou els immobles compresos dins el Conjunt històric de la Ciutat d'Alcúdia

(intra-murs).

Àmbit 2 (A2): Inclou els immobles compresos en l'entorn de protecció, nova delimitació del Conjunt històric de la Ciutat d'Alcúdia.

Àmbit 3 (A3): Els edificis o edificacions incloses al catàleg del patrimoni històric i artístic del medi rural i sol urbà d'Alcúdia aprovat definitivament en data 29 de setembre de 2017.

Àmbit 4 (A4): Els marges de paret que delimiten els camins rurals inclosos al catàleg del patrimoni històric i artístic del medi rural i sol urbà d'Alcúdia aprovat definitivament en data 29 de setembre de 2017.

Base setena

Els immobles i edificacions objecte d'aquestes bases no es podran haver construït, ni haver sofert una rehabilitació substancial en els darrers 30 anys excepte en els casos en què s'especifiqui altra cosa.

Base vuitena

Queden excloses de l'àmbit de la subvenció regulada per les presents bases:

a. Façanes d'edificis en situació de fora d'ordenació.

b. Les obres que impliquin la demolició de façanes o murs.

c. Les actuacions que representin el buidat estructural o l'enderroc general del immoble o edificació en què es pretén actuar.

d. Façanes d'edificis en els que s'hagi iniciat, resolt o no, un expedient d'infracció urbanística.

Base novena

Els elements de la façana que podran ser objecte de subvenció són:

  1. El propi parament de la façana
  2. Les portes, persianes i finestres (inclòs les destinades a instal·lacions de comptadors o similars)
  3. Cornises i alerons
  4. Canals i baixants d'aigües pluvials
  5. Fioles, llindes, llindars, rebranques i sòcols.
  6. Eliminació del cablejat de façana

Els marges que delimiten els camins rurals que podran ser objecte de subvenció són:

  1. Marges de paret seca
  2. Marges de paret verda

REQUISITS GENERALS i OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Base desena

a. Per acollir-se a les ajudes d'aquestes bases, els promotors de l'obra caldrà que reuneixin les següents condicions:

  • Ser persones físiques o, en el cas d'edificacions en règim de propietat horitzontal, Comunitats de Propietaris.
  • Ser propietaris, arrendataris, usufructuaris de l'immoble o titulars d'altres títols jurídics d'igual naturalesa admissibles en dret.
  • Trobar-se al corrent de llurs obligacions tributàries, d'acord amb les normes vigents.
  • El benefici que es reconegui per raó d'una determinada actuació s'entendrà a qui se subrogui en la titularitat o ús de la finca i de la llicència d'obres, prèvia acreditació documental.

b. El sol·licitant perdrà tots els drets sobre les ajudes concedides en el supòsit que s'executin les obres fora dels paràmetres autoritzats a la llicència municipal d'obres o de qualsevol modificació concedida que no hagi estat prèviament autoritzada.

c. Per poder acollir-se a aquesta subvenció s'ha de complir la condició de no destinar l'habitatge objecte de subvenció a l'explotació turística durant el termini mínim de 15 anys, tal com marca la Disposició addicional catorzena de la Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears. En el supòsit de que no es respecti aquesta condició, s'estableix l'obligació als promotors/propietaris del retorn íntegre dels recursos públics invertits degudament actualitzats amb l'interès legal aplicable durant el període.

d. S'estableix, a més, una carència de 10 anys en el dret dels promotors per tornar a sol·licitar ajudes pel mateix concepte. Amb l'excepció d'obres incloses per decret en el Pla de foment de rehabilitació de façanes en l'any immediatament anterior al present i que no haguessin pogut presentar la sol·licitud i documentació de finalització d'obres compresa en la base 17ª de les presents bases  per causes imputables en aquest Ajuntament.

Base onzena

Els beneficiaris de les ajudes atorgades, en el seu cas, estan obligats a:

a. Tenir capacitat jurídica d'obrar.

b. Obtenir la llicència municipal d'obres o títol habilitant prèviament a l'inici d'aquestes.

c. Realitzar la totalitat de les obres en els terminis màxims establerts en les condicions de la llicència d'obres o del títol habilitant.

d. Justificar la inversió de les quantitats declarades en la sol·licitud.

e. Permetre les actuacions de comprovació, control i seguiment de l'obra per part d'aquesta Corporació Municipal.

f. Comunicar a l'Ajuntament, amb acreditació documental a l'efecte, la tramitació i obtenció d'altres subvencions, ajuts o recursos rebuts d'altres administracions pel mateix concepte.

g. Comunicar a l'Ajuntament el començament de les obres i qualsevol incidència significativa que es produeixi a la mateixa. 

QUANTIA I TIPUS DE LES AJUDES

Base dotzena

La subvenció consistirà en una quantitat equivalent al 40% del cost de l'obra, exclòs impostos, multiplicat pel coeficient de correcció determinat en la base 13a, amb un màxim de 8.000 euros.

Les ajudes inclouen, a més, la bonificació del 95% de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres. Així com de les taxes d'expedició de llicència urbanística, d'ocupació de via pública i talls de carrer.

Als efectes de les presents bases es considerarà cost de l'obra a la suma de:

  1. Imports contractuals de l'execució de les obres dels diferents contractistes a intervenir. Exclòs imposts.
  2. Honoraris facultatius referents a la gestió, direcció i coordinació de seguretat y, si escau, els referents a costos de diagnosi i estudi previs i d'elaboració de projecte. Exclòs imposts.

Base tretzena

La determinació de la quantia de les subvencions inclourà un coeficient de correcció que vindrà determinat per l'àmbit d'actuació.

Els coeficients de correcció són els següents:

F1:  Corresponent a l'àmbit d'actuació A1 determinat en la base 6a.

       Coeficient de correcció = 1.

F2: Corresponent a l'àmbit d'actuació A2 determinat en la base 6a.

      Coeficient de correcció = 0,75

F3: Corresponent a l'àmbit d'actuació A3.

      Coeficient de correcció= 0,75

F4: Corresponent a l'àmbit d'actuació A4.

      Coeficient de correcció= 0,75

Base catorzena

Quan coincideixin en un mateix edifici l'execució d'obres de rehabilitació en diferents habitatges promogudes per un mateix interessat, s'entendrà que es tracta d'una única intervenció i per tant estarà subjecte a les limitacions establertes en la base 12a encara que aquestes obres no siguin coincidents en el temps o en els conceptes.

PROCEDIMENT D'INCLUSIÓ AL PLA I DE CONCESSIÓ I PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ

Base quinzena

Sol·licituds d'inclusió al Pla:

1.- Les sol·licituds d'Inclusió al Pla (annex 1) es formularan en aquest Ajuntament amb posterioritat al moment de sol·licitar la llicència d'obres corresponent o el títol habilitant i com a màxim en el període de vigència d'aquesta. Dites sol·licituds s'hauran de presentar amb els models oficials establerts, acompanyats de la documentació especificada en el punt 3er de la present base.

2.- La tramitació de la sol·licitud d'ajuts econòmics estarà vinculada a la tramitació de l'expedient d'atorgament de llicència d'obres o títol habilitant, de tal manera que la no acceptació de la llicència d'obres o la ineficàcia del títol habilitant suposarà la no acceptació de la sol·licitud de concessió d'ajuts.

3.- La sol·licitud s'haurà d'acompanyar de la documentació següent:

  1. Sol·licitud d'inclusió al Pla degudament emplenada (annex 1).
  2. Fotocòpia del  DNI del sol·licitant, o del NIF en cas d'una comunitat de veïns.
  3. Còpia compulsada del títol d'ocupació (escriptura de propietat o contracte de lloguer) i, si s'escau, autorització de la propietat.
  4. Si el sol·licitant es una comunitat de propietaris, certificació de l'acta en la qual s'aprovin les obres de rehabilitació, amb la relació annexa de copropietaris signada pels representants de la comunitat.
  5. Declaració jurada del titular de la propietat i/o del promotor de l'obra relatiu a altres possibles subvencions sol·licitades per a la rehabilitació de l'edifici (annex 2).
  6. Número de compte de l'entitat financera en què es sol·licitant vol que l'Ajuntament li aboni l'ajut, si esdevé beneficiari (segons annex 3).
  7. Certificació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Alcúdia.
  8. Certificació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Estat.
  9. Certificació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb la Seguretat social.
  10. Certificació de no incórrer en cap supòsit contemplat a l'art. 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (annex 4).
  11. Certificació de no trobar-se sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador incoat per aquest motiu (annex 4).
  12. Certificació de no destinar l'habitatge a l'explotació turística durant 15 anys (annex 5).
  13. Plànol d'emplaçament de l'immoble.
  14. Fotografies de l'estat actual de l'edifici.
  15. Llicència municipal d'obres o títol habilitant, o justificant d'haver-la sol·licitat.
  16. Pressupost detallat de les obres (amb amidaments de les partides a realitzar i preu unitari de cada una d'elles).
  17. Memòria descriptiva del tipus d'intervenció (materials, acabats, etc.) o, si s'escau, projecte tècnic degudament visat.

4.- Un cop presentada la sol·licitud d'inclusió, els serveis tècnics de l'Àrea de Patrimoni la revisaran per tal de verificar-ne els requisits i emetre informe tècnic sobre la conformitat o no d'aquesta.

5.- D'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud de subvenció no compleix els requisits que s'indiquen o no s'hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà a l'entitat perquè en el termini de deu (10) dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, o ho fa de forma parcial, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, prèvia resolució. No se concediran pròrrogues del termini per presentar la documentació.

6.- Un cop finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds d'inclusió (indicada en la base 18a), s'enviaran totes les sol·licituds que compten amb informes tècnics favorables a l'Òrgan Col·legiat que ho valorarà i emetrà un informe motivat amb caràcter preceptiu i vinculant, d'acord amb els criteris de concessió fixats en aquestes bases.

7.- D'acord amb l'informe esmentat al punt anterior, l'Òrgan Instructor proposarà la inclusió de les sol·licituds presentades, i l'òrgan competent la resoldrà en una única resolució. La resolució es notificarà als sol·licitants.

8.- El termini per a resoldre la inclusió o no inclusió al Pla serà d'1 mes, a comptar des del termini màxim establert per presentar les sol·licituds d'inclusió al Pla establerta en la base 18a. El silenci administratiu tindrà efecte negatiu.

Base setzena

Sol·licituds de concessió de la subvenció de les obres ja incloses al Pla:

1.- Executades les obres incloses al Pla -de conformitat amb la base 15a- s'ha de presentar la sol·licitud de concessió de subvenció (annex 6) juntament amb la següent documentació:

  1. Certificació final d'obres, subscrita pel facultatiu o tècnic que hagi executat l'obra en el cas d'obres majors i del mestre d'obres en el d'obres menors.
  2. Justificació econòmica de l'execució de les obres incloses (factures que demostrin el cost real de les obres de rehabilitació realment executades i declarades en la sol·licitud d'inclusió al Pla). No s'aprovarà més import que l'aprovat a la Resolució d'inclusió al Pla, tot hi que estigui justificat.
  3. Fotografies de l'obra acabada.

2.- En els casos en que la sol·licitud de concessió es presenti l'any següent a la resolució d'inclusió al Pla, s'haurà de presentar la següent justificació de l'any present 2021:

  1. Certificació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'ajuntament d'Alcúdia.
  2. Certificació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Estat.
  3. Certificació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb la Seguretat social.

3.- Presentada la sol·licitud de concessió de subvenció i documentació esmentada en el punt  1er anterior, s'emetrà informe tècnic per part dels serveis tècnics de l'Àrea de Patrimoni.

4.- D'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud de concessió de la subvenció no compleix els requisits que s'indiquen o no s'hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà a l'interessat perquè en el termini de deu (10) dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, o ho fa de forma parcial, es considerarà que desisteix de la subvenció, prèvia resolució. No se concediran pròrrogues del termini per presentar la documentació.

5.- Un cop finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds de concessió de les subvencions (indicada en la base 18a), l'òrgan col·legiat que valorarà totes les sol·licituds de pagament presentades i que compten amb informe tècnic favorable, i emetrà un informe conjunt proposant el pagament.

6.- D'acord amb aquest informe, l'òrgan instructor proposarà la concessió i pagament de les sol·licituds presentades, i l'òrgan competent la resoldrà en una única resolució. La resolució es notificarà als sol·licitants.

7.- El termini per a resoldre la concessió o denegació de les subvencions serà d'1 mes, a comptar des del termini màxim establert per presentar la sol·licitud de concessió de subvenció establerta en la base 18a. El silenci administratiu tindrà efecte negatiu.

Base dissetena

Pagament de les subvencions:

1.-  Les subvencions són postpagables; és a dir, s'abonaran en els terminis corresponents una vegada que es justifiquin degudament, en què es tramitarà el pagament de la subvenció.

2.-  Les subvencions es concediran d'acord amb l'ordre de data de presentació de la sol·licitud de concessió de subvenció i una vegada que s'hagi presentat, en termini, tota la documentació necessària i s'hagi emès l'informe tècnic favorable de concessió de la subvenció per part dels serveis tècnics de l'Àrea de Patrimoni i informe de l'Òrgan Col·legiat.

3.- La subvenció ES DENEGARÀ una vegada que s'hagi esgotat la partida pressupostària destinada al present Pla.

4.- Quan la partida pressupostària resultés insuficient per cobrir la darrera subvenció concedida, s'abonarà la quantitat romanent de la partida pressupostària destinada al Pla.

5.- Si les despeses reals presentades en el moment de la justificació són superiors a les aprovades a la Resolució d'Inclusió al Pla, s'abonarà com a màxim l'import concedit en l'esmentada Resolució.

6.- Les subvencions concedides i les condicions amb les quals s'ha concedit seran acceptades sense reserves per part del beneficiari en el moment de concessió de la subvenció.

TERMINIS

Base divuitena

El termini de presentació de les sol·licituds d'inclusió al Pla (annex 1) comença a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB i finalitza dia 15 d'octubre de l'any 2021.

El termini per a presentar les sol·licituds de concessió de subvenció (annex 6) finalitza dia 15 de novembre de l'any 2021.

Les obres incloses per decret en el Pla de foment de rehabilitació de façanes de l'any anterior 2020, i que no hagin pogut acabar les obres dins l'esmentat any, podran presentar la sol·licitud de concessió de la subvenció indicada en la base 16a durant el present any 2021. El termini per a presentar les sol·licituds de concessió de subvenció (annex 6) finalitza dia 15 de novembre de l'any 2021.

Les obres incloses per decret en el Pla de foment de rehabilitació de façanes de l'any 2021, i que no puguin acabar les obres dins el present any, podran presentar la sol·licitud de concessió de la subvenció indicada en la base 16a durant l'any immediatament posterior. El termini per a presentar les sol·licituds de concessió de subvenció es determinarà a les Bases redactades a l'any 2022.

En els casos en que la sol·licitud de concessió es presenti l'any següent a la inclusió al Pla, s'haurà de presentar la justificació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb les administracions de l'esmentat l'any.

Cap sol·licitud presentada fora d'aquests terminis s'admetrà a tràmit.

PRÒRROGUES

Base dinovena

No es concediran pròrrogues del termini per presentar la documentació de la sol·licitud d'inclusió al Pla. Únicament es podran concedir pròrrogues, degudament motivades, dels terminis d'execució de les obres i de la justificació posterior per l'obtenció de la subvenció de les obres ja incloses en el Pla. Tot i això, complint amb les limitacions esmentades a la base 18a.

Les sol·licituds de concessió de pròrrogues, degudament motivades, dels terminis d'execució i de la justificació de les actuacions aprovades, hauran de presentar-se amb anterioritat al venciment dels mateixos. Es concediran per els següents supòsits:

  1. Força major.
  2. Causes econòmiques.
  3. Qualsevol altra justificació que pugui ser apreciada per l'Ajuntament com a causa de dilació temporal en l'execució del projecte.

El procediment per la tramitació de les pròrrogues s'iniciarà a sol·licitud de l'interessat i es resoldrà per l'òrgan competent.

Les sol·licituds de pròrroga presentades fora de termini no es concediran.

MODIFICACIÓ, INCOMPLIMENT I REINTEGRAMENT

Base vintena

L'alteració de les condicions que van determinar la concessió de la subvenció, i en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes d'altres administracions públiques que superin el cost de les obres realment realitzades, pot donar lloc a la modificació de la resolució d'atorgament.

Si la llicència municipal d'obres concedida caduca, segons les seves prescripcions, implicarà l'extinció dels efectes de la concessió de la subvenció, ja que la subvenció està vinculada sempre a la llicència.

Base vint-i-unena 

El incompliment per causes imputables al beneficiari de les obligacions imposades com a conseqüència de la concessió de les subvencions, així com el falsejament, la inexactitud o l'omissió de les dades subministrades que hagin servit per a la concessió de les subvencions, comportarà la pèrdua total o parcial d'aquestes, i si procedeix, el reintegrament amb l'abonament dels interessos de demora, segons allò establert a la legislació vigent.

Base vint-i-dosena 

A tot allò que no estigui previst en aquestes bases específiques s'aplicarà la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions; La Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de subvencions; així com la resta de normativa que li sigui d'aplicació.

Base vint-i-tresena 

Contra aquesta convocatòria pública de subvencions, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb els art. 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per a interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de la data de publicació o notificació. En aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició es pot presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'art. 16.1 de la Llei 39/2015, i es considerarà desestimat si no s'ha resolt i se n'ha notificat la resolució en el termini d'un mes comptat des de l'endemà que s'interposi. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs de reposició es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article esmentat anteriorment i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la data de la publicació, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Base vint-i-quatrena 

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades personals que s'aportin s'incorporaran i es tractaran al fitxer de subvencions de Cultura amb la finalitat de dur-ne la gestió. Es pot exercir el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d'aquestes dades segons les condicions que preveu la legislació vigent.